Modelism - RHC Forum: Turbine Termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Turbine Termice Informatii, cum functioneaza, dezbaterii

#181 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 July 2013 - 10:34 PM

Buna. Urmaresc cu oarece interes subiectul si ma roade o intrebare... A incercat cineva sa ia legatura cu cei de la Honeywell pentru componente de turbosuflante? Stiu ca nu suna frumos, dar mai pica unele la teste si au totusi elemente recuperabile de calitate. Pe langa faptul ca s-ar putea cumpara lucruri noi, ramane pe masa si sursa cealalta, "din recuperate"... Ei oricum le arunca. De exemplu, cele mai micute au cam 42-47 mm diametru la turbina. Pot fi folosite variantele astea mici in modelism? Sunt doar curios, n-am inca nici o idee, de aceea intreb.
Scuze de deranj si felicitari tuturor care construiesc!
Tare mi-e teama ca o sa deranjez pe cineva pe PM, conform invitatiei...
Pe curand!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#182 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 04:44 AM

Problema cea mai mare este atunci cind iei turbosuflante stricate este ca niciodata nu va fi acelasi model de turbina si este foarte multa munca de a proiecta si gandi piesele si camera de ardere pentru o anumita turbina si anumit compresor,cel mai bine este sa iti gasesti o sursa pentru compresoare noi si aceeasi dimensiune dupa care de cele mai multe ori trebuiesc modificate.numai bine la toti :drinks:
0

#183 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 04:46 AM

Si pentru pm nu este nici un deranj :)
0

#184 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 17 July 2013 - 07:38 AM

Desi intrebarea lui Bitex nu imi este adresata mie voi incerca sa raspund:
1. dar mai pica unele la teste si au totusi elemente recuperabile de calitate. - nu exista asa ceva , nu se poate recupera nimic. Componentele or fi de calitate dar nu se pot recupera mai ales ca destule cad la echilibrarea dinamica.Niciodata cu tehnologie pe genunchi nu se va putea scoate turatia maxima utilizand aceleasi componente ca OEM-urile din care provin.
2.cele mai micute au cam 42-47 mm diametru la turbina. Pot fi folosite variantele astea mici in modelism? - cele mai mici au in jur de 30-32 mm si echipeaza turbine care se duc pana la 240kRPM. Lambert foloseste componente la aceasta dimensiune.

Problema cea mai mare este atunci cind iei turbosuflante stricate este ca niciodata nu va fi acelasi model de turbina si este foarte multa munca de a proiecta si gandi piesele si camera de ardere pentru o anumita turbina si anumit compresor,cel mai bine este sa iti gasesti o sursa pentru compresoare noi si aceeasi dimensiune dupa care de cele mai multe ori trebuiesc modificate - Nimic mai adevarat!
Fly succes in continuare
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#185 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 July 2013 - 10:23 AM

Da, n-am fost atent, si la Garrett in catalog tot de la 30 mm diametru pleaca turbina.

Nu inteleg de ce nu se poate recupera chiar nimic. Sa zicem ca multe pica la echilibrare. In cazul asta rulmentii ceramici sunt deja uzati? Adica au avut timp sa se strice?
Sau intr-un nou ansamblu elicea compresorului nu poate fi reechilibrata? Arborii se incovoaie ireversibil la teste?

"cel mai bine este sa iti gasesti o sursa pentru compresoare noi"
Tocmai la asta m-am gandit cand am scris mesajul anterior. Probabil sa existe sursa in Bucuresti, eram curios daca cineva a apelat la ea. Eu nu o sa ajung sa construiesc asa ceva, doar eram curios daca cineva a incercat sa procure componente separate si nu intreg ansamblul care este scump.

PS. Incercam sa aflu daca se pot sau nu se pot procura componente de acolo, ca sa nu mai intreb si eu, fara rost.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 July 2013 - 10:29 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#186 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 17 July 2013 - 12:12 PM

Echilibrarea se face in general prin indepartare de material. Daca nu iese pana in final deci clar componentele in miscare sunt ireversibil afectate.
Metodele de blocare a elementelor de asamblare a turbinei si compresorului sunt in general nedemontabile. Cu alte cuvinte daca incerci sa le desfaci vei afecta ireversibil axul sau compresorul (marea majoritate asambleaza nedemontabil turbina pe ax dar exista si turbine la care si compresorul este asigurat nedemontabil pe ax)
Producatorii de turbine pentru modele au plecat de la profile deja utilizate de compresoare si turbine auto si ulterior, dupa ce au castigat experienta, le-au inbunatatit optimizandu-le. Deci niciodata o turbina home made nu va ajunge la aceleasi performant ca una deja produsa de o firma consacrata daca va folosi numai componente auto.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#187 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 July 2013 - 12:32 PM

Sunt sigur ca ai dreptate, nici prin minte nu-mi trece sa te contrazic. Probabil la mine a fost o simpla intamplare, am demontat fara nici un fel de probleme 3 rotoare de turbosuflanta identice si am avut senzatia ca n-am stricat componentele. Probabil nici nu erau echilibrate, ca in caz contrar, echilibrarea era facuta cu adaos de material pe una din palele turbinei, probabil un fel de rasina. O sa intreb cu prima ocazie, nici nu stiu daca au fost montate pe ceva sau doar testate in laborator.

Legat de performantele unei turbine facuta acasa, n-am afirmat niciodata nimic.
PS. Nici macar nu stiu denumirile componentelor, deci sunt sanse mari sa nu ma fac inteles. O sa invat....

Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 July 2013 - 01:18 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#188 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 17 July 2013 - 02:59 PM

Pe de alta parte acu vre-o patru ani am cunoscut pe unul dintre pionierii zborului cu turbina din Austria care-si facuse prima turbina prin anii 91-92 dintr-o turbosuflanta auto, nici macar noua, utilizand un proiect propriu. Culmea este ca turbina inca mai functiona, initierea aprinderii se facea cu o bricheta cu gat (din cele folosite in bucatarii), nu folosea starter - o invartea cu o suflanta pntru frunze cu motor de 30 cmc iar electronica i-o facuse un prieten. Modelul era 100% balsa facut dupa capul lui si culmea era ca mai si zbura OK.
Ca sa produci serie, ceea ce nu s-a intamplat inca la noi, cel putin dupa stirea mea, trebuie sa conectezi cererea cu oferta. Pentru uz particular trebuie sa te milogesti pe la unu' sau altul prin diverse uzine cu scularii performante ca sa iasa ceva. A apela la atelierele particulare care au cate un strungulet si care mai strunjesc din cand in cand cate un pai de ovaz , nu-i fezabil.
Degeaba am strans in timp cutii de componente de turbina pentru ca nu am concretizat nimic. La inceput am fost foarte entuziast dar pe masura ce am inteles mai bine cerintele am renuntat - poate si din lipsa de timp.
Acu' vre-o trei ani juma , numai intr-o saptamana, obligat de imprejurari am desfacut pentru analiza vre-o optzeci de bucati de turbo auto.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#189 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 July 2013 - 05:30 PM

Am cautat cu mai multa atentie si am gasit frezari pe componente. Cred ca marcajele colorate sunt pentru altceva. Dar tot ma roade curiozitatea, o sa arunc un ochi pe ceva documentatie...

Fisiere atasate


Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#190 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 05:34 PM

Carcasa pentru motorul nr 2 :)

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (181.77K)
    Number of downloads: 123

0

#191 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 05:36 PM

Marcajele sunt pentru centrat...
0

#192 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 05:43 PM

Pe compresor este semnat pentru a vedea dezechilibrul in timpul centrari ,cind se roteste in aparatul de centrat ea se vede ca si cum ar sta pe loc iar daca nu ar avea un semn nu ai sti pozitia de dezechilibru chind s-ar opri aparatul.
0

#193 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 17 July 2013 - 05:51 PM

Cel mai simplu pentru a intelege cum functioneaza turbina poti lua un turbo de masina dar sa fie bun si incepi sa-i faci camera de ardere cu injector pe gas , si vei vedea ca daca nu este buna camera de ardere nici nu porneste ,dar este un material didactic destul de bun ,dupa poti trece la cele de aeromodele care sunt mai pretentioase . :drinks:
0

#194 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 18 July 2013 - 12:24 PM

Marcajele cu vopsea functioneaza in cazul sistemelor de echilibrare care folosesc principiul stroboscopului.
La producatorii de turbo auto se folosesc echipamente sofisticate de analiza a vibratiilor (oscilatiilor).
Niciodata un sistem stroboscopic care poate implica si subiectivitatea operatorului nu va furniza aceleasi rezultate cu un sistem de analiza a vibratiilor.
De aici si imosibilitatea (fara a mai socoti alte restrictii constructive) de a ajunge la turatii foarte inalte la fel cu cele din turbo-urile din care provin.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#195 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 11 October 2013 - 02:14 AM

exista si optiunea creditul prima turbina? :)))
FLYING IS AN ART
0

#196 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 11 October 2013 - 07:12 AM

Vezi postarea9unuunu, la 11 October 2013 - 02:14 AM, a spus:

exista si optiunea creditul prima turbina? :)))


Nu cred .. dar cu o cagula pe masura, spray iritant si doi prieteni voinici ... se rezolva ...

Poate se stabileste si un record de deposedare .. in secunde ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#197 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 11 October 2013 - 07:19 AM

Sa nu dati in Romania atacul ca si asa suntem saraci :unsure:
0

#198 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 11 October 2013 - 01:51 PM

nu cred ca ar fi cea mai buna optiune :)) daca tot facem o treaba , ne adunam o mana de oameni si dam o spargere la jetcat,incarcam un tir cu turbine ,macar jeturi sa avem in romania ca daca ne talharim intre noi nu rezolvam nimic
Lasand gluma de-o parte, s-a gandit cineva, dintre cei care ati reusit sa mesteriti turbine si la ideea de a face una gen kolibri?
Felicitari inca o data pentru pasiunea si munca depusa in realizarea acestori turbine!
FLYING IS AN ART
0

#199 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 11 October 2013 - 04:39 PM

Mihai vrea sa construiasca una asa mica ,mie nu imi plac pentru ca sunt prea mici piesele interioare si complicat de facut ,pe cand se poate face una mai mare, mai usor si un avion mai mare .in rate se poate face turbina dar tot atunci va fi si gata ,eu incep una de 60 mm proiect de iarna sper sa scot macar 8. 9 kg forta.numai bine si fara flame out ,jetisti stiu de ce :drinks:
0

#200 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 11 October 2013 - 08:10 PM

Vezi postareafly, la 11 October 2013 - 04:39 PM, a spus:

Mihai vrea sa construiasca una asa mica ,mie nu imi plac pentru ca sunt prea mici piesele interioare si complicat de facut ,pe cand se poate face una mai mare, mai usor si un avion mai mare .in rate se poate face turbina dar tot atunci va fi si gata ,eu incep una de 60 mm proiect de iarna sper sa scot macar 8. 9 kg forta.numai bine si fara flame out ,jetisti stiu de ce :drinks:

+1
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#201 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 11 October 2013 - 08:51 PM

Sigur ca da dar va fi din turbina de masina ,vreau sa o fac sa arate meserias
0

#202 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2013 - 09:08 PM

betmen, betmen... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#203 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 October 2013 - 04:14 PM

Material didactic pentru iarna, :yahoo:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (87.75K)
    Number of downloads: 78
  • Fisier atasat  image.jpg (83.77K)
    Number of downloads: 76

0

#204 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 24 October 2013 - 03:41 PM

http://www.hobbyking...ion_System.html
A aparut pulsojet la hobbyking ,eu imi voi lua una pt o aripa apoi voi face si eu o copie,problema e ca vad ca nu au valvele de schimb se cam duc repede si e nevoie sa la schimbi ,dar cred ca vor rezolva ei aceaste problema :D

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (50.28K)
    Number of downloads: 44

0

#205 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 24 October 2013 - 03:50 PM

Vezi postareafly, la 24 October 2013 - 03:41 PM, a spus:

http://www.hobbyking...ion_System.html
A aparut pulsojet la hobbyking ,eu imi voi lua una pt o aripa apoi voi face si eu o copie,problema e ca vad ca nu au valvele de schimb se cam duc repede si e nevoie sa la schimbi ,dar cred ca vor rezolva ei aceaste problema :D

si eu iau una for fun :)))))))) o sa facem galagie ...cred ca vor fi plin de ele
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#206 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 24 October 2013 - 05:02 PM

Eu fac aripile pt ele :yahoo:
0

#207 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 October 2013 - 07:17 AM

460g/1.6kgf la 100 usd, este excelent. Daca lamela rezista citva, merita toata atentia. Sper sa se gaseasca curajosi si la noi, ca in zbor face infiorator. Se aude cam ca un 10 cmc, fara toba, si fara carburator RC.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 25 October 2013 - 07:18 AM

0

#208 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 October 2013 - 07:18 AM

Eu voi fi primul curajos :D
0

#209 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 October 2013 - 07:20 AM

Cu asta ne convingi sigur sa-ti facem o vizita de zbor. Inca savurez dupa slanina locala.
0

#210 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3375
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 October 2013 - 08:57 AM

Prajim slanina la pulso :)
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro