Motor Electric sau Mecanic Asemanari si deosberi
#31
Postat 17 November 2004 - 10:02 AM
Cam cite ore rezista in medie un termic de 7,5 cmc tip ABC de exemplu MVVS-ul de 7,5 de la RHC, daca l-as opera fara excese (nitro putin sau deloc si reprize de 20 minute de mers urmate de racire) ?
Unde as putea gasi date despre longevitatea (fiabilitatea) motoarelor termice mai "populare" ca cel de mai sus sau altele, (ceva in genul specificatiilor de la Raduga :"resurse - nu mai putin de 4 ore")?
#32
Postat 17 November 2004 - 10:25 AM
navigator, la 17 Nov 2004, 11:02, a spus:
Cam cite ore rezista in medie un termic de 7,5 cmc tip ABC de exemplu MVVS-ul de 7,5 de la RHC, daca l-as opera fara excese (nitro putin sau deloc si reprize de 20 minute de mers urmate de racire) ?
Unde as putea gasi date despre longevitatea (fiabilitatea) motoarelor termice mai "populare" ca cel de mai sus sau altele, (ceva in genul specificatiilor de la Raduga :"resurse - nu mai putin de 4 ore")?
Nu stiu...informatii de acest gen mai poti gasi in comentariile de pe forumuri straine...poti pune si pe acolo o intrebare de acest gen si poate gasesti modelisti care au forjat pe durate mari astfel de motoare! Sau intrebi direct producatorul daca ai cum!
Cu rabdare si ciocan.
#33
Postat 17 November 2004 - 10:25 AM
#34
Postat 17 November 2004 - 10:30 AM
navigator, la 17 Nov 2004, 10:02, a spus:
Cam cite ore rezista in medie un termic de 7,5 cmc tip ABC de exemplu MVVS-ul de 7,5 de la RHC, daca l-as opera fara excese (nitro putin sau deloc si reprize de 20 minute de mers urmate de racire) ?
Unde as putea gasi date despre longevitatea (fiabilitatea) motoarelor termice mai "populare" ca cel de mai sus sau altele, (ceva in genul specificatiilor de la Raduga :"resurse - nu mai putin de 4 ore")?
Pot sa iti spun ca Magnum-ul de 2.5 am mers cu el la maxim non-stop si cam fro 6-7 litrii si a luat si doua crash-uri de am zis ca s-a facut praf. Acum merge aproape la fel ca in prima zi. Acum ca s-a racit afara nu stiu de ce dar parca trage si mai tare .
PS : Cu rezervorul de la delta de 55 ml zboara cam 13-15 minute la maxim .
Cu MVVS-ul e alta poveste . Ala parca n-are moarte ... Are Stefan (unul din baietii de la RHC) unu de 8 parca de nu mai stiu io cand si trage la fel ca in prima zi .
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 17 November 2004 - 10:32 AM
#35
Postat 17 November 2004 - 10:57 AM
deci prefer sa stau cuminte cand vantu e prea puternic si sa repar de cinci ori avionu decat sa fac altu!
#36
Postat 17 November 2004 - 11:40 AM
ZOD, la 17 Nov 2004, 10:30, a spus:
din cauza principiului II al termodinamicii plus al densitatii crescute a aerului
enjenerii stiu de ce http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
0728.26.93.19
#38
Postat 17 November 2004 - 12:52 PM
IlPadrino, la 17 Nov 2004, 11:40, a spus:
ZOD, la 17 Nov 2004, 10:30, a spus:
din cauza principiului II al termodinamicii plus al densitatii crescute a aerului
enjenerii stiu de ce :wub:
Adica modelul e afectat (pozitiv) de densitatea aerului mai mult de cat e afectat(negativ) motorul de temparatura aerului.
Ca sa nu fiu offtopic . Electricul clar merge si iarna si vara . Termicul mai subtire iarna . Deci daca cumperi acum termic o sa te cam uiti la el pana cand se incalzeste vremea. Cu toate ca iarna trecuta, cand zburam electric, nu am rezistat prea mult in frig (mi-au inghetat toate extremitatile )
#39
Postat 17 November 2004 - 01:58 PM
ambele trebuie sa influenteze pozitiv. cu cat diferenta de temp e mai mare intre corpul cald (motorul) si corpul rece (mediul) cu atat randamentul motorului e mai mare.
personal nu vad de ce te-ai uita iarna la un motor termic?! - teoretic ar trebui sa mearga mai bine de cat vara - daca nu se comporta asa, io zic, ca buba trebuie cautata la bujie (se regleaza si la Dacie distanta, sau chiar se monteaza bujii de iarna), sau in modul de ungere a motorului (in general pe timp de iarna se folosesc uleiuri cu vascozitati mai mici de cat pe timp de vara)
0728.26.93.19
#40
Postat 17 November 2004 - 02:19 PM
IlPadrino, la 17 Nov 2004, 13:58, a spus:
ambele trebuie sa influenteze pozitiv. cu cat diferenta de temp e mai mare intre corpul cald (motorul) si corpul rece (mediul) cu atat randamentul motorului e mai mare.
personal nu vad de ce te-ai uita iarna la un motor termic?! - teoretic ar trebui sa mearga mai bine de cat vara - daca nu se comporta asa, io zic, ca buba trebuie cautata la bujie (se regleaza si la Dacie distanta, sau chiar se monteaza bujii de iarna), sau in modul de ungere a motorului (in general pe timp de iarna se folosesc uleiuri cu vascozitati mai mici de cat pe timp de vara)
Din cate stiu eu (sa ma corecteze cine stie , nu tu padrino ca nu e ca la dacie) , cilindrul (sau camasa) motoarelor ABC este tronconic/a . Cand partea de sus se incalzeste se dilata si devine forma devine aproape cilindrica. Daca partea de sus nu se incalzeste cat trebuie motorul nu functioneaza la cap maxima mai mult se buseste datorita frecarii prea mari. . Acum explicatii detaliate de la cei care stiu mai bine.
Deci problema nu e de la combustibil sau de la bujie. Mai mult nu ai ce sa reglezi la o bujie pt ca e un filament . Doar sa iei una mai calda.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 17 November 2004 - 02:20 PM
#41
Postat 17 November 2004 - 03:40 PM
bai Zod:
Una la mana: eu unul am postat respectivele chestiuni in vederea explicarii pe baze exclusiv stiintifice motivele care duc la o mai buna functionare a pe timp de iarna a motoarelor termice in general. Admit ca nu am nici cea mai mica experientza in domeniul motoarele termice pt micromodele, dar una peste alta toate functioneaza pe acelas principiu, evident cu adaptarile de rigore;
Doi la mana: noi credem ca esti baiat destept si te vei autosesiza din oficiu (precum organul cu cascheta) asupra prostiei pe care tocmai ai postat-o anterior despre forma tronconica a camerei de ardere. Chiar daca forma este tronconica din constructie, motorul va functziona fara probleme si asta pentru ca pistonul si camasa acestuia nu sunt facute din acelas tip de material. Intotdeauna draga Zod sa stii ca pistonul este facut dintr-un otel care se dilata obligatoriu mai putzin de cat cilindrul, pentru ca daca nu ar fi asa, nu ca ar creste frecarea la capatul camerei ci nu s-ar mai misca de loc
Trei la mana: e posibil sa zic o mare prostie, dar poate ca exista si bujii de iarna pt micromotoare termice, dar aici chir umblu pe teren alunecos si nu dezvolt subiectul, las loc de aberari ...
Ultima chestie ar fi ungerea. Cum asta se face prin ricinul amestecat in combustibil teoretic se poate face un amestec, cu un alt ulei cu o viscozitate mai mica pentru timp de iarna (as sugera par eczamplu glicerina sau chiar lichidul de frana auto)
0728.26.93.19
#42
Postat 17 November 2004 - 04:11 PM
Cilindrul nu e tronconic
Cilindrul nu se dilata odata cu camasa
si pricipiul e acelasi ca la dacie adica prin compresie.
Ai aici linkul cu un subiect de la Marinaru care zice acelasi lucru :
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...9&hl=tronconic&
#43
Postat 17 November 2004 - 04:27 PM
citeste cu atentzi ce zice Marinaru acolo ca ma enervezi, daca tot ai postat linkul si inca o data korektura de la mine venire, am vorbit despre motoarele termice in general si nu despre ABC in particular. General inseamna masina termica, care implica un corp cald si unul rece, miscarea unui piston intr-o camasa indiferent ca e diesel, otto sau alta variatiune
cat despre compresie batzi campii absolut off topic
0728.26.93.19
#48
Postat 17 November 2004 - 06:17 PM
ZOD, la 17 Nov 2004, 17:43, a spus:
uite cum e:
e frig, e tronconic, se gripeaza si stai acasa...
desi parca ziceai ca zboara mai bine, io stiu ciofi
intreaba publikul sau suna un pretin, sa vedem, fieciofi
0728.26.93.19
#49
Postat 17 November 2004 - 07:08 PM
Sadi Carnot din acest moment e perimat, sa se duca la gara
sa vina Dinu
Cristian Dinu,
carele, va revolutziona termodinamica si termotehnica de acum inainte.
metalurgistii sa se duca si ei la gara
este klar din acest moment, ca 10 grd Celsius vor avea un efect de contractie mult mai mare asupra aliajelor metalice de cat niste sute de grade celsiu la dilatatie
deci si prin urmare: 10 grd din mediul inconjurator produc o contractie mai mare de cat sutele generate in urma arderii la dilatatie si deci fiind tronconic se blocheaza
q.e.d.
eppur si move
shi chiar mai bine de cat vara
o fi avut Carnot dreptate?
sa se faca lumina
0728.26.93.19
#50
Postat 17 November 2004 - 07:41 PM
Marinaru, la 17 Nov 2004, 08:27, a spus:
SILVIU66, la 16 Nov 2004, 18:36, a spus:
Majoritatea motoarelor cu segment!
Sa inteleg ca cele cu segment - si ma refer la cele de 5....10 cc - sunt mai longevive de cat cele ABC ? Discutam de durata de functionare fara sa umblam la segmenti...
#51
Postat 19 November 2004 - 11:24 AM
Revenind la discutia originala, ce e mai bun pentru inceput, as putea sa mai adaug cateva pareri: zborul RC se poate desfasura atat cu planoare cat si cu motoare, indiferent de tipul lor. La planoare subiectul ar fi offtopic, dar avantajele se cunosc...raman in continuare de discutat versiunile electric-termic; Ideea de baza este investitia minima! Foarte multi astazi gandesc, din punctul meu de vedere, eronat, cum ca inceputul in deprinderea pilotajului se face musai cu electric pentru ca e mai bland, mai comod si mai la indemana. Totul e corect pana in momentul cand se doreste trecerea la propulsia termica, atunci cand se cere o noua investitie. Ca urmare, parerea mea ar fi ca pentru cei care viseaza sa piloteze modele termice, e bine sa inceapa direct cu ele si sa foloseasca un instructor, pentru ca mare filozofie nu ar fi si in cateva saptamani se deprind toate cunostintele necesare zborului cu motor termic, nemaifiind nevoie de investitii in domeniul electric, bani aruncati si care nu mai pot fi recuperati. Daca se doreste axarea strict pe electric si in viitor, atunci fireste se opteaza pentru dorinta!...exculsa discutia despre cei cu dare de mana care vor si electric si termic si planor si automodele si navomodele si asa mai departe...incerc sa rezum totul la nivel pecuniar...rog nu divagati acum pe ideea ca termicul e mai greu de invatat samd...am explicat mai sus cum se poate rezolva crestineste!
Cu rabdare si ciocan.
#52
Postat 19 November 2004 - 11:45 AM
Mai e o solutie. Sandoul cu aripa de polistiren . Nema motor asa ca atunci cand o sa ai bani de motorizare buna se rezolva. Modelul e simplu si eftin si nu necesita investitii nervoase. Si partea electronica e buna si pt termic si pt electric (vorbesc de statie, servouri,receptor, etc) asa ca banii nu se pierd.
La RR era un pusti cu tatal cu o aripa de polistiren cu un sandou. Chiar era distractiv si daca prindeai si niste termica chiar ca nu iti mai trebuie motor.
#53
Postat 19 November 2004 - 11:49 AM
Pentru mine cel putin, termicele au farmecul lor aparte.Ce daca te enervezi ca nu porneste si atunci cand porneste face zgomot mare.Toate fac parte din placerea zborului.Cu electricul merita in schimb la motoplanoare ca sa poti sa opresti motorul complet in zbor.Acolo chiar se vede avantajul.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 19 November 2004 - 11:50 AM
#54
Postat 19 November 2004 - 01:18 PM
Cele cu segmenti au durata de viata mai mare. Dezavantaje : putere mai mica, rodaj.... Asa-i ?
#55
Postat 19 November 2004 - 01:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 November 2004 - 01:43 PM
Cu rabdare si ciocan.
#56
Postat 19 November 2004 - 01:48 PM
Care sunt temperaturile minime la care poti sa zbori >?
#57
Postat 19 November 2004 - 05:34 PM
Marinaru, la 19 Nov 2004, 11:24, a spus:
Marinaru are dreptate,nimik de zis sau de argumentat.
singurul lucru pe care eu il am de zis este ca in general cei "care viseaza" sunt incepatori si n-au zburat niciodata nimik.
deci nici ei nu stiu la ce viseaza.poti sa visezi la a pilota un termik,daca ai zburat electricu tau ,si tza dat un coleg pa camp un minut termiku lui.altfel nu poti sa visezi pt ca nu cunosti diferenta intre cele doua tipuri de zbor e respectiv t
si depinde si de firea omului.
unora le place zborul calm,altii vor adrenalina.
oricum investitiile sunt destul de mari pt ambele tipuri de zboruri!!
in concluzie:marinaru are dreptate!
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 19 November 2004 - 05:35 PM
#58
Postat 25 November 2004 - 11:21 AM
Citeaza
Poti avea dreptate ! Daca ai uzura mare a motorului, compresia poate fi mai buna la temperaturi scazute, tocmai din cauza dilatarii pistonului si racirii mai puternice a camasii, reducand jocul dintre acestea!
Zic si eu ! :D
HPI Sprint 2 Flux
TD DESC410R
HPI Savage X Nitro 4.6
HPI E-Firestorm
Hot Bodies HPI TC-FD DriftÂ
#59
Postat 26 November 2004 - 03:28 AM
Pacat ca noi functionam mai greoi la frig :D