Modelism - RHC Forum: Gama 2100, EPO (aproape) RTF de la PHOENIXMODELS - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Gama 2100, EPO (aproape) RTF de la PHOENIXMODELS facut de cehi - Pelikan - review

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2012 - 11:53 PM

Din vorba in vorba la o cola si o bere Kele de la Phoenixmodels a propus sa-mi dea un planor pentru un review. Eu am deja prea multe planoare asa ca am stabilit ca ma joc cu el, fac review-ul si la sfarsit il vand pe forum cu un pret decent (asta daca scapa intreg bineinteles). Evident banii nu intra in buzunarul meu.

Este vorba despre Gama 2100.

http://phoenixmodels...tor-p-3736.html

eu am primit spre evaluare kitul cu servo gata instalate (inca nu e listat pe site). Tot ce ii mai trebuie este un receptor si pak lipo 3s.

Putina introducere. Pelikan este o firma mare ceheasca. Pe de o parte sunt distribuitori en-gros (si distribuie o gramada de chestii, e suficient sa cautati la phoenixmodels dupa pelikan si va lamuriti) si produc diverse chestii sub brand propriu.

O parte sunt simple reetichetari (gen chargere, lipo, etc) altele sunt facute de ei sau pentru ei. Aici gasim planoarele. De multi ani au seria de planoare filip in constructie clasica (fuselaj fibra, aripi spuma placata cu balsa) dar de mai curand au inceput sa scoata modele din EPO.

La inceput am crezut ca sunt simple rebraduiri ale unor modele produse de nine eagle sau arttech (cum face Robbe) dar aparent nu e asa. Pe cutie scrie "designed in Czech Republic" si din ce am vazut eu nu seamana cu nimic, sunt unice. Phoenixmodels este distribuitor direct si nemijlocit pentru Pelikan, modelele sunt noi, noute si uite asa in masina mea la intoarcere a mai aparut un pasager.

Fisier atasat  IMG_4765.jpg (132.78K)
Number of downloads: 192

In seara asta am inceput sa ma uit peste el. Este un model care nu seamana cu nimic din ce am avut pana acum. Voi scrie pe indelete zilele urmatoare.

Pentru inceput am testat motorul (gata montat cu con si pale).

Consuma 18A, 200W. O sa urce sprinten.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 June 2012 - 09:54 AM

0

#2 Useril este offline   sergiu22 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 June 2012 - 12:29 AM

Detin si eu acest model de aproape o luna,pot spune despre el ca zboara superb,e o placere sa-l privesti in aer,eu am pus pe el un acumulator de 3300mAh,cu el s-a centrat perfect,adica la 75mm fata de bordul de atac. In viraje la viteza mica tinde sa se angajeze,la fel si la aterizare daca nu ai putina viteza.Spor la asamblat si zboruri line.
0

#3 Useril este offline   sergiu22 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 June 2012 - 08:52 AM

O poza cu modelul meu Fisier atasat  DSC00061.JPG (406.89K)
Number of downloads: 232
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 09:41 AM

Modelul este mare, are anvergura de 2100cm, EzGlider are doar 1800.

Anvergura este perfecta. Putin mai mare si nu mai incape in masina pe bancheta. Despre transport o sa mai vorbesc.

Cum ziceam desi arata banal defapt nu seamana cu nimic. Sa incepem cu fuselajul. Este foarte gras. In fata este loc sa intorci camionul. De pilda intra un pak de 5000mah 6s (de Trex 600) si unul de 2200 mah se pierde. Producatorul recomanda pak de 1500-2200 mah 3s.

Fisier atasat  IMG_4789.jpg (104.12K)
Number of downloads: 224 Fisier atasat  IMG_4791.jpg (88.51K)
Number of downloads: 207

Pentru amatorii de FPV e loc inauntru mai mult decat aveti voi scule.
Fisier atasat  IMG_4793.jpg (70.23K)
Number of downloads: 213

Motorul are un batiu din plastic (foarte bine), firele sunt rutate destept sa nu se frece (foarte bine).

Fisier atasat  IMG_4797.jpg (129.97K)
Number of downloads: 212

Regulatorul e de 35A cu BEC in comutatie, adica duce oricat de multe servo poti pune in planor, foarte bine. ESC-ul are frana activata (foarte bine)

Fuselajul are sina de plastic in fata si in spate sa nu se strice spuma la aterizare. Mai mult are o tija de carbon babana inauntru si e foarte rigid - foarte bine.

Fisier atasat  IMG_4805.jpg (132.7K)
Number of downloads: 198 Fisier atasat  IMG_4802.jpg (164.68K)
Number of downloads: 196

Locul unde se pun ampenajele are un scoci dubla fata. In manual scrie ca poti sa pui ampenajele doar cu acel scoci - eu nu as risca asa ceva. Daca nu vrei scoci trebuie sa le lipesti. Despre asta mai tarziu.

Pe scurt ce e de tinut minte la fuselaj: e enorm. Nu stiu (si cred ca e greu de cuantificat) cum o sa afecteze zborul.
Fisier atasat  IMG_4799.jpg (126.45K)
Number of downloads: 208 Fisier atasat  IMG_4808.jpg (74.9K)
Number of downloads: 231

Daca credeti ca o sa fie totul cu foarte bine si o periuta continua aveti rabdare sa ajung la aripi si ampenaje.

Mutam de poza, se vede foarte bine.

 sergiu22, la 04 June 2012 - 08:52 AM, a spus:

O poza cu modelul meu

0

#5 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 04 June 2012 - 12:05 PM

ESTE VARIANTA ...ACEASTA ?

Am avut un astfel de planor în mână la RR 2012 ... superb ! Este exact ca acesta cel la vanzare la Phnx2000 ?

Cum este spuma fata de cea de la Multiplex ?

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  00.jpg (195.8K)
    Number of downloads: 145

Aceasta postare a fost editata de Mihai Oprescu: 04 June 2012 - 12:06 PM

0

#6 Useril este offline   sergiu22 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 June 2012 - 12:35 PM

Da e acelasi planor . Al meu e varianta sport,am si flapsurile active,spuma e de calitate f buna EPP un pic mai dura decat EPO.Fata de cea de la Multiplex nu pot sa zic,nu am avut modele de la ei.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2012 - 02:30 PM

 stiganas, la 04 June 2012 - 09:41 AM, a spus:

...
Locul unde se pun ampenajele are un scoci dubla fata. In manual scrie ca poti sa pui ampenajele doar cu acel scoci - eu nu as risca asa ceva. Daca nu vrei scoci trebuie sa le lipesti. Despre asta mai tarziu.
...


Eu as face asa, si nu as considera asta un risc.
Ultimele doua Junioare le-am avut asamblate jumatatile de fuselaj cu dublu adeziv pe tot conturul. Nici o problema, beton.
Urasc sa bag cutter-ul ca sa schimb un servo...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 04:12 PM

Asta e. Sunt acum pe site ambele variante.

- ARF cu motor si con - 429 RON
- ARR cu motor, con, ESC si 4 servo - 599 RON

ce are in plus varianta ARR:

- ESC de 35A cu UBEC
- 2 servo de 9g si 2 sevo de 25g

diferenta de pret 170 RON app. 50 USD

Daca ar fi sa le cumperi de la HK ar fi cam 40 USD (fara taxe) asa ca e cam la fel (daca le cumperi din RO e mai scump)

Daca tot suntem la preturi sa il comparam cu EzGlider. Acesta este acum la hobbyrc 300 RON, mai punem in 60 RON con si elice. Daca nu vrei sa arunci cu banii pe setul de propulsie Multipex mai cumperi un motor de 20 USD de la HK (cu tot cu transport) - 70 RON. Total 430 RON - adica costa cam cat un EzGlider.

Asta inseamna ca alegerea o sa fie strict dupa cat de bine e construit si cat de bine zboara.

Daca alegerea ar fi dupa cat de puturosi suntem optam clar catre Gama2100 ca vine gata montat.
0

#9 Useril este offline   sergiu22 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 June 2012 - 04:25 PM

L-am cumparat in varianta ARF cu motor si con,doar ca a fost mai ieftin cu 30 RON,restul de electronica am pus eu.
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 04:26 PM

Sa trecem la aripi. Aici sunt cele mai multe surprize.

Servo de eleroane sunt gata montate, pentru flapsuri sunt locasurile facute.

Prima surpriza neplacuta - capacul de servo e gigant - cat chilotii lui bunica. Asa nu se poate.
Fisier atasat  IMG_4853.jpg (76.46K)
Number of downloads: 179 Fisier atasat  IMG_4848.jpg (44.64K)
Number of downloads: 182

L-am dat jos. Urmatoarele surprize:

- servo de eleroane sunt mari, de 25g, fara nici un rost. Ceva in genul: - sefu, se misca greu eleronu, e spuma dura, ce facem, o frangem putin sa se lase sau punem un servo mare ? Bleah, pune un servo mare ca ne costa mai putin.
Fisier atasat  IMG_4816.jpg (124.56K)
Number of downloads: 186 Fisier atasat  IMG_4813.jpg (68.27K)
Number of downloads: 202
- servo au frame. Uhuu, servo se pot schimba fara sa tai, dezlipesti, distrugi. Mare chestie. Si foarte utile caci din prima un servo de la eleron e stricat - se duce pana in capat si caraie. Banuiesc ca phoenix trimite unul nou in cazul asta.

- FLAPSURILE.

Flapsurile sunt frumos turnate dar puturosii nu au lasat destul spatiu asa ca pot sa coboare deor vreo 45 grade. De ce nu le-au facut sa poate fi coborate 90 grade nu inteleg, mare prostie.

Fisier atasat  IMG_4818.jpg (67.11K)
Number of downloads: 189 Fisier atasat  IMG_4817.jpg (53.66K)
Number of downloads: 183

Uluitor - locasurile sunt asimetrice asa ca servo se pun pe aceeasi parte si se misca in aceeasi directie daca ai un cablu Y. De pilda la Cularis flapsurile puse pe cablu Y se misca in sens opus (mare prostie).

Fisier atasat  IMG_4810.jpg (91.37K)
Number of downloads: 174

Aripa e foarte solida. Are o bagheta de lemn in fata (pe unde trec cablurile la servo + doua baghete carbon, una lunga si una mai subtire. Asadar aripa trebuie sa fie rigida bine comparat cu celelalte care au doar o singura tija.

Fisier atasat  IMG_4832.jpg (135K)
Number of downloads: 163Fisier atasat  IMG_4827.jpg (84.26K)
Number of downloads: 141

Mai mult baghetele au slituri si un sistem de fixare straniu in aripa pe care eu nu o sa-l folosec niciodata. Dar pentru cine face blender poate fi util.
Fisier atasat  IMG_4822.jpg (75.92K)
Number of downloads: 127Fisier atasat  IMG_4836.jpg (108.72K)
Number of downloads: 110Fisier atasat  IMG_4833.jpg (83.67K)
Number of downloads: 100Fisier atasat  IMG_4824.jpg (75.54K)
Number of downloads: 89Fisier atasat  IMG_4846.jpg (69.14K)
Number of downloads: 95Fisier atasat  IMG_4843.jpg (55.21K)
Number of downloads: 109

In punguta cu accesorii se vede ca e tot ce trebuie:
- 2 cabluri Y
- servo frame pentru flapsuri
- echii si tije pentru flapsuri. Tot ce trebuie cumparat sunt doua servo de 9g.
Fisier atasat  IMG_4840.jpg (133.61K)
Number of downloads: 163

Asa ca aripa are multe bile albe si cateva bile gri (cea mai gri e cu flapsurile care coboara putin).

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 June 2012 - 04:34 PM

0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 04:43 PM

Si au ramas ampenajele. Aici e cea mai mare durere. Nu mai poti sa vi azi cu un model de genul asta la care ampenajul se prinde definitiv. Asta mergea acum 10 ani la EzGlider, EzStar. Intre timp cei de la Multiplex au scos EzStar 2 in care poti sa scoti ampenajul si il poti baga inapoi in cutie (e adevarat ce trebuie sa te chinui sa desurubezi linkul de la echie dar de atat au fost in stare).

Asta are ampenajele foarte mari, daca sunt nedemontabile e un chin sa-l cari.

Mai mult avand prinderea pe furculita e foarte usor sa le desfaci. Asa cum e construit sta destul de fix, scociul ala dubla fata cred ca il tine. Ma gandesc sa fac un sistem de fixare demontabil.

Daca il demontezi il poti baga inapoi in cutie, cutia intra bine in masina - mare avantaj. Poze mai tarziu.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 June 2012 - 04:53 PM

0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2012 - 04:47 PM

 stiganas, la 04 June 2012 - 04:26 PM, a spus:

...
...din prima un servo de la eleron e stricat - se duce pana in capat si caraie. Banuiesc ca phoenix trimite unul nou in cazul asta.
...
puturosii nu au lasat destul spatiu asa ca pot sa coboare deor vreo 45 grade.
De ce nu le-au facut sa poate fi coborate 90 grade nu inteleg, mare prostie.
...
Mai mult baghetele au slituri si un sistem de fixare straniu in aripa pe care eu nu o sa-l folosec niciodata.
Dar pentru cine face blender poate fi util.
...
Asa ca aripa are multe bile albe si cateva bile gri (cea mai gri e cu flapsurile care coboara putin).


Asa, da-te testor independent si obiectiv, ca ma vezi tu marfa sa faci review, cand oi vedea coada la avion...
In loc sa ascunzi mizeria sub presh si sa dai cu periuta frimus, cum bine incepusei... :p

Flapsurile, am vazut ca ai o boala sa ti se coboare la 90 grade... dar nu te gandesti sa o buruiana zdravana sa ti se agate in vreun flaps, ce fericire...
Daca urca ce au ? ca toate franele puse sus pe aripa in zona lonjeron.
Faci crow invers, cu flapsuri in sus si eleroane in jos, scrie undeva ca e interzis ?
Ca la cum este acum spuma turnata e clar ca nu mai ai ce face sa le cobori in jos mai mult.

Cu sistemul ala de fixare te prostesti. Orice este mai bun decat imprivizatiile care le fac copii la mijloc de aripa cu skai sau magneti. Eu chiar as vrea detalii cum e gandit sa mearga, am vazut deja cateva posibile puncte unde ar putea ceda.

Bila mare nasoala sunt servo-urile, dupa mine.
Dar nu as pune 9 grame, mi s-a dus unul la Junior, cu toata flexarea de inmuiere aplicata.
M-as orienta catre ceva la 12-14 grame cu MG, sunt la sub 10$.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 June 2012 - 04:50 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 04 June 2012 - 06:00 PM

Eu zic ca review-ul acesta este foarte instructiv... pe de alta parte as vrea sa stiu ce diferente semnificative ar fi intre Diamond 2500 si Gama 2100 - avand in vedere si diferenta de pret (excluzand anvergura)...

Dupa ce am citit acest review numai sunt atat de incantat de achizitionarea unui Diamond 2500...

Toata stima !
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 06:25 PM

In modelism marimea conteaza (si costa).

Mai mare zboara mai bine si costa mai mult (pe producator il costa cu doar foarte putin mai mult). Asta e universal, la fel e si la masini.

Pana acum dupa cum e construit balanta inclina spre Diamond. Aripile sunt mai bine gandite, coada se demonteaza, carlinga este foarte bine structurata, fuselajul e rigid..

Dezavantajul major la Diamond e marimea, nu intra pe bancheta culcat - fuselajul e foarte lung.

In final astea toate sunt chestii secundare daca zboara ca un rahat. Din punct de vedere al constructiei Radian este o porcarie si inca o porcarie foarte scumpa.

Dar la zbor bate tot ce misca si asta e ceea ce conteaza.

Pana acum Gama 2100 arata bine, dar trebuie sa vedem si cum zboara. Aici e o mare problema caci evaluarea zborului e dificila, cati oameni, atatea pareri, dar sa ajungem noi acolo.

Daca nu o sa-mi mai dea alte modele pentru review asta e, nu o sa mor, sa mai primeasca si altii, unii care stiu sa laude mai bine si care vad numai si numai calitati.

Si eu m-am gandit sa folosesc flapsurile pe post de spoilere si sa le urc 90 grade dar acolo apar probleme la linkuri si pe ele scrie flaps, flaps vreau sa fie.
0

#15 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 04 June 2012 - 07:50 PM

Dupa cum arata este fratele mai mare al lui Alpha 1500, produs tot de Pelikan.
Spuma este mai slaba decat cea de la Multiplex.
Fuselajul ala gros ca porcu numai bine nu-i face unui planor.
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 09:18 PM

Ma lasi, cum e mai slaba spuma ? Incercata la unghie ?

Care Multiplex ? ala vechi cu bumbi sau ala nou lucios (ca la EzStar II)?

Toata spuma e 99% la fel. Si la crash toata se face ca porcu. Mie imi placea spuma aia veche de la GWS si Artech, polistirenul, se rupea curat, e foarte usoara.

Daca pun una langa alta o bucata de spuma de la Pelikan, una de la Hobbyking si una de la Multiplex nu e stare nimeni sa le deosebeasca.

Da, botul ala e gros ca porcu da asa arata si planoarele scale, nu am vazut scale cu bot de supra. La un scale adevarat botul ala gras conteaza, la o spuma care se taraie prin aer ma indoiesc ca are vreo importanta. Si viceversa daca ii pun bot de supra tot nu o sa zboare ca o supra.

Am mai lucrat la aripi, am reparat servo bolnav (se misca axul potentiometrului). Are un fir luuung de tot. Servo sunt cele mai ieftine dintre cele mai ieftine.

Bagheta de lemn e tapana.

Fisier atasat  IMG_4860.jpg (88.08K)
Number of downloads: 108Fisier atasat  IMG_4857.jpg (95.03K)
Number of downloads: 117

 MADA, la 04 June 2012 - 07:50 PM, a spus:

Dupa cum arata este fratele mai mare al lui Alpha 1500, produs tot de Pelikan.
Spuma este mai slaba decat cea de la Multiplex.
Fuselajul ala gros ca porcu numai bine nu-i face unui planor.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 June 2012 - 09:47 PM

0

#17 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2012 - 11:08 PM

O poza cu el montat. E un chin sa impingi aripile in fuselaj, poate cu timpul se mai lasa. E imposibil sa iasa aripile in zbor, imposibil.

Fisier atasat  IMG_4862.jpg (129.31K)
Number of downloads: 170

De remarcat ca eleroanele nu sunt in continuarea flapsurilor si, ce nu se vede in poza, aripa are ceva diedru in parti. De aceea cred ca cuplarea flapsurilor cu eleroanele nu o sa mearga prea grozav.

Asta inseamna ca flapsurile vor functioana doar ca flapsuri, musai in combinatie cu eleroanele in crow caci singure, la cat de putin coboara nu fac nimic.

Coada am prins-o cu scociul dubla fata din dotare si cu o banda de arici, adica se poate demonta dar nu tac-pac. Mai multe amanunte maine. Acum trebuie sa il pun pe statie si e nasol ca nu mai am loc, sa vedem ce avion mai elimin.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 June 2012 - 11:09 PM

0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 June 2012 - 06:51 AM

> ...E un chin sa impingi aripile in fuselaj, poate cu timpul se mai lasa. E imposibil sa iasa aripile in zbor, imposibil.

Asa zicea si badea cand... oups, o dam in altele si aici citesc si sub 18 ani :drinks:

> De remarcat ca eleroanele nu sunt in continuarea flapsurilor si, ce nu se vede in poza, aripa are ceva diedru in parti.
> De aceea cred ca cuplarea flapsurilor cu eleroanele nu o sa mearga prea grozav.

Daaa... sigur, ca toti cei care zic ca eleroanele nu merg bine cand are aripa diedru...

> Acum trebuie sa il pun pe statie si e nasol ca nu mai am loc, sa vedem ce avion mai elimin.

Problema nu e la statie... :) :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 05 June 2012 - 09:01 AM

 stiganas, la 04 June 2012 - 09:18 PM, a spus:

Ma lasi, cum e mai slaba spuma ? Incercata la unghie ?
...
Da, botul ala e gros ca porcu da asa arata si planoarele scale, nu am vazut scale cu bot de supra. La un scale adevarat botul ala gras conteaza, la o spuma care se taraie prin aer ma indoiesc ca are vreo importanta. Si viceversa daca ii pun bot de supra tot nu o sa zboare ca o supra.
...
IMG_4860.jpg IMG_4857.jpg


Am un Alpha 1500. Spuma se rupe mai usor si mi se pare mai moale fata de ce am avut eu de la MPX. Vorbesc aici de capetele aripilor si ampenajelor.
La un scale e normal ca botul sa fie gras pentru ca reda modelul real. Dar exista si scale ceva mai subtire, vezi ASW 22 BL.
0

#20 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2012 - 03:30 PM

E foarte posibil sa ai dreptate, motivul poate fi mai degraba ca aripile sunt mai subtiri. Aripile de EzGlider sunt destul de groase. Cum zboara Alpha 1500 ?

Si la Gama aripile sunt destul de subtiri.

Fisier atasat  IMG_4875.jpg (143.08K)
Number of downloads: 158

Aici se vede mai bine ca eleroanele sunt separate de flapsuri printr-o portiune fixa de aripa.

Fisier atasat  IMG_4879.jpg (146.23K)
Number of downloads: 173

Toate suprafetele de control sunt subtiri si au platbanda de carbon pentru rigidizare (nu groase ca la Diamond 2500)

Cat am tras de Gama 2100 spuma a fost robusta, exact ca toate spumele recente. La HighFly am pipait un Easy Star II si am vazut ca si Multiplex a trecut la aceeasi spuma, lucioasa, fara bumbi. Asta se cere, asta se produce.

E clar ca se poate jongla cu compozitia spumei dar, din ce am vazut eu daca vrei mai rigida e mai grea. La Radian e moala dar usoara, la Blizzard e densa dar grea.

Coada am prinsa cu scociul dubla fata si am fixat-o cu o banda tip arici de la elicoptere. Se vede in poza. Interventia a fost minima si acum nu mai exista riscul sa plece coada. Sunt convins ca sunt solutii mai destepte dar la asta m-am gandit eu si asta aveam in casa.



 MADA, la 05 June 2012 - 09:01 AM, a spus:

Am un Alpha 1500. Spuma se rupe mai usor si mi se pare mai moale fata de ce am avut eu de la MPX. Vorbesc aici de capetele aripilor si ampenajelor.
La un scale e normal ca botul sa fie gras pentru ca reda modelul real. Dar exista si scale ceva mai subtire, vezi ASW 22 BL.

Fisiere atasate


0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2012 - 04:05 PM

Manualul e bine scris de oameni care stiu sa zboare. Explica printre altele cum se face o intoarcere coordonata, chestie pe care putini o stiu.

Fisiere atasate


0

#22 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 12:04 AM

Si am terminat aripile. Pentru inceput am copiat din statie pe Diamond 2500, am resetat trimurile si am conectat servo la receptor.

Flapsurile au fost usor de setat, cursa (aia cata e) se obine usor. Am lipit suportul de servo cu gluegun.

Eleroanele mi-au dat de furca. Servo cu probleme a luat-o din nou razna asa ca l-am inlocuit, din fericire aveam prin casa un Turnigy care s-a dovedit a fi identic. Mai greu a fost cu prelungitoarele dar am inadit 2 si e OK.

Cellalat servo (cel care e bun) merge prost. Nu revine la zero si are cursa mai mare decat cel Turnigy. In fine alt servo nu mai am si am ramas si fara prelungitoare asa ca ramane.

Servo mici de 9g care se gasesc in fuselaj merg bine, doar astea mari sunt naspa.

O poza cu aripa.

Cu asta se poate zice ca e gata. La proba cantarului au iesit 1300g cu un pak de 2200mah,3s.

Cu pakul pus in burta CG-ul e cam in spate. Dar, avand in vedere ca producatorii recomanda un CG 1-2 cm mai in fata decat neutru s-ar putea sa fie bine.

Sa vedem cand apuc sa dau primul zbor.

Fisiere atasate


0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 June 2012 - 05:53 AM

De notat alta bila gri-maro: la trei zile dupa sesizare, vanzatorul inca nu a trimis servo de inlocuire :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 06 June 2012 - 07:38 AM

 renatoa, la 06 June 2012 - 05:53 AM, a spus:

De notat alta bila gri-maro: la trei zile dupa sesizare, vanzatorul inca nu a trimis servo de inlocuire :rolleyes:


Nu or fi primit încă servo-ul defect ca să aibă ce înlocui... :D
0

#25 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 02:43 PM

Da, asa e. Kelemen trebuie sa fie mentalist, sa simta telepatic cand face un servo figuri.

Mai bine, ar trebui sa trimita in fiecare cutie cateva servo de rezerva preventiv.

Vorbind serios mi-a spus ca are/o sa aibe pe stoc si parti de schimb, de pilda conul cu pale. Ar arata nasol cu alt con (eventual mult mai mic)

 renatoa, la 06 June 2012 - 05:53 AM, a spus:

De notat alta bila gri-maro: la trei zile dupa sesizare, vanzatorul inca nu a trimis servo de inlocuire :)

0

#26 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 06 June 2012 - 03:43 PM

Ma gindeam la Y conector de ce? Foloseste 2 canale daca ai si fa flapsurile flaperon daca radioul supoarta.
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 03:59 PM

Kitul e gandit sa mearga si cu radio cu 4 canale, de aceea dau 2 cabluri Y.

Unul pentru eleroane, unul pentru flaps.

Daca radio are 6 canale folosesti cablu Y doar pentru flaps si daca ai mai multe canale si radio stie nu mai folosesti nici un cablu Y. Eu nu am folosit nici un cablu Y.

Ce este important in toata povestea e ca servo de flaps sunt puse asimetric si se misca in aceeasi directie cand sunt puse pe cablu Y. Un semn de atentie rar intalnit la proiectare.

 F2B, la 06 June 2012 - 03:43 PM, a spus:

Ma gindeam la Y conector de ce? Foloseste 2 canale daca ai si fa flapsurile flaperon daca radioul supoarta.

0

#28 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 06 June 2012 - 04:29 PM

Cum merge cu 4 canale? Ca mie imi ies minim 5 daca pui si flapsurile.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 06 June 2012 - 04:30 PM

0

#29 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 06 June 2012 - 04:33 PM

După ce am citit până acum tot ce s-a scris despre model, o notă pentru acest aeromodel este ... 6 cu indulgenţă ?! :)

Aceasta postare a fost editata de Mihai Oprescu: 06 June 2012 - 04:34 PM

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19175
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 June 2012 - 05:04 PM

Nu suntem la scoala...
Si care ar fi de 10 ?
Sa asteptam sa vedem cum zboara.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro