Modelism - RHC Forum: HMCS Snowberry - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

HMCS Snowberry Conversie de la static la RC

#1 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2005 - 10:04 PM

De mult timp mi-am pus intrebarea: " oare cum s-ar comporta pe apa un navomodel de plastic - lipit din bucatele - modificat pe ici, pe colo ca sa nu intre apa in el si sa fie echipat cu unu/doua motorase, un microreceptor RC, unu/doua minivariatoare, un microservomecanism si fireste niste acumulatori ?"
De curind, cautind ceva pe internet, am dat de un site polonez "plin" de astfel de realizari http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnic...rc/galeria.html si bogat ilustrat cu "dovezi".
Aici am vazut materializarea unui mai vechi vis al meu de a avea un Yamato de la Tamiya radiocomandat.

Insa tot cu aceasta ocazie mi-am amintit ca am vazut pe site-ul romanesc al lui Revell un model de corveta din Razboiul II Mondial care fiind la scara 1/72 si masurind circa 86 cm ar fi trebuit sa aiba un corp destul de incapator, dat fiind forma specifica acestui tip de nava.
Si punindu-ma din nou pe cautat cu Google dupa cuvintele H_M_C_S Snowberry (caci asta era numele corvetei), am gasit o groaza de modelisti care au construit-o si multi din acestia au si transformat-o in navomodel RC. Si cum aveam niste bani pusi deoparte pentru un variator auto mai acatarii, mi-am zis ca asta mai poate astepta si am si facut comanda pentru un exemplar de Snowberry.

In cele 7-8 zile cit am asteptat cu sufletul la gura sa primesc coletul, am mai rascolit internetul si am adunat mult material informativ constind din articole si multe, multe poze. Un site foarte bun este http://www.cbrnp.com...er/contents.htm . Atentie Matchbox este fostul producator al acestui kit de la care a cumparat Revell matritele.

Dar ziua cea mare a venit asa ca m-am dus prin ploaie si frig pina la posta de unde m-am intors cu un ditamai pachetul de 97 x 27 x 14 cm :D :) :D .

In el erau 1003 piese (nu vreo doua sute cum scria pe site-ul furnizorului, ca sa nu se sperie clientii :D ).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112299477.jpg



0

#2 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 31 March 2005 - 10:15 PM

si te pui sa-l faci R/C?
spor la treba si la final poate pui si ceva poze si din tp conversiei si din timpul "marii batalii cu valurile " pe apa.
:)
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#3 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 31 March 2005 - 10:17 PM

pacat ca avionashele si mai ales elicopterasele noastre nu se pot converti in R/C zburabile(ca motor nu te opreste nime sa-i pui sa se invarta elicea)
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#4 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2005 - 10:33 PM

Va voi tine la curent cu progresul acestui proiect pe care deja l-am inceput. Am sa va spun despre dificultatile intimpinate si cum le-am rezolvat sau am sa va cer parerea ca s-o scot la capat.

Mai intii citeva cuvinte despre kit. Mi s-a parut foarte bine realizat si aproape lipsit de bavuri. Se pare ca au reinnoit matritele si nu mai sint alea pe care legenda spune ca le-au cumparat de la (defunctul ?) Matchbox.
Corpul se realizeaza din 4 sferturi care se imbina perfect (bineinteles dupa usoarele piliri a putinelor bavuri).

Am lipit mai intii sferturile pupa babord si tribord, prinzindu-le cu cleme otelite de papetarie si verificind de multe ori sa nu se deplaseze unul fata de celalalt in special la extremitatea pupei unde cam lipsesc tumburusii si gaurelele de centrare. Am folosit clei Bizon-Plastic la tub care e potrivit de rapid (mai degraba lent) sa mai pot face usoare corectii. Nu e bun cianoacrilatul din acest punct de vedere si nici nu prea lipeste.

Nu am exagerat cantitativ astfel ca nu am murdarit corpul de clei. Sigur au iesit "broboane" de clei din lipitura cind am aplicat clemele dar s-au curatat perfect dupa uscare care a avut loc in peste 16 ore !

Intre timp am confectionat arborele portelice si tubul lui bineinteles, cu lagar de bronz grafitat la elice si rulment la motor. Axul e din inox de 3,2mm si lungime de 210mm (electrod de sudura curatat si lustruit), iar tubul dintr-un segment de antena telescopica (fi extern de 6mm, lungime 160mm). Axul trece fest prin lagar (a avut nevoie chiar de rodaj), astfel ca nu o sa intre apa.

Toate astea le-am facut ascultind muzica de pe doua discuri ale lui Pavel Stratan :) .


0

#5 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 31 March 2005 - 10:40 PM

fiecare cu muzica lui. eu de exemplu ascult house si imi iese totul f bine.
daca as baga manele, s-ar duce totul de rapa.
apropo, cered ca nu ar strica un sondaj despre ce muzica asculta modelistii in general.
muzica preferata.

Aceasta postare a fost editata de jester: 31 March 2005 - 10:42 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#6 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2005 - 08:25 AM

Multumesc jester pentru incurajarile de cind asteptam pachetul dar si de acum. Aseara nu descarcasem inca poza din aparat.
Eu sint fun Mike Oldfield, Vangelis (nu vanghelie :o ), Roger Waters, dar imi place mult Pavel Stratan. Atit muzica cit si versurile.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112336747.jpg



0

#7 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 01 April 2005 - 10:25 AM

Salut

Sie eu m-am apucat de facut un kit de la Revell R/C.Este vorba de remorcherul portuar (ala rosu).Avantajul e ca asta are corpul turnat dintr-o bucata asa ca nu o sa am probleme cu imbinarile.Dezavantajul e ca e foarte mic.Asta e si challenge-ul de fapt...

Ai posibilitatea sa faci bucse undeva?
Homo Nauticus
0

#8 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2005 - 11:58 AM

Salut Pletila si ma bucur sa cooperam. Am banuit ca si pe tine te pasioneaza de cind cautai microservomecanism. :o

Am colectionat de-a lungul timpului tot felul de bucse recuperate de la roti presoare, flopyuri de 5" si 3,5" (sint pe la motorul discului_chiar si rulmenti mici, dar si pe la ghidajele ansamblului capetelor). Aste sint cu fi intern de 4 sau 3 mm. Am gasit si in cdroame cit si in unitati de banda (mai rare ce-i drept) lagare/rulmenti de 3,2mm, 3mm, 2mm sau in sistem imperial. Nu uita si hardurile defecte care au rulmenti interesanti pe la actuator.
Zi-mi cam ce ax de elice si ce tub etambou (am zis bine ?) poti pune la remorcher si-ti caut prin cutiuta mea. Banuiesc ca ax de 2mm.
Le finisez/prelucrez cu masina de gaurit (de banc sau de mina) caci n-am strungulet :lol: .

Revin la Snowberry:
Am lipit si a doua jumatate din fata in acelasi mod. Am mai lucrat la cirma care fiind formata din 2 jumatati, le-am umplut cu rasina epoxidica, pentru a fixa bine axul de 3,2mm putin aplatizat (prin pilire pe ambele parti si doar pe vreo 15 mm) si le-am lipit pe margine tot cu Bizon-plastic. Axul intra cam 20mm in cirma si mai are in exterior 38mm fara a exista pericolul sa atinga puntea. Santul pentru saiba/siguranta tip E l-am facut cu un mic ferastrau ptr. metale, rotind axul cu masina de gaurit (atentie sa nu va raniti ! :o ), in lipsa unui strungulet.

Tubul cirmei n-am apucat sa-l pozez asa ca v-am pus materia prima : un distantier de alama pregaurit, de diametru 6mm, caruia i-am largit gaura la 2,3mm, i-am facut si lui 2 santuri pentru saibe tip E (cea mare din poza vine pe fundul barcii si nu lasa tubul sa alunece in jos pina la uscarea cleiului/rasinii cu care e fixat) si l-am mai rotunjit un pic la capete sa fie frumos. Lungimea lui de 28mm depaseste linia de plutire si totodata lasa liber vreo 10 mm de ax pentru legatura spre servo.

Mare atentie la pozitionarea tubului cirmei. Axa lui trebuie sa fie in acelasi plan si sa se intersecteze cu axa elicei. Am controlat asta cu un alt ax mai lung si prin deplasarea axului elicei innapoi pina il atingea pe primul (tubul si axul elicei inca nu l-am fixat definitiv).

Elicea este cea originala, are 40mm diametru si e foarte buna (zic eu si zic si altii pe net) dar o sa pun una de alama de la Conrad, pentru aspect si rezistenta). Ar incapea si una de 45mm (ca cea de aici de pe RHC) dar nu s-ar respecta scara.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112349521.jpg



0

#9 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2005 - 12:21 PM

Dupa uscarea (tot peste 16 ore) jumatatii din fata, am potrivit cele doua jumatati, am vazut ce mai trebuie curatat/pilit si le-am lipit. Grija la pozitionare si la chila care trebuie sa fie dreapta cind va uitati in lung. Controlati din cind in cind pina se usuca bine cleiul. Lasati peste noapte corpul sprijinit pe chila, pe o scindura dreapta (verificati) si nu pe suportul livrat, imobilizindu-l intre obiecte grele (carti groase, etc).

Tubului cirmei ii trebuie intarita prinderea in interiorul pupei. Folositi resturile care uneau cele 4 sferturi ale corpului. Eu am folosit Bizon Montage Kit caci adera foarte bine la polistiren si metal (mai bine decit rasina) si nu curge din locul unde-l pui. Nu moaie/dizolva piesele dar oricum nu exagerati cu cantitatea. Din pacate se intareste foarte greu dar atunci e beton.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112350867.jpg



0

#10 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 01 April 2005 - 08:19 PM

Foarte frumos explicat pina acum.Da-i inainte ca eu te urmaresc cu interes.Ideea este insa ca macheta este foarte spatioasa fata de modelul meu care are 231 de mm cu totul.

Axul meu ar trebui sa aiba cam 1.5 mm in diametru dar se poate face si de 2 mm.Mai am o problema cu grosimea axului motorului.care are 1.5 (eu folosesc un motor de la un servo standard fiind cel mai mic pe care l-am gasit.)

Spor!
Homo Nauticus
0

#11 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2005 - 10:18 PM

:o 231mm?! Am lagare cu fi interior 2mm dar din pacate fi exterior 4mm. Enorm pentru ce faci tu. Mai am teava de alama cu fi interior 1,4 si fi ext de 2mm (Praktiker). Plus teava de la antena telescopica cu fi int 2,4 si fi ext 3mm.
Dar ce zici de mine de pix metalice? La un asemenea model (si motor) nu cred ca se pune problema uzurii sa trebuiasca lagar grafitat. Ajunge alama simpla. Eventual la elice nu pui nici un lagar iar la capatul de la motor (deci din interiorul navei) pui un "adaptor" pentru un lagar ca sa asiguri etanseitatea. O sa-mi mai storc creierii si debaraua sa vad ce ar merge.
Oricum m-ai doborit cu dimensiunea asta. Ai gasit NANO servomecanism?
Eu la corveta dupa ce pun tot ce-i trebuie la dimensiuni standard, tot mai trebuie s-o lestez ca sa coboare pina la linia de plutire. Si daca amarez totul cit mai jos si astup bine toate caile de intrare a apei (chiar si puturile lanturilor si narele ancorelor) obtin un "hopa-Mitica" ce face fata valurilor.

Am fixat definitiv tubul elicei si batiul motorului, perfect aliniate, folosindu-ma de un truc: cu o piesa metalica am fixat motorul de tub astfel incit sa fie aliniate si le-am lipit apoi la locul lor. Cind cleiul se va intari (miine) voi scoate piesa. Puteam sa folosesc si un tub rigid adaptat ca sa intre fest pe axele elicei si al motorului (era mai simplu dar mi-a venit ideea prea tirziu).
Deoarece n-am nevoie de viteza mare astfel ca modelul sa zboare pe apa (doar e modelul la scara a unei nave care deabea prindea 16 noduri = 30 km/h), nu am pus un motor mare.
Este un motor "coreless" (fara miez) cu 9 sectoare pe colectorul rotorului, de foarte mare eficienta care da puterea unui motor tip 400 la un consum mult mai mic (deh, te pui cu elvetienii astia care l-au facut?). Cu 6 acumulatori R6 de 2500mAh Sanyo preconizez ca o sa mearga 6 pina la 10 ore, in functie de cit o sa frec servoul de directie.
Cuplajul motor-ax elice il fac din tub siliconic de la rezervoarele de aeromodele.

Mai am de facut echeea cirmei si apoi o sa incep sa umblu dupa vopsele caci o sa trec la faza II : vopsesc o piesa - sau citeva, le lipesc.
Problema mare e ca trebuie sa folosesc vopsele rezistente la apa dar de nuantele cerute de schema de vopsire. M-am gindit la o idee mai veche a lui Pletila cu cele 5 cutii de vopsea : rosie, galbena, albastra, alba si neagra. Probabil ca Emaur (Policolor) ar merge desi sint scumpe, dar oare chiar o sa obtin orice nuanta?
Pletila, tu ai incercat practic ca teoretic pare veridic?
La corp voi folosi in orice caz spray-uri auto.
Miine mai pun o poza, doua cu motorul montat si cu corpul intreg, sa va faceti o idee de cum arata.
Noapte buna.


0

#12 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 02 April 2005 - 12:51 AM

Stiu de faza cu cit mai multe colectoare si e beton.Obtii un randament bun.Idee e sa gasesti motorul.Existau niste motoare asa misto la pompele de injectie la autoturiseme.Eu am vazut una de BMW si am fost incintat de motor.Unde mai pui ca e construit sa mearga mult timp...

Tubul eliciei il am.E o teava de alama cu diametrul 4 mm exterior si aproximativ 3 interior.(practiker).A intrat perfect in locul unei piese de plastic de aceleasi dimensiuni care venea in kit.

Problema cea ma grea o sa fie cu bucsele si cu axul carmei, deoarece nu prea este loc si echea are mari sanse sa se loveasca de pereti la interior.Ma mai gindesc inca...

Cu vopsitul, nu te agita prea tare sa dai banii pe vopseluri ca am eu destula vopsea si te pot ajuta fara probleme si cu vopsitul.Nuantele se fac,asta daca nu vrei sa dai banii direct pe culorile de la revell.

Se poate vopsii si cu vopsele revell dar la dimensiunile alea cred ca o sa intre destul de multa vopsea .Dupa ce se usuca se da un strat de lac si nu mai ai nici o problema cu apa.

Si metoda cu vopseaua "de gard" merge dar trebuie sa tatonezi.Se pot obtine nuantele dar cu rabdare.Eu am vopsit o macheta cu vopsea din spray si cind am ramas fara si nu am mai gasit spray am facut nuanta din negru, alb si o picatura sau doua de albastru.
Homo Nauticus
0

#13 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2005 - 09:52 AM

Daca -ti merge teava de 4mm e bine. O am si eu si sint sigur ca o aranjez eu cumva. O sa discutam despre dimensiunile exacte dupa ce mai caut lagare (vezi si MI).
Echeea o faci simpla din sirma de alama sau tabla de alama, pe care le prinzi prin cositorire. O solutie proasta ar fi cu roata de curea dar curelele (de casetofon) se deterioreaza cu timpul si in plus poti avea patinari. Mai bine o faci sa stea paralela cu axa navei (ca la barcile adevarate, mici) si cu un dispozitiv intre ea si servo. Ar trebui sa vad o poza de deasupra a zonei de la spate si cu o rigla (banda de ruleta) gradata alaturi, ca sa-mi dau seama de cit spatiu dispui.


0

#14 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2005 - 04:48 PM

Cam asa arata corpul vazut din babord.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112453310.jpg



0

#15 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 02 April 2005 - 09:55 PM

mai pana acum arata perfect cel putin din punctul meu de vedere.
felicitari si spoar la lucru in continuare.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#16 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2005 - 08:18 AM

Multumesc. Am terminat suportul servomecanismului. Lucrez la cel al acumulatorilor care va fi facut din doua tuburi de plastic cu fi interior de 14,6mm si lungimea de 235mm (pentru instalatii electrice) unite intre ele ca tevile de la pusca de vinatoare (jumelate). Voi pune 2 x 4 acumulatori R6 adica voi merge pe 9,6V. Problema ce trebuie s-o rezolv e ca ferestrele de acces (in numar de 2) sint in partea din centru - spate, asigurind accesul facil la receptor, variator, motor si servomecanism, dar neavind posibilitatea de a umbla la echeea cirmei si nici la acumulatori. Nu vreau sa mai fac ferestre in punte caci e dificil cu etansarea lor. Din acest motiv trebuie sa fac cirma foarte sigura in functionare, sa nu mai umblu la ea.
Cu acumulatorii care se mai deterioreaza cu timpul, m-am gindit la un sistem care sa-mi permita sa-i introduc / scot, dar totodata sa fie fixati ferm la locul lor (banuiti motivul).

Cind o sa fie gata pun poza.


0

#17 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 03 April 2005 - 04:23 PM

intreb si io sa nu mor prost
cat ai dat pe kitu de la H_M_C_S Snowberry???
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#18 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2005 - 09:33 PM

299 lei. Kitul e al navei (corvetei clasa Flower) Her Majesty Canadian Ship Snowberry si e facut de firma Revell.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 03 April 2005 - 09:39 PM



0

#19 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 04 April 2005 - 01:43 PM

asta insemnand 300 de mii sau 3 milioane??
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#20 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2005 - 04:23 PM

Gata cu partea din spate, adica cirma, servomecanism, motor. As putea sa lipesc puntea daca n-as avea ceva hublouri de lipit si n-ar trebui apoi s-o maschez cind voi vopsi corpul. Asa ca mai astept si ma ocup de acumulatori care 8 bucati se pare ca sint prea multi. Am facut azi o proba in cada si pur si simplu a tisnit de mi-a fost frica ca se sparge in prova.
E adevarat ca nu se scufunda mult, 1/3 din elice era afara, coca fiind relativ orizontala. Poate incarcata sa mearga mai incetisor ca nu-mi trebuie adrenalina. Ma gindesc serios s-o las cu 6-7 celule de acumulatori.

Va mai pun o poza cu interiorul partii din spate.

Shm3k3ru_sasha era vorba de 3 milioane.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112624583.jpg



0

#21 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 04 April 2005 - 05:03 PM

Uite dimensiunile remorcherului ca sa iti faci o parere.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112627004.jpg

Homo Nauticus
0

#22 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 04 April 2005 - 05:07 PM

Si cu pupa.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1112627224.jpg

Homo Nauticus
0

#23 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2005 - 10:23 PM

Saptamina care a trecut am facut suportul pentru acumulatori si prinderea lui in interiorul corpului. L-am realizat din 2 tuburi de plastic cum am zis mai sus, dar si din 2 corpuri de lipici pentru hirtie "UHU stic", plus arcuri tari si contacte aurite. Mai trebuie sa le invelesc cu un plastic termocontractil.

In cutia paralelipipedica, transparenta voi pune receptorul, variatorul si alte dispozitive electronice (modul sunet, busola electronica pentru autopilot-daca mai are loc si daca nu incurca vecinatatea motorului si a acumulatorilor din otel).

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1113164609.jpg



0

#24 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2005 - 10:35 PM

Continui cu ce am mai facut saptamina trecuta (nu stiu daca si cum se pot atasa 2 sau mai multe poze la un mesaj).
Am intarit partea din fata a fixarii acumulatorilor (destul de grei), am lucrat la puturile ancorelor, confectionate dintr-un tub de plastic de la bloanele celor mici. Acum nu mai are cum intra apa pe acolo iar ancorele vor putea fi mobile.

Am chituit corpul pe ici pe colo (tot cu Bizon Montage Kit care mi se pare din ce in ce mai bun la toate) si am slefuit pe unde trebuia, astfel incit luni il vopsesc.
Apropo, am umblat si dupa vopsele pe care in mare parte le-am luat deja.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1113165332.jpg



0

#25 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2005 - 10:43 PM

Asteptind sa se intareasca bine adezivul dintre tuburi si corp. Apoi am finisat doar la capetele de jos (la coca) pentru a fi gata de vopsire.
Deabia dupa vopsire, voi lipi puntea prova si voi lipi si finisa capetele de sus a tuburilor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1113165808.jpg



0

#26 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2005 - 09:35 PM

Vremea nu mi-a permis sa vopsesc corpul, caci o s-o fac pe balcon si am nevoie de soare si sa nu bata vintul sa-mi puna praf.

Intre timp am remediat pe ici pe colo. Am facut un "ghidaj" pentru pak sa nu mai bijbii cind il bag in cala.
Am lipit o intaritura la marginea puntii din fata pe care o sa lipesc mai usor si mai sigur marginea puntii din mijloc. Nu se vede grozav in poza, e o fisie de 12mm latime, taiata dintr-o cutie de cd.
Am finisat tuburile pentru lantul de ancora si am adaugat 2 tuburi si un mic rezervor (cutiuta de medicamente) pentru o eventuala centrare cu alice de plumb a asietei. Gaurile erau prevazute pentru intrarea lanturilor de ancora sub punte dar n-am de gind sa pun lant lung si dupa introducerea eventualelor alice si a capetelor de lant, le astup cu ceara sau silicon si lipesc troliul de deasupra.

M-am razgindit si m-am apucat sa lipesc puntile inainte de vopsire. O sa ma chinui un pic cu mascarea lor dar nu mai am grija ca nu se lipesc bine pe vopsea.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1113334517.jpg



0

#27 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 April 2005 - 10:12 PM

Puntea din spate fiind lunga (cu perimetrul mare), ca si cea de la mijloc, aveam nevoie de un clei cu uscare lenta dar care sa lipeasca foarte bine si sa nu moaie polistirenul (nu e vorba de cel expandat). Mi-am amintit de Bizon Liquid Sole (cauciuc lichid - nu e prenadez - pentru reparatii incaltaminte si nu numai), care aplicat pe ambele suprafete s-a dovedit excelent. Am trasat intii cu creionul linia puntii, pentru a nu minji cu clei bordajul deasupra puntii.
Sirmele din imagine sint electrozi de sudura (inox) de 3,25mm si se potrivesc fara joc in fantele de scurgere a apei de pe punte, fixind perfect puntea pe pozitie. Cu elasticele si cele doua cirlige am tras-o spre pupa caci avea tendinta sa se duca inspre fata.
Tot cu niste elastice (nu exagerati numarul si/sau taria lor) am apropiat un pic bordurile ca sa se lipeasca bine pe marginea puntii.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1113336724.jpg



0

#28 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2005 - 05:08 PM

Au trecut aprope 3 saptamini in care am avansat putin, in special datorita unor greseli ce au trebuit reparate.

1. Cind am montat servoul, n-am fost atent si acesta a apasat un pic pe tubul axului elicei, curbind-ul intr-atit cit axul sa nu se mai invirta foarte usor. Din pacate cind am observat isprava era cam tirziu, cleiul cu care am intarit fixarea tubului aproape solidificindu-se, astfel ca mi-a luat ceva efort sa repar (cu elastice care trageau de tub si cu o pana care ajuta aceasta tractiune).

2. Cel mai grav a fost ca am dat primul strat de vopsea de deasupra liniei de plutire fara sa dau cu primer si fara sa shmirgheluiesc macar un pic suprafata. M-am multumit cu spalarea cu apa si sapun si cu stergerea cu alcool sanitar. Noroc ca am observat ca vopseaua nu prinsese bine intr-un loc unde am "raschetat-o" din greseala. Astfel ca m-am apucat s-o curat complet, operatia fiind de lunga durata si migaloasa, deoarece corpul nu are suprafata neteda ci se imita suprapunerea placilor de otel una peste alta si in plus mai sint o groaza de hublouri cu streasina lor. In final am facut-o si pe asta fara sa deteriorez aproape deloc detaliile, ocazie cu care am observat ca oricum vopseaua ce o folosisem (Duplicolor auto) nu se uscase/intarise total nici dupa vreo zece zile.

3. M-am apucat de vopsirea corpului dupa ce am lipit hublourile si puntea ceea ce s-a dovedit o greseala caci m-am chinuit mult mai mult cu mascarea acestora. Mi-a fost teama ca s-ar fi murdarit cu vopsea zonele de incleiere dar apoi mi-am dat seama ca acestea s-ar fi curatat relativ usor.

In fotografie se observa un perete vertical de etansare intre cele doua punti (confectionat din capacele de plastic de la locasurile pentru CDroame a cutiilor de PC), care trebuie pus pentru a impiedica intrarea apei, dar care ajuta si la consolidarea zonei de mijloc. Deasemenea se pot vedea bulinele de pe hublouri (vopseaua este deja aplicata) cit si acoperirea puntilor cu carton si banda adeziva.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1115046493.jpg



0

#29 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2005 - 05:43 PM

Urmatoarea poza este sugestiva si arata trasarea liniei de plutire. Brosura de sub partea din fata a cavaletului este pusa pentru a pozitiona corpul fata de orizontala, asemeni figurii din prospect. Prin numarul de file obtineti pozitia dorita (cam 2 - 2,5 mm). Pentru cei ce nu au mai facut asa ceva, mentionez ca se plimba " tragatorul cu mina de creion" de jur imprejurul corpului cu grija si fara graba.

Am uitat sa spun ca la a doua vopsire care a iesit de altfel perfect, am shmirgheluit fin si am folosit un primer pentru plastic pe baza de tiner (cred dupa miros) marca Faust. Excelent produs. Vopseaua a fost tot Faust, culoarea RAL 7035, lac color de pulverizare mat matasos, ambele sprayuri fiind de la Praktiker.

La ora la care scriu acestea, coca este deja in totalitate vopsita. Dupa ce am acoperit cu banda adeziva (pentru vopsiri) tot bordajul de deasupra liniei de plutire, am vopsit opera vie cu un spray "Tectane" (vopsea retus auto alchidica) de culoare gri-carbon, dind 4 straturi.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1115048580.jpg



0

#30 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 02 May 2005 - 09:02 PM

Crezi ca la apa da la fel???Parca spune-ai ca il faciRC.Din poze nu vad accesul la interior.Te-ai razgandit si ramai la statutul de macheta?Nu intreb din rautate ci doar din curiozitatea si ineditul incercarii pentru ca de obicei la genul asta de macheta pe plastic,vibratia axului e dusmanul nr 1.Problema lor la apa este adezivul.Nu rezista la solicitarea mecanica creata de cuplul motor.

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 02 May 2005 - 09:10 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro