Sfaturi Rc Flying Fish 2 1/16 Drift Car acumulatori, roti, etc
#1
Postat 08 November 2010 - 07:49 AM
Sunt nou in domeniul acesta. Acum cateva zile am achizitionat un Drift Cart Flying Fish 2 scara 1/16 de la HSP ( Hong Kong stuff). Am atasat si ceva poze. Specificatiile sunt urmatoarele:
Acumulator: Ni-MH, 7.2V, 1100mAh
- Motor puternic RC380
- Cardan
- Diferential fata/spate
- Suspensii reglabile pe inaltime
- Amortizoare cu ulei
- Tractiune integrala
- Control electronic al vitezei (SP-03018) asigura un raspuns rapid la comenzi
- Amortizor de impact frontal
- Anvelope tip slick, speciale pentru drifting si jante cromate
- Control proportional al directiei
Ampatament (distanta intre osii): 17.4 cm
Ecartament fata/spate (distanta intre roti): 7.7 cm
Raport de multiplicare transmisie: 10.6:1
Garda la sol: 0.8 cm
Roti: diametru: 4.8 cm, banda de rulare: 1.8 cm
Dimensiuni: 30 x 14 x 8 cm
Greutate: 800 g
Bun. Merge extraordinar. NU am probleme. Intrucat nu am primit un manual detaliat, decat o lista cu componentele si upgradable stuff, am niste intrebari.
1. Are un acumulator de 7.2 V cu 1100mA. In manual spune ca pot pune un acumulator si de 11.1V. Este safe? mentionez ca nu o forjez, o manevrez decent. si incerc sa nu o incing prea tare.
2. Are roti de drift ( suprafata de mijloc e din plastic pentru a aluneca pe orice teren). Intrucat piese de schimb pentru acest model gasesc numai pe ebay, exista posibilitatea sa achizitionez roti din tara compatibile pentru acest model dar de la alt productator? Ma intereseaza si un set de strada.
3. Merita sa achizitionez un acumulator de LiPo 7.2V sau 8.4V cu 5000 mA sau unu de 11.1V, probabil cu amperaj mai mic ca nu prea am gasit la fel de mare?
Va multumesc anticipat.

#2
Postat 08 November 2010 - 10:57 AM
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 08 November 2010 - 10:58 AM

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#3
Postat 08 November 2010 - 11:20 AM
Manualul de care zic are o lista de piese de schimb si o lista de piese pentru upgrade. Flying fish-ul meu e pus la un loc cu cele on-road. practic sunt aceleasi piese. In lista aia imi apare un akku de 11.1V la 1800 mA dac nu ma insel. Presupun ca exista si un prag "fail-safe" si ca motorul e conceput sa tina voltaj mai mare decat cel in stoc sau cel de upgrade. Nu prea le am cu fizica deci nu pot da cu parerea mai mult.
Imi este totusi frica sa nu busesc ESC-ul. Presupun ca e cineva care a mai incercat pe acelasi gen de motor voltaj mai mare. Motoarele presupun ca sunt standard indiferent de Brand-ul masinii. Singura diferenta fiind brushed sau brushless. Nush ce sa zic. Astept idei.
Rotile au un diametru de 4.7 cm. Presupun ca gasesc si pe alte brand-uri. Prinderea ar trebui sa fie standard.

#5
Postat 10 November 2010 - 10:35 PM
ionutcristian, la Nov 10 2010, 09:55 PM, a spus:
incearca cu 8,4 intai, pt ca odata cu cresterea tensiunii, o sa creasca si curentul consumat ...
Merge merge...lamamba spre exemplu merge, dar cine stie cum au facut astia copia de pe un esc ce suporta 3s...bafta!!!
#6
Postat 11 November 2010 - 09:36 AM
ionutcristian, la Nov 10 2010, 09:55 PM, a spus:
incearca cu 8,4 intai, pt ca odata cu cresterea tensiunii, o sa creasca si curentul consumat ...
ma refeream la motoare cu perii, la bl, am vazut...
Daca ii schimbi rotile cu unele de asfalt, e ok sa ii pui un alt aku (daca tine 11,1), dar pentru drift, cuplul e important, nu viteza mare.
Eu unul as investi mai degraba intr-un servo mai bun.
Aceasta postare a fost editata de ionutcristian: 11 November 2010 - 09:38 AM
#7
Postat 13 November 2010 - 07:43 PM
Am gasit (cu greu) un minim de info pe net despre masinutza.
Servo-ul este o copie dupa Futaba 3003.
ESC-ul este tot o copie doar ca partea mai nasoala e ca nu se gaseste niciun fel de specificatie pentru el. Am aflat doar ca suporta maxim 9.6V.
Asadar solutia e simpla. Vreo 2 pack-uri NiMh de 8.4V la vreo 3000mA. cea de 1100mA ma tine pe gresie/parchet aprox 20 de minute si pe asfalt aprox 15 minute. Daca imi iau un incarcator mai decent ar trebui sa ma tin ocupat toata ziua, sau cat nu am treaba pe la munci.
Problemele cele mai arzatoare sunt urmatoarele:
1. Nu gasesc roti pentru scara 1/16 nicaieri. Am nevoie de roti pentru onroad pentru ca pe asfalt e foarte greu de controlat. Am deschis un topic separat pentru asta.
2. Nu gasesc caroserie pentru scara 1/16. Nu am nevoie neaparat acum dar nu se stie niciodata .
Pana una alta mi-am gasit de lucru cu Losi-ul pe care il avea ToX la vanzare :) ..

#8
Postat 13 November 2010 - 07:59 PM
ionutcristian, la Nov 11 2010, 09:36 AM, a spus:
Daca ii schimbi rotile cu unele de asfalt, e ok sa ii pui un alt aku (daca tine 11,1), dar pentru drift, cuplul e important, nu viteza mare.
Eu unul as investi mai degraba intr-un servo mai bun.
Plasticul de pe roti nu ma ajuta pe asfalt. pentru asfaltul prafuit de la noi de pe strazi e deajuns un cauciuc cat de cat slick. Masina e 4x4 si cuplul mai mare pe spate. Stiu ca multi or sa zica (ca) pentru drift sunt bune cele 2WD dar masina e mica si usoara. Cuplu fata ajuta la tinerea directiei. Altfel s-ar invarti ca proasta la fiecare curba.
Servo-ul este chinezesc dar la scara asta nu cred ca am nevoie de ceva mai bun. e copie dupa futaba 3003.
Chestia care nu se pupa cu masina asta de drift este ESC-ul. Nu are trecere directa de la forward la reverse. Practic in loc sa imi intre in reverse imi franeaza de tot. dupa care mai tre sa dau o data sa imi intre in reverse. Cand esti cu viteza full, nu am buton de turbo sa maresc turatia pe spate si doar se intoarece ca proasta!

#9
Postat 13 November 2010 - 08:05 PM
kornfr333k, la Nov 13 2010, 07:59 PM, a spus:
Servo-ul este chinezesc dar la scara asta nu cred ca am nevoie de ceva mai bun. e copie dupa futaba 3003.
Chestia care nu se pupa cu masina asta de drift este ESC-ul. Nu are trecere directa de la forward la reverse. Practic in loc sa imi intre in reverse imi franeaza de tot. dupa care mai tre sa dau o data sa imi intre in reverse. Cand esti cu viteza full, nu am buton de turbo sa maresc turatia pe spate si doar se intoarece ca proasta!
dau o bere daca-mi explici si mie astea .
poate trec si eu la ceva mai destept, cuplu variabil pe punti diferite, turbo !!!! gieee

"That's sooo oshemmm !!!!!"
#10
Postat 13 November 2010 - 09:24 PM
andriu, la Nov 13 2010, 08:05 PM, a spus:
poate trec si eu la ceva mai destept, cuplu variabil pe punti diferite, turbo !!!! gieee
Hmm... nu pot... sunt incepator... Nu ma pricep la fizica, mecanisme auto si nici la electronica. In cazul in care n-ai observat acest topic e postat la "COLTUL INCEPATORULUI". Pastreaza-ti ironiile pentru cei de nivelul tau.
Iti pot explica totsi ce inseamna raportul de 1:1 la un angrenaj echipat cu SRAM X9, cu pinioane pg-971 si un Hammersmidt 22/24 si shifter XX, in comparatie cu un SLX cu tehnologie Shadow, cu pinioane HG73 si foi de angrenaj SLX Hollowtech II.... bineinteles cu shifter RapidFire dar fara raport 1:1
Cand un client al magazinului la care lucrez spune in loc de "deraior spate" deraiator si in loc de "angrenaj pedalier" cutie de viteze incerc sa nu il fac sa se simta prost. Ii explic de nu exista aceste lucruri la o bicicleta!
si by the way - chestia cu "nu am buton de turbo pe telecomanda" era o ironie. Nu am mai pus "" pentru ca nu am crezut ca este necesar. Era clar ca lumina zilei ca nu vorbeam serios dar ma rog..
Acum sa incerc, cu cuvintele mele de copil tembel, sa explic ce am vrut sa spun prin faptul ca are cuplu mai mare pe spate. Amortizoarele de pe spate sunt cu mult mai soft decat amortizoarele de pe fata. Asadar, in momentul in care masina accelereaza brusc sau se afla in full-throttle, inertia impinge partea din spate a sasiului mai aproape de suprafata de rulare, crescand aderenta rotilor spate la aceasta suprafata. In tot acest timp, din cauza aceleasi inertii, partea din fata a sasiului tinde sa se ridice (intrucat caroseria nu este atat de aerodinamica incat sa reziste curentului ) astfel reducand aderenta rotilor din fata cu suprafata de rulare. Te rog sa iei in considerare faptul ca masina are aproximativ 800 de grame.
De aici rezulta ca in momentul rularii sau al accelerarii bruste, in viraj, partea mai grea si mai aderenta la sol (spate) tinde sa accelereze mai repede decat partea mai usoara si mai putin aderenta (fata). Si de aici in fuctie de indemanarea ta transformi virajul in drift sau nu... da nu sunt eu expertul aici.
Eu am spus ca are cuplu mai mare pe spate la toata chestia asta ca asa mi-a venit pe chelie. Nu am gasit un sinonim mai scurt si mai profi pentru polologhia de mai sus.
Mersi oricum pentru toate informatiile pe care mi le-ai oferit. Poti sa bei o bere in cinstea TA!
Gieee..

#11
Postat 13 November 2010 - 11:05 PM
cert e ca te abtii cu greu cand citesti asa ceva.
deparet de mine gandul sa te fac sa te simti prost, pur si simplu mi sa parut "comic" si in acelasi timp am zis ca omul pana moare invata.
o masina (rc) de drift necesita niste 'reglaje" destul de fine.
din cunostintele mele, cuplul la roata e acelasi, fata spate, indiferent de forta de apasare.
incearca sa muti greutatea pe puntea fata si ai sa vezi o diferenta enorma.
la drift totul e sa pierzi aderenta pe spate, deci ..... si in acelasi timp sa ai si controlul directiei.
aici mai intervine problema de "scara"
cu cat masina e mai mica cu atat se va comporta mai dificil.
mi-e destul de greu sa cred ca vei reusi sa faci masina aia sa se comporte macar aproape ca una 1/10.
sincer sa fiu, daca tot intrebi de imbunatatiri si .... mai bine ai face un efort financiar (deloc mare) si ai trece la ceva mai standard, 1/10 de exemplu, la care vei gasi foarte usor atat piese cat si tuning, roti, esc-uri, motoare , pinioane ...
marea problema care o vad eu e ca amul de obicei nu se intereseaza inainte de a cumpara ceva ci doar dupa ce dau de probleme, si de aia nici nu ma prea "obosesc' sa-i inteleg pt ca ei oricum fac cum si ce vor.
daca aveai macar o zi rabdarea de a citi ceva de pe forumul asta ai fi realizat ca nu prea are rost ce faci tu si nici nu are vre-o finalitate sau vre-un interes general.
distractie maxima cu masinuta ta si da doamne sa nu se strice ceva.
cat despre cuplu, ca sa revenim, lasa fizica cuantica deoparte si incearca sa muti din greutate pe puntea fata si mai lucreaza la control.
eu unul am crezut ca mi-a luat-o tehnologia inainte si de aia am intrebat.
ma scuzi daca am fost nepoliticos dar ....

"That's sooo oshemmm !!!!!"
#12
Postat 13 November 2010 - 11:32 PM
kornfr333k, la Nov 13 2010, 09:24 PM, a spus:
Iti pot explica totsi ce inseamna raportul de 1:1 la un angrenaj echipat cu SRAM X9, cu pinioane pg-971 si un Hammersmidt 22/24 si shifter XX, in comparatie cu un SLX cu tehnologie Shadow, cu pinioane HG73 si foi de angrenaj SLX Hollowtech II.... bineinteles cu shifter RapidFire dar fara raport 1:1
Cand un client al magazinului la care lucrez spune in loc de "deraior spate" deraiator si in loc de "angrenaj pedalier" cutie de viteze incerc sa nu il fac sa se simta prost. Ii explic de nu exista aceste lucruri la o bicicleta!
si by the way - chestia cu "nu am buton de turbo pe telecomanda" era o ironie. Nu am mai pus "" pentru ca nu am crezut ca este necesar. Era clar ca lumina zilei ca nu vorbeam serios dar ma rog..
Acum sa incerc, cu cuvintele mele de copil tembel, sa explic ce am vrut sa spun prin faptul ca are cuplu mai mare pe spate. Amortizoarele de pe spate sunt cu mult mai soft decat amortizoarele de pe fata. Asadar, in momentul in care masina accelereaza brusc sau se afla in full-throttle, inertia impinge partea din spate a sasiului mai aproape de suprafata de rulare, crescand aderenta rotilor spate la aceasta suprafata. In tot acest timp, din cauza aceleasi inertii, partea din fata a sasiului tinde sa se ridice (intrucat caroseria nu este atat de aerodinamica incat sa reziste curentului ) astfel reducand aderenta rotilor din fata cu suprafata de rulare. Te rog sa iei in considerare faptul ca masina are aproximativ 800 de grame.
De aici rezulta ca in momentul rularii sau al accelerarii bruste, in viraj, partea mai grea si mai aderenta la sol (spate) tinde sa accelereze mai repede decat partea mai usoara si mai putin aderenta (fata). Si de aici in fuctie de indemanarea ta transformi virajul in drift sau nu... da nu sunt eu expertul aici.
Eu am spus ca are cuplu mai mare pe spate la toata chestia asta ca asa mi-a venit pe chelie. Nu am gasit un sinonim mai scurt si mai profi pentru polologhia de mai sus.
Mersi oricum pentru toate informatiile pe care mi le-ai oferit. Poti sa bei o bere in cinstea TA!
Gieee..
foarte pe scurt:
-amortizoarele sunt umplute cu ulei siliconic. schimband densitatea uleiului obtii un amortizor mai tare sau mai moale. daca vrei sa te "joci" mai mult cu aceasta setare, poti schimba arcurile si adauga distantiere pentru arcuri. pe langa asta mai ai si pozitia de prindere a amrtizorului pe tower.
-diferentialele au de asemenea ulei siliconic. le blochezi sau eliberezi tot functie de densitatea uleiului. fiind o masina de drift e foarte posibil ca diferentialul spate sa aiba un ulei mult mai gros decat cel de pe fata.
cu putina rabdare gasesti explicatii amnuntite despre set-up-ul unui on-road dar in primul rand trebuie sa ii cunosti partile componente, cum lucreaza ele si ce impact au asupra comportamentului masinii.
p.s. cu rotile vei avea o problema... scara 1/16 on-road nu e deloc populara in romania.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#13
Postat 13 November 2010 - 11:37 PM
Cat despre baterie eu nu recomand sa pui 3s(11.1) pe motorul periat 380 cu care vine stock - nu cred ca iti tine ESC-ul mai mult de 10V. rc18r-ul meu a venit tot cu un 380....mai mult de 2s (7.4) nu ai nevoie. Daca tot vrei ceva mai tare fa-ti un upgrade la un combo de 1/18. Si astea le gasesti la noi.
Cat despre aderenta... poti umbla in primul rand la la diferentiale.. vezi in manual : daca sunt pe bile se strang sau se desfac , daca sunt cu sateliti trebuie sa te joci cu uleiul din diff. Daca vrei iti pot da mai multa documentatie si sfaturi despre reglaje pe privat.
Aceasta postare a fost editata de neataticu: 13 November 2010 - 11:40 PM
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#14
Postat 13 November 2010 - 11:41 PM
neataticu, la Nov 13 2010, 11:37 PM, a spus:
De ce nu ii dai sfaturi aici? Forumurile sunt locuri unde useri gasesc raspunsuri la intrebari care au mai fost puse.

.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#15
Postat 13 November 2010 - 11:51 PM
porcofon, la Nov 13 2010, 11:41 PM, a spus:
I-am raspuns la intrebarile puse in legatura cu cauciucurile : sa vedem daca se potrivesc cele de la team associated; in legatura cu motorizarea .. am recomandat 2s ca sa fie safe sau un upgrade la un combo brushless mai bun ( personal ii recomand un novak mongoose - e singurul combo mic sensored )... astept sa vad ce fel de diferentiale are pe masina. Setarile la a mea le-am luat din manualul ei... fata stransa la maxim, iar spatele testat in functie de asfalt sau mocheta.
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#16
Postat 14 November 2010 - 07:40 AM
andriu, la Nov 13 2010, 11:05 PM, a spus:
cert e ca te abtii cu greu cand citesti asa ceva.
deparet de mine gandul sa te fac sa te simti prost, pur si simplu mi sa parut "comic" si in acelasi timp am zis ca omul pana moare invata.
o masina (rc) de drift necesita niste 'reglaje" destul de fine.
din cunostintele mele, cuplul la roata e acelasi, fata spate, indiferent de forta de apasare.
incearca sa muti greutatea pe puntea fata si ai sa vezi o diferenta enorma.
la drift totul e sa pierzi aderenta pe spate, deci ..... si in acelasi timp sa ai si controlul directiei.
aici mai intervine problema de "scara"
cu cat masina e mai mica cu atat se va comporta mai dificil.
mi-e destul de greu sa cred ca vei reusi sa faci masina aia sa se comporte macar aproape ca una 1/10.
sincer sa fiu, daca tot intrebi de imbunatatiri si .... mai bine ai face un efort financiar (deloc mare) si ai trece la ceva mai standard, 1/10 de exemplu, la care vei gasi foarte usor atat piese cat si tuning, roti, esc-uri, motoare , pinioane ...
marea problema care o vad eu e ca amul de obicei nu se intereseaza inainte de a cumpara ceva ci doar dupa ce dau de probleme, si de aia nici nu ma prea "obosesc' sa-i inteleg pt ca ei oricum fac cum si ce vor.
daca aveai macar o zi rabdarea de a citi ceva de pe forumul asta ai fi realizat ca nu prea are rost ce faci tu si nici nu are vre-o finalitate sau vre-un interes general.
distractie maxima cu masinuta ta si da doamne sa nu se strice ceva.
cat despre cuplu, ca sa revenim, lasa fizica cuantica deoparte si incearca sa muti din greutate pe puntea fata si mai lucreaza la control.
eu unul am crezut ca mi-a luat-o tehnologia inainte si de aia am intrebat.
ma scuzi daca am fost nepoliticos dar ....
Nu e problema... am avut si eu o zi grea aseara si mi-a sarit tzandara un pic prea repede.. Masina asta de drift pe care am luat-o e cu scop de fun.. vreau sa o pot folosi si in interior. O masina cu scara 1:10 e mult prea mare si puternica pentru a putea fi folosita intr-un apartament. Asta e motivul pentru care am luat-o. Nu vreau sa se comperte ca una de 1:10, stiu ca e imposibil, dar vreau sa o aduc intr-un stadiu in care pe asflat se comporta oarecum decent. Exista exac acelasi model pe care il am eu dar la scara 1/10.
Inainte sa o cumpar m-am interesat de piese. Pe ebay gasesc absolut toate piesele de la cel mai mic surub pana la roti de on road si toate cele. Problema e ca nu mi-a dat prin cap sa caut si in tara. Am presupus ca daca sunt pe ebay cineva trebuie sa aduca. Nu e problema. Imi comand de acolo. Piesele sunt ieftine.
Iar despre standardul 1:10 am rezolvat problema deja. Am luat un Trucker Losi 1/10. Nu imi plac buggy-urile si d-asta am luat ceva mai masiv un pic. O sa ma ocup de ea mai incolo, nu e graba deoarce piese compatibile gasesc peste tot. Vreau sa o rezolv un pic pe asta mica inainte.

#17
Postat 14 November 2010 - 07:54 AM
neataticu, la Nov 13 2010, 11:37 PM, a spus:
Cat despre baterie eu nu recomand sa pui 3s(11.1) pe motorul periat 380 cu care vine stock - nu cred ca iti tine ESC-ul mai mult de 10V. rc18r-ul meu a venit tot cu un 380....mai mult de 2s (7.4) nu ai nevoie. Daca tot vrei ceva mai tare fa-ti un upgrade la un combo de 1/18. Si astea le gasesti la noi.
Cat despre aderenta... poti umbla in primul rand la la diferentiale.. vezi in manual : daca sunt pe bile se strang sau se desfac , daca sunt cu sateliti trebuie sa te joci cu uleiul din diff. Daca vrei iti pot da mai multa documentatie si sfaturi despre reglaje pe privat.
ESC-ul tine maxim 9.6V. Presupun ca niste acumulatori de 8.4V nu au ce sa strice.. asta e..se strica iau alt motor..
Cat despre roti: am atasat si niste poze. Hex-ul interior are minunata marime de 9. In poze se vede ca am tras peste roti camera de bicicleta pentru a mari aderenta pe asfalt. PAcat ca nu tine foarte mult. Se toceste foarte repede. plus ca trebuie ranforsata pe dinafara pentru ca la turatie mare in curba imi trage camera in interior. Ma rog. M-am gandit si eu la roti de 1/18. Faza e ca garda masinii la sol de de max 1cm ... vreo 8-9mm... nush daca o sa fie ok.. 100% nu intra nimic cu bureti interiori.
Cat despre partea mecanica va trebui sa o fac pe barba mea. Nu am primit manual tehnic si nu exista nicaieri. Nu am decat o carticica cu lista de componente si upgradable stuff.. O sa imi bag nasu' mai incolo in ea sa vad ce si cum.

#18
Postat 14 November 2010 - 08:12 AM
kornfr333k, la Nov 13 2010, 07:59 PM, a spus:
nu am buton de turbo sa maresc turatia ...
Exista asa ceva la automodele. Nu radeti, un comportament similar il are un ESC Tekin Rs la care se regleaza functia de turbo, doar ca nu exista buton separat pe telecomanda...
#19
Postat 16 November 2010 - 05:13 PM
Aceasta postare a fost editata de mihai_mag: 16 November 2010 - 05:14 PM
