Pagina 1 din 1
intretinere motoare dupa zbor
#3
Postat 15 January 2012 - 10:48 PM
WD 40 nu e ulei, e gaz lampant ambalat la spray - nu recomand folosirea lui in motoare pe metanol pt. ca poate distruge garniturile de cauciuc. In loc de ulei afterrun se poate folosi ulei de cutie automata sau servodirectie tip ATF. Eu nu am folosit nimic niciodata si nu am observat urme de coroziune la vreun motor.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 15 January 2012 - 10:49 PM
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#5
Postat 16 January 2012 - 02:06 AM
din cate cunosc , sper sa nu ma insel , uleiul after run se foloseste la degresarea motorului dupa zbor , iar dupa aceeia se utilizeaza ulei pentru ungerea armelor , pana la urmatorul zbor. Orice demontare a motorului atrage si uzura unor piese , ...si deci cat mai rar posibil !
#7
Postat 16 January 2012 - 10:57 PM
Eu la inceput am pus ulei after run dupa fiecare utilizare si mai mult cantitativ la intrarea la iernat - in capul pistonului.
Am avut surpriza la iesirea de la iernat sa constat ca pe langa faptul ca pornea mai greu pana se ducea uleiul din cilindru
rulmentii motorului erau plini de rugina si a trebuit sa ii schimb - nu de la ulei bineinteles dar nici nu a ajutat .
De atunci nu am mai pus nici un ulei si nu am constatat nimic rau afara de ruginirea rulmentilor in continuare - la unele mai mult la altele mai putin.
Ma refer aici la motoarele cu metanol , la benzinare am mers pe ideea ca nici vecinul de la parter care are motocicleta nu pune ulei
si nici eu la masina.
Ideal ar fi daca se poate sa se curete motorul cu cherosen, sa se desfaca capacul de la carter si sa se umple cu ulei tot blocul motor asa incat tot ce este acolo - rulmenti, biela , bucsi etc - sa fie cufundate in ulei, plus in cilindru prin locasul bujiei.
La venirea sezonului se desface capacul iar si se goleste uleiul din carter.
Daca ai rabdare sa faci asta e super O.K. motorul fiind bine intretinut dar pentru mine e deranjul mult prea mare la cate modele am si la ce inseamna montare demontare cu reasezarea tijei de acceleratie in urmatorul sezon, cu retrimarea ralantiului etc.
Am avut surpriza la iesirea de la iernat sa constat ca pe langa faptul ca pornea mai greu pana se ducea uleiul din cilindru
rulmentii motorului erau plini de rugina si a trebuit sa ii schimb - nu de la ulei bineinteles dar nici nu a ajutat .
De atunci nu am mai pus nici un ulei si nu am constatat nimic rau afara de ruginirea rulmentilor in continuare - la unele mai mult la altele mai putin.
Ma refer aici la motoarele cu metanol , la benzinare am mers pe ideea ca nici vecinul de la parter care are motocicleta nu pune ulei
si nici eu la masina.
Ideal ar fi daca se poate sa se curete motorul cu cherosen, sa se desfaca capacul de la carter si sa se umple cu ulei tot blocul motor asa incat tot ce este acolo - rulmenti, biela , bucsi etc - sa fie cufundate in ulei, plus in cilindru prin locasul bujiei.
La venirea sezonului se desface capacul iar si se goleste uleiul din carter.
Daca ai rabdare sa faci asta e super O.K. motorul fiind bine intretinut dar pentru mine e deranjul mult prea mare la cate modele am si la ce inseamna montare demontare cu reasezarea tijei de acceleratie in urmatorul sezon, cu retrimarea ralantiului etc.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#8
Postat 17 January 2012 - 04:01 PM
REAL DESIGN, la 16 January 2012 - 10:57 PM, a spus:
Ideal ar fi daca se poate sa se curete motorul cu cherosen, sa se desfaca capacul de la carter si sa se umple cu ulei tot blocul motor asa incat tot ce este acolo - rulmenti, biela , bucsi etc - sa fie cufundate in ulei, plus in cilindru prin locasul bujiei.
La venirea sezonului se desface capacul iar si se goleste uleiul din carter.
Daca ai rabdare sa faci asta e super O.K. motorul fiind bine intretinut dar pentru mine e deranjul mult prea mare la cate modele am si la ce inseamna montare demontare cu reasezarea tijei de acceleratie in urmatorul sezon, cu retrimarea ralantiului etc.
Unde mai pui ca vorbim de heli...:) Faza cu demontatul e horror, nu mai zic de reglaje...:)
#15
Postat 04 February 2012 - 02:25 PM
hibernarea motorarelor pe benzina: cel mai bun lucru ptr. a evita alte complicatii, la ultimul zbor , goliti rezervorul in mers -pana se opreste motorul.De-ce: daca ramane benzina in amestec cu ulei peste iarna(nu numai -mai mult de 1-2 luni), in timp benzina se evapora si ramane uleiul in carburator si pe segmenti -care in functie de tipul de ulei poate bloca (intepeni) aceste componente.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1