Gyula, la 26 September 2011 - 10:22 PM, a spus:
Da, tot Naviga...... As fi cel mai bucuros daca am merge dupa ISAF, dar nu e asa.
Regulamentul ISAF este destul de stufos, dar l-am gasit in
ISAF Race Management Policies, la puctul 15.1, dupa cum urmeaza
"Starting lines will generally be set square to the median sailing wind. Current, favoured side
of the course, expected wind shifts and other variables may justify variation from this
guideline"
mai mult, numeste si persoana "Course Race Officer" cine decide daca trebuie modificat linia de start "© Whether a starting line is to be moved or adjusted"
Eu anul acesta am implinit 10 ani de cand concurez in aceasta clasa, si incep sa fiu din ce in ce mai dezamagit de faptul ca in acesti 10 ani nu am avansat deloc in calitatea concursurilor. Barci bune avem deja, dar nu stim sa concuram cu ele.
O cursa buna incepe cu un poligon bun. Startul impotriva vantului asigura acea egalitate de sanse fara care putem da si cu zarurile, ca asa sigur nu stricam echipamentul.
Stii, acolo cand am scos barca (desi eram pe primul loc in cursa respectiva) si am spus ca refuz sa concurez pe acel poligon era sa fac ca Beliczay, HUN 77, la regata Ciuc cand a trantit statia de pamant din acelasi motiv. Eu am reusit sa ma stapanesc cat am putut, si am iesit din cursa. Dar asta apartine trecutului si incerc sa caut o solutie pentru viitor, de aceea am deschis acest topic.
Politicile de management de cursa la care te referi nu sunt pentru navomodele RC. Eu nu am gasit nici o referire in acest sens in acest document dar nu exclud posibilitatea sa existe asa ceva si pentru navomodele RC. In cazul de fata sunt mentionate in clar evenimentele pentru care au fost elaborate "ISAF RACE MANAGEMENT POLICIES FOR THE OLYMPIC SAILING COMPETITION AND ISAF EVENTS / Includes Sailing World Cup events, ISAF Youth Worlds, ISAF Worlds, Olympic Qualifiers and designated regional games"
In acest document apar intradevar specificatii clare, asa cum este de dorit. Si intradevar, se prevede modificarea pozitiei balizelor si a orientarii liniei de start si a celei de sosire. Chiar si in acest document se mentioneaza ca la variatii ale directiei vantului mai mari de 15 grade, comitetul de cursa va incerca modificarea traseului ("the race management team will attempt to change the course..." (attempt nu inseamna a atenta :-) ) iar daca schimbarea de directie este mai mare de 45 de grade se poate lua in considerare anularea cursei sau modificarea traseului. Si asa mai departe. Daca exista un document pe aceasta tema referitor la navomodele RC eu sunt foarte interesat sa il citesc. Cu caracter informativ. Cum suntem o "tara Naviga", pentru a evita discutiile, vom face tot posibilul sa respectam acel regulament. Pacat ca documentul Naviga nu exista si in engleza, ca sa nu mai vorbim de limba romana. Daca se poate obtine versiunea in limba engleza, eu ma ofer sa il traduc in limba romana. Gratis.
Referitor la evenimentul de la Constanta, in toiul cursei, eu unul nu am stiut care a fost motivul retragerii tale. Poti fi sigur insa ca daca la acel moment as fi stiut de existenta acestor prevederi asa cum stiu astazi, si de motivul retragerii tale, as fi luat pozitie pentru rezolvarea problemei in masura in care acest lucru ar fi fost posibil. Cred ca nu ai dubii in aceasta privinta.
A propos de rotirea liniei de start pana ajunge aproape paralela cu malul apei ca in situatia din Croatia descrisa de tine, acest lucru mai trebuie sa fie permis si de forma malului, adancimea apei, etc.
Revenind din nou la poligonul cu mai multe balize, cred ca merita incercat. Ramane de vazut cine isi asuma primul realizarea lui. Dupa probe vom vedea daca a fost o idee buna sau nu.
Pentru Bucuresti, in cazul in care va mai exista o etapa in Bucuresti, varianta cu noua balize care presupune marirea considerabila a distantei de la mal pana la ultimul aliniament de balize nu este realizabila din cauza necesitatii de a modifica prea mult traseul curselor de pasageri. Cei care au participat anul acesta stiu la ce ma refer.