Modelism - RHC Forum: Ultron - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Ultron Constructie din depron

#61 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 28 February 2012 - 02:37 PM

Intrebare, care s-ar inscrie la topicul "intrebari tampite" la fel de bine:
Calculand cu plus, mi-a iesit ca modelul va avea gata de zbor aprox 500-550g. Tractiunea de 1000 - 1200g a motorului va fi in baremele de tractiune pentru 3D?
Asa un raspuns, imi dau eu singur si zic ca-i mai mult decat suficient, pentru ca raportul tractiune/greutate iese undeva la peste 1:2 ... da' poate mai sunt si alte pareri mai avizate decat a mea, pe care as vrea sa le ascult/citesc.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#62 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 28 February 2012 - 09:27 PM

Vezi postareaPaunFD, la 28 February 2012 - 02:37 PM, a spus:

Intrebare, care s-ar inscrie la topicul "intrebari tampite" la fel de bine:
Calculand cu plus, mi-a iesit ca modelul va avea gata de zbor aprox 500-550g. Tractiunea de 1000 - 1200g a motorului va fi in baremele de tractiune pentru 3D?
Asa un raspuns, imi dau eu singur si zic ca-i mai mult decat suficient, pentru ca raportul tractiune/greutate iese undeva la peste 1:2 ... da' poate mai sunt si alte pareri mai avizate decat a mea, pe care as vrea sa le ascult/citesc.



parerea mea de proaspat posesor de ultron, iti spun ca e arhisuficient...
ca sa-ti faci o idee, al meu are tot aprox. 550 gr RTF (poate chiar usor mai mult) iar motorul trage ~ 800 gr ( desi producatorul spune ca ar avea tractiune maxima 900 gr cu elicea pe care o folosesc eu)...si il ridica vertical lejer in gaz maxim. :clapping:
0

#63 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2012 - 11:27 PM

Eu nu inteleg cum le scoateti in 500 de grame. Al meu, al lui florin 100% si al lui Adyc erau identice si aveau 180-200g gata de zbor, cu tot cu led-uri! Ca electronica foloseam asa: motor Himodel 2204 de 19g, esc Himodel de 6A si pack de 450 mAh, 2S. Servouri d-alea transparente de 4,3g cu pull-pull pe directie si profundor si unul singur pe eleroane, receptor Futaba in 4Ch de 4g. Asta la anvergura de cca.750-800mm. Ale voastre-s mai mari?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#64 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 February 2012 - 11:41 PM

Da aşa este, cel puţin cele pe care le-am făcut eu sunt o variantă puţin modificată, adică am mărit anvergura la 1000 mm, lungimea 870 mm, aripa este din polistiren expandat cu lonjeoane din balsa iar ampenajele şi fuzelajul au primit şi ele întărituri din baghete de balsa. Cât despre electronică asta este altă poveste, domnul Florin doreşte să pună un acumulator mai mare aşa că de aici lucrurile se "complică". Una peste alta fiecare cu gusturile lui. Din punctul meu de vedere trebuie avut permanent în vedere un raport optim între incărcare, tipul de model şi ce se doreşte de la el şi nu în ultimul rând să nu uităm de pilot.
Sultan Eduard
0

#65 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 February 2012 - 07:32 PM

Pai as putea sa pun pe Ultron un acumulator 3s de 1300-1500mAh da' ar zbura 15min max din care n-as intelege mare lucru. Asa, cu un acumulator de 2200mAh, 3s, ma astept sa zbor in jurul a 25 min combinat, sa inteleg si eu ceva si sa-mi inghete corespunzator degetele pe stick-uri.
La cum arata modelul iesit din mainile lui Edi ... sa-l aduci jos dupa 25 de min. e sacrilegiu. Nu ma mai saturam de el privind-ul asa ... chel (fara electronica), tinandu-l in mana ... darminte in zbor?!
Cred ca as fi in stare sa dorm cu el in pat ... la propriu, cu foarte mare grija sa nu-l stric, asa de frumos arata.

De asemenea, eu cred ca-i pacat sa nu punem 2 servo pe eleroane si avand in vedere ca am experiente cu folositul modelului pana se ard servo-urile ... m-am gandit ca unele capabile de 1,5kg forta ar fi tocmai potrivite sa se arda ... macar peste un an. Apoi, daca tot e sa fie model 3D ESC-ul sa fie musai de macar 30A, iar ca sa nu se arda motorul ... trebuie unul capabil sa "inghita" cei 30 de amperi. Receptorul, cel putin pentru mine, mai putin de 13g n-am de unde sa gasesc, iar cum modelul are aripa marisoara, un cablu Y sau doua prelungitoare sunt si ele musai.

Ultronul se va aseza comfortabil pe bancheta din spate si ma va insoti peste tot, iar cand voi gasi timpul si terenul ... voi scoate imediat modelul din masina si "sa zburam", asa cum la momentul actual F16-le EDF si epoparkjet-ul au ajuns sa faca parte integranta din portbagaj. Le urc in casa, doar cand trebuie sa mai curat noroiul de pe ele, sau sa inlocuiesc scoci-ul belit de pe burtile lor, in urma aterizarilor pe ... asfalt, beton, nisip sau ... Dumnezeu mai stie ce.

Pentru domnul Edi, electronica este aceeasi, mai putin receptorul si acumulatorul, daca insa va dori sa "simta" Ultronul, mai mult in aer, nici nu incape indoiala ca nu va avea la dispozitie si o "huiduma" de 2200mAh.

Multumes Dorin si @MLGore de informatii!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#66 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 29 February 2012 - 09:05 PM

decat o huiduma de 2200 mah pe ultron - mai bine pe rand cate unul mai mic de 1000mah.
Si mai e ceva - ce cautati cu ESC de 30 de amperi?..pe un model de MAXIM 400 de grame????......30 A..la aproximativ 10 V = cam 300 W - adica undeva pe la un kg - uuuauuu - ultronul ala se rupe in bucati cu 300W.

Dupa ce am zburat trei ultroane - am o singura concluzie - cu cat e mai usor cu atat zboara mai bine. La primul contact cu solul - urmatorul. ii zboara coada cat colo. (25 de minute - de zbor 3D - paaaai...as vrea sa-l vad si eu pe ala care poate....)...Un zbor complet, la F3p nu dureaza mai mult de 3-4 minute.

Ps - numai daca l-ati ranforsat fara rost, si ati facut mici tanculete...atunci se justifica acumulatori asa mari si curenti asa de mari.
0

#67 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 February 2012 - 09:31 PM

Chiar 25 min 3d, in nici un caz, insa 25 de min zbor combinat, cred ca pot chiar mai mult. Pe vremurile cand nu stiam cam care-i duda cu lipo astia si-i descarcam pana la ultima picatura, zburam cu pluta (NEMO-ul) si 45min, asa ca ... "anduranta" eu am.
Tanculet nu este (inca), avand in vedere ca gol/chel/fara electronica modelul are doar 176g, dar ranforsari ... are si in mod clar sunt puse cu cap, ca nu-s puse de mine ... A gandit domnul Edi ranforsarile, intr-un mare fel, cu tot felul de materiale si zic eu c-au iesit bine. Tanculet (sper ca nu) va deveni dupa primele (sper sa nu fie) trante!

Asa, din calcule cu plus, modelul (cel putin al meu) o sa ajunga pe la 500 - 550grame, astfel ca banuind o asemenea greutate am luat in calcul o asa motorizare, dupa cum am mai zis la inceput, in speranta ca va fi suficienta. Probabil ca al lui Edi va iesi cu cel putin 76 - 100g mai usor, astfel ca banuiesc la el o greutate de cca 450g RTF.

Pana la urma, am avut ca ... model dupa care sa ma iau in calculul puterii, Esky Nemo, care acum are cca 700g la o anvergura a aripii de 80cm si care zboara bine. M-am gandit eu ca ultronul fiind cu anvergura la 1m ... si o greutate de max 550g n-ar avea de ce sa nu zboare cel putin la fel de bine. Acuma, daca am gresit-o ... ramane de vazut, da' eu sper sa zboare la fel de frumos cum e el/ultronul, ca model/avion, chiar si in combinatia asta ...
Centrajul vreau sa-l fac cu huiduma de 2200, sa vad ce si cum, iar daca nu si nu ... atunci voi trece la unul mai usor. Abia astept sa ajunga eletronica, s-o montam si ... sa zburam! Abia astept.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#68 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 29 February 2012 - 09:42 PM

si mie mi se pare exagerata "huiduma" de 2200 mah ...
eu folosesc un accu de cel mult 1300mah..mai nou mi-am luat unul de 1000 mah pentru a scoate ultronul mai usor decat cu cel de 1300 mah...iar motorul de care am pomenit in postul de mai sus "inghite" maxim 10A, avand cuplu suficient, folosesc elice 8x6 si potrivit producatorului in configuratia asta trage maxim 900 gr..eu spun, real, cam ~800 gr. , la 10A
e adevarat ca ~ 550 grame la cat a ajuns al meu..e si datorita polistirenului de 5 mm pe care l-am folosit la fuselaj, apoi balsa pt eleroane, directie si profundor, de asemenea am tinut sa aiba si aspect cat de cat comercial, tren de aterizare...si s-a ingreunat...insa voi fi mai atent la viitoare modele..sa le scot cat mai usoare.

la 300W...cred ca vor fi rachete si n-ar fi cazul..Salut!
0

#69 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 19 March 2012 - 12:07 PM

A sosit electronica comandata (dupa o luna de zile) pentru cele doua ultroane!
Cu putin noroc si ... timp liber, vineri/sambata vor fi gata (sau macar unul) pentru zborul/zborurile inaigurale! :)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#70 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 25 March 2012 - 08:12 AM

Nu promit dar pe săptămâna viitoare cel puţin unul va fi gata de zbor.
Sultan Eduard
0

#71 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 March 2012 - 04:44 PM

Si peste o luna daca e sa fie gata, tot bine este!!! Mai bine ai pune mana si te-ai odihni ca azi erai ... intr-un mare fel de obosit.
E drept ca zborul te-a mai relaxat, da' ... oboseala se aduna!

Da-l incolo, cand e gata ... e gata, tu sa fii sanatos si odihnit sa-l poti zbura si sa te poti bucura de el!!! :D
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#72 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 March 2012 - 08:46 PM

Una bucata ultron by Edi & PaunFD (electronica) este gata de zbor. Din pacate, fericitul eveniment s-a intamplat in seara asta, pe la orele 20:30 si cum soarele nu mai era de cel putin o ora pe ceriu ... oricat de mult mi-as fi dorit sa-i fac inaugurarea ... n-a fost posibil. M-as fi incumetat sa ies la o tura cu el si pe noapte, daca ar fi fost o bucata de luna ... ceva. Dar, nu-i bai, ca si maine este o zi, chiar daca vantul se anunta gospodaresc, voi iesi musai cu el dimineata, macar la niste teste, fie ele si fara sa pornesc motorul.
Imagine atasata: Picture 1042.jpg "animalutul", fara baterie a iesit la un decent 420g, iar cu "huiduma" de 2200mAh 3S ajunge la un indecent 592g.
Pentru motor insa, nu pare sa fie mare bai, pentru ca la niste teste sumare, in casa, la cca 40%-45% stick de throttle, deja sta singurel in aer (eu doar tinandu-l sa n-o ia de bezmetic prin casa).
Edi are o mana de artist si cunostinte intr-ale aeromodelismul intr-un mare fel. Ceea ce la el, pare joaca ... pe mine ma trec apele, doar gandidu-ma cum sa tin cutter-ul in mana ...
Imagine atasata: Picture 1043.jpg Imagine atasata: Picture 1044.jpg Ca sa nu mai vorbesc de ochiul si simtul artistic aparte ...

Pana maine dimineata, ultronul si-a luat locul binemeritat, Imagine atasata: Picture 1045.jpg langa celelalte componente ale "flotei" (deja) aromodelistice din dotare!

Imi urez multa bafta si aterizari line, maine dimintea, iar voua multa sanatate si aceleasi aterizari line!

Intrebari de ... nestiutor: cam ce expo si DR sa folosesc pentru primul/primele zboruri?!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 30 March 2012 - 08:49 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#73 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 31 March 2012 - 09:28 AM

Deci: am fost la camp cu el pe un vant de "numai" 26kmh cu rafale de ma mutau pe mine din loc si ... am lansat Ultronul in aer!!!! Prima data o aruncare din mana, fara elice (si implicit fara motor), apoi uimit de rezultat, i-am pus elicea si i-am dat si motor.
Cum zboara?! Pai aaaa, este DUMNEZEU!!!! Nu stiu ce altceva as putea spune!!! Am un ranjet tamp in jurul capului, noroc ca am urechile care-l mai tempereaza!

Ma intrebam, in timp ce-l testam pe nea Ultronu', oare ce-au vrut cei de la Multiplex sa faca cu al lor "Acromaster"!?!?! Stati, stati, stati, nu-mi spuneti .... stati ca stiu: au vrut sa-l faca acrobaaat!!! Ihi!!! Siguuur ca daaa!!! Pai daca acromasterul e aeromodel, auzi cica-i si acrobat, atunci ultronul ce mai este?! OZN???
Asta asa ca tot am eu ceva impotriva notiunii "dă firmă"!!! Pai nea Edi, cu a lui mana de aur, cu un bax de depron, o mana de surcele de pin + balsa + ce lemne mai stie el acolo, bate la fundulet si mama si tata lu' Multiplex!!!!

Nea EDIII!!!! Sa-ti Dea DUMNEZEU SANATATE! Modelul iesit din mainile tale e ... zboara de zici ca-i pe sine de cale ferata, indiferent de vant! Face pluta pe spate, cutite, bricege, hover-uri, tonouri, snap-roll-uri, tot ce vrei tu sa faca de zici ca de acolo este! Ca sa fie treaba oabla, ca tot m-ai ars la ficati cu al tau "ce frumos se aude motorul!!!" - tu zburand planor, Ultronul iesit din mainile tate PLANEAZA si stie sa stea si in termica!!!! - asta asa, de amorul artei!
Nu ma mai saturam de zbor, dupa 25 de min. in aer ... nu ma mai saturam!!! L-am adus jos, ca sa nu maninc copt acumulatorul, ca altfel, il "storceam" de fiecare picatura de curent, atat de frumos zboara!

Da' nu-i bai, ca ii incarc acum, acasa si dupa aia, iar la camp, de data asta si cu incarcatoru' si stau acolo, pana ... ori ard servo-urile, ori raman fara baterie la masina ... ori se lasa noaptea!

Multa sanatate si aterizari line va doresc!

P.S.: N-am filmat, pentru simplul motiv ca ... mama (desi am vorbit cu ea) nu m-a dotat decat cu doua maini si ... intelegeti voi. Oricum, nici n-am timp de filmari, ca prea frumos zboara ultronul.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#74 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 31 March 2012 - 04:41 PM

NEA PAUN, daca-mi permiteti sa va spun asa, eu problema filmatului in timp ce pilotez avionul, am rezolvat-o asa:
Imagine atasata: IMG_3970.JPG
La inceput pare dificil dar dupa putina practica.....iese destul de bine.
E doar o idee ce poate fi imbunatatita mult.
Aterizari line va doresc.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 31 March 2012 - 04:42 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#75 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 31 March 2012 - 05:56 PM

Multumesc de idee!
Cred ca ma voi intrebuinta sa produc ceva asemanator, ca sa-mi pot imortaliza placerea sa ma pot bucura de acele momente si mai tarziu, seara, cand ... din motive de dioptrii si lipsa de lumina, nu ma pot delecta pe viu cu modelele!

Daca poti detalia putin sistemul de prindere, pe casca, ce bine ar fi ... , asa ca sa fiu tigan si sa nu-mi pun mintea la contributie cu ... reinventarea! Multumesc anticipat!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 March 2012 - 05:58 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#76 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 31 March 2012 - 11:11 PM

Vezi postareaPaunFD, la 31 March 2012 - 05:56 PM, a spus:

Multumesc de idee!
Cred ca ma voi intrebuinta sa produc ceva asemanator, ca sa-mi pot imortaliza placerea sa ma pot bucura de acele momente si mai tarziu, seara, cand ... din motive de dioptrii si lipsa de lumina, nu ma pot delecta pe viu cu modelele!

Daca poti detalia putin sistemul de prindere, pe casca, ce bine ar fi ... , asa ca sa fiu tigan si sa nu-mi pun mintea la contributie cu ... reinventarea! Multumesc anticipat!

Cu multa placere, sistemul e destul de simplu si e compus din casca de protectie cumparata din magazine de bricolaj, un bulb de fixare pentru camere foto-video de la un trepied ieftin, un suport din tabla de 2mm, si in final camera video.
Imagine atasata: IMG_4642.JPG
Pe una din lateralele castii am montat o antena telescopica cu functie de colimator:
Imagine atasata: IMG_4648.JPG
Suportul pentru camera l-am montat cat mai pe centrul castii, deoarece din cauza greutatii camerei musculatura scalpului va tremura la un moment dat din cauza concentrarii.
Suportul din tabla l-am prins in nituri, bulbul l-am prin cu surub pe interior, ( o gaura in casca in zona asigura strangerea necesara fara a demonta suportul).
Pozitia camerei video se regleaza prin teste: cei cu nasul in pamant ( ca mine :D) pun camera mai in sus, cei cu capu'n nori pun camera mai jos.
Antena se extinde pana la limita, cat sa nu apara in cadru si cu ea se "tinteste" modelul in zbor.
Imagine atasata: IMG_4647.JPG
Acum, dupa multe filmari nereusite, am gasit setarile potrivite pentru camera mea, dupa ce am reusit sa-i repar singur display-ul tactil: la setari intru in meniul de focalizare si setez focus manual pe maxim.
In acest fel nu mai defocalizeaza cand mi-e lumea mai draga si modelul face un loop mai printre nori sau faze asemenea.
Sper ca am fost de folos cu "CAMERAMANUL" meu si chiar daca e off-topic sper sa fiu scuzat de devierea de la subiect.
Spor in toate si numai bine va doresc.:wub:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#77 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 01 April 2012 - 01:16 PM

Nu stiu cat de "off-topic" va fi considerat de altii, dar pentru mine este chiar on-topic, pentru ca ma ajuta sa filmez singur evolutia diferitelor modele din flota, astfel ca pe aceasta cale le cer scuze moderatorilor, insa este foarte utila inovatia!

Acuma, dimineata asta, Edi - mana de aur care a realizat modelul, a iesit din serviciu si ... obosit cum era l-am invitat sa vina pe camp sa-si vada minunea iesita din mainile sale la zbor. Vantul, ca de obicei, o scarba, nu a permis prea multe si mai ales prea spectaculoase si corecte acrobatii, dar ... chiar si asa, Ultronul zic eu, ca s-a descurcat admirabil, pentru conditiile date.

Stick-ul de throttle, deja a devenit obisnuinta sa nu mai sara de jumatate, evolutiile fiind facute pe la 1/4 - 1/3, mai putin o urcare la verticala care stick-ul a fost la jumatate. Evolutia a fost de 15 min din care am mai taiat pentru ca fie se vedea in ceata, fie imaginea era tremurata rau, iar motorul a tras din acumulator cca 1000 - 1200mAh.

Cand s-o mai potoli vantul ... (oare cand in Dobrogea?!) sper sa am insipiratia sa am si camera la mine, sa va incant cu ... ceva mai frumos si mai corect executat. Pana atunci insa ... va las sa va delectati cu cel de al treilea zbor al Ultronului si va urez multa sanatate si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#78 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 01 April 2012 - 01:47 PM

După cum vedeţi modelul se comportă în zbor aşa cum a fost gândit de proiectant şi pe această cale îi mulţumesc pentru modul de concepţie şi nu în ultimul rând colegilor de forum care au postat informaţii şi păreri care m-au ajutat să "îmbunătăţesc" anumite aspecte. Vă doresc zboruri line şi s'auzim numai de bine.
Sultan Eduard
0

#79 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 01 April 2012 - 02:00 PM

Aaaah!!! Am uitat nea Edi!!! Mii de multumiri si proiectantului care a creat un asemenea model 3D antiprost (pentru mine)!!!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#80 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2012 - 10:34 AM

La o iesire dintr-un picaj ( avea oarece viteza ) a cedat aripa dreapta cam din zona unde se termina acea piesa de-i zice "wing joiner". Cred ca se vede in foto. As sugera ca din start acea piesa care are 200 mm sa fie facuta mai lunga - cred ca merge linistit la aprox 350 mm.
Imagine atasata: IMG_1269_0.jpg Imagine atasata: IMG_1261_0.jpg
0

#81 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 05 April 2012 - 11:27 AM

Pacat de model.................se repara si la zbor............
Recomand varianta in care l-am facut eu, cu 2 lonjeroane tip grinda inchisa, 2 baghete de brad paralele si spatiul dintre ele inchis cu fasii de spuma ( se cheama shear webbing la constructiile clasice ).
Lonjeroanele sunt puse pe toata lungimea aripii...



...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF7047_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6972_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6975_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6978_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6981_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6983_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF6988_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7054_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7082_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7055_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7057_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7059_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7067_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7069_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7071_2.jpg
  • Imagine atasata: DSCF7081_2.jpg

0

#82 Useril este offline   pinti2d 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 499
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti.
  • Interests:0727620967

Postat 05 April 2012 - 11:44 AM

As vrea sa va intreb unele lucruri, nu sunt deloc experimentat in a cosntrui un model dar imi voi da silinta sa incerc. Asadar as vrea sa va intreb profilul este inclus in planul original? Sau de unde ati facut rost de el? Iar a 2-a intrebare ar fiin legatura cu depronul folosit, banuiesc ca cel de pe aripi este de 3mm pentru a facilita indoirea peste profil iar restul este de 6mm, corect? Va multumesc.
0

#83 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 05 April 2012 - 03:47 PM

...dragi colegi de forum...va rog...proiectul lui Mitja..e cat se poate de simplu. Eu am facut si zburat, anul trecut fix trei ultroane, pana am descoperit un proiect si mai simplu. Singura ranforsare pe care i-am facut-o in afara planului, si asta la Nr3 - la imbinarea aripilor am lipit, pe interior cateva baghete de frigarui din bambus. Atat. Coada am facut-o la Nr2 si Nr 3 din cate doua fasii de 3mm lipite cu poliuretanic. Iese mai solid, desi nu e nevoie.

Concluzia - micile tanculete zboara la fel -ca niste tanculete - si cand cad---sunt bune cazute.
Modelul asta se poate face intr-o dupamiaza cu chef de munca..hai doua. trebuie doua coli de polistiren de 3mm, 4 bete de frigharui din bambus si o bucata de placaj de 3x4cm. Atat. ...a..sa nu uit - un tub de Bison Hobby - din ala transparent, si o rola de schioci, transparent.
0

#84 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 05 April 2012 - 09:02 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 05 April 2012 - 03:47 PM, a spus:

...dragi colegi de forum...va rog...proiectul lui Mitja..e cat se poate de simplu. Eu am facut si zburat, anul trecut fix trei ultroane, pana am descoperit un proiect si mai simplu. Singura ranforsare pe care i-am facut-o in afara planului, si asta la Nr3 - la imbinarea aripilor am lipit, pe interior cateva baghete de frigarui din bambus. Atat. Coada am facut-o la Nr2 si Nr 3 din cate doua fasii de 3mm lipite cu poliuretanic. Iese mai solid, desi nu e nevoie.

Concluzia - micile tanculete zboara la fel -ca niste tanculete - si cand cad---sunt bune cazute.
Modelul asta se poate face intr-o dupamiaza cu chef de munca..hai doua. trebuie doua coli de polistiren de 3mm, 4 bete de frigharui din bambus si o bucata de placaj de 3x4cm. Atat. ...a..sa nu uit - un tub de Bison Hobby - din ala transparent, si o rola de schioci, transparent.


e adevarat ce spune Mihai...nu e mare filozofie proiectul...si fiecare se adapteaza pe parcurs.. de exemplu, eu am folosit balsa de 2,5 mm la eleroane, directie si profundor, iar aripa am taiat-o din polistiren de exterior, cu fir cald..si nu la CNC...ci cu un dispozitiv homemade de care s-a vorbit intr-o alta sectiune si care isi face foarte bine treaba.
Ultronul zboara bine, chiar daca e putin mai greu decat greutatea "recomandata", insa voi fi mai atent pe viitor ca urmatorul proiect sa iasa conform planului.

Aceasta postare a fost editata de z_dorin: 05 April 2012 - 09:03 PM

0

#85 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 06 April 2012 - 03:19 PM

Pana la urma asta e si frumusetea...sa nu faci toate exact ca si in plan. Amprenta constructorului exista intotdeauna.
0

#86 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 06 April 2012 - 08:30 PM

Ultronul iesit de pe mainile de aur ale lui Edi si ajuns in mainile mele (nu tocmai dibace ...) are RTF 598g (dupa niste autocolant sub forma de cocarda tricolora pus pe el si o modena de 10 bani pentru CG) si dupa cum ati putut vedea se comporta incredibil pe vant, iar pe vant slab (<15kmh) e Dumnezeu!!!

La greutatea nu tocmai mica participa si un "monstrisor" de lipo 3s de 2200mAh, care-mi asigura cel putin 15 min de zbenguiala pe ceriu, in cele mai diverse conditii.
Tot la greutatea asta contribuie din plin si ... motorul care trage nu se incurca, astfel ca in zbor normal, stick-ul de throttle nu trece de 25%!!! Deja la 40% stick urca la verticala, iar la 100% la verticala ... in 3 - 4 secunde nu-l mai vad!!! Mentionez ca nu i-am dat decat o singura data 100% throttle, de ... proba, pentru ca dupa aia, chiar n-am mai vazut modelul si m-am dezorientat.

E o bijuterie!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 06 April 2012 - 08:31 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#87 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 April 2012 - 07:49 PM

Deoarece vremea nu a ţinut seama de prognoza meteorologilor (ieri au spus că plouă şi nu a fost aşa iar pentru azi au prezis fără ploaie şi a turnat cu găleata după amiază), am profitat şi am mai lucrat puţin şi la modelul meu, adică l-am acoperit cu bandă adzeivă transparentă. Oricum va ieşi mai uşor decât cel al lui Florin (electronica mea este mai uşoară). Rămâne să-i montez electronica şi să-l scot şi eu la zbor.
Sultan Eduard
0

#88 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 April 2012 - 07:12 PM

Pai hai nea Edi, hai ... ca ruginesc balamalele ... se potoleste vantul si nu ne mai putem lauda c-avem avioane unicat, capabile sa zboare frumos pe vant de 26+kmh!!!

De ex. maine astia de la meteo zic ca vantul o sa fie de 14kmh!!! Ce rost mai are sa mai zburam ultroanele la asa vant mic?!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 April 2012 - 07:13 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#89 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 April 2012 - 06:53 PM

Ma gandeam in seara asta, in timp ce vorbeam si cu Alex (care era incantat nevoie mare de cum se comporta modelul) ca Ultronul e ... mult muuult mai docil si mai usor de controlat decat T33-ul!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#90 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 12 April 2012 - 08:43 PM

Păi de.... nici nu au cum să se compare, altă motorizare, alte plaje de viteze... altă destinaţie (nu luăm în discuţie zborul în sine).
Din punctul meu de vedere, Ultronul este un model conceput foarte bine, frumos (liniile generale şi mai ales proporţiile îmi aduc aminte de captivele de acrobaţie pentru motoare de 2,5 cm3 cu care am fost destul de familiarizat) şi mai ales ieftin de construit. Toate celelalte lucruri sunt simple amănunte.
În cazul celor două construite de mine, surplusul de greutate şi de tracţiune ajută destul de mult în condiţiile în care aici în Dobrogea vântul bate de două ori pe an: o dată din stânga şi o dată din dreapta (rare zilele când viteza acestuia este sub 10 Km/h).
Toate cele bune şi zboruri line.....

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 12 April 2012 - 08:44 PM

Sultan Eduard
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro