Modelism - RHC Forum: Unghiuri platou ciclic(eleron ÅŸi elevator) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Unghiuri platou ciclic(eleron ÅŸi elevator) Trex 500

#1 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 May 2011 - 07:52 AM

Ce unghiuri trebuie să am pe platoul ciclic pe elevator şi eleron pentru a putea face manevrele elementare de 3D ? Momentan am măsurat şi am 7 grade pe elevator şi 9 grade pe eleron.
0

#2 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2011 - 11:01 AM

Dupa mintea mea se seteaza unghiul maxim permis mecanic in ambele planuri si apoi scazi din EPA, sau ce alte mixere folosesti in telecomanda, pana cand iti convine cum merge. Si la primul zbor dupa setari, pentru siguranta, poti pune pe un buton cu 3 pozitii, 3 setari diferite ca sa vezi cam pe unde e idealul.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#3 Useril este offline   Robert_Damian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Elicoptere

Postat 13 May 2011 - 06:17 PM

Salut. Eu cred ca,daca ai reglat si zburat elicopterul in hover sau normal, nu mai ramane decat sa faci setarile din statie pt 3d, adica modul idle-up.
Eu citez putin din postul lui Stiganas, pe care te sfatuiesc sa-l citesti, ca sa intelegi cum se trece de la normal la 3d, si care sunt setarile pt cele 2 moduri de zbor:
"Deci pornim heli in modul normal. Creste gazul si motorul se invarte din ce in ce mai repede; simultam pasul la pale creste pana cand heli se desprinde de la sol si intra intr-un hover linistit.

In acel moment comutam pe curba de 3d si continuam zborul la fel de linistit - diferenta e ca viteza motorului nu se mai modifica.[....]

Normal:
throtle 0 25 50 75 100 - adica motorul creste liniar
pitch 40 45 50 75 100 - pas usor negativ, neutru la mijloc dupa aceea creste liniar

Idle-up (are unul singur)
throtle 80 80 80 80 80 (sau dupa gust 100)
pitch 0 25 50 75 100 (adica liniar de la negativ la pozitiv)"

Mult succes la setari!
HK 450MT...
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8313
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2011 - 06:23 PM

Asta e pe scurt. Pe lung mai ai si meniul de swash care da amplitudinea miscarii. Implicit e la 60% - adica mai e loc destul de crescut.

Traditional se fac unghiurile in doua feluri:

- fie dupa manualul elicopterului;
- fie cum a spus misumat cat de mult se poate fara a avea bind.

Pe elevator si aileron nu stiu exact dar parca in jur de 8 grade. In schimb pe ciclic stiu. In mod normal e 12 grade, se poate merge pana la 13 grade, deja peste 13 grade e prea mult. Ideal pasul e simetric, cat ai la negatic, ai si la pozitiv.

Un lucru e sigur, trebuie sa verifici sa nu ai bind ca risti sa faci heli praf.

Oricum, daca lucrezi heli dupa manual si respecti lungimea bratelor la servo unghiurile ies de la sine, nici nu trebuie sa masori. Pentru agilitate (3d) nu conteaza numai unghiurile, conteaza si turatia, palele si foarte mult flybarul. Eu nu fac nici urma de 3d asa ca nu sunt cel mai bun sfatuitor.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 13 May 2011 - 06:26 PM

0

#5 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 14 May 2011 - 05:56 AM

Vezi postareastiganas, la 13 May 2011 - 06:23 PM, a spus:

Asta e pe scurt. Pe lung mai ai si meniul de swash care da amplitudinea miscarii. Implicit e la 60% - adica mai e loc destul de crescut.

Traditional se fac unghiurile in doua feluri:

- fie dupa manualul elicopterului;
- fie cum a spus misumat cat de mult se poate fara a avea bind.

Pe elevator si aileron nu stiu exact dar parca in jur de 8 grade. In schimb pe ciclic stiu. In mod normal e 12 grade, se poate merge pana la 13 grade, deja peste 13 grade e prea mult. Ideal pasul e simetric, cat ai la negatic, ai si la pozitiv.

Un lucru e sigur, trebuie sa verifici sa nu ai bind ca risti sa faci heli praf.

Oricum, daca lucrezi heli dupa manual si respecti lungimea bratelor la servo unghiurile ies de la sine, nici nu trebuie sa masori. Pentru agilitate (3d) nu conteaza numai unghiurile, conteaza si turatia, palele si foarte mult flybarul. Eu nu fac nici urma de 3d asa ca nu sunt cel mai bun sfatuitor.



Poate ca 3D e cam mult spus pentru ceea ce stiu eu sa fac.Ma refer la looping-uri si zbor inversat, mai mult,.... nu
Am gasit pe filmuletul asta: Acolo zice car ar fi cam 7 grade unghiul platoului pentru miscarea eleronului si elevatorului. Daca intru in meniul swash, implicit e pe 50%. Masurand, pe elevator am pus 60% ca sa am 7 grade, dar pe eleron a trebuit sa scad pe la 35% ca sa am 8-9 grade.Daca lasam 50% era undeva pe la 15 grade, si cred ca la un asa unghi se face praf la stik maxim st sau dr.
0

#6 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 14 June 2011 - 09:59 PM

Eu stiu ca se recomanda 10-11 pe ciclic si 7 in rest. Mai mult se poate dar risti sa "inpotmolesti" elicea adica unghiul de atac prea mare sa duca la scaderea excesiva a turatiei. Asta inseamna pierderea intr-o prima faza a stabilitatii si apoi a portantei. Asta e teoria... Nu am incercat pentru ca nu am ajuns ca abilitati atat de sus. Succes!
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro