Modelism - RHC Forum: Heli ECO 16 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Heli ECO 16 Problema cu rotorul principal

#1 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 February 2005 - 11:24 PM

Salutare natiune zburatoare!
Am si eu o problema la heli al meu (ECO 16). Se tor stramba axul dintre cei doi "clesti" de la rotorul principal. Am cumparat pale noi (doua seturi) diferite, am echilibrat palele si am centrul de greutate la distanta aprox egala (sub 0,1mm) am cantarit palele pe cantarul meu propiu (facut de mine si pot sa va dau detalii cum se face un cantar de precizie) si mi-am facut verificarea la doua mag de bijuterii pe cantare diferite. Diferenta intre lame este de sub 0,2mg. axul principal este verificat cu comparatorul pe reazemele lui si este cu bataie sub 0,01mm. Pasul este reglat cu "raportor" special pentru asa ceva. Toate parghiile de comanda au aceeasi lungime si totul functioneaza fara vibratii sau alte "batai" pana in momentul cand montez lamele (palele). In zbor totul este bine, dar cand pornesc sau opresc motorul, la mijlocul intervalului de acceleratie sau de oprie, apare o vibratie destul de urata, apoi totul este bine. Dar iata ca aceasta vibratie, in anumite conditii stramba axul cu pricina, zborul devenind imosibil. Se face in forma de S cu bataie de aprox 0,2mm pe fiecare parte, deci in total 0,4mm. Cam mult nu?
Poate cineva sa ma ajute? Cunoasteti fenomnul?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#2 Useril este offline   Adrianni 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 February 2005 - 05:35 AM

Vezi sa nu care cumva sa fi strans prea tare palele sau prea putin, sau mai rau neuniform. Probabil ca stii, palele sunt facute sa se autocentreze la turatie. Din cauza accelerarii sau dupa caz decelerarii, daca sunt stranse prea putin devin necoliniare, iar daca sunt stranse prea mult, se deplaseaza oricum din cauza fortei mari dar nu mai vin inapoi, adica nu se mai autocentreaza. Sper sa nu te fi plictisit cu mesajul asta dar oricum, testeaza-ti strangerea palelor astfel: apuca elicopterul cu o mana de una din sine si cu cealalta de rotor. Cu elicopterul in pozitie orizontala culcata, cu palele aliniate la 180 de grade la ochi, cu o miscare ferma scutura-l astfel incat sa dai palelor un moment de forta in jos. Palele ar trebui sa cada uniform cam 35-40 de grade. Dupa care elicopterul n-ar mai trebui sa faca cum spuneai.
Adrian
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 08:59 AM

Problema strangerii a fost o nebuloasa pentru mine de la inceput. Am inteles fenomenul autocentrarii si prin amabilitatea lui Sliviu I. din Bv. Defapt "finisarea" reglajelor am facut-o tot cu el. Asta dupa ce l-am "busit" cu consecinte destul de grave de la numai 30cm de sol. Asa ca am preferat sa nu mai risc si -am gasit pe Silviu sa ma ajute. DAR S-A TERMINAT STIINTA!!! oameni buni, nu mai pricep nici eu si nici prietenul meu ce se intampla.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2005 - 09:49 AM

Io nu stiu concret despre ce este vorbirea in propozitie si in consecinta nu pot decat sa-mi dau cu parerea. Dar mai intai as vrea sa inteleg ce vrei sa zici prin "se tor stramba axul" si "aceasta vibratie, in anumite conditii stramba axul". Adica axul sufera o deformare plastica si ramane stramb? Sau datorita vibratiilor, axul da impresia ca isi pierde rectiliniaritatea?

Daca axul se straba efectiv, adica ramane cu o deformatie plastica, atunci e nasol, dar cred ca am inteles io gresit.

Daca axul vibreaza doar, la anumite regimuri de turatie, atunci se schimba socoteala. Tu zici ca toata shandramaua este echilibrata (in limitele de toleranta) static, nu? Adica intzeleg ca:
1. palele sunt "imperecheate" ca greutate si pozitie de CG;
2. axul capului rotor, cu platoul de variatie si toate alea, fara pale, se invarte ca lumea.

Dar ai echilibrat static si ansamblul ax + cap rotor + pale? Nu stiu concret cum se face asta la kitul tau, dar pe vremea cand aveam in lucru un elicopter facatura proprie (maaaaare autotzeapa mi-am tras si a ramas de referinta!) mi-am impus ca obiectiv supermusai de indeplinit, centrajul static al acestui ansamblu, precum si al anticuplului, etc. Chiar incepusem lucrul la "standul" de centraj.

Daca si echilibrajul static al ansamblului e in parametri, adunci deja ajungi la probleme de echilibraj dinamic si asta deja e o complicaciune enorma. Deja ajungem la probleme de aeroelasticitate si asta e cu mister...

Palele, ca si geometrie sunt identice? Un varf de pala mai torsionat, un varf de pala cu profil usor diferit? Eventual pale cu rigiditati de torsiune diferite? F. important! Io stiu ca le helecopere, atunci cand cumperi pale, ele sunt (sau ar trebui sa fie) "imperecheate" de la mama lor.
Io aveam in plan (la planuri sunt beton!) si dispozitivul de verificat rigidiatea de torsiune a palelor si e chiar simplu de facut. Insa nu stiu la ce ti-ar folosi sa afli ca o pala e mai flexibila decat alta...

Dar io zic sa astepti de fapt, parerile celor care efectiv se ocupa de dracovenii de astea. Adrian e unul dintre ei. Poti sa dai o intrebare si pe un forum de afara (RC Groups, de ex.). Io am o carte de elicoptere RC si o sa dau o privire prin ea, poate imi sare ceva in ochi, da' nu cred, ca e mai mult de "basic level".

Sporuri...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#5 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 11:03 AM

Da asa este ...axul dintre lame ramane incovoiat in forma de S. Invariabil la fel de cate ori la pornire sau la opire apare o oscilatie mai mare. Fara pale totul este perfect. Sincer...pot sa pun paharul cu apa pe el si nu se varsa nici o picatura ( vezi Bugatti). Lamele sunt din lemn, unele de khyoso iar al doilea rand sunt originale Ikarus si cu amandoua este acelasi fenomen. Pe de alta parte...lamele montate pe heli lui Silviu se comporta perfect. Nu am zburat cu ele ca sunt mai mari decat trebuie la heli lui Silviu ci doar am facut o proba de turatie la sol. Silviu a reusit sa zboare xu al meu in conditii normale vreo 15-20min. acum doua zile. Si atunci am avut vibratii dar mult mai mici. Se pare ca axul se stramba mai "tare" la oprire, dar este numai o parere. Mai astept sugestii de orice fel. cine stie de unde apare o idee.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 February 2005 - 11:07 AM

Este posibil ca palele sa fie prea mari fata de rotorul recomandat?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 11:13 AM

Nu. lamele originale date de fabricant (Ikarus) se comporta la fel. Au 81,5g. Cele de Khyoso sunt cu 2cm mai scurte dar sunt cu 1cm mai late si au 103,2g. In ceea ce priveste restul mecanismului este verificat "la sange" cu ceasul comparator piesa cu piesa. Nu am abatere mai mare de 0,005mm. asa cum am mai spus...fara lame totul este perfect. Nu "vezi" vibratii si nici nu se simt "la mana" in nici un regim de turatie.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 11:26 AM

incerc sa postez si o poza, poate ca ajuta la ceva.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-2-1107422795.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   Marian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 02

Postat 03 February 2005 - 11:42 AM

Deformatia axului de legatura dintre cele doua pale, in forma de "S", este in plan orizontal ?
O asfel de deformatie mi se pare explicabila printr-a accelerare sau o frinare brusca a rotorului. Pentru a hotari care din cele doua ar putea fi adevarata, trebuie observat sensul in care se deformeaza axul.
Hai sa zicem ca rotorul este frinat la un moment dat. Palele au o inertie destul de mare si vor dori sa-si continue miscarea de rotatie. Axul principal fiind frinat inertia palelor va forta axul de legatura dintre cele doua pale si poate apare o deformatie in forma de "S", sensul deformatiei fiind acelasi cu sensul de rotatie.
Daca ipoteza enuntata mai sus pare plauzibila putem sapa mai adinc pentru a afla cauzele.
0

#10 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 12:13 PM

motorul este brushless cu ESC Kontronik 40-6-18 si in modul heli pleaca lent in aprox trei trepte. La oprire am sistem roata libera deci se opreste foarte lent...te plictisesti pana se opreste.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 February 2005 - 03:57 PM

Salut Radu,

nu, fenomenul nu-mi este cunoscut. Acom vreo doi ani am avut un Eco 8. Era versiunea standard cu motor cu perii. Ce vad eu la tine in poza este versiunea High End sau aproape High End cu piese de alu. Eco 8 al meu s-a ridicat de la sol la ca 1 m altitudine si mai mult decit Hover nu putea. O constructie instabila iar de materiale nu mai vorbesc. In varianta standard, axul rotorului principal este calit dar axul palelor si axul rotorului anticuplu nu sint calite !!! Incredibil ! Piese calite, acre ar trebui sa fie standard, sint vindute de Ikarus ca Tuning Parts !!! Ash putea continua lista ner nu este cazul. L-am vindut si gata ....

In sarcina, la 10 -12 grade Pitch, palele tind sa ramina evident urma. Axul palelor fiind pre moale, se indoaie. Deci monteaza un ax calit si problema ar trebui sa se rezolve. Nr de comanda 67942, Blattlagerwelle Spezialgehärtet.

Dupa parerea mea soultia este alta. Baga-l in e-bay, si cumpara-ti un Robbe Spirit Special Edition sau un Roxxter.

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 February 2005 - 04:06 PM

multumec de sfaturi. dar si daca vreau sa-l vand... zau ca trebuie sa-l fac prima data.
An observat si eu ca axele sunt cam moi dar am zis ca altii zboara si asa si chiar si asta a zburat Siliu cu el in conditii foarte bune. De vioi este f vioi dar nu in mana mea de incepator. Este totul Allu acum chiar si rama . M-am gandit sa calesc si eu un ax din cele 3 pe care le am acum . Dar nu stiu daca nu este tarziu dupa atatea indreptari repetate pe care le-am executat. Cel mai bine a zburat cu un ax facut de mine, dar si ala s-a indoit.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 February 2005 - 08:58 PM

Axul palelor fiind pre moale, se indoaie. Deci monteaza un ax calit si problema ar trebui sa se rezolve. Nr de comanda 67942, Blattlagerwelle Spezialgehärtet[QUOTE]

Fratilor... am montat un ax calit conform indicatiilor. Dar de vibratii la pornire si oprire tot nu am scapat. Acum macar nu s-a mai indoit. L-am rotit la sol de cateva ori si problema ramane aceeasi. Baga niste oscilatii la pornire si la oprire (cam la mijlocul perioadei de acceleratie sau franare) ca ai impresia ca se rupe tot. La oprire daca nu-l tin de coada cred ca se si rastoarna, atat sunt de ample oscilatiile. Nu stiu ce sa mai fac. Va rog mai sariti cu ceva idei (inafara de vanzare) Orice parere poate fi de folos. am ajuns la capatul STIINTEI.
HELPPP!!!!!
Postez si o poza din timpul reglajelor....poate ajuta la ceva.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-2-1107629928.jpg

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#14 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 February 2005 - 10:29 PM

Salut,

1. Am un amic care a tinut elicopterul de caoda siinca cu mina drepta!. Amaritul nu mai are decit trei degete la mina dreapta ! Deci ai grije la tinutul de coada ....

2. Instrumentul ala de masura, nu stiu cum se cheama romaneste, se pune pe pala nu pe suportul palei, la reglaj ambele pale montate !

3. Axul calit nu se mai indoaie decit la impamitare :D . Vibratiile pasagere, de mica amplitudine, la accelerare, sint normale. Shuruburile palelor trebuie sa fie strinse " de mina " pentru " autoechilibrarea " rapida a palelor la accelerare.

CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#15 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 February 2005 - 10:47 PM

vibratiile sunt ele pasagere....dar de mica amplitudine .....tare doresc sa fie. Zau ca nu sunt mici si rupe tot. Lamele nu sunt stranse. Sunt semilibere si pe cat se poate de egal stranse. Culmea este ca fara lame sta paharul cu apa pe el si nu misca. Am achizitionat de proba un set de pale din fibra apsolut noi. sunt mai scurte cu vreo 25mm si efectul este identic. Dar sunt si mai grele. ale mele au 81,5gr si astea aveau 108gr . Cat despre raportorul de inclinatie, era pus doar ca ordin de marime acolo. Sigur ca reglajul final s-a facut cu el montat pe lame.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#16 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 05 February 2005 - 11:31 PM

salut,

ia legatura cu mihai horea. el are ventilator si din cate tin eu minte a avut si el probleme cu vibratiile. nu dati cu pietre ca nu mai tin bine minte dar palele parca trebuiau balansate atat static cat si dinamic???????? ei bine el a pus ceva banda adeziva pe una din pale. si apus si a luat si a pus la loc pana a iesit bine. cica asa zicea in manual ca trebuie facut. oricum, el stie mai bine.

red
come to the dark side. we have cookies!
0

#17 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 February 2005 - 11:34 PM

Mersi oricum, asa am facut, am fost si la bijutier de e-am cantarit. dar cum iau legatura cu Horea?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#18 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 February 2005 - 01:27 AM

Salut,

Treba cu cintaritul la bijutier este ok dar fara folos ! Palele sint echilbrate perechi din fabrica. Important este ca palele sa fie homogene in ceea ce priveste densitatea materialului. La palele mai scumpe este specificata si directia de rotatie, chiar si la cele cu profil simetric. Cind ai ocazia, uite-te la astfel de pale si vei constata ca au, pe partea de jos, cite in capac rotund de plastic. Prin aceste gauri a fost introdus plumb la echilibrare. Gaurile au fost facute la distante diferite de basa palei. Stiinta mare si fina.... Deci echilibristica asta domestica nu cred da mari rezultate.

Treaba cu banda adeziva lipta pe pale are alt scop si anume ca reglajul static nu se potriveste cu cel dinamic. Banda adeziva pe o singura pala sau de culori diferite pe ambele pale. De ex banda roshie si neagra.
Reglajul dinamic: Hover la inaltimea ochilor astfel incit sa te uiti exact in planul rotorului.

*** ATENTIE LA DISTANTA INTRE PILOT SI ELICOPTER ***

Trebuie sa vezi numai un singur plan! Daca vezi de doua, atunci palele au mici diferente de pas.

De ex. : planul superior este determinat de pala cu marcaj roshu. Inseamna ca pala cu marcaj roshu are pas mai mare decit cea cu marcaj negru. Solutia: modificarea lingimii pirghiei de comanda al palei " roshii " pentru a reduce pasul. Reducere se face din jumatata in jumatate de tura pina cind palele formeaza in rotatie un singur plan. Se poate proceda si invers prin cresterea pasului palei " negre ".

Spune-mi te rog comanzi gazul si pasul ? Sint cuplate sau gazul este separat ?
1. Daca sint cuplate, decupleaza-le; comanda variatorului pe o comanda libera, comutator sau potentiomentru linear. Variatorul Kontronik mentine turatia rotorului constanta, daca este setat corect in modul "Heli" !!! ( Constant Rotor Speed )
2. Regleaza pasul plus/minus 12 grade astfel incit la mijloc, mansha in pozitie perpendiculara, pasul sa fie zero.

Accelereaza rotorul cu pasul zero, mansha la mijloc, si vezi daca mai trepideaza.

CF4U

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 06 February 2005 - 01:31 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#19 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 06 February 2005 - 08:50 AM

amandoua perechile de lame sunt din lemn. O pereche este originala data de constructor (ikarus) la care montajul final il faci singur. Adica ele vin probabil cantarite ca scri cu creonul pe ele greutatea. apoi trebuie sa lipesti plumbii. asta o faci dupa ce (cu tot cu plumbi)stabilesti centrul de greutate sa fie la aceeasi distanta prin miscarea pumbului dealungul canalului. Plumbii sunt si ei gata cantariti. Apoi dupa ce ai stabilit centrul de greutate, (eu fac lucrul asta cu lama asezata pe o lama de cuter) lipesti plumbii in canal. Apoi urmeaza lipirea foliei (care este gata debitata) pe lame. apoi refaci centrul de greutate (daca este cazul) prin lipirea benzilor adezive in asa maniera incat centrul de greutate sa fie in acelasi loc la ambele lame. Apoi faci cantarirea finalasi lipesti banda in centrul de greutate al lamei mai usoara pana la egalare.
A doua pereche de lame este de Khyoso dar in acest caz lamele sunt gata construite. O echilibrare finala nu prea este necesara ( au fost OK) dar o cantarire finala a fost benefica. Au avut diferenta de aproape 1g. Am cantarit si banda adeziva, pentru stiinta (voastra probabil in functie de producator) 10cm de banda =275mg.
Dar necazul meu este ca am incercat si cu lame de carbon si efectul a fost identic. Oare axul principal o fi prea elastic? Probleme de diferenta de "drum" la lame nu am. Se vede o singura linie atat la lame cat si la fly bar. Gazul l-am comandat si cuplat cu pasul si separat prin buton pe canalul7 ESC este setat in mod Heli, deci porneste lent aprox in trei trepte aproape indistincte la trecerea de regim. Am si un esc tot Kontronyk care "sare" putin de la treapta I la II. De fiecare data cand pornesc sau opresc fac asta la pasul 0. Consider ca acolo f axiale macar sunt minime.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#20 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 09 February 2005 - 03:51 PM

Salut
Ce se mai intampla cu elicopterul acela? I s-a descalcit pana la urma problema cu mersul descentrat? Am inteles ca palele merg pe aceeasi traiectorie , dar la lungime nu exista cumva diferente (bineinteles dupa ce se autocentreaza )? Cred ca se poate afla si acest lucru cu ajutorul benzilor colorate lipite la capete si privit cumva de deasupra sau dedesubt. Fiindca mi-a atras oarecum atentia acest model , as avea si o intrebare : Ar merge comandat cu un emitator pe 4 canale fara computer , mai precis ceva de la GWS cu care merge un dragonfly? Intreb asta fiindca dupa cum l-am studiat pe net , se pare ca nu are platou ciclic in 3 puncte , de regula pt asta sunt necesare emitatoare computerizate.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 09 February 2005 - 03:52 PM

0

#21 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 February 2005 - 05:49 PM

Nu, inca nu m-am edificat asupra situatiei. Lamele sunt egale ca lungime. De altfel, am probat lamele pe alt heli si totul este normal. Platoul este in trei puncte. Varianta standard foloseste platou la 90 grade. Eu am varianta upgrade cu platou Alu la 120 grade. Ced ca se vede in poza postata mai inainte. Pentru varianta de statie fara computer, se merge pe solutia standard cu mixaj mecanic care vine cu chitul de montaj. In ceea ce priveste trepidatia la pornire si oprire... astept acum sa primesc un ax central confectionat si tratat. Am o banuiala ca este f elastic si "reuseste" sa se descentreze la un anumit prag (poate de rezonanta cine stie) Oricum mai astept sugestii si daca voi reolva situatia dau o bere (sau mai multe) celui care vine cu solutia corecta. Daca reusesc sa o rezolv cu axul inlocuit (inca nu este gata) va voi tine la curent.
Multumesc la toti pentru interesul acordat problemei mele si astept noi intrebari sau SOLUTII.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro