Pagina 1 din 1
Motor electric pentru barca de recuperare
#1
Postat 01 March 2012 - 12:21 PM
Ne face multe probleme in timpul curselor barcile cu vasle, sunt destul de greu de manevrat mai ales la schimbarea rapida a poligonului. Ma tot mananca de cativa anisori sa am un motor demontabil pentru barcile de recuperare. Pe la magazinele de unelte de pescuit se gasesc astfel de motorase electrice pana la 500W, dar sunt destul de scumpe. Am cateva motorase printre care un motor electric de la un fotoliu rulant de aproximativ 2,5Kw in 24volti. O sa incerc sa construiesc un astfel de motor. :)
Astept parerile si ideile voastre pentru acest topic. Daca ma puteti ajuta cu o schema electrica pentru a comanda motorul cu niste mos-feturi, m-ar ajuta enorm. :drinks:
Astept parerile si ideile voastre pentru acest topic. Daca ma puteti ajuta cu o schema electrica pentru a comanda motorul cu niste mos-feturi, m-ar ajuta enorm. :drinks:
#3
Postat 07 March 2012 - 12:45 PM
Carcasa o sa fie facut din rasina epoxy si tesatura fibra de sticla si carbon, tehnologia va fi preluata din tehnica ortopedica asa numita infuzie prin vidare a tesaturii pe mulaj pozitiv, mulajul o sa fac din ipsos. Diametrul motorului este destul de mare undeva la 12mm, forma carcasei doresc sa fac in forma unei torpile, reducand astfel din rezistenta de inaintare, o sa montez un rulment si un simering in plus pentru a reduce deformarea axului de pe motor in caz de lovire sau la fortare extrema. Axul elicei o sa fie facut din otel inoxidabil pe care o sa prelucrez la strung sambata, iar cuplajul va fi unul direct, sper sa fie o.k.
#7
Postat 07 March 2012 - 06:17 PM
Spor la treaba, sunt foarte curios de rezultat..... Cu etansarea cum rezolvi?
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#8
Postat 07 March 2012 - 07:40 PM
...te referi la conul "torpilei" care trebuie sa fie detasabila?, carcasa se va lamina din doua piese, o piesa care va contine motorul, axul, rulmentul si simeringul iar conul din fata va fi laminata cu o mica treapta pentru etansare. Probabil la asamblare o sa folosesc ceva adaos de silicon sanitar sau asa ceva pentru siguranta. Carcasa nu va avea linie mediala de lipire va fi facut dintr-o bucata cilindrica. ^_^
#9
Postat 14 March 2012 - 09:34 AM
...am reusit sa confectionam axul elicei sambata, din cauza ca este din inox prelucrarea lui a fost mai dificila chiar si de un specialist. Urmeaza sa pregatesc mulajul gipsat pentru carcasa si sa incep laminarea primei parti.
Inelul din polietilena este un "dummy" care este exact masura rulmentului si a simeringului, serveste drept scop pentru a determina exact dimensiunea locasului in operatiunea de laminare....iata si cateva poze... :wacko:
Inelul din polietilena este un "dummy" care este exact masura rulmentului si a simeringului, serveste drept scop pentru a determina exact dimensiunea locasului in operatiunea de laminare....iata si cateva poze... :wacko:
#12
Postat 14 March 2012 - 12:47 PM
...asta este elice pt barca de 10m ,daca deplasamentul total nu depaseste 200 kg poti folosi cu succes o elice de 95mm ,4 pale ,de la sierra, eu le-am probat pe o pneumatica de 3,5m atasata direct unul motor de ventilator de la o Dacie, cu o baterie de 65A am facut peste 25km in delta si tot mai era loc !!!
...tabula crasa, mortua est!
#15
Postat 19 March 2012 - 04:01 PM
...sa stii ipsihi, ca m-ai pus pe ganduri cu cea ce mi-ai scris si azi dimineata am facut o proba cu motor si elicea montata, in apa, am introdus intr-un butoi de 80litri cu elicea inspre fund si am pus bateria de 12v direct fara regulator de turatie...sa nu-ti spun ca apa a iesit din butoi si intentionat nu am umplut butoiul de tot. Forta motorului e imensa, am laminat carcasa motorului(partea unde intra motorul, axul si rulmentul), a trebuit sa renunti deocamdata la carbon look, trebuia sa intind prea mult ca sa invelesc mulajul si impletitura tesutului de carbon sa desfacut urat, asa cu un pic de pigment negru nu arata foarte rau eventual o vopsesc la urma...iata si niste poze...
aici se vede adaptorul de unde va fi ancorat de bratul suportului
aici se vede adaptorul de unde va fi ancorat de bratul suportului
Arata acest topic
Pagina 1 din 1