Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#71 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 01 March 2003 - 11:58 PM

BRRRRRRRR!
Hai sa va dezvalui si eu ceva: Este un omulet in Romania care are documentatie completa pentru un motor JET de aeromodel si care in timpul liber bricoleaza la el. A reusit sa faca turbina si carcasa din ce stiu eu. Dar mai bine sa il lasam pe el sa VORBEASCA (cand o intra pe net evident)
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#72 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 01:05 AM

[quote name='Agarici' date='1 Mar 2003, 00:15']Daca cineva stie pe cineva ca are si poate vindee un pulsoreactor as fi incantat sa intru in legatura. Caci am gandit un proiect de modernizare a motorului a.i. sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem sa participam la concursuri dee F4B si F4C. Modeernizaarea costa si in introducerea unui sistem de acceleratie.
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.[/quote]
sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem [/QUOTE]

Tare reactorul asta.....Puloreactor...[B] is curios cum functioneaza in aeromodelism...
Flying is my middle name...
0

#73 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:40 PM

Razvi, imi cer scuze de greseli, dar cand te grabesti nu iese asa cum trebuie, oricum cred ca ai inteles.
Si inca ceva, nu stiu cat de amuzant este sa razi de cineva pe o asemenea tema, caci la scrierea rapida multi mananca sau adauga litere.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#74 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:41 PM

Dom profesor, ai putea sa ma pui in legatura cu aceasta persoana?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#75 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:49 PM

Draga Vic, din cate ai observat majoritatea aeromodelistilor nu-si permit sa-si cumpere un asemenea motor. Cei care au acesti bani prefera sa-si ia o masina sau alte lucruri de trebuinta. Asa ca, precum am zis, incerc sa construiesc o alternativa la motoarele vestice. Chiar daca acela nu va fi atat de performant cel putin este un motor turboreactor, deci ceva care imita zgomotul, si face ca un avion real cu motor cu reactie sa poata fi facut ca aeromodel, plus viteza cu care zboara.
De curiozitate: ai aflat cu ce viteza zboara F-15?
Te intreb deoarece mai demult am vazut un englez cu un Mig-29 care cica zbura la 400 km/h.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#76 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 09:28 PM

Agarici vezi ca,cu motorul propus de tine nu vei putea participa la nici un concurs oficial pentru ca zgomotul
va depasi cu mult 90db limita maxima admisa la concursuri.Randamentul motorului cu reactie creste prop.
cu cresterea presiunii din camera de ardere si temperatura din fata turbinei.Motorul tau functionind pe
principiul pulsoreactorului va avea un randament slab fata de un mini motor cu reactie.Dupa cunostintele
mele pulsourile au un consum de combustibil de 3-4 ori mai mare fata de un motor cu reactie care da aceeasi
forta de tractiune deci pentru un zbor de 7-8 minute iti trebuie cam 10l de combustibil
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#77 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 04 March 2003 - 11:45 PM

Aproximativ 300 k/h ,am un tub pitot dar nu este instalat .cu acesta pot afla viteza maxima si minima dar se poate folosi pentru a mentine viteza constanta [ un fel de tempomat] aceste valori se stocheaza in memoria ECU din aeromodel si se descarca dupa aterizare pe GSU unde se memoreazasa si alti parametri;timp zburat,temperatura,si diverse probleme care apar.Sper sa reusesti constructia turbinei,nu este chiar asa de complicata .
0

#78 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 01:23 AM

Agarici,te rog nu te supara!
Te inteleg si poti fi convins ca si eu fac greseli,poate mai multe ca tine.cu totii stim ce inseamna sa scri repede.Mi s-a parut interesant termenul..sunt convins ca daca scria pulsorctor nu mi-ar fi atras atentia..
Inca o data ,scuze!!!
Flying is my middle name...
0

#79 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:32 AM

Skyspy, motoarele cu reactie fac exceptie de la regula. Uitate mai atent la regulamenul international la clasele F4B si F4C.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#80 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:35 AM

Vic, iti multumesc mult pentru informatii si de asemenea pentru incurajari.
Tu cum crezi ca ar fi mai bine? 4 supape sau 6. eu m-am gandit la 6 pentru a fi camera de ardere cat mai omogena.
Ai idee din ce as putea sa-i mai modific pentru inceput?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#81 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:36 AM

Razvi, eu nu m-am suparat pe tine si cred ca nici tu pe mine?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#82 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 08:11 PM

Eu am fost la Campionatul Mondial de Aeromodele cu reactie din 99 care s-a tinut in Austria(ca si spectator)
dar nu am vazut nici un model echipat cu pulso doar in ultima zi de demonstratii au fost niste italieni cu
niste modele babane cu 3 pulsouri pe un model de au facut un zgomot ca si un Mig la decolare.Eu zic sa
te interesezi mai bine la Federatie dca asemenea motoare sint admise la concursuri.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#83 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2003 - 08:09 AM

...pulsoreactoarele sunt interzise de FAI...
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#84 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 06 March 2003 - 09:38 PM

Modificarile pe care le fac il vor plasa in categoria de turboreactoare.
Ati citit doar ce vreau sa fac.
N-o sa mai fie membrana care da pulsatii, o sa fie sase jeturi contiuu. Fara pulsatii. Este ca difarenta dintre curent alternativ si continuu.
Principala problema este, aidca sunt :confectionatea celor doua elicii, cea din fata turbinei, de vitezaa si cea din spatele turbinei, de forta.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#85 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 06 March 2003 - 09:44 PM

Uitativa la http://www.fai.org/a...cuments/sc4.asp
La sub punctele 6.2.1 si la 6.3.1:
"Turbine engines will not be subject to noise measurement."
sau
<<Motoarele turboreactoare nu vor fi testate sonic>>(in caz ca nu stiti engleza) asa ca m-am documentat foarte bine, corect?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#86 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 07 March 2003 - 09:55 AM

Agarici,
Ti-ai propus chiar sa faci un reactiv gen Coanda .Ai in vedere ceva planuri sau ti-ai propus sa concepi tu?
Salutari!
Iulian
0

#87 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 March 2003 - 07:42 PM

Categoria F4 dupa cum am vazut se refera la machete de avion zburatoare.Deci modelul de avion va trebui sa fie neaparat o macheta de avion cu reactie.Si ce vrei sa faci cu cele doua elici n-am inteles.Eu am studiat
un pic motoarele cu reactie de aeromodele si am si citeva planuri da solutia propusa de tine nu o inteleg.Daca vrei sas faci reactorul Coanda din 1911 io zic s-o lasi balta ca nu obtii randament cu el.Au incercat firme mari sa faca asa ceva parca Caproni din Italia dar au scos o viteza de numai 350-400 km/h deci
mult inferioara fata de avionul echipat cu un motor cu piston obisnuit.(Avionul era de vinatoare din al doilea
rezbel mondial)
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#88 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 March 2003 - 07:43 PM

Eventual ai putea sa faci o schita sa intelegem mai bine.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#89 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 07:55 PM

Eu nu mi-am propus sa fac exact modelul Coanda, ci sa-mi fac un motor care sa imite zgomotul unuia real, si sa poata duce un aeromodel pt clasa de F4B, F4C. O sa incerc ca incurand sa pun niste schite cu ceea ce vreau sa fac.
Nu am planuri, deci il concep de la zero.
Cele doua elicii sunt pentru:
>in fata camerei de ardere, pentru a introduce aer fortat
> in spatele camerei de ardere, pentru a pune in miscare elicea frontala; Exact ca la turboreactoarele reale.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#90 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 07:56 PM

Skyspy, daca poti trimite-mi si mie schitele care le ai despre ele.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#91 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 March 2003 - 08:24 PM

Agarici cele doua elici de care povestesti tu nu sint chiar elici una e rotorul de compresor cel din fata care
alimenteaza camera de ardere cu aer si cel din spate e rotorul turbinei.Prima are menirea sa alimenteze
camera de ardere cu cit mai mult aer posibil la presiune cit mai inalta iar turbina sa antreneze compresorul
la turatie mare ca sa dea aer cit mai mult.Prin destindrea gazelor fierbinti in statorul respectiv rotorul turbinei
se creeaza forta de tractiune.La dimensiunile mici ale acestor motoare turbina trebuie sa lucreze la cel putin
100000 rot/min ca sa aiba randament satisfacator de aceea se folosesc la turbina aliaje speciale ca si la
motoarele mari ca sa reziste la temperaturile si fortele centrifuge foarte mari care apar in timpul functionarii.
Planurile din pacate sint in forma de carte publicate si pe deasupra si in germana nu cred ca ai intelege mare
lucru.Radu are o versiune in engleza a uneia dintre ele daca-ti face o copie xerox dupa planul general ai
putea vedea detalii mai multe.Vorbeste cu el vezi ce zice
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#92 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 08:34 PM

Eu am spus elici, la modul general caci stiu ce fac fiecare.
Nu stiu cine este Radu si ce pseudonim are.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#93 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 March 2003 - 11:33 PM

Cauta la "Rachetomodele" si vei da de el.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#94 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 04 April 2005 - 06:25 PM

Salut!

Nu v-am mai ,plictisit de multicel cu acest subiect, dar am revenit.

Intre timp am facut rost de un compresor centrifugal de 100 mm diametru cu care voi face un nou motor turboreactor.
Mai am doua cu compresorul de 76 mm diametru.
Asa ca tineti aproape,voi arata ca se poate face un motor turboreactor si in romania ,intradevar nu chiar la bani putini dar nici cu 3000 de euro.


In curind veti putea intra pe noul meu sit ,unde le puteti vedea in stare de functionare.

Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 04 April 2005 - 06:27 PM

0

#95 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2005 - 06:35 PM

Pai motoare turboreactoare se fac de mult in Romania, in regim de "amator", la preturi accesibile. Si de buna calitate! Zic si eu din auzite...

PS. Si ce-o sa faci cu el?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#96 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 04 April 2005 - 07:18 PM

iaca o sa-l pun la un carucior pt bagaje in gara de nord

Aceasta postare a fost editata de crystymoon: 04 April 2005 - 07:18 PM

0

#97 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 04 April 2005 - 07:21 PM

m-am referit la motoare turbopropulsoare cu compresor centrifugal sau axial in mai multe stagii.
pina acum nu am vazut nici unul in romania facut de cineva ......in afara de ale mele
0

#98 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 04 April 2005 - 07:24 PM

nu am zis ca eu sunt primul care a realizat asa ceva,dar nu am vazut decat oameni care nu au destula vointa.

internetul este plin de planuri cu diferite tipuri de motoare
trebuie numai sa l-e caute si sa le studieze
0

#99 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 April 2005 - 08:12 PM

Eu stiu ca se fac si pe la noi si cred ca se vand pe unde e cerere. Tare as vrea sa vad motoarele si pe modelele noastre. N-a fost cu nici un fel de intentie rautacioasa. Ziceam ca nu-i imposibil de facut, iti trebuiesc cel putin materialele, cunostintele si vointa. Materiale se gasesc, cunostintele se capata invatand si ar fi putin de discutat privind vointa. Sper sa fie si sa vedem motoarele puse si pe modele. Cam asta era ideea. Un motor facut si tinut pe masa nu prea-si merita numele. Spor la treaba! Tinand cont ca ai atelier cu de toate, nici nu-mi faceam ganduri ca n-ai fi in stare sa faci asa ceva. Asa ca pentru mine nu-i o surpriza daca apari pe piata cu motoare sexi.
Baga mare!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#100 Useril este offline   crystymoon 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 05-August 03

Postat 05 April 2005 - 08:45 PM

Mersi pt urare.
Am pornit de la ideea de a face motoare cat mai ieftine,dar dupa ce am muncit atit mi-am schimbat intentia putintel.
Dar oricum cel putin un model o sa fie accesibil si pt aeromodelistii romani..
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu