Echilibrare ax am nevoie de echilibrare dinamica pentru un ax
#2
Postat 21 August 2010 - 09:05 PM
Da poti face totul macat static. Pe o bucata de geam care sa fie pozitionata la poloboc pe 2 axe, pozitionezi axul si vezi unde se roteste.
Daca vrei sa fi si mai riguros, lipesti doua lame de cuter pe sticla si sprjini axul pe ele. Vei obine o frecare pe o suprafata punctiforma, si "mama gravitatie" te va ajuta sa gasesti punctul cel mai greu.
Mult success.
#3
Postat 21 August 2010 - 09:10 PM
Bogdan
0742 796 172
#4
Postat 21 August 2010 - 09:12 PM
mersi de raspuns, in mare am inteles. Axul are 40 mm diametru. De la ce dimensiune de ax as putea gasi o masina de echilibrat si cam cit m-ar costa acea echilibrare?
Mersi
Radu_, la Aug 21 2010, 10:05 PM, a spus:
Da poti face totul macat static. Pe o bucata de geam care sa fie pozitionata la poloboc pe 2 axe, pozitionezi axul si vezi unde se roteste.
Daca vrei sa fi si mai riguros, lipesti doua lame de cuter pe sticla si sprjini axul pe ele. Vei obine o frecare pe o suprafata punctiforma, si "mama gravitatie" te va ajuta sa gasesti punctul cel mai greu.
Mult success.
#5
Postat 21 August 2010 - 09:12 PM
Radu_, la Aug 21 2010, 10:05 PM, a spus:
Mult success.
Asa este, dar exista posibilitate sa fie dezechilibru si in celalalt plan :). Si este mai greutz de facut doar din lame de cutter, chiar daca este o solutie care de cele mai multe ori da rezultate bune.
Bogdan
0742 796 172
#6
Postat 21 August 2010 - 09:21 PM
10000 rpm este turatia maxima la care va ajunge, ever, axul meu. Nu prea ma pricep la asemenea operatii de echilibrare, stiu doar ideea, cea cu oscioscopul si 2 semnale de intrare ( fotodioda sau altceva si sensorul de vibratii ).
Daca crezi ca echilibrarea la 700 rpm va functiona si pentru 10 mii si zici ca poti sa ma ajuti, cred ca nu imi trebuie mai mult.
Bughy, la Aug 21 2010, 10:10 PM, a spus:
#7
Postat 21 August 2010 - 09:27 PM
Bogdan
0742 796 172
#8
Postat 21 August 2010 - 09:40 PM
intentionez sa am 8mm in capete, continuat cu filet M12 si apoi cota de rulment 12 ( rulment 6201 ), apoi axul mare. Ca sa fiu sincer, am facut un ax similar deja, la strung ( ma rog, l-a facut cineva ) si a iesit destul de rau. Bate cam mult, ca sa zic, asa, nu am masurat cit, nu am fost acolo cind s-a facut, dar probabil ca un comparator ti-ar arata vreo 50 de microni.
Intentionez sa-l fac din nou, la cotele pe care ti le-am spus ( cele din imagine, cotele date din nou in centimetri ). Sunt 2 zone de 12 mm diametru, pentru ca una contine filetul M12. O sa mai vina si cu 2 casete de rulment si rulmentii.
Inca o kestie: axul asta antreneaza, printr-un cuplaj de ax DIRECT, un motor brushless care functioneaza ca alternator trifazat. Iti trebuie si alternatorul ( ca sa echbilibrezi tot sistemul )?
Bughy, la Aug 21 2010, 10:27 PM, a spus:
#9
Postat 21 August 2010 - 10:57 PM
Sper sa te ocupi cu aceeasi minutiozitate si de cuplaj!
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 21 August 2010 - 11:03 PM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 22 August 2010 - 07:45 AM
P.S.
Lai ei echilibrarea se face la o turatie cat mai aproape de cea de functionare reala a ventilatoarelor pe care le produc. Nu cred insa ca se ajunge la 10.000 rot
#11
Postat 22 August 2010 - 07:45 AM
am "insistat insistent" sa fie facut dintr-o singura prindere, dar nu am fost acolo cind s-a facut. Pe viitor o sa am grija de acest aspect. Pot sa-ti spun ca in capetele axului se vad niste gauri care au fost, probabil, facute pentru prelucrarea intre centre. Ramine, in cel mai bun caz, bataia din rulmentii strungului, care, avind in vedere dimensiunea si varsta strungurilor de pe la noi, poate sa sara de 25 microni.
Doar dupa ce il fac, insa, voi vedea sigur daca trebuie echilibrat sau nu.
bitex, la Aug 21 2010, 11:57 PM, a spus:
Sper sa te ocupi cu aceeasi minutiozitate si de cuplaj!
Spor la treaba!
#12
Postat 24 August 2010 - 12:16 AM
Succes,
Bogdan
Bogdan
0742 796 172