Modelism - RHC Forum: Cessna 182, 187cm anvergura. - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cessna 182, 187cm anvergura.

#121 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 February 2012 - 07:55 PM

Arunca, daca vrei, un ochi aici:
http://www.rhcforum....post__p__539226
Sunt scumpe, dar haioase de tot. Sunt si mult mai mari.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 February 2012 - 07:56 PM

0

#122 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 29 February 2012 - 08:31 PM

Nu mai stiam la ce am vazut asa roti mari, acum stiu: La Albinuta domnului Dan.
0

#123 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 March 2012 - 01:31 AM

Vezi postareadan_mitea, la 29 February 2012 - 07:55 PM, a spus:

Arunca, daca vrei, un ochi aici:
http://www.rhcforum....post__p__539226
Sunt scumpe, dar haioase de tot. Sunt si mult mai mari.
Multa, multa bafta.


Sunt intradevar modele foarte haioase, am vazut cateva din clipurile din topicul Dvs. Zboara foarte incet cand e necesar. In privinta dimensiunii....sunt si mult mai mari decat....cele din topicul Dvs, sau decat modelul meu?
Nu am apucat sa vad decat prima si ultima pagina din Lazy bee iar dimensiunile de acolo sunt de 40-50 inci.
Poate sunt si la scara mai mare in celelalte pagini :pardon:
Revenind la problema suspensiilor, am ajuns azi intr-un magazin de modelism si nu am gasit nimic potrivit pentru Cessna. In primul rand arcurile erau mult prea moi si apoi amortizoarele aveau minim 7-8cm comprimate, ori eu aveam nevoie de maxim 7cm destinse.
Am gasit intr-un magazin de bricolaj arcuri cu diametrul interior de 6mm, cu lungime de 8cm Le-am taiat 3 spire,( dupa mai multe teste) si la final arata cam asa:
Fisier atasat  IMG_4465.JPG (97.97K)
Number of downloads: 44
Pozitia destinsa, sub greutatea modelului RTF
Fisier atasat  IMG_4466.JPG (112.42K)
Number of downloads: 43
Pozitia comprimata la maxim.
Fisier atasat  IMG_4467.JPG (119.69K)
Number of downloads: 42
Vedere din exterior.
Daca as mai fi avut si roti mai mari gonflabile cred ca ar fi fost perfect.
In configuratia actuala, cursa rotii doar din amortizor este de aproximativ 3cm, fara a pune la socoteala elasticitatea trenului :good:
Proba practica are ultimul cuvant.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#124 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 March 2012 - 05:21 AM

La roti ma refeream. Sunt si mult mai mari decat cele ale albinutei.
http://www.stevensae...-p-1-c-360.html
Gonflabile, haioase, tot ce vrei, dar cam scumpe.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 March 2012 - 05:22 AM

0

#125 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 March 2012 - 02:53 PM

Vezi postareadan_mitea, la 01 March 2012 - 05:21 AM, a spus:

La roti ma refeream. Sunt si mult mai mari decat cele ale albinutei.
http://www.stevensae...-p-1-c-360.html
Gonflabile, haioase, tot ce vrei, dar cam scumpe.
Multa, multa bafta.


Scuze, mu m-am prins :D
Acum am inteles, si cred ca daca as gasi de 10 cm diametru ar fi suficient de mari si combinate cu suspensiile ar fi perfect.
Multumesc mult,
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#126 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 March 2012 - 04:20 PM

Tocmai am revenit de pe camp si sunt foarte incantat de cum lucreaza trenul de aterizare cu suspensii :(. Rularea este liniara, accelereaza mult mai usor si la aterizari e o frumusete sa-l vezi cum se aseaza fara sa mai sara ca o caprita peste denivelari; acum sar doar rotile :D:blink:
In plus de asta avand mai putine emotii decat la precedentele iesiri am reusit sa-l tin pe directie si la sol si decolarile au fost mai bune decat cele de pana acum.
La aterizari, ca si pana acum, il aduc pe directia de aterizare si ii tai motorul, planeaza pana aproape de sol cand ii ridic botul si atinge cu trenul posterior apoi jamba fata, doar ca ruland mult mai lin se duce mult mai mult pe sol :D
Multumesc tuturor pentru sfaturi si sustinere.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#127 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 11 March 2012 - 12:29 PM

O alta imbunatatire am facut-o la imbinarea aripirlor. Initial erau niste saibe metalice lipite pe spuma, prin care treceau suruburile ce fixau aripile de fuselaj. Aceste saibe s-au dezlipit si aripile au inceput sa nu mai stea bine fixate. in prima faza am pus cate o bucata de platband din aluminiu in ideea de a mentine suruburile pe pozitiile corecte, dar problema a fost mai subtila: se largeau gaurile din spuma.
Fisier atasat  IMG_4300.JPG (105.06K)
Number of downloads: 52
Pentru a remedia situatia, am facut cateva placute din placaj pe care le-am lipit in spuma, in locul saibelor, in decupaje facute.:
Fisier atasat  IMG_4533.JPG (80.49K)
Number of downloads: 52
Fisier atasat  IMG_4534.JPG (91.66K)
Number of downloads: 53
Acum aripile stau mult mai bine si nu se mai departeaza una de cealalta.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#128 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 12 March 2012 - 12:14 PM

Am descoperit o chestie destul de ciudata la flaps-uri :pardon:Am umblat prin setari la end-point si am coborat flaps-urile pana spre 60 grade. Am pbservat ca cel din dreapta coboara mai mult :blink:.
Ambele parghii erau in aceleasi gauri la echii si nu era nici un mix activat, iar servo sunt conectate prin cablu Y :wacko:. Am facut mai multe verificari prin meniul Tx, si nu am gasit nimic.
Am schimbat tija flaps-ului drept din penultima in ultima gaura a echiei si acum cursele sunt egale
Straniu :blush:
Azi poate reusesc sa testez noua pista :yahoo:.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#129 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 March 2012 - 12:07 AM

Datorita dificultatilor pe care le-am avut cu acest model pe pista neamenajata, am incercat sa modific complet trenul de rulare. Am mutat trenul principal in fata modelului si am facut o bechie improvizata pentru teste. Initial am folosit trenul principal al modelului, care poate fi orientat usor catre inainte sau catre inapoi.
Fisier atasat  IMG_4536.JPG (144.01K)
Number of downloads: 58
Am incercat sa las si amortizoarele pe care le-am facut, dar.....:wacko:nu prea functioneaza bine. Tendinta de capotare este mult mai mare decat inainte. Jamba anterioara este ceva mai in fata decat se poate monta trenul principal, cu toate ca i-am facut o indoitura pentru a prelua mai bine socurile
Fisier atasat  IMG_4537.JPG (136.69K)
Number of downloads: 60
Am facut cateva teste, fara a decola si nu am mai avut curajul sa-l ridic in aer asa.
Comparativ, Pico Cub are trenul ceva mai in fata decat am reusit sa-l fac la Cessna, si tot mai face cate o capotare la aterizari mai rapide prin iarba mai inalta :clapping:.
Asadar, am asezat totul cum era initial si am facut 4 ture desi vremea era cam nehotarata. Am reusit una dintre cele mai frumoase decolari de pa iarba de pana acum, cu flaps cam la 15 grade si apoi aterizarile au fost toate diferite din punct de vedere al directiei de aterizare.
Am inceput sa folosesc flapsurile si la aterizare si incerc pe cat posibil sa vin cu vantul in fata indiferent de directia pe care aterizez. Astfel reusesc sa aterize cu viteze relativ mici comparativ cu sedintele precedente si socurile suferite de Cessna sunt vizibil mai mici :)
Ca o concluzie, raman la varianta originala a trenului de aterizare, modelul nu a fost conceput pentru off-road si fuselajul nu este destul de solid in partea posterioara pentru a suporta socurile bechiei, pe langa faptul ca in urma capotarilor mai violente, batiul se poate distruge.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#130 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 March 2012 - 07:36 AM

salut! cum mai decurge treaba? eu la al meu nu mai am nevoie de tren...parca zboar amai bine fara :clapping: arunca o privire

asta e al meu stiu ca la tine nu il poti arunca din mana..
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#131 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 March 2012 - 12:42 PM

Salut, in general treburile merg destul de bine, am mai facut mici modificari pe ici pe colo, unele reusite, altele mai putin. In rest repetitii dupa repetitii pentru a aduna mai multa experienta cu acest model. Acum daca vantul nu bate deloc, ma descurc foarte bine si la decolari si la aterizari, dar daca incepe vantul....mai e nevoie de multa practica, mai ales la aterizari ;)
Fara roti la acest model, ai vazut si tu ca nu e posibil de folosit, la cel mic in schimb, tot fara roti il zbor si eu. E mai usor si zboara mai bine decat cu roti.
Daca imi permiti un sfat pentru filmarile viitoare: puneti camera pe focalizare manuala si setati distanta la maxim, in acest fel nu mai pierde focalizarea si zoom cat mai putin posibil.
Toate cele bune :drinks:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#132 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 March 2012 - 05:50 PM

e filmat cu o camera cu caseta VHS si focalizarea se comporta altfel decit la astea digitale..
si baiatu a cui e camera nu a mai filmat niciodata cu ea...dar pe viitor o mai invata el..
...asa ca sfat.. cel putin la mine asa merge cel mai bine.. cind vi la aterizare tot timpu sa vi cu vintu din fata aterizeaza mult mai usor si mai lin...
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#133 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 March 2012 - 06:53 PM

Vezi postareaNeacsu_Leonid, la 15 March 2012 - 05:50 PM, a spus:

e filmat cu o camera cu caseta VHS si focalizarea se comporta altfel decit la astea digitale..
si baiatu a cui e camera nu a mai filmat niciodata cu ea...dar pe viitor o mai invata el..
...asa ca sfat.. cel putin la mine asa merge cel mai bine.. cind vi la aterizare tot timpu sa vi cu vintu din fata aterizeaza mult mai usor si mai lin...


Salut, stiu ca la aterizare ca si la decolare trebuie sa ai vantul in fata, dar locul pe care il folosesc ca "aeroport" are cam multe tufe si copaci pe margini si modelul fiind mare are nevoie de spatiu. Am doar 2 tresee disponibile pentru aterizare di doar unul pentru decolare :pardon:.
Am sa schimb ora sedintelor de zbor cu Cessna spre apus cand vremea este mult mai calma decat la amiaza, si nu voi mai avea probleme cu aterizarile
.Toate cele bune :D
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#134 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 March 2012 - 06:59 PM

Am deschis un topic la JURNAL DE ZBOR, unde sunt impresiile de dupa sedintele de zbor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#135 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 05 April 2012 - 06:08 AM

Vezi postareaalex g, la 15 March 2012 - 06:59 PM, a spus:

Am deschis un topic la JURNAL DE ZBOR, unde sunt impresiile de dupa sedintele de zbor.

cum mai sta treaba? ai mai iesit la zbor?
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#136 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 April 2012 - 02:03 PM

Salut, am fost chiar duminica trecuta, dar nu cred ca-l mai scot degraba pe acest teren. De cele mai multe ori am avut parte de vant, si cele mai urate faze sunt la aterizare si chiar nu as vrea sa-l rupt asa aiurea prin buruieni.....Am facut 2 aterizari cu vantul din fata, batea cam tare ca sa vin cu vantul din spate, prima a iesit bine, dar la a doua s-a oprit vantul cand modelul mai avea cam 2-3 m pana la pista si s-a lasat cam mult in jos, s-a impiedicat in iarba mare si a capotat destul de urat. Plus ca trebuie sa fac ocoliri de obstacole sa vin cu vantul din fata si risc destul de mult. La a doua aterizare s-a rupt unul din suportii ce tin transversalele de la aripa la fuselaj. Am scapat ieftin dar nu vreau sa mai risc. Chiar daca as tunde toata iarba de pe langa "pista" tot nu e bine ca sunt niste denivelari de-ti rupi picioarele, deci pentru moment il pun pe dreapta pana gasesc un teren mai bun.
http://www.rhcforum....e-di-val-delsa/
Aici sunt mai multe detalii despre pataniile de la zbor.
Numai bine
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#137 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 April 2012 - 11:42 PM

Locul ultimei acrobatii la sol:
http://www.rhcforum....122#entry560122
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#138 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 May 2012 - 11:44 PM

Ce cazaturi a luat acest model inainte, a fost apa de ploaie comparativ cu ce s-a intamplat pe 30/04/2012..

Va fi ceva munca pana il voi vedea iar in aer, dar....asta e, se intampla si la casa mai mari...
Aterizaril line..
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#139 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 May 2012 - 02:47 PM

Am inceput reparatiile la model. Am verificat motorul si regulatorul si sunt OK, receptorul pare, ok dar am sa refac testul de distanta. Servo S3003 pentru trenul anterior este ok, servo deriva e ok, servo eleroane si flaps sunt ok.
Servo profundor e dus, motorasul se invarte continuu in ambele sensuri la turatie mare, fara sa actioneze pinioanele.
In prima faza fuselajul este intreg, la fel sunt si profundorul si deriva.
Aripile au cate o ruptura de 2/3 din latime, pana unde este tija metalica in interior:
Fisier atasat  IMG_4777.JPG (166.78K)
Number of downloads: 21
Capota este si ea destul de avariata
Fisier atasat  IMG_4773.JPG (207.72K)
Number of downloads: 24
Apoi la interior....panou de foc, batiu, suport pentru jamba, jamba indoita, suportul pentru baterie smuls din locas, dar intreg, si suportul anterior pentru flotoare rupt si el pe o margine.
Reparatia a inceput cu semiaripile, am largit mai tare fisurile, am bagat adeziv pana a iesit pe partea opusa, (am facut asa pe ambele parti) apoi am bagat cate 2 bete de frigariu la fiecare semiaripa, astfel incat sa nu deranjez balamalele flaps-urilor, dar sa intre pana la capat. Am sa caut eventual banda cu fibra daca este cazul, sa pun pe ambele parti.
Acum e in lucru panoul de foc, batiul si suportul jambei.
Revin cu detalii pe parcurs
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#140 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 06 May 2012 - 01:13 AM

Am refacut panoul de foc, dar am avut ceva dificultati la montarea pe model, pentru ca cel original a fost montat inainte de a fi lipite cele 2 jumatati de fuselaj. In final pentru ca a trebuit sa lipesc si suportul anterior pentru flotoare, dupa ce am dezlipit complet cele 2 bucati de placaj, am dezlipit si partea din fata a fuselajului:
Fisier atasat  IMG_4779.JPG (94.51K)
Number of downloads: 14
Fisier atasat  IMG_4780.JPG (84.7K)
Number of downloads: 15
Am reusit cu greu apoi sa pozitionez panoul la loc, am readus pe pozitie si suportul pentru baterie, apoi am pus adeziv pe unde a fost nevoie si am tras un bandaj strans bine cu scotch, ca sa stea totul fix pana se intareste lipiciul :rolleyes:
Fisier atasat  IMG_4784.JPG (88.56K)
Number of downloads: 14
Am demontat intre timp servo de la deriva si profundor si cred ca ar fi trebuit sa fie servo standard, nu mini, ca sub placutele de placaj in care erau fixate sunt gaurile pentru servo standard. Pentru profundor deja am cumparat azi unul si va fi mult fiabil decat cel vechi.
Aripile s-au prins destul de bine, urmele abia se mai vad:
Fisier atasat  IMG_4781.JPG (78.26K)
Number of downloads: 10
Fisier atasat  IMG_4782.JPG (74.43K)
Number of downloads: 13
Urmeaza batiul, pe care vreau sa-l fac din aluminiu si suportul jambei pentru roata anterioara.
Dupa ce toata partea tehnica va fi ok, am sa incerc sa refac si capota....
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#141 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 May 2012 - 12:58 AM

Bun gasit, am reusit azi sa fac batiul, integral din aluminiu, si suportul pentru jamba, am montat motorul, ESC-ul, apoi restul bucatilor de placaj din interiorul modelului; suportul pentru baterie si cel pentru servo profundor si deriva.
Am pus apoi servo cumparat pentru profundor( hitec hs422) si inainte de al conecta, am probat ESC si motor. Acestea functionau bine. Am conectat apoi servo si la prima proba totul a fost ok, dar dupa cateva secunde, motorul a pornit singur si se tura progresiv, apoi si servo o inceput sa functioneze in trepte. In maxim 10 secunde totul s-a oprit si esc-ul bipaia ca si cum nu avea semnal.....
Am inchis statia, am repornit-o dar ESC nu primea semnal. Am deconectat bateria, am reconectat-o....nimic. Intamplator am pus mana pe ESC si era fierbinte. Dupa ce am deconectat servo, si am pus iar bateria esc-ul s-a racit, motorul functioneaza ok......si am pus alt servo S3003 si nu a facut nici un fel de mofturi
E posibil sa fie dus servo cumparat???
Am montat apoi servo pentru deriva, am pus aripile am conectat toate servo de pe model si totul functioneaza normal.
Trebuie sa vad ce e cu hs422, eventual sa-l schimb, ca nu am servo pentru roata anterioara :rofl:
Am reusit sa indrept destul de bine si capota cu apa clocotita, apoi am pus adeziv si astept pana maine sa pot pune decal-ul inapoi.
Maine am sa fac ceva foto cu reparatiile facute si daca rezolv cu hs422, am sa ies la un test de distanta.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#142 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 May 2012 - 01:53 PM

Cam asa arata dupa reparatii:
Fisier atasat  IMG_4786.JPG (84.19K)
Number of downloads: 35
Fisier atasat  IMG_4787.JPG (94.25K)
Number of downloads: 32
Mai trebuie montat servo pentru directie si e gata de zbor.
Fisier atasat  IMG_4790.JPG (111.44K)
Number of downloads: 26
La interior totul e cam ca inainte, nu am facut modificari structurale.
Capota a iesit destul de bine avand in vedere cat de rupta si indoita a fost:
Fisier atasat  IMG_4788.JPG (71.9K)
Number of downloads: 26
Fisier atasat  IMG_4789.JPG (71.08K)
Number of downloads: 32
Mai trebuie lipit decal-ul si cam atat.
Dupa ce m-am uitat mai bine am descoperit ca servo originale sunt de fapt micro, de 9g, nu au nimic scris pe ele si nici pe net nu am gasit date despre ele.
Drept urmare am sa-l schimb inainte de zbor si pe cel de pe deriva, pentru mai multa siguranta.
Cu ceva postari in urma, ziceam de o problema a profundorului: nu revenea la pozitia neutra, ramanea ori mai sus ori mai jos in functie de ultima comanda. Problema s-a dovedit a fi tot din cauza servomecanismului, care avea ceva probleme, desi celelalte bazaiau daca nu erau pe 0, acesta ramanea pe+ sau - fara sa faca galagie.
Cu S3003, aceste probleme su disparut.
Revin cu detalii dupa teste.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#143 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 May 2012 - 07:14 PM

Am reusit sa schimb servo care nu functiona cu altul HItec, HB430BN, pe care l-am tinut vreo 30 minute in teste si vad ca e ok.
Poate reusesc in seara asta sa-l montez si sa-l pun si pe cel pentru roata si apoi e gata pentru teste.
Am o nelamurire legata de servo: unele sunt de4,5-6V, altele sunt de 6-7,4V, ma refer aci la cele standard.
Care este diferenta intre ele?
In ce cazuri se folosesc unele sau celelalte?
De exemplu asta HB430BN este de 6-7,4V.
Pot aparea probleme de incompatibilitate?
Multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#144 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2012 - 01:06 PM

Cele 4,5V-6V sunt pentru baterii de receptie de 4 sau cinci celule NiCd sau NiMH. Daca zbori electric, BEC-ul iti scoate 5V, deci este Ok. Dar, lucrurile evolueaza si lumea ar dori sa utilizeze baterii mai performante. Problema este ca doua celule de LiPo au 7,4V, mult prea mult. In acest caz avem doua optiuni: ori LiPo si UBEC, ori servo-uri care accepta tensiuni mai mari, notate HV, cele de 6-7,4V.
Un caz aparte il constitue bateriile LiFe, de care sunt indragostit. Au toate avantajele celor LiPo, doar ca au tensiunea mai mica si pot functiona, fara nici un artificiu, cu servo-urile normale.
Multa, multa bafta.

PS. Nu-i nici o problema sa utilizezi un servo de 7,4V la 5V, doar ca pierzi din putere si viteza.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 May 2012 - 01:09 PM

0

#145 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 09 May 2012 - 01:59 PM

Multumesc mult pentru lamurire. Idea e ca toate servomecanismele acestui model erau micro, de 9g, si acum am pus acest servo pentru profundor si mai urmeaza unul pe deriva in viitorul apropiat (deriva are suprafata mai mica si se misca mai usor decat profundorul)
Mai este un servo standard montat separat pentru roata anterioara, dar este de4,5-6V.
Din acest motiv eram putin ingrijorat de cel de 7,4V.
Ca baterie este un 4S,de3,3Ah.
Am sa fac cateva teste eventul inainte de al monta definitiv si daca se misca prea incet, il mut pe asta de 7,4V pe roata si cel de 4,5-6V pe profundor.
Multumesc inca o data de lamurire.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#146 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2012 - 06:34 PM

Cu placere. Cred ca am fost, putin, neclar, scuze.
Daca utilizezi un controller cu BEC, tensiunea pentru servo-uri, indiferent de ce baterie ai, este de 5V. Toata poliloghia era pentru controllere fara BEC, sau modele termice, unde esti obligat sa utilizezi baterie separata pentru receptor.
Multa, multa bafta.
0

#147 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 10 May 2012 - 01:02 AM

Dupa teste pe masa, in varianta finala a ramas pentru comanda profundorului un servo standard Tower Pro, SG 5010, 4,8-6V, cuplu de 6Kg/cm, acesta nu mai mornaie si revine fara probleme la pozitia neutra.
Celalalt servo standard Hitec HB 430 BH, 6-7,4V cuplu de 5Kg/cm la 7,4V, l-am montat pe comanda directiei rotii anterioare. Pentru profundor nu eram multumit de faptul ca nu revenea de fiecare data la 0 si bazaiadestul de mult dupa aceia.
La comanda rotii, revine la 0 si nu mai mornaie deloc.
Astept vreme buna pentru tuns pista si sper sa nu mai ia vreo tranta ca ultima ca nu stiu daca mai rezista la asa ceva.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#148 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 12 May 2012 - 03:03 PM

Salutare, ieri dupamiaza, s-a facut testul de distanta, si cum pe sol am depasit 200m fara probleme, dar fara posibilitatea de a mari distanta, s-a trecut la proba de zbor.
Pista am frzat-o cat mai scurt posibil si am marit-o putin: 4-4,5m latime, si 30-35m lungime. Partea mediana, pe lungime am curatat-o de iarba taiata, dar partile laterale nu, pentru a mai astupa cat de cat denivelarile din sol.
Modelul dupa toate modificarile facute a ajuns la 2740g. Mai poate duce inca 260g in plus dupa parerea fabricantului. Partea cea mai buna este ca mai toata greutatea s-a plasat pe fata si astfel am adus mai in fata CG.
Am facut cateva teste de rulare, sa vad cum merge cu botul mai ridicat si daca roata anterioara nu se impiedica in iarba mare sau vreo groapa mai adanca, modelul nu mai capoteaza, si ruleaza fara sa mai tin profundorul ridicat.
Apoi, cu mari emotii, l-am pozitionat la capatul pistei, am coborat flaps-urile, am accelerat spre 75% si dupa ce a prins viteza, am "piscat" putin profundorul si s-a ridicat pe o panta mica si s-a tot dus...
Pe la 8-10m inaltime am ridicat flaps-urile, si am redus motorul spre 50%, apoi, am trimat profundorul, pentru a mentine altitudinea constata,( modelul "tragea" in jos).
Emotiile au fost destul de mari, nu stiam daca lipiturile aripilor vor rezista si nu am incercat nici o manevra mai stransa. Dupa 5 minute, l-am pregatit de aterizare, am coborat flaps-urile, am facut un cerc larg, am redus progresiv motorul, pana cand modelul a inceput sa coboare usor, l-am aliniat cu pista si am oprit motorul. Modelul a continuat coborarea cu flaps, fara sa se angajeze cum facea inainte.
Cel mai greu a fost momentul cand s-a apropiat de sol.
Pista are 4m latime, dar pe margini iarba ajunge si la 80cm inaltime, deci alinierea si centrarea modelului pe pista sunt esentiale, daca nu....:o:good:.
Prima aterizare a fost perfecta, modelul a venit fara motor, pe centrul pistei, a aterizat efectiv cam la 1/3 din lungimea pisteii si a rulat pana aproape de capat ( peste 20m), fara capoterea finala :o
A doua decolare a fost mai frumoasa decat prima, l-am lasat la ruleze putin mai mult decat prima data si cum reglasem profundorul inainte, modelul s-a desprins singurel si a fost nevoie sa-l tin din profundor sa nu urce prea abrupt :o. Am facut treceri la joasa inaltime, deasupra pistei, de mai multe ori pentru ca iarba foarte inalta de pe margimi nu lasa loc de "glume".
La sfarsitul timpului regulamentar de 5 minute, l-am ridicat sa pot trece peste copaci, am facut iar cercul larg cu flaps-urile coborate, l-am aliniat cu pista si am oprit motorul. A venit putin mai repede si mai sus decat data trecuta si aterizarea nu a fost chiar pe centrul pistei, rularea a fost mai cu hopuri si la final e aceasta data nu a lipsit o usoara atingere a botului de pamant :wub:.
In concluzie, CG putin mai in fata face modelul ceva mai stabil la viteza mai mica,(planeaza cu flaps fara sa se angajeze, cu motorul oprit). Lipiturile aripilor rezista fara probleme la zbor decent, maxim 40-50% motor.
Modelul este iar RTF oricand vremea permite (de preferat fara vant mai ales la aterizare):o
Urmeaza in lista de modificari:
---inlocuirea servo Hitec de 7,4V, nu face fata la acest sistem., am sa-schimb cu unul de 4,5-6V.
---inlocuirea suruburilor cu cap imbus de la conectorii reglabili de pe bratele servomecanismelor de la deriva si profundor (material moale si la surub si la cheie)
---confectionarea unui amortizor bun pentru jamba fata
Fisier atasat  6005403631_6301fd3297_b.jpg (263.71K)
Number of downloads: 32
Cam asa ceva ar fi minunat, doar cu roata mai mare.
In final sunt foarte incantat de cum zboara si cum arata in zbor, mai ales seara la apus cand se vede foarte frumos lumina rosie-portocalie prin geamurile modelului :nea:
Toate cele bune.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#149 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 May 2012 - 06:05 PM

Vezi postareaalex g, la 12 May 2012 - 03:03 PM, a spus:

ea permite (de preferat fara vant mai ales la aterizare)

Ferlicitari si la cat mai multe zboruri reusite.
As zice ca, 10-15km/h de vand din fata ar fi idealul. Face bine, atat, la decolare, cat, mai ales, la aterizare. Nu mai ai nevoie de flapsuri.
Multa, multa bafta.
0

#150 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 May 2012 - 02:28 PM

Vezi postareadan_mitea, la 12 May 2012 - 06:05 PM, a spus:

Ferlicitari si la cat mai multe zboruri reusite.
As zice ca, 10-15km/h de vand din fata ar fi idealul. Face bine, atat, la decolare, cat, mai ales, la aterizare. Nu mai ai nevoie de flapsuri.
Multa, multa bafta.





Multumesc frumos.
Am avut ocazia doar de vreo 2-3 ori sa decolez si sa aterizez cu vantul din fata si in acest fel distanta de rulare este mult mai mica,.....dar, "aeroportul" este directionat, din motive ce tin de teren, pe o directie in diagonala fata de cum bate vantul.
La una din decolarile la care a fost vant din fata, acesta a fost destul de tare, incat modelul s-a ridicat in mai putin de 3m, iar la aterizare, s-a oprit cam in 5m.
In rest cu vant din diagonala, e cam dificil, mai ales la aterizare, dar daca nu sufla prea tare e ok.
In acest clip, se vede la a doua decolare,pe la minutul 1:40, cat de repede se ridica fara flaps cu vant din fata, si la final aterizarea cu vant din spate, tot fara flaps.:

In acest clip, se vede "aeroportul", si orientarea pistei, dar am sa fac cateva foto, ca acum iarba e foarte mare. Sunt decolari si aterizari, in unicul mod posibil pe acest teren:

In spatele meu, la decolare, este un stalp dela reteaua electrica, in a carui fire am ciobit putin elicea Tantarului Galben (Pico-Cub)
Decolarile si aterizarile pe sub firele de curent nu prea ma incanta, desi am trecut modelul pe sub ele, dar in zbor linistit la joasa inaltime.

Lasand la o parte decolarile si aeroportul, am schimbat suruburile tip imbus ale conectorilor reglabili de pe servo de la profundor si deriva, cu suruburi cu cap in cruce.
Am schimbat parghia de actionare a jambei anterioare cu una mai lunga, astfel incat raza de virare e mai mare, dar forta de actionare e mai mica.
Multumesc inca o data pentru apreciere.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro