Modelism - RHC Forum: Cu ce se unge angrenajul Elicopterelor? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Cu ce se unge angrenajul Elicopterelor? sau nu se unge?

#1 Useril este offline   Marius HBK2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 February 2010 - 12:24 AM

Se unge sau nu se unge angrenajul ce invarte rotorul principal al elicopterului in cazul elicopterelor electrice.
cureaua am inteles de pe YT ca se poate unge cu un ulei siliconic (dinala ce se da pe bord la masina).
Eu am incercat sa ung roata dintata cu fel de fel de spraiuri (cu vaselina foarte lipicioasa pentru lant de motocicleta, cu ulei universal pentru mecanisme fine, cu vaselina normala) dar de uzat tot s-a uzat
Trex 450, CAP 232, Sharon, yak 54
0

#2 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 07 February 2010 - 09:41 AM

pentru plastic este un ulei special la Botosani , iar pentru angrenajul din metal tot acolo am vazut , ...
0

#3 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2010 - 10:10 AM

Nu se unge nimic. Intra praf si scurtezi viata piesei/rulmentului. Cureaua se da din alte motive cu ulei siliconic si oricum nu spray de masina cu silicon.
0

#4 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 07 February 2010 - 10:38 AM

Subscriu la ce zice morphy. Nu se unge cu nimic rotorul principal. Personal nici cureaua nu am uns-o cu nimic.
Cei care au probleme de acumulare a energiei electrostatice mai ung si cureaua.

Singurul loc unde folosesc ulei este la sliderul de pitch din coada, dupa ce curat axul rotorului anticuplu de praful care se depune, ca sa nu aiba frecare.
Dar asta o fac o data la cateva luni, sau cand e cazul.
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8276
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2010 - 10:51 AM

Intrebarea corecta e: de ce se uzeaza ?

Ma gandesc ce se uzeaza pinionul de pe axul motorului. Asta este normal dar tot tine vreo 50-100 de zboruri. O explicatie este ca ar fi prea strans si freaca, alta ar fi ca folosesti pinion mic cu 9 dinti, asta nu prea se pupa bine cu maingear (face si un zgomot specific) cel mai bine merge unul de 11T.

Peste asta pinioanele de la Esky sunt foarte moi. Tot ce zic e valabil doar daca ai un HBK2.

Cat despre ungere, nici nu se pune problema.

Cele bune, Stefan
0

#6 Useril este offline   Marius HBK2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 February 2010 - 06:57 PM

Vezi postareastiganas, la Feb 7 2010, 10:51 AM, a spus:

Intrebarea corecta e: de ce se uzeaza ?

Ma gandesc ce se uzeaza pinionul de pe axul motorului. Asta este normal dar tot tine vreo 50-100 de zboruri. O explicatie este ca ar fi prea strans si freaca, alta ar fi ca folosesti pinion mic cu 9 dinti, asta nu prea se pupa bine cu maingear (face si un zgomot specific) cel mai bine merge unul de 11T.

Peste asta pinioanele de la Esky sunt foarte moi. Tot ce zic e valabil doar daca ai un HBK2.

Cat despre ungere, nici nu se pune problema.

Cele bune, Stefan

Asa este am un HBK2 si am pus pinionul cu 9 dinti pe un motor fara perii iar dupa 10 zboruri pinionul era foarte uzat ceea ce a tras dupa sine si uzura coroanei din plastic. acum mi-am montat un pinion cu 11 dinti nou pe o roata noua si inca nu i-am dat ture ca nu stiam cu ce sa le prelugesc viata.

Va multumesc pentru ajutor.
Trex 450, CAP 232, Sharon, yak 54
0

#7 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 07 February 2010 - 07:20 PM

Vezi postareaMarius HBK2, la Feb 7 2010, 12:24 AM, a spus:

Se unge sau nu se unge angrenajul ce invarte rotorul principal al elicopterului in cazul elicopterelor electrice.
cureaua am inteles de pe YT ca se poate unge cu un ulei siliconic (dinala ce se da pe bord la masina).
Eu am incercat sa ung roata dintata cu fel de fel de spraiuri (cu vaselina foarte lipicioasa pentru lant de motocicleta, cu ulei universal pentru mecanisme fine, cu vaselina normala) dar de uzat tot s-a uzat


Salut, uite eu am experimentat mai multe feluri de <<unguente>> la transmisia de la coada.Este adevarat ca la HBK 2 -mai ales cand este nou,cu pinionul original cu 10 dinti de plastic, cureaua nu se "culca" perfect peste pinion si dupa cativa dinti sare o data.Asta pana i-si face acea uzura cureaua, pana se mai intinde putin.Iar in aceasta perioada ar fii ceva sa-l ajute : se numeste WD-40. La noi in comert se gaseste sub forma de lichid sau spray.Spray-ul i-l gasiti la magazinele de piese auto sau Metro la raionul tot de accesorii auto.Are rolul de a curata si gresa in acelasi timp.Exact ce i-ar trebui la transmisia de coada a elicopterelor.Mentionez ca nu este lipicios .Pe langa asta are si efect antistatic.Eu i-l folosesc din cand in cand si la 450- fara nici o problema.Aici aveti o demonstratie cu acest produs:http://www.youtube.com/watch?v=2imSWDorPeU
0

#8 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 February 2010 - 08:58 PM

cureaua se " unge " cu spray cu grafit din cate stiu eu ca sa protejeze impotriva curentilor electrostatici.


@radu wd 40 are categoric efecte bune dar demonstratia de genul teleshoping e patetica in ditamai atelierul pe tot peretele de scule ala are 600 de spray-uri cu wd 40 , probabil ca il si bea de are atata.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#9 Useril este offline   Iceman575 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 08 February 2010 - 11:07 AM

Si eu eram convins ca nu se unge nimic la angrenaj la heli electric insa cand miam luat Rigid am citit manualu facut de un neamt care stie ce zice.

SE UNGE!!! angrenajum elicopterelor electrice. Scade frecarea pieselor si temperatura pinionului asftel micsorand uzura rotitei principale.

La heli mic as pune ceva vaselina subtire.

Si la cureaua se "unge" asa cum a zis nen cu spray cu grafit (Graphit 33).

La WD-40 trebuie avut grija ca ataca tot ce este guma sau plastic moale. Damperele de la rotor head de exemplu NU au voie sa intre in contact cu WD-40 ca devin moi si se distrug.
0

#10 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 12 February 2010 - 11:47 AM

Ma bag si eu ca musca in .....! ,SILICON DE BORD -AUTO nu ar merge? asta mi-a venit mie in cap acum . :D
ADOR VITEZA!!!
0

#11 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 12 February 2010 - 01:34 PM

Vezi postareaTUROK, la Feb 12 2010, 11:47 AM, a spus:

Ma bag si eu ca musca in .....! ,SILICON DE BORD -AUTO nu ar merge? asta mi-a venit mie in cap acum . :D




am spray cu silicon special fara parfumuri si mirodenii in el de ar fi sa ung cu silicon de bord as unge carena(sa lunece prin aer mai bine si sa miroasa placut pentru elicopteritele din zona)

Aceasta postare a fost editata de nen77: 12 February 2010 - 01:35 PM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#12 Useril este offline   bogdan luben 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 417
  • Inregistrat: 28-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2010 - 04:34 PM

Voi ma faceti sa le pun si eu silicoane :blink:
Hormonu' bate neuronu'
0

#13 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 October 2010 - 10:50 PM

Am un zumzait metalic.. suspectez morotrul. Sa-l ung? Cu ce? Cum? Unde? Il desfac? Are si un joc vertical de max 1mm. Nu se infierbanta.

PS: Eu am uns sliderul de pe axul din coada, si axul de la rotorul pricipal. Foarte putin si cu ulei pt. mecanisme fine. Rulmentii nu-i mai ung http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif I-am uns pe cei din coada si s-au dus.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 04 October 2010 - 10:51 PM

0

#14 Useril este offline   Marius HBK2 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 June 2011 - 07:03 AM

Am vreo 40 de zboruri cu O clona de trex la care am uns doar axul principal si axul de coada si totul merge struna pinionul cu roata sunt aproape ca noi fata de data trecuta cand le ungeam si dupa 10 zboruri pinionul era foarte subtiat.
Si cu articulatiile sferice este la fel. Dupa ce se rodeaza si merg usor se lasa asa sau se poate da un pic de ulei siliconic (pentru ca asta se usuca si realizeaza o ungere uscata fara retineri de praf si partticule abrazive ca la alte uleiuri)
Trex 450, CAP 232, Sharon, yak 54
0

#15 Useril este offline   OldDan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa
  • Interests:Sa zbor cat cuprinde!

Postat 09 July 2011 - 06:45 PM

Vezi postareaARU, la 07 February 2010 - 09:41 AM, a spus:

pentru plastic este un ulei special la Botosani , iar pentru angrenajul din metal tot acolo am vazut , ...

Acum 2 ani am cumparat de acolo de la acea firma din Botosani "de firma incepe cu R firma" si e super celebra, la laboratorul de la fabrica de hidrogen, oxigen si azot, am supus uleiul respectiv la analiza.Rezultatul a fost "glicerina alimentara".Daca vrei sa afli cum o fi poate gaseti pe cineva ce poate supune la analiza acel lubrefiant sau ce-o fi el.Sper sa nu fi la fel de uimit ca mine pe ce dai banii.
Bafta!
PS.
Sincer sa fiu inca nu stiu ce e mai bine, eu folosesc ungerea mecanismelor din plastic cu VALVOLINE pentru rulmenti e super lipicioasa.Uzura dupa 300 de zboruri la un Walkera CB180Q este aproape de zero "0".La Belt CP CX nu am indraznit sa ung cureaua cu ceva, si nu are decat 2 zboruri (e RTF).As vrea sa aflu cum e cel mai bine.
CopterX class 450 FBL + FUTABA T-6EX
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro