Modelism - RHC Forum: Cessna 182, 187cm anvergura. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cessna 182, 187cm anvergura.

#91 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 February 2012 - 03:04 PM

Vezi postareadan_mitea, la 20 February 2012 - 07:19 AM, a spus:

Sullivan este firma de firma. Nu am testat trenul de aterizare in discutie, dar tot ceea ce am luat de aceasta firma a fost de top.
Cealalta este varianta clasica facuta de Great Planes, Du-Bro, SIG si alti producatori de renume.
Multa, multa bafta.

PS. Pana la urma o sa adori varianta cu bechie...

Am sa incerc jamba Sullivan, are acea bucla care cred ca ar atenua bine si socurile pe plan orizontal si cele pe plan vertical.
La bechie ....nu m-am gandit pentru acest model, desi am vazut un clip pe net. Practic e simplu: suport pentru a muta trenul posterior mai in fata este facut, dar ramane problema controlului directiei la sol. La aspectul asta inca mai fac mici modificari la Pico Cub.
Deocamdata ramane cu jamba in fata.
Multumesc pentru sfat.
Stima
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#92 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 February 2012 - 08:21 PM

Vezi postareadan_mitea, la 20 February 2012 - 07:19 AM, a spus:



PS. Pana la urma o sa adori varianta cu bechie...

Cam asa ar arata acest model echipat cu bechie.
Nu cumva avioanele proiectate cu bechie fac fata mai usor terenului denivelat?
Parca cel din acest clip se descurca destul de bine.


Stima.
P.S. Multumesc de idee, am s-o incerc cat de curand :drinks:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#93 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 February 2012 - 08:52 PM

Daca il modifici cu bechie o sa vezi ca este cu totul si cu totul altceva - in bine .
Nu o sa mai fie insa Cessna care se vrea a semana cu modelul 1:1 - atat.
Poti lasa roata de bechie libera ca rotile de la carucioarele din supermarket si o sa ai directie din ... directie ..... sau poti gasi o bechie care sa aiba o legatura cu directia si sa se miste impreuna - va trebui directia intarita cu placaj ceva, pe zona de prindere a tijei de la roata bechiei caci fiind polistirent exista riscul sa cedeze la socurile de la aterizare sau chiar decolare.

Daca insa te ai obisnuit deja cu el eu l-as lasa asa - as cauta un loc de zbor mai bunicel - in general modelele cu jamba fata se zboara pe piste de beton sau si gazon dar foarte bine nivelate .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#94 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 February 2012 - 04:07 AM

Pentru roata din spate, Sullivan este taticul.
http://www.sullivanp...arMainFrame.htm
Inca nu am gasit ceva mai elegant, bun si ieftin...parea mea. Roata se prinde de rudder cu un arc. In pachet ai un arc mai tare si unul mai slab, dupa voia inimii.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 February 2012 - 04:08 AM

0

#95 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2012 - 07:59 AM

Sau varianta chinezeasca cu 7.5 lei la Phoenix: http://phoenixmodels...120-p-2690.html
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#96 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 February 2012 - 09:45 AM

Vezi postareaalex g, la 20 February 2012 - 02:56 PM, a spus:

Am ai auzit pe undeva de problema asta, dar nu mai tin minte exact unde :)
Nu ai vreu mix activat din greseala intre cele 2 canale?
Eu la inceput "mixam" din degete fara sa-mi dau seama :pardon:Trecusem de pe Futaba T2R la statiile cu 4-6-8 ch, si pana mi-am format degetele, mixam stick-urile la greu :)
Acum e mult mai bine ;)

am o telecomanda simpla cu patru canale....fara mixer sau alte artificii...
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#97 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 24 February 2012 - 12:27 PM

Salut, am schimbat jamba fata cu una care sa preia bine socurile pe linie orizontala Cealalta lucra doar pe verticala si la denivelari nu prea avea efect.
Nu am reusit inca sa iau jamba de la Sullivan, ca au nevoie de 20 de zile sa faca livrarea :)
Am gasit alta, sper sa faca fata
Fisier atasat  IMG_4375.JPG (191.28K)
Number of downloads: 55
Fisier atasat  IMG_4376.JPG (189.09K)
Number of downloads: 55
Indoitura de langa roata am facut-o eu pentru ca roata sa mearga putin trasa, nu impinsa cum mergea cu cealalta jamba. Cred ca oricum va fi o schimbare in bine la rulare.
Trebuie sa mai schimb fucra de comanda a derivei ca nu-s deloc incantat de cum torsioneaza echia. Nu am gasit insa cuplaje sferice pe masura. Poate reusesc sa fac unul un vreun fel.
Poate dupamiaza ies la teste daca vremea se mentine calma
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#98 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 25 February 2012 - 11:24 PM


Mi-am facut azi curaj si am iesit cu Cessna la aer cu toate ca era ceva vant.
Trenul fata s-a comportat peste limita asteptarilor, modelul sarind ca un iepure peste denivelari la decolare.
A doua decolare a fost cu emotii. Locul nu permite decolarea impotriva vantului, este un stalp pe mijlocul campului si nu am vrut sa-l iau la tinta, mai ales ca inca nu sunt pe deplin stapan pe comenzile modelului. Am asteptat cateva secunde de calm si i-am dat batai, doar ca vantul nu a vrut sa mai astepte putin :good: Am fost norocos. La aterizari din cauza lipsei de experienta a pilotului,care nu prea nimereste pista, modelul cam ajunge pe langa si se cam opreste in nas.
Am avut o incercare de a zbura cu flaps-urile coborate dar dupa cateva secunde am renuntat pentru ca vantul facea cam multe probleme.
Probleme am avut si cu cameramanul (adica eu), a lasat cam lunga antena pentru ghidarea camerei si focalizarea e cam aiurea pe ici pe colo plus ca trebuia fixata putin mai sus.
In rest am mai sesizat un fenomen ciudat :wacko:, dupa a doua decolare, din cauza emotiilor imi cam tremurau degetele pe stick-uri si am observat ca si avionul tremura si el :clapping:,mai ales din cauza profundorului :blink:
Incet insa prind mai multa incredere in model si in pilot si sper sa prin zile mai linistite pentru a invata mai multe despre decolari, aterizari si flaps-uri. Daca ar fi o pista din asfalt sau beton :good:, ar fi un spectacol sa-l vezi decoland si aterizand calm fara sa fie fortat.
Sper ca urmatoarea filmare sa fie mai buna, sa se vada mai mult modelul si mai putin peisajul :yahoo:.
Numai bine va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#99 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 February 2012 - 12:19 AM

Din pacate, clipul e cam varza :clapping: Cu prima ocazie il voi schimba.
Scuze pentru ceata, eram asa de fericit dupa sedinta de zbor...dar video m-a cam intristat.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#100 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 February 2012 - 02:20 AM

Excelent.
Felicitari, la mai multe si la mai mari.
Multa, multa bafta.
0

#101 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 February 2012 - 06:18 AM

Vezi postareaalex g, la 25 February 2012 - 11:24 PM, a spus:

A doua decolare a fost cu emotii. Locul nu permite decolarea impotriva vantului,


Sa nu mai decolezi niciodata cuvant de spate!
flying is my life...
0

#102 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 February 2012 - 12:40 PM

@Dan Mitea, multumesc mult de apreciere, sper ca la urmatoarele sedinte de zbor sa fie si mai bine.
@ SILVIU66, stiu ca nu trebuie procedat asa, dar uneori ala cu cornite isi mai baga coada :drinks:.
A fost un compromis si nu se va mai repeda pentru ca o decolare cum a fost a doua se poate sfarsi destul de rau...:yahoo:
Azi nu este vant deloc, sper sa tina vremea tot asa pana ies la zbor. Mai am de pregatit casca cu camera
Fisier atasat  IMG_3970.JPG (81.7K)
Number of downloads: 32
pentru a face un video mai bun decat cel de ieri :drinks:
Toata stima domnilor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#103 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 February 2012 - 10:53 PM

Am fost azi iar la zbor, pe acelasi "aeroport" Azi am avut vant din fata-stanga, dar cu pauze destul de mari intre rafale. Am incercat iar sa filmez si din cam 20 minute inregistrate abia am reusit sa scot vreo 3 minute si ceva in care se vede cat de cat modelul :pardon:
Prima decolare a fost fantastica :clapping::blink::wacko:. Sper sa fie ultima in felul asta.:blush:

Oricum ar fi, pentru acest model trebuie sa schimb pista ca asta streseaza cam tare trenul de aterizare si mai ales suportul trenului posterior.
Aterizarile de azi au fost mai bune ca cele de ieri, jamba fata isi face treaba cu brio, la fel si flaps-urile la decolare si mare noroc am de forta motorului care m-a scos si ieri si azi din situatiile limita la decolarile alea deocheate :yahoo:
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#104 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 26 February 2012 - 11:20 PM

Am si eu o Cesna si dupa ce am rupt cateva elici la aterizare am modificat trenul si nu mai am probleme cu denivelarile. De atunci nu am mai rupt elici.

Fisiere atasate


0

#105 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 February 2012 - 11:52 PM

Vezi postareaflaviu p, la 26 February 2012 - 11:20 PM, a spus:

Am si eu o Cesna si dupa ce am rupt cateva elici la aterizare am modificat trenul si nu mai am probleme cu denivelarile. De atunci nu am mai rupt elici.

Salut, la al meu elicea am rupt-o la primul zbor cand i-am dat prima tranta din cauza decolarii cu flaps-uri coborate la maxim.
Am schimbat jamba fata pentru ca nu reusea sa amortizeze socurile pe orizontala produse de denivelari. Acum am observat semne de stres pe suportul ce tine trenul posterior
Fisier atasat  IMG_4222.JPG (87.99K)
Number of downloads: 27
As putea incerca sa schimb trenul asa cu e la al tau dar suportul este la fel si nu stiu daca rezista la solicitarile ca apar pe terenul unde am zburat pana acum
Am sa incerc sa intaresc zona slabita si sa caut alta pista, eventual un drum de pamant printre ogoare. Alta buba ar fi ca rotile stau cam cracanate cand modelul sta pe sol, am sa incerc sa indoi mai tare capetele unde sunt fixate rotile, astefl incat in aer sa fie putin spre interior iar cand modelul sta pe roti acestea sa fie verticale, sa nu mai apara eforturi suplimentare pe tren.
La Pico Cub am acelasi sistem ca si la Cessna ta si functioneaza de minune, dar are 740g si rotile sunt de 70mm diametru.
Cred ca si Cessna ,ea daca ar avea rotile ceva mai mari, ( 85-95mm) ar rula mai bine.
Multumesc oricum de sfat
Aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#106 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 February 2012 - 07:14 AM

Vezi postareaalex g, la 25 February 2012 - 11:24 PM, a spus:


Mi-am facut azi curaj si am iesit cu Cessna la aer cu toate ca era ceva vant.
Trenul fata s-a comportat peste limita asteptarilor, modelul sarind ca un iepure peste denivelari la decolare.
A doua decolare a fost cu emotii. Locul nu permite decolarea impotriva vantului, este un stalp pe mijlocul campului si nu am vrut sa-l iau la tinta, mai ales ca inca nu sunt pe deplin stapan pe comenzile modelului. Am asteptat cateva secunde de calm si i-am dat batai, doar ca vantul nu a vrut sa mai astepte putin :) Am fost norocos. La aterizari din cauza lipsei de experienta a pilotului,care nu prea nimereste pista, modelul cam ajunge pe langa si se cam opreste in nas.
Am avut o incercare de a zbura cu flaps-urile coborate dar dupa cateva secunde am renuntat pentru ca vantul facea cam multe probleme.
Probleme am avut si cu cameramanul (adica eu), a lasat cam lunga antena pentru ghidarea camerei si focalizarea e cam aiurea pe ici pe colo plus ca trebuia fixata putin mai sus.
In rest am mai sesizat un fenomen ciudat :wacko:, dupa a doua decolare, din cauza emotiilor imi cam tremurau degetele pe stick-uri si am observat ca si avionul tremura si el :),mai ales din cauza profundorului :blink:
Incet insa prind mai multa incredere in model si in pilot si sper sa prin zile mai linistite pentru a invata mai multe despre decolari, aterizari si flaps-uri. Daca ar fi o pista din asfalt sau beton :good:, ar fi un spectacol sa-l vezi decoland si aterizand calm fara sa fie fortat.
Sper ca urmatoarea filmare sa fie mai buna, sa se vada mai mult modelul si mai putin peisajul :yahoo:.
Numai bine va doresc.
salut :drinks: frumos zbor imi place :yahoo: si eu am iesit ieri de vreo 3 ori la zbor cu al meu(cessna dar mei mic anv 1400mm) eu i-am dat trenu jos il arunc din mana se duce glont..cu elice in trei pale zboara ca dracu de repede...eu la al meu i-am blocat deriva nu o mai folosesc iau viraj din eleroane si profundor...asa se ia viraj mult mai usor...la mine e primul aeromodel la care am eleroane la restu pe care le-am avut viram din deriva... dar acum m-am convins ca din eleroane se vireaza mult mai sigur... am vazut ca la tine cu flapsuri aterizeaza destul de lin :) eu nu le pot folosi telecomanda mea are doar 4 canale... si aterizarile nu prea le pot face line.. trebuie sa vin din departare cu el sa se domoleasca nitel..dar e ok merge si asa ;) cu elicea asta in doua pale 11*5,5 zboare destul de bine si consuma mult mai putin cu gazu cam la 60% zbor aprox 20 min..destul de mult zic eu..

Aceasta postare a fost editata de fantom: 27 February 2012 - 07:17 AM

Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#107 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 February 2012 - 03:02 PM

Salut, @Fantom, eu nu am cum sa-l lansez din mana, e mare si ar trebui sa-mi ascund capu' sa nu mi-l ia aripa (glumesc),:D dar chiar nu e posibil. La viraje folosesc si deriva si eleroanele mai mult sau mai putin in functie de necesitati. Deriva este foarte importanta mai ales la aterizare cand am vant lateral. Din eleroane il tii paralel cu solul si din deriva pe directia pistei. La inceputuri foloseam si eu doar eleroanele si profundorul la viraje, dar coada statea tot timpul putin in jos in viraje de parca modelul ar fi fost greu de coada. Folosind deriva virajele ies mult mai elegante, coada urmeaza aceiasi linie cu centrul modelului, iar din eleroane corectezi inclinarea.
Legat de aterizari, nu am folosit deloc flaps-urile :clapping:.Am aterizat avand vantul in fata si atat, aterizeaza destul de frumos, doar ca terenul e denivelat tare si ma tem sa nu rup ceva la model.
La decolari am folosit flaps pentru a scurta pe cat posibil distanta de rulare pe sol, desi nu tot timpul am reusit decolari bune.:yahoo:
Acum lucrez la un sistem de intarire a suportului trenului posterior.
Ar fi fost util un sistem de amortizare pentru socurile in plan orizontal, dar cred ca cine l-a proiectat su s-a gandit la ce chinuri va fi supus de mine :D:D
Numai bine si aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#108 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 February 2012 - 07:23 PM

Am reusit in acesta dupamiaza sa intaresc suportul trenului posterior care in urma ultimei aterizari de ieri a avut de suferit "putin"
Fisier atasat  IMG_4445.JPG (71.4K)
Number of downloads: 37
Fisier atasat  IMG_4446.JPG (63.07K)
Number of downloads: 30
Cu negru se vede pozitia initiala a suportului iar cu rosu pozitia de dupa aterizarea mai dura,( ultima de pe ultimul clip postat):D
Pentru a intari suportul am folosit 2 bucati da aluminiu de 11,5X2mm, ( latime X grosime) prinse de suportul posterior si de cel anterior, apoi inca 2 bucati tot de 11,5X2mm, dar mai scurte ce prin impreuna cu primele trenul posterior ca intr-o pensa ce nu-i mai permite resucirea impreuna cu suportul initial.
Fisier atasat  IMG_4450.JPG (125.73K)
Number of downloads: 28
Fisier atasat  IMG_4451.JPG (99.89K)
Number of downloads: 37
Suportul initial este format din 2 placi de placaj identice care au in mijloc 2cm de spuma din fuselaj. Trenul se prinde cu 2 suruburice strang trenul si cele 2 placi de placaj. La tensiuni excesive cedeaza spuma :ph34r:
Intentionez sa fac un sistem de amortizare si pentru socurile pe linie orizontala dar am nevoie de 2 arcuri pentru un astfel de sistem:
Fisier atasat  IMG_4452.JPG (91.24K)
Number of downloads: 42
Arcul ar veni montat in locul liniei rosii.
Sper ca in final sa fie mai bun decat a fost initial :D
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#109 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 27 February 2012 - 07:39 PM

Pentru cativa metri rulati nu stiu daca merita sa te complici si sa ingreunezi modelul. Eu zic ca avand flapsuri, cu putin antrenament, vei ajunge sa decolezi si sa aterizezi in cel mult doi metri.
0

#110 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 February 2012 - 08:37 PM

Vezi postareaflaviu p, la 27 February 2012 - 07:39 PM, a spus:

Pentru cativa metri rulati nu stiu daca merita sa te complici si sa ingreunezi modelul. Eu zic ca avand flapsuri, cu putin antrenament, vei ajunge sa decolezi si sa aterizezi in cel mult doi metri.


Daca ai vazut ultimul clip, se vede ca si la decolare sunt probleme datorita denivelarilor de pe teren, si cu tot cu flaps-uri tot are nevoie de 5-7-10m de rulare.
In specificatiile modelului scrie ca poate duce in 500g ( camera foto-video, etc), deci cateva zeci de grame in plus pentru acest sistem de suspensie nu cred ca il vor afecta in vreun fel.
Apoi am schimbat si unghiul rotilor posterioare fata de cum erau inainte:
Fisier atasat  IMG_4454.JPG (118.26K)
Number of downloads: 25
Sper ca dupa ce fac rost de arcuri pentru suspensia spate sa fie totul mult mai bine decat a fost pana acum.:D
Ramane de vazut.:D
Toate cele bune.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#111 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 February 2012 - 08:58 PM

Modelele mari sunt astfel concepute ca atunci cand din diferite motive se "reuseste " o aterizare mai hard care duce la deteriorarea trenului de aterizare, aceasta deteriorare sa aduca cat mai putin damage fuselajului - in general se desprinde un panou ( lipit de altfel bine la locul lui )
de care este fixat trenul care cu putin efort se poate reface - el se deterioreaza bine mersi deci trebuie altul si chiar putin si pe langa el se mai strica dar nu mult.

Acum ca o concluzie ... daca intaresti prea tare acea zona o sa ai neplacuta surpriza ca la un Doamne Fereste sa se rupa fuselajul complet DAR sa iti ramana trenul intact pe post de mostenire nepotilor.

Deci nu insista ... mai bine cand este putina umezeala pe teren ( nu baltit ) intra cu masina si fa cativa km de dute vino ca sa mai apesi pe danivelari si sa mai rupi din buruieni .... oricum va veni vremea vegetatiei si sigur o sa ai acolo balarii de juma de metru inaltime - vor trebui tunse.

P.S. Pentru trenul posterior mai poti face rost de unul din fibra de sticla pe care sa il subtiezi catre capete progresiv astfel incat sa devina mult mai elastic sub greutatea modelului.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 February 2012 - 09:01 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#112 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 February 2012 - 11:17 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 27 February 2012 - 08:58 PM, a spus:

Modelele mari sunt astfel concepute ca atunci cand din diferite motive se "reuseste " o aterizare mai hard care duce la deteriorarea trenului de aterizare, aceasta deteriorare sa aduca cat mai putin damage fuselajului - in general se desprinde un panou ( lipit de altfel bine la locul lui )
de care este fixat trenul care cu putin efort se poate reface - el se deterioreaza bine mersi deci trebuie altul si chiar putin si pe langa el se mai strica dar nu mult.

Acum ca o concluzie ... daca intaresti prea tare acea zona o sa ai neplacuta surpriza ca la un Doamne Fereste sa se rupa fuselajul complet DAR sa iti ramana trenul intact pe post de mostenire nepotilor.

Deci nu insista ... mai bine cand este putina umezeala pe teren ( nu baltit ) intra cu masina si fa cativa km de dute vino ca sa mai apesi pe danivelari si sa mai rupi din buruieni .... oricum va veni vremea vegetatiei si sigur o sa ai acolo balarii de juma de metru inaltime - vor trebui tunse.

P.S. Pentru trenul posterior mai poti face rost de unul din fibra de sticla pe care sa il subtiezi catre capete progresiv astfel incat sa devina mult mai elastic sub greutatea modelului.

Va salut, la modelul meu daca se rupe panoul pe care e prins trenul se rupe cu tot cu o parte din fuselaj. Suruburile de fixare a trenului trec prin panoul de placaj, prin spuma de dedesubt si se strang in a doua bucata de placaj de sub spuma, in piulite captive. Deci daca se rupe...se rupe cu totul :wacko:. Cedeaza nu atat la comprimare, cand modelul atinge solul mai tare, cat la torsiune cand trenul "agata" o denivelare mai sanatoasa.
Montajul din aluminiu l-am facut in special pentru a impiedica torsiunile ce apar in zona de fixare a trenului.
Fisier atasat  IMG_4450.JPG (138.57K)
Number of downloads: 22
Cu verde se vede spuma dintre cele 2 placi de placaj, iar cu rosu, zonele unde incep sa se vada cum cedeaza spuma.
In ce priveste trenul posterior, este destul de flexibil si pe verticala amortizeaza destul de bine. Problema este aceiasi ca la jamba fata ce am schimbat-o: pe plan orizontal nu este nici un fel de amortizare....
Cat priveste terenul...nu se poate intra cu masina, e imprejmuit de santuri peste care au trecut doar cu tractorul acu 3 ani ultima data cand au cultivat cereale, iar daca cresc tufe, le voi rade cat tine pista ( sper sa nu ma tunda proprietarul daca ma prinde :wacko:)
Mai este un drumeag intre ogoare, l-am folosit la decolari in prima sedinta de zbor, dar la aterizari inca nu sunt sigur ca pot aseza modelul pe drum fara sa-l trimit la arat pe langa drum ca e o diferenta de nivel destul de mare
Toata stima si va multumesc pentru sfaturi.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#113 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 28 February 2012 - 01:05 AM

Am reusit sa fac in fuga doua sisteme de amortizare.
Primul intinde arcul:
Fisier atasat  IMG_4456.JPG (116.88K)
Number of downloads: 41
Fisier atasat  IMG_4457.JPG (118.88K)
Number of downloads: 43
Al doilea il comprima:
Fisier atasat  IMG_4460.JPG (109.58K)
Number of downloads: 48
Fisier atasat  IMG_4461.JPG (115.27K)
Number of downloads: 45
Asta a iesit in cateva minute cu ce am gasit prin cutia cu vechituri.
Cea mai eleganta varianta ar fi a doua, dupa parerea mea, dar e putin mai dificil de realizat.
Am ceva tevi din Al, dar nu am arcuri si nu stiu de la ce as putea gasi, iar in al doilea rand e cam dificil de facut sistemul de prindere pe roata si pe tren.
Sper sa-mi vina ceva idei constructive :wacko:.
Toate cele bune.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#114 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 February 2012 - 08:52 AM

Trebuie sa ai grija sa limitezi cursa rotii caci altfel exista riscul sa se rabateze maxim si sa se propteasca coltul bratului de tabla in sol si ..... iese urat rau !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#115 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 28 February 2012 - 03:06 PM

in pozele de mai sus sunt doar incercari pentru a vedea cam cum functioneaza si care sistem ar fi mai potrivit.
Am sa incerc sa fac al doilea sistem si acest fel nu va mai fi nimic in afara trenului in partea anterioara care sa agate, plus ca miscarea va fi limitata chiar de amortizor :good:
Am teava din Al cu D=8mm si d=6mm, in care va fi arcul si teava de D=6mm si D=4mm care va comprima arcul.
Trebuie doar sa gasesc arcuri potrivite si lungimea parghiilor.:)
Am ceva de lucru dar sper sa iasa bine.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#116 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 29 February 2012 - 01:13 AM

Cam asa ceva a iesit pana la urma:
Fisier atasat  IMG_4462.JPG (102.12K)
Number of downloads: 67
Fisier atasat  IMG_4463.JPG (111.25K)
Number of downloads: 72
Fisier atasat  IMG_4464.JPG (119.08K)
Number of downloads: 74
Urmeaza testele pe camp.
La acest sistem problema e ca nu prea se gasesc arcuri :) Am cateva care sunt prea moi si cele 2 montate care sunt si cam scurte si destul de tari. Sistemul e destul de rigid si cursa e cam mica.
In prima foto, modelul este ridicat de mine putin si de aceea pare ca are cursa destul de lunga. In a doua si a treia foto modelul sta sub greutatea proprie si ce se vede in foto 2, este cursa libera ramasa pana aproape de capatul "telescopului"
Daca varianta asta nu fuctioneaza cum trebuie am s-o incerc pe cealalta, am mai multe posibilitati de reglare a tensiunii arcului si a cursei rotii.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#117 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 February 2012 - 02:12 PM

Daca nu-i cu suparare, mie mi se pare o complicatie inutila si nefiabila. Un tren de aterizare fix, din aluminiu de buna calitate:
http://www3.towerhob...p?&I=LXJ922&P=7
mi se pare mult mai sigur.
Bineinteles ca asta este, doar, parea mea.
Daca totusi iti mentii dorinta de a merge pe aceasta cale, iti propun sa utilizezi amortizoare si arcuri de monster tuck. Gasesti de toate tipurile, dimensiunile, vascozitate de ulei, etc, etc.
Multa, multa bafta.
0

#118 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 29 February 2012 - 03:29 PM

Vezi postareadan_mitea, la 29 February 2012 - 02:12 PM, a spus:

Daca nu-i cu suparare, mie mi se pare o complicatie inutila si nefiabila. Un tren de aterizare fix, din aluminiu de buna calitate:
http://www3.towerhob...p?&I=LXJ922&P=7
mi se pare mult mai sigur.
Bineinteles ca asta este, doar, parea mea.
Daca totusi iti mentii dorinta de a merge pe aceasta cale, iti propun sa utilizezi amortizoare si arcuri de monster tuck. Gasesti de toate tipurile, dimensiunile, vascozitate de ulei, etc, etc.
Multa, multa bafta.


Nu-i cu suparare deloc, dimpotriva.
In ce priveste trenul de aliminiiu este destul de bun cel original, are o oscilatie verticala de pana la 2-3cm.
Dorinta de a utiliza amortizoare apare din cauza torsionarii trenului si implicit a suportului sau, care apare la aterizari prin denivelari. Mai am nevoie de multa practica pana sa-l pot ateriza intr-un loc delimitat, cu ar fi un drum de 2,5-3m latime.
Este foarte buna idea cu amortizoare de monster, am cautat chiar aseara pe cateva site-uri dar cele gasite sunt mult prea lungi si nici nu stiu la ce greutate funcioneaza.
Pentru a alege ceva bun trebuie sa ajung personal intr-un magazin sa-mi pot da seama ce model se potriveste cel mai bine, plus ca sunt convins ca funcioneaza mult mai bine decat cele facute de mine.
Cele facute de mine au cam 5cm destinse :), pe masa funcioneaza destul de bine: modelul pe loc, trec repede un deget pe sub roata ca si cum ar trece peste un obstacol. Comparativ, inainte de a monta amortizoare modelul misca cativa cm, acum modelul nu se mai misca din locul initial si se vede cum trenul combinat cu amortizorul au un rezultat mult mai bun
Respectele mele.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#119 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 29 February 2012 - 04:41 PM

Ai incercat cu doua roti mai mari gonflabile, le umfli cat ai nevoie, se comporta excelent pe denivelari.
0

#120 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 29 February 2012 - 05:00 PM

Vezi postareaflaviu p, la 29 February 2012 - 04:41 PM, a spus:

Ai incercat cu doua roti mai mari gonflabile, le umfli cat ai nevoie, se comporta excelent pe denivelari.


Nu am incercat :) cele mai mari care le-am gasit pe aici sunt cele de 70mm, dintr-un burete cauciucat dur...
Cand voi mai avea cu ce....de pe net....
Numai bine domnul Flaviu.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro