Modelism - RHC Forum: Poligon cu mai multe balize, pro si contra - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Poligon cu mai multe balize, pro si contra

#1 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 September 2011 - 06:09 PM

Am incercat in topicul etapei Constatna sa propun o discutie pe aceasta tema, poate nu era locul potrivit, de aceea incep aici unul nou si as vrea sa va aflu parerea.

Citeaza

Pentru problema poligonului eu vad doua solutii aplicate in alte parti. Una e sa se mute balizele dupa schimbarea vantului. Ar fi solutia ideala, dar e greu de realizat. Cere o barca cu motor, si e posibil, ca pana se pune noul poligon iar se schimba vantul. Alta e folosirea a mai multor balize, si la schimbarea directiei vantului se deseneaza un nou poligon, mai corespunzator conditiilor schimbate. Mie personal mi-ar placea prima metoda, dar ma tem ca nu-l putem realiza in conditiile actuale. Varianta cu mai multe balize e mai usor de realizat, cu costul a 4 balize suplimentare s-ar putea acoperi aproape orice schimbare de directie a vantului. In situatii extreme ar mai trebui poate modificat pozitia unui singure balize, capatul dinspre mal a liniei de start.

Daca se numeroteaza balizaele, nici nu e asa greu de retinut care va fi traseul de urmat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: poligon.jpg
  • Imagine atasata: variante.jpg

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 20 September 2011 - 06:09 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#2 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 20 September 2011 - 06:52 PM

Mie personal,treaba asta cu mutatul balizelor in timpul regatei mi se pare nelalocul ei doar pentru faptul ca se va gasi unul sau mai multi concurenti care sa conteste asezarea lor... Pare mai potrivita temperamentului nostru latin, varianta cu balizele suplimentare, asezonata cu o bogata garnitura de "sedinta tehnica" facuta la foc(voce)mic!
0

#3 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 20 September 2011 - 09:18 PM

Acum nu vorbesti serios.....chiar crezi ca toata povestea asta cu reasezarea poligonului in timpul concursului este o inventie stupida inventata de noi???? :good: recomand sa citesti putin din reguli de navigatie sau viziteaza site-ul http://game.finckh.net/indexe.htm , dupa aceea astept comentariile. :good:
0

#4 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 20 September 2011 - 09:33 PM

Peste tot in lume se schimba poligonul in timpul concursului, doar la noi nu se poate, pentru ca timpul nostru este mai pretios decat la ceilalti, pentru 50% dintre concurenti trebuie sa le explici inainte de start ce inseamna tribord sau babord, atunci o competitie intre 9 balize cum ar arata?! :good: Jumatate din timp ar fi proteste si cealalta jumatate explicatii stupide, ca eu nu am stiut...ca am crezut ca pe acolo se ia...etc. Sincer Gyula nu cred ca functioneaza treaba cu balize multiple, si asezarea poligonului inainte si in timpul concursului tine de etapele de veliere, trebuie invatat si aplicat. Pauzele intre starturi de regula sunt de cel putin 5 minute si la fiecare trei starturi cate 15 minute, la o etapa de F5-E facem in jur de 12-15 starturi, de dimineata pana seara la 6, trei ore pauza de masa, in timp in care nu se intampla nimic cu balizele, asadar 5,08 ore trec dintr-o etapa fara activitate din partea organizatorilor fara sa faca ceva cu poligonul.......sorry :good:
0

#5 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 20 September 2011 - 09:43 PM

Scuze daca te-am luat tare gobi71, nu vreau sa supar pe nimeni, insa povestea asta tine la noi de cateva "secole" si parca tot nu se schimba nimic. Nici un concurent nu are de ce sa conteste asezarea poligonului daca este corect pus, avem insa de contestat cand poligonul e aiurea pus si regurile de navigare nu se pot aplica.
0

#6 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 20 September 2011 - 09:49 PM

Szilard, sa stii ca vorbesc foarte serios. Reasezarea poligonului este solutia ideala, dar necesita lucruri pe care noi nu le avem in acest moment. Ai nevoie de o barca cu motor, o vointa ferma din partea organizatorului si ceva personal. Nu poti sa pretinzi de la nici unul dintre concurenti sa vasleasca tot timpul sa aranjeze balize si sa si concureze.
Acest poligon cu noua balize eu le-am vazut in Austria la mondialele din 2003 si la cel din anul acesta, dar cred ca in afara de CM din 2009 (cand Belo cu un efort urias a realizat un poligon dute-vino, ce s-a modificat in functie de vant) la toate CM Naviga s-a folosit. Nu zic ca e solutia ideala, dar poate ar imbunatati un pic calitatea curselor. Eu zic ce mai realizabil sa se decida la inceputul unei curse ca mergem pe baliza 2, 3 sau 4.
In rest abia astept sa avem barca cu motor si personalul necesar pt modificarea poligonului in timp real, dar cred ca asta e un pic mai incolo.
Astept si parerile celor care scriu mai rar pe forum (sau chiar deloc)

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 20 September 2011 - 09:50 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#7 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 20 September 2011 - 10:12 PM

Nu cred sarcina pentru asezarea poligonului revine concurentilor, dupa ce si platesc sume frumusele pe etape per categorie, federatiei, mai fac si cateva sute de kilometrii, sa puna si poligonul??? :good: Daca te gandesti bine, apartinem federatiei romane de modelism si practic suntem pe cont propriu peste tot.
0

#8 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 21 September 2011 - 02:45 PM

Va rog sa-mi spuneti daca am inteles corect: clubul care isi asuma organizarea etapei are obligatia sa puna la dispozitia concurentilor cele necesare pentru buna desfasurare a concursului.Asta inseamna printre altele si o barca, cu sau fara motor...Nu mai trebuie decat sa se schimbe vantul si sa aplicati regulamentul.Daca respectivul club nu isi indeplineste atributiile, inseamna ca e un organizator impotent si nepriceput, si trebuie schimbat.Cu un organizator capabil problemele astea s-ar putea rezolva?Daca nu, poligonul cu 9 balize devine doar o consecinta a impotentei noastre, si trebuie aplicat.(quod erat demonstrandum...)
0

#9 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 21 September 2011 - 05:29 PM

Ai inteles corect situatia noastra, insa problema vine de la cluburi participante cu putini velisti(sportivi) sau persoane voluntare. Din acest motiv s-a format un obicei prost, ca concurentii clubului organizator de etapa sa indeplineasca doua roluri, una de organizator si una de concurent....si de aici problema modificarii poligonului in cursa....si de aici toata povestea cu 9 balize.
0

#10 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 21 September 2011 - 06:27 PM

Pai atunci e clar: NU e sportivi destui, si nu e nici voluntari,si nu e nici barci cu motor, deci, punem 9 balize,cu coduri de culori ca rezistentele pe vremuri, si mergem inainte.Daca se vor gasi unii sa maraie cum ca nu ar fi regulamentar, si alte d'astea, schimbati regulamentul!Altii au schimbat constitutia... La prima etapa de la anu' fac eu cinste cu patru balize ros-alb-albastre, oriunde s-ar tine ea(la galati NU va mai fi...)
0

#11 Useril este offline   robert15 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1149
  • Inregistrat: 21-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:veliere rc, mountain bike,

Postat 21 September 2011 - 06:33 PM

eu vreau balizele alb-rosii ca cele cu albastru aduc cu otelul :p
Stamate Robert, CSU Galati

sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
0

#12 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 21 September 2011 - 06:40 PM

Eu m-am gandit ca daca 9 balize-s bune la un campionat mondial, o fi bune si pentru noi, macar de o incercare.
Dar in continuare astept pareri si de la alti, stiu ca ne cititi..........

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 21 September 2011 - 06:40 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#13 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 25 September 2011 - 10:11 AM

Scuze, de intirzierea raspunsului - dar iar a inceput nebunia la servici si mai am si modele de terminat prin SNB.... .
La inceput o mica observatie cred ca in desenele tale(Gyula) poarta ar trebuii sa fie mai in interior - zic eu . in fine . parca asa erau in cele
12 schite de poligon din vechiul regulament .
Parerea mea o stii cred ca cu putina bunavointa putem modifica si poligonul actual - asta repet in cazul in care reusim sa constientizam noi toti
concurentii ca cu un poligon bine pus in conditii REGULAMENTARE ( Scrie clar in regulament - ala in vigoare la Naviga - ISAF-ul 2004-2009 ca prima latura se pargurge in VOLTE !) ne ajuta pe toti sa devenim skiperi mai buni si sa putem folosii regulile de navigatie in conditiile date de regulament . EU ma ofer sa fiu in barca de cite ori e nevoie sa facem aceste modificari CU CONDITIA ca si voi ceilanti concurenti sa ma gidati de pe mal - adicatele ca sfaturile unde sa fie baliza mutata si fie inpartasite de toti concurentiii.
Dar , ca sa ne convigem daca aceasta varianta(cea cu mai multe balize) este mai buna as vrea sa incercam si acest poligon - Uite eu furnizez scripetii, contragreutatile si saula pentru balizele suplimentare . Putem chiar sa convenim cu totii ca la prima etapa de la Galati -2012 in ziua lunga de Metru sa incercam acest poligon .
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#14 Useril este offline   robert15 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1149
  • Inregistrat: 21-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:veliere rc, mountain bike,

Postat 25 September 2011 - 11:15 AM

din cate am citit mai sus, la Galai nu va mai fi etapa...
Stamate Robert, CSU Galati

sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
0

#15 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 25 September 2011 - 11:42 AM

Eu nu reusesc sa gasesc regula cu directia vantului, linia de start si volte pana la prima baliza. Unde sa caut?
0

#16 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 25 September 2011 - 11:50 AM

De unde rezulta ca nu va mai fi etapa la Galati? Din comentariul domnului Vasile Gabriel (goby71)? Daca bine stiu eu, CLUBUL decide daca doreste sa organizeze etapa, trimite la Federatie propunerea de a fi organizator iar federatia hotaraste intr-o sedinta daca se accepta oferta clubului sau nu. Cred ca putem considera afirmatia ca valabila daca domnul Vasiel Gabriel (goby71) are puterea de decizie in club. Poti confirma?
0

#17 Useril este offline   gobi71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-July 10
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodele, caterinca, travel & living,haleala

Postat 25 September 2011 - 01:35 PM

Afirmatia mea va fi confirmata sau infirmata odata cu aprobarea calendarului competitional pe anul viitor. Deocamdata pozitia CONDUCERII clubului este urmatoarea:nu mai organizam NICI o competitie pe balta Catusa, datorita conditiilor improprii pe care le ofera.In momentul asta ne straduim sa gasim o alta locatie care sa permita desfasurarea de competitii in conditii civilizate, dar, din nefericire inca nu am gasit una care sa permita si competitii de veliere,pe motiv de adancime.Scuze de off-topic, Gyula. Revenind la subiect, nu am glumit cand am spus ca aduc eu balizele suplimentare decat in ceea ce priveste culoare lor; vor fi mov...Asta inseamna ca sunt de acord cu rallyman, indiferent unde va fi prima etapa.
0

#18 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 25 September 2011 - 01:36 PM

Vezi postareaDan Stroie, la 25 September 2011 - 11:42 AM, a spus:

Eu nu reusesc sa gasesc regula cu directia vantului, linia de start si volte pana la prima baliza. Unde sa caut?

La urmatoarele linkuri gasiti regulamentul NAVIGA RR02 privind veliere, in limba germana. Este regulamentul publicat pentru Campionatul Mondial din 2003, si este valabil si pana azi cu unele modificari la capitolul 9 privind constructia barcilor, mai precis cap 9.97 clasa un metru si 9.98 clasa 10R
In mod normal ar trebui sa fie pe siteul naviga.org dar nu este.

cuprins
capitolul 1
capitolul 2
capitolul 3
capitolul 4
capitolul 5
capitolul 6
capitolul 7
capitolul 8
capitolul 9

Partea care se refera la amplasarea poligonului, linia de start, etc. este in cap 7, mai precis
7.83.5 b.
1. linia de start trebuie amplasata pe cat posibil perpendicular pe directia vantului
2. trebuie asigurat dupa start o portiune cu volte (Kreuzstrecke) cat mai lunga pana la prima baliza
3. ultima portiune inaintea liniei de sosire trebuie sa fie iarasi o portiune cu volte (Kreuzstrecke)
referitor la acest topic
7.83.5.c. se pot amplasa mai multe balize dacat cele necesare unui poligon, astfel incat la schimbarea directiei vantului conducatorul cursei (Startstellenleiter)sa poate modifica rapid traseul.

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 25 September 2011 - 01:36 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#19 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 26 September 2011 - 07:49 PM

Deci tot Naviga...
Pentru ca am petrecut ceva timp folosind toate instrumentele de cautare in regulamentele ISAF 2001-2004, 2005-2008 si 2009-2012 la care se tot fac referiri si nu am gasit nimic legat de unghiuri intre linia de start si directia vantului. Sau legat de faptul ca pe traseul dintre linia de start si prima baliza trebuie sa se mearga in volte. Am cerut si parerea unor specialisti implicati in curse de veliere reale. Rezultat: nu exista obligatii de acest fel. Exista insa cutume. Sau recomandari. Nu insa impuneri. Tot conform celor care sunt implicati in curse reale, organizatorul are toata libertatea sa aleaga poligonul si amplasarea asa cum considera. La limita, chiar cu plecare cu vant din pupa. Ca nu se intampla asa in realitate este o chestiune buna intentie decat de respectare a unei prescriptii clare.
Revenind la Naviga: nici regulamentul Naviga nu face niste referiri clare la unghiuri. Adica spune ca trebuie sa se faca tot posibilul pentru ca linia de start sa fie perpendiculara pe directia vantului. Dar nu se mentioneaza ca daca acest unghi se abate de la valoarea de 90 de grade cu "x" grade trebuie modificata orientarea. Iar daca acel "X" nu este mentionat in clar, ramane la latitudinea organizatorului sa faca tot posibilul. Asta pentru ca mie personal nu mi-a placut felul in care s-a discutat despre etapa de la Constanta din punctul de vedere al poligonului. Iar daca au existat atunci nemultumiri atat de mari cred ca puteau fi rezolvate pe loc printr-o solicitare formulata direct organizatorului si arbitrului. Dar cererea trebuia facuta atunci si in clar.
Intrebare: ce se intampla daca vantul bate perpendicular pe mal? Se roteste linia de start pana devine paralela cu malul? Impreuna cu tot poligonul? Sau se opreste concursul?
Am impins la limita argumentele pentru ca doresc doar sa arat ca eu consider ca excesele nu duc la nimic bun. Si ca aceste regulamente sunt flexibile intr-o oarecare masura pentru ca ideea este de a avea loc concursurile si nu de a impune conditii care pot conduce la dificultati atat de mari incat concursul sa nu mai fie atractiv sau sa nu se mai poata desfasura. Cei care au participat la Bucuresti isi amintesc desigur cum se rotea vantul si de cate doua ori in timpul aceleiasi curse. Daca stateam sa tot rotim poligonul nu mai concuram. Cred ca ideea in care sunt scrise toate aceste regulamente este de a concura nu de a subordona totul amplasarii balizelor. Pana la urma este un concurs in care toti participantii au de parcurs acelasi traseu indiferent cum este el orientat. Daca facem totul prea complicat in conditiile in care suntem oricum prea putini participanti vom reusi sa cream impresia ca velierele RC sunt ceva elitist, inaccesibil si ne vom imputina pana la disparitie.
Despre poligonul cu noua sau 11 balize pot spune ca mi-a trezit curiozitatea. Sunt chiar nerabdator sa vad cum se desfasoara un concurs pe un asemenea poligon. Va trebui in mod clar sa gasesc o solutie pentru a avea mereu sub ochi o lista sau tabel cu succesiunea balizelor, urmatoarea baliza de ocolit si asa mai departe.
Nu stiu cum se va rezolva problema supravegherii ocolirii corecte a balizelor de catre toti concurentii cu un singur arbitru. Mai ales ca distantele fata de mal devin mai mari. Chiar si linia de start se muta mai in largul apei. Adica mai greu de ajuns la ea daca vantul bate foarte slab sau aproape deloc. Va fi nevoie de numerotare, un cod al culorilor sau alta modalitate de identificare astfel incat traseul sa poata fi identificat in mod unic si suficient de simplu. Ramane de vazut.
Pentru a incheia, pe mine ma intereseaza in primul rand activitatea in sine. Forma poligonului, numarul de balize, directia vantului imi sunt indiferente. Daca cineva organizeaza un concurs, merg bucuros atata timp cat se lanseaza barci la apa si se parcurge un traseu si cu asta se ocupa cea mai mare parte a timpului cat bate vantul. Pentru ca ma tem ca noi, velistii RC, suntem o specie pe cale de disparitie. Si asta ar trebui sa ne preocupe in primul rand.
0

#20 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 26 September 2011 - 09:57 PM

daca introduci in google translate capitolul 7.83.5 b, este chiar tradus destul de bine ca sa intelegi despre ce este vorba.
0

#21 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 26 September 2011 - 10:02 PM

...cam asa arata tradus in engleza din germana(cu google translate)...

"It is important to make sure that
1st the starting line as possible at right angles to the wind direction
is designed and its length if it is the local conditions
allow at least the juxtaposition of all lengths-of-
All of the starting yachts equivalent.
2nd the longest possible cross section immediately after the start so
designed is that the first The mark of the start site of well
can be seen.
3rd as the last train leg before the finish line as possible through again
a cross-section is formed and the other rail leg
possible to offer many different wind directions (aft,
downwind).
4th a perfect view of the starter from the start site in
every moment of the race at any track mark
is unrestricted. It should not be here to cover
the vision through to its proper course propelled other yachts
that come with the possibility of movement of the starter
the starting point must be considered."
0

#22 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 26 September 2011 - 10:22 PM

Da, tot Naviga...... As fi cel mai bucuros daca am merge dupa ISAF, dar nu e asa.
Regulamentul ISAF este destul de stufos, dar l-am gasit in ISAF Race Management Policies, la puctul 15.1, dupa cum urmeaza
"Starting lines will generally be set square to the median sailing wind. Current, favoured side
of the course, expected wind shifts and other variables may justify variation from this
guideline"
mai mult, numeste si persoana "Course Race Officer" cine decide daca trebuie modificat linia de start "© Whether a starting line is to be moved or adjusted"

Eu anul acesta am implinit 10 ani de cand concurez in aceasta clasa, si incep sa fiu din ce in ce mai dezamagit de faptul ca in acesti 10 ani nu am avansat deloc in calitatea concursurilor. Barci bune avem deja, dar nu stim sa concuram cu ele.

O cursa buna incepe cu un poligon bun. Startul impotriva vantului asigura acea egalitate de sanse fara care putem da si cu zarurile, ca asa sigur nu stricam echipamentul.

Citeaza

...la Constanta din punctul de vedere al poligonului. Iar daca au existat atunci nemultumiri atat de mari...

Stii, acolo cand am scos barca (desi eram pe primul loc in cursa respectiva) si am spus ca refuz sa concurez pe acel poligon era sa fac ca Beliczay, HUN 77, la regata Ciuc cand a trantit statia de pamant din acelasi motiv. Eu am reusit sa ma stapanesc cat am putut, si am iesit din cursa. Dar asta apartine trecutului si incerc sa caut o solutie pentru viitor, de aceea am deschis acest topic.

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 26 September 2011 - 10:25 PM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#23 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 26 September 2011 - 11:58 PM

Vezi postareaDan Stroie, la 26 September 2011 - 07:49 PM, a spus:

Intrebare: ce se intampla daca vantul bate perpendicular pe mal? Se roteste linia de start pana devine paralela cu malul? Impreuna cu tot poligonul? Sau se opreste concursul?

Am intalnit asemenea caz in Croatia, au pus poligonul aproape perpendicular pe mal, cu linia de start aproape paralel cu mal. Arbitrul s-a dus departe de tot sa aiba vedere la linia de start, pentru ca asta e cel mai important pentru arbitru la start, sa vada ce se intampla pe linie. Numaratoarea inversa bineinteles a fost de pe un mp3 player, pe care ei il numesc simplu "starting machine".
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#24 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 27 September 2011 - 08:46 AM

Vezi postareaszili165, la 26 September 2011 - 10:02 PM, a spus:

...cam asa arata tradus in engleza din germana(cu google translate)...

"It is important to make sure that
1st the starting line as possible at right angles to the wind direction
is designed and its length if it is the local conditions
allow at least the juxtaposition of all lengths-of-
All of the starting yachts equivalent.
2nd the longest possible cross section immediately after the start so
designed is that the first The mark of the start site of well
can be seen.
3rd as the last train leg before the finish line as possible through again
a cross-section is formed and the other rail leg
possible to offer many different wind directions (aft,
downwind).
4th a perfect view of the starter from the start site in
every moment of the race at any track mark
is unrestricted. It should not be here to cover
the vision through to its proper course propelled other yachts
that come with the possibility of movement of the starter
the starting point must be considered."


Traducerea cu google in acest caz nu duce la nimic logic. De exemplu, daca iei traducerea punctului doi (2nd the longest possible cross section immediately after the start so designed is that the first The mark of the start site of well can be seen.) se intelege in cel mai bun caz ca lungimea acelei laturi de poligon trebuie sa fie astfel stabilita incat prima baliza sa fie vizibila fara probleme.
In orice caz nu apare nimic despre volte pana la prima baliza. Adica poti sa faci linia de start perpendiculara pe directia vantului si restul nu mai conteaza daca te iei dupa aceasta traducere. Practic nu are sens.
Am cautat insa alte referinte si am avut doua surse: un prieten care cunoaste bine limba germana si care a confirmat ca sensul textului este intradevar de a parcurge drumul de la start pana la prima baliza in volte. Kreuzstrecke din text apare la traducere cu acelasi Google ca fiind sectiune transversala atat in engleza cat si in romana. In plus, mi-am amintit ca in manualul de montaj pentru Micro Magic se dau niste indicatii despre navigatie si comparand textul in limba germana cu cel in limba engleza de acolo am avut confirmarea sensului exprimarii din regulamentul Naviga. Se recomanda intradevar ca linia de start sa fie perpendiculara pe directia vantului si ca prima latura de poligon sa fie parcursa in volte.
Macar am lamurit o chestiune. Raman de rezolvat aspectele practice legate de aceasta.
0

#25 Useril este offline   Dan Stroie 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 09
  • Gender:Male

Postat 27 September 2011 - 09:46 AM

Vezi postareaGyula, la 26 September 2011 - 10:22 PM, a spus:

Da, tot Naviga...... As fi cel mai bucuros daca am merge dupa ISAF, dar nu e asa.
Regulamentul ISAF este destul de stufos, dar l-am gasit in ISAF Race Management Policies, la puctul 15.1, dupa cum urmeaza
"Starting lines will generally be set square to the median sailing wind. Current, favoured side
of the course, expected wind shifts and other variables may justify variation from this
guideline"
mai mult, numeste si persoana "Course Race Officer" cine decide daca trebuie modificat linia de start "© Whether a starting line is to be moved or adjusted"

Eu anul acesta am implinit 10 ani de cand concurez in aceasta clasa, si incep sa fiu din ce in ce mai dezamagit de faptul ca in acesti 10 ani nu am avansat deloc in calitatea concursurilor. Barci bune avem deja, dar nu stim sa concuram cu ele.

O cursa buna incepe cu un poligon bun. Startul impotriva vantului asigura acea egalitate de sanse fara care putem da si cu zarurile, ca asa sigur nu stricam echipamentul.


Stii, acolo cand am scos barca (desi eram pe primul loc in cursa respectiva) si am spus ca refuz sa concurez pe acel poligon era sa fac ca Beliczay, HUN 77, la regata Ciuc cand a trantit statia de pamant din acelasi motiv. Eu am reusit sa ma stapanesc cat am putut, si am iesit din cursa. Dar asta apartine trecutului si incerc sa caut o solutie pentru viitor, de aceea am deschis acest topic.


Politicile de management de cursa la care te referi nu sunt pentru navomodele RC. Eu nu am gasit nici o referire in acest sens in acest document dar nu exclud posibilitatea sa existe asa ceva si pentru navomodele RC. In cazul de fata sunt mentionate in clar evenimentele pentru care au fost elaborate "ISAF RACE MANAGEMENT POLICIES FOR THE OLYMPIC SAILING COMPETITION AND ISAF EVENTS / Includes Sailing World Cup events, ISAF Youth Worlds, ISAF Worlds, Olympic Qualifiers and designated regional games"
In acest document apar intradevar specificatii clare, asa cum este de dorit. Si intradevar, se prevede modificarea pozitiei balizelor si a orientarii liniei de start si a celei de sosire. Chiar si in acest document se mentioneaza ca la variatii ale directiei vantului mai mari de 15 grade, comitetul de cursa va incerca modificarea traseului ("the race management team will attempt to change the course..." (attempt nu inseamna a atenta :-) ) iar daca schimbarea de directie este mai mare de 45 de grade se poate lua in considerare anularea cursei sau modificarea traseului. Si asa mai departe. Daca exista un document pe aceasta tema referitor la navomodele RC eu sunt foarte interesat sa il citesc. Cu caracter informativ. Cum suntem o "tara Naviga", pentru a evita discutiile, vom face tot posibilul sa respectam acel regulament. Pacat ca documentul Naviga nu exista si in engleza, ca sa nu mai vorbim de limba romana. Daca se poate obtine versiunea in limba engleza, eu ma ofer sa il traduc in limba romana. Gratis.
Referitor la evenimentul de la Constanta, in toiul cursei, eu unul nu am stiut care a fost motivul retragerii tale. Poti fi sigur insa ca daca la acel moment as fi stiut de existenta acestor prevederi asa cum stiu astazi, si de motivul retragerii tale, as fi luat pozitie pentru rezolvarea problemei in masura in care acest lucru ar fi fost posibil. Cred ca nu ai dubii in aceasta privinta.
A propos de rotirea liniei de start pana ajunge aproape paralela cu malul apei ca in situatia din Croatia descrisa de tine, acest lucru mai trebuie sa fie permis si de forma malului, adancimea apei, etc.
Revenind din nou la poligonul cu mai multe balize, cred ca merita incercat. Ramane de vazut cine isi asuma primul realizarea lui. Dupa probe vom vedea daca a fost o idee buna sau nu.
Pentru Bucuresti, in cazul in care va mai exista o etapa in Bucuresti, varianta cu noua balize care presupune marirea considerabila a distantei de la mal pana la ultimul aliniament de balize nu este realizabila din cauza necesitatii de a modifica prea mult traseul curselor de pasageri. Cei care au participat anul acesta stiu la ce ma refer.
0

#26 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 27 September 2011 - 10:56 AM

Vezi postareaDan Stroie, la 27 September 2011 - 09:46 AM, a spus:

Politicile de management de cursa la care te referi nu sunt pentru navomodele RC. Eu nu am gasit nici o referire in acest sens in acest document dar nu exclud posibilitatea sa existe asa ceva si pentru navomodele RC. In cazul de fata sunt mentionate in clar evenimentele pentru care au fost elaborate "ISAF RACE MANAGEMENT POLICIES FOR THE OLYMPIC SAILING COMPETITION AND ISAF EVENTS / Includes Sailing World Cup events, ISAF Youth Worlds, ISAF Worlds, Olympic Qualifiers and designated regional games"

Acele reguli se refera la tot ce eorganizat de ISAF, deci inclusiv navomodele afiliate la ISAF. In appendix E sunt enumerate doar diferentele.

Citeaza

...se mentioneaza ca la variatii ale directiei vantului mai mari de 15 grade, comitetul de cursa va incerca modificarea traseului...
stiu ca acei 15 grade sunt foarte greu de apreciat, dar cand nu se mai poate trece prin linie decat pe un singur bord, cred ca e vremea sa fie modificat.

Citeaza

Pacat ca documentul Naviga nu exista si in engleza, ca sa nu mai vorbim de limba romana. Daca se poate obtine versiunea in limba engleza, eu ma ofer sa il traduc in limba romana. Gratis.

Eu am primit mai demult o traducere de la dl Mitu al variantei RR98, deci cu 4 ani mai veche si am si o traducere a capitolului 4 privind dreptul de drum (care e preluat din ISAF 2001-2004, si pe care il aveam atunci si in romaneste)

Aceasta postare a fost editata de Gyula: 27 September 2011 - 10:58 AM

Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#27 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 27 September 2011 - 09:07 PM

Ma bucur ca putem avea si discutii constructive si dezbaterea asta duce la o schimbare de abordare a constructiei poligonului .Asa cum am mai spus materialele nesesare pentru constructia poligonului le aduc eu ( fara balize momentan dar incerc sa rezolv si asta ).
Apropo de numerotarea balizelor propun sa folosim acelasi dimensiuni ca la nr de vele si sa le ducem in larg pina la limita de vizibilitate corecta a nr. de pe balize .
In alta ordine de idei poligonul cu multe balize nu este infailibil si citeodata nu poate fi montat pe orice balta -important este ca si in cazul in care folosim poligonul cu 5 balize prima latura sa fie clar parcursa in volte .Este nevoie doar de putina bunavointa si un pic de rabdare in a schimba sau reajusta poligonul- nimic complicat in sine .Eu ma ofer de acum sa fac aceste modificari -dar cu ajutorul indrumarilor voastre de pe mal.
Mai este un aspect care trebuie luat in seama starturile devin tot mai strinse si se impune tot mai mult ca arbitrul sa urmareasca startul nu sa numere secundele - ar trebuii sa luam in calcul foarte serios si un "starting machine".- un mp3 simplu cu o boxa sa se auda tare.La bulgari am vazut ceva foarte simplu am inteles ca trebuie sa gasim si pe aici. Secvente de start MP3 am vreo 40 de variante si pun la dispozitie si Mp3-ul trebuie doar sa caut niste mini boxe.

Aceasta postare a fost editata de rallyman: 27 September 2011 - 09:12 PM

L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#28 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 28 September 2011 - 02:25 PM

Ma gandesc foarte serios, ca la anul sa nu mai concurez. Insa ma ofer voluntar daca si clubul vointa este de acord sa ajut la organizarea etapelor, cu mutatul poligoanelor, filmari, poze, etc. Sunt ferm convins ca un team-building in fiecare seara dupa fiecare cursa ar prinde bine tuturor. Ma gandesc ca daca am face un an de cursa ca la carte, am ramane cu ceva in plus, asa macar va voi fi de folos in loc sa ne tot certam pe balta. Spun asta, pentru ca in aceste conditii de cursa NU mai doresc sa concurez in tara.
Cea ce am scris, din partea mea este un lucru serios si nu vorbe de-a umple forumul cu tampenii, va rog sa ma ajutati cu raspunsuri, acordul vostru, ca la anul sa devin doar organizator imi este vital.
La anul o sa vin cu un motor electric tip pescari
0

#29 Useril este offline   rallyman 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 28 September 2011 - 08:08 PM

Vezi postareaszili165, la 28 September 2011 - 02:25 PM, a spus:

Ma gandesc foarte serios, ca la anul sa nu mai concurez. Insa ma ofer voluntar daca si clubul vointa este de acord sa ajut la organizarea etapelor, cu mutatul poligoanelor, filmari, poze, etc. Sunt ferm convins ca un team-building in fiecare seara dupa fiecare cursa ar prinde bine tuturor. Ma gandesc ca daca am face un an de cursa ca la carte, am ramane cu ceva in plus, asa macar va voi fi de folos in loc sa ne tot certam pe balta. Spun asta, pentru ca in aceste conditii de cursa NU mai doresc sa concurez in tara.
Cea ce am scris, din partea mea este un lucru serios si nu vorbe de-a umple forumul cu tampenii, va rog sa ma ajutati cu raspunsuri, acordul vostru, ca la anul sa devin doar organizator imi este vital.
La anul o sa vin cu un motor electric tip pescari

Gindeste-te serios cum sa faci si la anul sa merga Corelis-ul la fel de bine( si eu i-ti pregatesc o surpriza ) . de restul stai linistit . La prima etapa ori unde va fii - va fi poligon cu 9 balize . Sau mai bine zis -ca sa citez din clasici va fii cu 9 balize si pus mai bine ca "acum 10 ani ."
I-ti garantez.
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens censés pleins de doutes
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
0

#30 Useril este offline   szili165 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures
  • Interests:Rc Sailing

Postat 29 September 2011 - 12:03 PM

Corelis-ul poate sa mearga si fara mine, o sa-l inchiriez la cineva pe parcursul etapelor, asa eventual o sa-mi acopere costurile pentru deplasare, cazare , etc...Asadar modelul va fi de inchiriat la pretul de 100eur/concurs. Asigur transport, asamblare si reglaj la fata locului si in timpul cursei. ! :yahoo: An offer that you can't refuse :pardon:
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro