Intrebari scurte dar , care necesita raspuns
#1
Postat 25 April 2005 - 07:44 PM
1. Au existat avioane spitfire care sa fie camuflate pt iarna ? (adica niste alb peste camuflajul normal) . Daca da , scurte indicatii sau eventual un link. Daca nu , atunci cum erau ele vopsite iarna ?
2. E posibil din punct de vedere istoric acest scenariu : << un Spitfire se prabuseste in Franta , chiar langa un aeroport nemtzesc >> . Daca da , e posibil sa se fi petrecut iarna acest scenariu ?
3. Cum era vopsita elicea la un Zero ?
4. Cam ce se gasea pe o plaja de debarcare din Pacific , in WW2 ?
5. E posibil acest scenariu (din punct de vedere fizic) : un Zero sa intre intr-o movila de nisip cu tot motorul (adica motorul sa fie acoperit complet) si sa nu aiba nimic prea grav la aripi si fuzelaz (doar niste gauri de gloantze) ?
6. E vreo regula pt realizarea gloantzelor (mai bine spus a gaurilor de gloantze) din aripile unui avion ?
7. Curiozitate - voi puneti decalurile alea mici de un sfert de milimetru (ma refer aici de exemplu la numerele alea mici de tot care se puneau pe fuzelaj la messeru de la ittaleri - numerotate 1-7 parca , la scara 1:72)
Multzumesc anticipat .
#2
Postat 25 April 2005 - 09:42 PM
2.perfect posibil, dar sa fie in raza de actiune a Sipt-ului
3.pala neagra cu o dunga galbena urmata de una rosie pe virful palei
4.????
5. nu prea cred! Zamag-ul japonez era desul de fragil: cred ca aripile s-ar fi frint la o astfel de izbitura!La o aterizare pe burta, mai treaca mearga!
6.da, procedeele sint destul de laborioase. Cel mai simplu ar fi gauri date cu burgiul, dar nu sint deloc reale: glontul, la patrunderea in tabla o "infloreste", iar pinza o sfisie. Distrugerile sint apoi amplificate de natura glontului (simplu, exploziv sau incendiar) si de curentul de aer, sa nu uitam, viteza depaseste 400 km/h
7. Specificatiile RLM cereau punerea acestor "stensiluri" pe laterala stinga a avionului incepind cu nr 1, primul inel din spatele cabinei si pina in fata bechiei (9 in total). Cerintele au fost respectate, insa, doar pentru variantele B,C, E si F. Incepind cu G numerele au cam inceput sa dispara. Apoi, de multe ori avioanele au fost recamuflate pe cimpul de lupta (vezi aparitia variantei de camuflare RLM74/75), aceste cifre fiind acoperite cu noua vopsea.
La scara 1/72, fiind foarte bmici, apar mai degraba ca niste puncte suparatoare de vopsea decit ca inscriptii utile!
Alexandru
#3
Postat 30 April 2005 - 02:16 PM
1. Cum se lipeste nisipul de diorama (ca vreau sa fie doar pe ea , nu si prin casa :D )
2. Erau niste trunchiuri de piramide , parca din beton facute . Erau obstacole antitanc , nu ? Daca da : M-ar interesa cam ce marimi aveau , unde si cand s-au folosit . Mai exact : s-au folosit in Rusia , in 43 ? Daca nu , la ce foloseau ?
3. Erau un fel de stabilopozi pe plajele de debarcare . La ce foloseau exact . Le-am vazut prin filmul "Saving Private Ryan" la inceput . Deci s-au folosit in Normandia . S-au folosit si prin plajele din Pacific ? Are cineva o idee cum ar putea fi construite (cat mai simplu :D)?
4. Pe unde erau pozitionate mortierele ?
5. Ce faci atunci cand aracetul nu vrea sa se usuce ? Ma gandeam sa incerc cu ??feonul??
Multzumesc anticipat .
#4
Postat 30 April 2005 - 03:17 PM
1.Diluezi aracetul cu putina apa apoi il dai cu pensula pe suportul dioramei. Iei o sita destul de fina (cea de ceai, de ex.) pui nisipul in ea si "pudrezi" (zici ca-i prajitura!) blatul dioramei. Daca vrei neregulariati, dupa ucare mai dai un strat de aracet, chiar nediluat, peste care cerni din nou nisip. ATENTIE, pina se usuca aracetul trebuiesc imprimate "urmele" lasate de senile, roti, pasi, etc!
2.Da , erau obstacole antitanc/antidebarcare. Restul datelor...?????
3.Vezi 2.
4.????? Cred ca depinde ce vroiau sa faci cu ele. Erau, in general arme defensive sau folosite in pregatirtea unor atacuri de infanterie.
5.Arunca-l, nu mai e bun de nimic! Probabil a inghetat sau e prea vechi!
#5
Postat 01 May 2005 - 08:06 AM
Eu am lucrat vineri la o noua diorama . Am pus cateva bucatzi de celuloza si am umplut spatziu dintre ele cu aracet . Un spatiu destul de generos . Acum e duminica , ora 9 . La aracet nu am mai umblat de vineri ora 16 . Deci , daca am calculat bine (imi cer scuze daca nu , deabia sunt trezit din somn , rezulta ca sunt vreo 41 de ore . E normal sa ia atat de mult ? La cealalta diorama l-am pus pe la 2 noaptea si a doua zi de dimineatza tin minte ca era beton . Mentionez ca am schimbat cutia de aracet din motive de terminare .
Daca aracetul este intr-adevar "stricat" , pot sa fac ceva ? Adica mai astept inca o saptamana sa se usuce si la urmatoarele faze ale lucrului cumpar o cutie noua sau arunc diorama la gunoi ? ((oricum , daca joi seara nu e uscat , chiar ca arunc la gunoi !!!))
#6
Postat 01 May 2005 - 10:48 AM
Aracetul trebuie sa se usuce in citeva ore! Daca acest termen e depasit, sigur aracetul nu e bun de nimic. Principala cauza a acestei comportari este depozitarea necorespunzatoare (inghet!). Sfat: nu te mai chinui, cumpara altul, dar ....nu de la acelasi magazin :(
#7
Postat 01 May 2005 - 11:27 AM
Posibil sa fie aracet stricat (uneori apare si un miros specific, greu de uitat) si atunci chiar ca mare lucru nu mai poti face, dar mai verifica cu doua suprafete permeabile, intre care sa pui putin aracet. Daca e de aruncat da-i inainte...
Si cand cumperi, vezi ca exista un aracet mai ieftin, pentru constructii, care e impurificat cu tot felul de rahaturi ca nu lipeste foarte bine sau ramane perfect alb dupa uscare. Atentie ca uneori asta e mai usor de slefuit, ca-i tare fainos... E cu depinde de aplicatie. Mai degraba cumperi ceva gen MOMENT ca nu-i foarte scump, lipeste bine si ramane aproape transparent sau in cel mai rau caz foarte putin galbui si se intareste ca sticla. Verifica in 2-3 magazine daca ai ocazia ca sunt diferente mari de pret. Si vorba lui Z-mare, trage cu coada ochiului la conditiile de depozitare, termenul de garantie sau data fabricatiei. Daca e facut acum 1 an si a prins una bucata iarna intr-un magazin de 2 lei, cu sanse mari de inghetare pe timpul iernii, aproape sigur e compromis. Nu obligatoriu. De sarbatori, in acea mica vacanta multe magazine gen "baraca" opresc incazirea si totul ingheata...
Bafta!
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 01 May 2005 - 12:25 PM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#9
Postat 07 May 2005 - 02:29 PM
LA Messerschmit Bf-109 ,aripioarele din spate (mi-e rusine ca nu stiu cum se numesc :D ) in ce pozitie erau ? Erau paralele cu solul , putin inaltate sau lasate in jos ?
In legatura cu aracetul ... cred ca o sa il folosesc doar pe post de zapada . Molozul si "dealurile de moloz" le fac cu ipsos , si peste pun aracet , sa il ning.
#10
Postat 07 May 2005 - 06:34 PM
Bonus: aripioarele mobile aflate pe extremitatile bordului de fuga (bordul pe unde se scurge aerul) poarta denumirea de eleroane. Aripioarele de la baza aripii (ligna fuselaj) sint dispozitive de hipersustentatie si se numesc flapsuri.
In cazul particular al Me-109, ampenajul verical este paralel cu solul!
Alexandru
#12
Postat 12 May 2005 - 11:11 PM
Alta intrebare (2). Intr-un kit review la accesorii pentru diorame 1:48 , am vazut obstacole anti infanterie din lemn . Nefiind inca construite , nu am reusit sa imi dau seama de un detaliu . Un obstacol este alcatuit din 3 sau din 6 "barne" de lemn ? Pentru cei care au prea mult timp : in jurul lor era prinsa si niste sarma ghimpata ? Asa parca tin minte ca am vazut intr-un film . (daca nu stiti la ce kit ma refer , dati pm)
3.Are cineva idee cum as putea sa simulez sina de cale ferata 1:72 ? Pt obstacole anti tanc , in genul celor folosite la debarcare .
4.Sacii de nisip la 1:72 cum se fac ? Din ipsos ? ( si sa nu imi spuneti ca se fac saculeti mici din carpa si apoi se umplu cu nisip , ca nu va cred :lol:)
5.Cat de "reala"/fantezista ar fi urmatoarea idee : in apropiere de avionul prabusit se afla o parasuta ?
6.Ideei la confectionarea unei parasute (dupa cum banuiti , TOT la scara 1:72)
7.Scenariu : (e posibil ? ipotetic vorbind) In urma unui "accident" la sol un Me109 isi piarde o pala la elice si sa astepta langa un atelier de reparatii improvizat o alta pala noua .
Multumesc anticipat
#13
Postat 13 May 2005 - 08:09 AM
Citeaza
Tot acolo, ultima poza, in stanga, este schema cum trebuie asezate lemnele, 6 la numar.
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10003/normal_Instructiuni~0.jpg
Citeaza
Italeri face un kit cu accesorii, 1:72, pentru diorame in care, spre deosebire de cel 1:42 de la Tamiya la care te refereai, nu are zid, dar are butoaie, lazi si stalpi diversi (in locul zidului). Gasesti acolo si "aricii" antitanc sina si lemn (din stiren fireste).
Citeaza
Ai sa razi, dar se poate si asa. Nu este rentabil din punct de vedere timp de executie. De ce? Se gasesc injectati la 1:72 / Italeri
Bafta!
#14
Postat 13 May 2005 - 09:35 AM
2. Ti-a raspuns Crios
3. Destul de dificil: iei o placa de stiren din care tai bucati ce corespund inaltimii si latimii sinei apoi pe laterale, in lungime, "gravezi" profilul cu un zgirieci de latime corespunzatoare! Sau faci o copie in rasina dupa o bucata de sina imprumutatda ce la careva.
4. Cu putina indeminare se pot face din ipsos! Daca nu tot ...rasina!
5. E posibil! Ori bietul pilot nu a mai apucat sa iasa din cabina, ori vintul l-a adus acolo, ori apartine altuia, cazut pe aproape.
6. Confectionezi una din matase fina, hirtie de servetel inmuiat in aracet sau folie de plumb de 0,1mm. Dac parasuta o faci cazuta la sol, treaba e mai simpla, in caz contrar e de lucru nu gluma!
7. Plauzibil. Palele elicii (pas variabil) erau montate separat in angrenaj (butuc)
Ai si o poza cu un profil de bf109
Imagini atasate
#15
Postat 19 May 2005 - 02:40 PM
sper ca am postat unde trebuie ,daca nu rog moderatorul sa-mi mute post-ul
sunt un student la stomatologie in Oradea,
folosesc pt izolarea dintilor rubber dam(dental dam ,in romaneste diga) ,e o folie de cauciuc ce se fixeaza pe dinti cu cleme metalici. fiindca e din cauciuc se mai rupe . americanii pentru a o 'vulcaniza' impotriva salivei iun caz de ruptura mica - folosesc cianoacrilat (cyanoacrylate) + o bucatica de cauciu din acelasi rubber dam . in USA ei folosesc Superglue dar care e produs de 3M ,iar la noi se vand clone sub acelasi nume plagiat.exista normal cianoacrilat pt tehnica dentara dar datoriat produselor ieftine nu se mai importa .
imi puteti recomanda un lipici cianoacrilat pe care l-as putea folosi cu incredere in cavitatea bucala ( pret orientativ si denumire comerciala ) nu neaparat cea mai ieftina solutie .
am gasit prin search de la Bison 'Super Glue automatic pen 2.0' ce lipeste si sub influenta umiditatii.
insa binenteles daca exista o varianta mai ieftina va rog spuneti-mi.
Picatura sau Poxipol sunt cianoacrilati ?
- si care sa nu aiba proprietati de albire - am citit postul userului 'bitex' despre cianoacrilat ''(superglue, dar atentie ca unele variante albesc suprafetele)''. am mai gas
apropo
daca cineva isi lipeste limba in gura accidental cu superglue(copii,etc. ) se foloseste de urgenta margarina pentru a dezlipi (din nature.com).
multumesc anticipat
Huplea Cosmin