Cu ce se unge angrenajul Elicopterelor? sau nu se unge?
#1
Postat 07 February 2010 - 12:24 AM
cureaua am inteles de pe YT ca se poate unge cu un ulei siliconic (dinala ce se da pe bord la masina).
Eu am incercat sa ung roata dintata cu fel de fel de spraiuri (cu vaselina foarte lipicioasa pentru lant de motocicleta, cu ulei universal pentru mecanisme fine, cu vaselina normala) dar de uzat tot s-a uzat
#4
Postat 07 February 2010 - 10:38 AM
Cei care au probleme de acumulare a energiei electrostatice mai ung si cureaua.
Singurul loc unde folosesc ulei este la sliderul de pitch din coada, dupa ce curat axul rotorului anticuplu de praful care se depune, ca sa nu aiba frecare.
Dar asta o fac o data la cateva luni, sau cand e cazul.
#5
Postat 07 February 2010 - 10:51 AM
Ma gandesc ce se uzeaza pinionul de pe axul motorului. Asta este normal dar tot tine vreo 50-100 de zboruri. O explicatie este ca ar fi prea strans si freaca, alta ar fi ca folosesti pinion mic cu 9 dinti, asta nu prea se pupa bine cu maingear (face si un zgomot specific) cel mai bine merge unul de 11T.
Peste asta pinioanele de la Esky sunt foarte moi. Tot ce zic e valabil doar daca ai un HBK2.
Cat despre ungere, nici nu se pune problema.
Cele bune, Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 07 February 2010 - 06:57 PM
stiganas, la Feb 7 2010, 10:51 AM, a spus:
Ma gandesc ce se uzeaza pinionul de pe axul motorului. Asta este normal dar tot tine vreo 50-100 de zboruri. O explicatie este ca ar fi prea strans si freaca, alta ar fi ca folosesti pinion mic cu 9 dinti, asta nu prea se pupa bine cu maingear (face si un zgomot specific) cel mai bine merge unul de 11T.
Peste asta pinioanele de la Esky sunt foarte moi. Tot ce zic e valabil doar daca ai un HBK2.
Cat despre ungere, nici nu se pune problema.
Cele bune, Stefan
Asa este am un HBK2 si am pus pinionul cu 9 dinti pe un motor fara perii iar dupa 10 zboruri pinionul era foarte uzat ceea ce a tras dupa sine si uzura coroanei din plastic. acum mi-am montat un pinion cu 11 dinti nou pe o roata noua si inca nu i-am dat ture ca nu stiam cu ce sa le prelugesc viata.
Va multumesc pentru ajutor.
#7
Postat 07 February 2010 - 07:20 PM
Marius HBK2, la Feb 7 2010, 12:24 AM, a spus:
cureaua am inteles de pe YT ca se poate unge cu un ulei siliconic (dinala ce se da pe bord la masina).
Eu am incercat sa ung roata dintata cu fel de fel de spraiuri (cu vaselina foarte lipicioasa pentru lant de motocicleta, cu ulei universal pentru mecanisme fine, cu vaselina normala) dar de uzat tot s-a uzat
Salut, uite eu am experimentat mai multe feluri de <<unguente>> la transmisia de la coada.Este adevarat ca la HBK 2 -mai ales cand este nou,cu pinionul original cu 10 dinti de plastic, cureaua nu se "culca" perfect peste pinion si dupa cativa dinti sare o data.Asta pana i-si face acea uzura cureaua, pana se mai intinde putin.Iar in aceasta perioada ar fii ceva sa-l ajute : se numeste WD-40. La noi in comert se gaseste sub forma de lichid sau spray.Spray-ul i-l gasiti la magazinele de piese auto sau Metro la raionul tot de accesorii auto.Are rolul de a curata si gresa in acelasi timp.Exact ce i-ar trebui la transmisia de coada a elicopterelor.Mentionez ca nu este lipicios .Pe langa asta are si efect antistatic.Eu i-l folosesc din cand in cand si la 450- fara nici o problema.Aici aveti o demonstratie cu acest produs:http://www.youtube.com/watch?v=2imSWDorPeU
#8
Postat 07 February 2010 - 08:58 PM
@radu wd 40 are categoric efecte bune dar demonstratia de genul teleshoping e patetica in ditamai atelierul pe tot peretele de scule ala are 600 de spray-uri cu wd 40 , probabil ca il si bea de are atata.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#9
Postat 08 February 2010 - 11:07 AM
SE UNGE!!! angrenajum elicopterelor electrice. Scade frecarea pieselor si temperatura pinionului asftel micsorand uzura rotitei principale.
La heli mic as pune ceva vaselina subtire.
Si la cureaua se "unge" asa cum a zis nen cu spray cu grafit (Graphit 33).
La WD-40 trebuie avut grija ca ataca tot ce este guma sau plastic moale. Damperele de la rotor head de exemplu NU au voie sa intre in contact cu WD-40 ca devin moi si se distrug.
#11
Postat 12 February 2010 - 01:34 PM
TUROK, la Feb 12 2010, 11:47 AM, a spus:
am spray cu silicon special fara parfumuri si mirodenii in el de ar fi sa ung cu silicon de bord as unge carena(sa lunece prin aer mai bine si sa miroasa placut pentru elicopteritele din zona)
Aceasta postare a fost editata de nen77: 12 February 2010 - 01:35 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#13
Postat 04 October 2010 - 10:50 PM
PS: Eu am uns sliderul de pe axul din coada, si axul de la rotorul pricipal. Foarte putin si cu ulei pt. mecanisme fine. Rulmentii nu-i mai ung http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif I-am uns pe cei din coada si s-au dus.
Aceasta postare a fost editata de icsss: 04 October 2010 - 10:51 PM
#14
Postat 19 June 2011 - 07:03 AM
Si cu articulatiile sferice este la fel. Dupa ce se rodeaza si merg usor se lasa asa sau se poate da un pic de ulei siliconic (pentru ca asta se usuca si realizeaza o ungere uscata fara retineri de praf si partticule abrazive ca la alte uleiuri)
#15
Postat 09 July 2011 - 06:45 PM
ARU, la 07 February 2010 - 09:41 AM, a spus:
Acum 2 ani am cumparat de acolo de la acea firma din Botosani "de firma incepe cu R firma" si e super celebra, la laboratorul de la fabrica de hidrogen, oxigen si azot, am supus uleiul respectiv la analiza.Rezultatul a fost "glicerina alimentara".Daca vrei sa afli cum o fi poate gaseti pe cineva ce poate supune la analiza acel lubrefiant sau ce-o fi el.Sper sa nu fi la fel de uimit ca mine pe ce dai banii.
Bafta!
PS.
Sincer sa fiu inca nu stiu ce e mai bine, eu folosesc ungerea mecanismelor din plastic cu VALVOLINE pentru rulmenti e super lipicioasa.Uzura dupa 300 de zboruri la un Walkera CB180Q este aproape de zero "0".La Belt CP CX nu am indraznit sa ung cureaua cu ceva, si nu are decat 2 zboruri (e RTF).As vrea sa aflu cum e cel mai bine.
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF