Modelism - RHC Forum: RC Paramotor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 15 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

RC Paramotor cum devine o jucarie model ...

#61 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 26 August 2010 - 04:52 PM

Vad ca sunt mai multi amatori de parapante RC cu sau fara motor, ceea ce ma bucura.

Am adunat peste 30G de informatii, poze, planuri, documetatii despre parasutism RC, paramotoare RC, si altele conexe acestui domeniu.

Greu de sistematizat: sau adunat prea multe.

Asa ca abordez cate o tema.
Fisier atasat  vlcsnap27.JPG (4.68K)
Number of downloads: 10
Prima a fost Skysurfer (sau clonele) - upgrade la motor brushless, lipo, esc, servo, receptor si corespunzator alta statie de radiocomanda. Upgrade la parasuta - cea originala n-a vrut sa zboare de nici un fel (facuta, si zboara excelent, pe vreme cu vant pina la max: 5 kmh)
Fisier atasat  OK_vlcsnap_2010_08_19_16h01m22s49.JPG (51.42K)
Number of downloads: 10
A doua a fost variata lui Troy din Florida: Seabreeze parachute 1.58m (facuta manual din ripstop, testata in zbor inainte de a fi livrata, calitate excelenta) cu gondola construita de mine dupa planurile primite de la Troy. Este varianta americana a parasutei cu motor de la Hirobo. (facuta, si in sfarsit zburata, pe vreme cu vant pina la 10 kmh - merge si la 15 kmh, dar, nu sunt inca un pilot asa experimentat). Zboara excelent.

A treia varianta va fi: adaptarea gondolei actuale pentru a zbura si cu parapanta de 2.15 de la HK (am vazut pe foum la HK ca trebuie reglata pentru a fi folosita la paramotor)

Ar mai fi si a patra: adaptarea unui kite de 1.80 tip parapanta (studiez cum sa adaptez suspantele, sper sa reusesc, dar nu este chiar o prioritate pentru mine, in acest moment)

Mult succes !

Aceasta postare a fost editata de popad: 26 August 2010 - 04:56 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#62 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 26 August 2010 - 09:03 PM

Acum sunt acasa, dar maine sper cand ajung la birou sa pot trimite un plan de parapanta facut in surfplan (parca) de un tip francez (mi se pare ca apartine lui 56ludovic56). Eu as vrea sa o pot confectiona, insa am nevoie de exercitiu si materiale.
Deasemenea intentionez ca maine sa postez si o schita preliminara cu conceptul meu de seleta pt aripa la liber. As fi foate interesat de ce idei s-ar putea naste daca ne-am intalni candva popad.

Cu consideratie,
pilot de parapanta,
Lucian L.

PS: Propun sa rugam un moderator sa mute topicul la ARF review sau sa facem unul nou acolo pt aripa de la HK, fie ea parapanta cu/fara motor.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#63 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 26 August 2010 - 10:08 PM

Salut Lucian,

si pe mine ma tenteaza sa fac una cu mana mea, dar trebuie o masina de cusut si sa stii ce sa faci cu ea si mult exercitiu, ceea ce inseamna mult timp si multe incercari.

Am gasit tehnica coaserii parapantei RC (la seabreeze parachute, pe un site in germania unde este un manual intreg despre parasutism RC, si am gasit de curand niste materiale interesante - am dat link-ul pe un alt topic cu construirea unei parapante).

Eu cum nu prea am timp de cusut si nici de experimente, am luat legatura cu toti constructorii de parapante RC (rusia, croatia, germania, spania, SUA, corea de sud, japonia, china) cerand oferte, taxe de expediere in Romania, modalitati de plata, si alte informatii tehnice.

Asa l-am ales pe Troy cu Seabreeze parachute (a fost la vremea respectiva (acum un an, aproximativ) cea mai buna oferta relativ pret/taxe/calitate/suport tehnic.

Si cateva poze din procesul productiei lui Troy:
Fisier atasat  17.jpg (44.38K)
Number of downloads: 42Fisier atasat  13.jpg (35.35K)
Number of downloads: 40Fisier atasat  23.jpg (47.54K)
Number of downloads: 39

M-as bucura sa colaboram, deorece pilotezi parapante adevarate, sigur vii cu cunostinte pe care eu ca pilot RC al parapantei nu le am, decat din teorie.

Si probabil vom putea imbunatati anumite aspecte ale controlului RC.

Cu schema propusa pentru adaptarea gondolei, cred ca ma apropii de un control mai complet (schimbare de centru de greutate pentru viraje, dar si folosirea "franelor" pentru viraje si aterizare, eventual alte evolutii.

Cu stima,
Aterizari fericite !

PopaD
0

#64 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 27 August 2010 - 08:18 AM

Salutare,

Uite asta e link-ul pt pagina lui 56ludovic56. E genial omul!
http://www.youtube.c...u/0/Pu4Bhy1P5UI

Iar aici este site-ul de unde am luat eu mai demult niste planuri.
http://parapente-rc.com/

Din cauza dimensiunilor fisierelor, nu pot sa pun decat un singur plan (din cele 3-4 pe care le-am mai gasit prin calculator).
Fisier atasat  Paraglider_0_22m.pdf (433.31K)
Number of downloads: 43

...va urma...
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#65 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 27 August 2010 - 08:50 AM

...continuare...


Asta este prima schita pe care am realizat-o pentru seleta pe care am de gand sa o fac.
Fisier atasat  schita__1_page1_image1.jpg (431.87K)
Number of downloads: 34

Precizarile pe care vreau sa le fac sunt legate de servo:
1. Eu am trecut "micro" in schita, dar dupa analize ulterioare, am concluzionat ca am nevoie de servo standard, MG, >10kgf-cm
2. Servo #1 l-am gandit pentru sistem "speed"
3. Servo #2 si #3 sunt pentru comenzi
4. Servo #4 sper sa reusesc sa il fac pentru pozitia CG in zbor.

Din cate am citit eu pana acum, pentru aripa asta se preteaza un "Ken" de 30 cm, deci destul de mare. Insa pana acum tot ce am gasit eu ar fi figurine ale WWE de 18-19 cm la un pret de aprox 80 lei. Sincer mi se pare prea multi bani pt 18 cm doar ca sa devina "victima". Am gasit si de 30 cm, insa au preturi incepand cu 200lei. Asa ca ma gandesc sa fac scheltul din metal (cornier si sarma OL) pe care sa il imbrac cu un combinezon, si in cap sa ii pun o casca din plumb topit, care sper sa ma ajute si la balansarea CG.

Astept pareri despre cele mai sus.


Cat despre tricilu pe care vrei sa il modifici, eu as sugera sa il lasi asa cum e si sa iti faci altul. Sunt convins ca la triciclul pentru aripa de la HK nu va fi nevoie de balansarea CG, ci doar de actionarea comenzilor. Din cate am citit pana acum, aripa este trimata pentru zborul la liber, iar pentru motorizare este nevoie de modificare geometriei bordului de atac, prin trimaj gen "speed". Situatia este asemenea celei din zborul 1:1. O modalitate comoda este prezentata pe forumul HK.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#66 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 27 August 2010 - 02:45 PM

Uite AICI niste idei.

Pentru "speed"

Am vazut o implementare la Skysurfer facut din polistiren (gondola), o schimbare in zbor a unghiului de atac al aripii (inteleg ca "speed" la asta se refera)

Fisier atasat  SkyRallyGondel.jpg (90.3K)
Number of downloads: 38Fisier atasat  eppRally2.jpg (98K)
Number of downloads: 34

Si varianta coreana (de care aminteam)

Fisier atasat  FlyPG1.JPG (87.93K)
Number of downloads: 33Fisier atasat  FlyPG2.JPG (93.14K)
Number of downloads: 41

Revenind la ideea mea: imbina si modificarea C.G. si folosirea "franelor", configuratia RC fiind cea a unui avion cu eleroane (mod 2).

Throttle cu directia(schimbare CG stanga-dreapta), si V-mix pe "eleroane" (sus, mijloc, jos - oricum se pot pozitiona in orice pozitie).

De aceea vreau sa si modific gondola actuala.

Mult succes !
Aterizari fericite !

PopaD
0

#67 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 27 August 2010 - 05:32 PM

Adaug si o schema:
Fisier atasat  Schema.gif (22.61K)
Number of downloads: 40

si sursa de inspiratie:
Fisier atasat  PICT2082.jpg (46.66K)
Number of downloads: 40Fisier atasat  PICT2080.jpg (75.49K)
Number of downloads: 49

Si doua poze de la zborurile de azi dimineata:
Fisier atasat  vlcsnap_2010_08_27_12h29m37s232.JPG (77.27K)
Number of downloads: 43Fisier atasat  vlcsnap_2010_08_27_12h17m57s173.JPG (62.4K)
Number of downloads: 38JPG]
Aterizari fericite !

PopaD
0

#68 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 27 August 2010 - 06:25 PM

Salutare,

Poza care ai pus-o tu pt speed este de fapt pt trimere, daca nu ma inles, care sunt la fel ca speed-ul numai ca e actionat manual si se foloseste la paramotor. Speed-ul insa este actionat de picioare. Diferente constructive intre ele sunt, dar in fond au accelasi scop.

Am sa incerc sa explic un pic care e rolul lor in zbor.....

In cazul trimmer-elor: Asimileaza actiunea motorului de la motoparapanta cu actiunea unui mosor, in sensul ca ii da ansamblului viteza orizontala. Insa daca viteza de zbor a parapantei este mai mica decat viteza imprimata de motor/mosor atunci parapanta devine un fel de parasuta de franare, ca la cursele de masini, rezultatul fiind devastator. Aceasta situatie este f des intalnita la aripile de incepatori, care ofera siguranta in detrimentul performantei.
Si pentru a evita situatia de mai sus, se folosesc aceste trimmer-e (care sunt ca un fel de curea) care modifica unghiul de incidenta al bordului de atac, marindu-i viteza orizontala, dar totodata scazand-i finetea. Acum intra frumusetea motorului, caci cu ajutorul lui pierderea de inaltime nu este atat de importanta.

In cazul speed-ului: Acesta actioneaza la fel (scurteaza lungimea chingilor A si de cele mai multe ori si pe cele B ) marindu-i viteza de deplasare. Acesta se foloseste deobicei pentru a iesi dintr-o situatie mai delicata sau pentru a traversa o zona de descendenta.

Sistemul de trimmer nu imi e familiar, dar despre speed pot spune ca acesta, fiind actionat cu picioarele, poate fi progresiv, asemenea turatiei data motorului.

Cam asta despre "speed".




Acum despre CG.
Un viraj executat corect, la parapanta, presupune ca odata cu actionarea comenzilor sa se aplice si mai multa greutate pe chingile din interiorul virajului prin aplecarea pilotului in acea parte a seletei.


Ca setare pentru Tx si eu ma gandeam tot la mixaj delta, cu canalul 3 pe speed si 4 pe balansarea CG-ului.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#69 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 27 August 2010 - 06:48 PM

Excelente explicatii, Lucian.

Multumesc.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#70 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 29 August 2010 - 12:46 PM

Daca ploua, m-am intors in "laborator". Doream sa fac o cronometrare, sa stiu care ar fi durata unui zbor sigur.

Reamintesc configuratia:

motor: turnigy 2217-20(860KV)
ESC: smart rc 30A
elice: 10"x5"
servo: zebra ZS 1113 (standard)
receptor: spektrum AR500

Instrumente de masurare folosite: Watmetru pelikan,
turometru turnigy, anemometru Windmaster 2

Rezultate:

Dupa 10 min:
4,60A 11,55V 53W 911mAh 6000rtm 43kmh

Dupa 15 min:
4,50A 11,35V 51W 1244mAh 5800rtm 41kmh

Dupa 20 min:
4.80A 11,15V 54W 1675mAh 5760rtm 41kmh

Dupa 25 min:
4.80A 11.05V 53W 2140mAh 5730rtm 40kmh

Dupa 30 min:
4,70A 10,95V 51W 2480mAh 5670rtm 45kmh

Dupa 35 min:
5,20A 10,65A 55W 2900mAh 5820rtm 41kmh

La 40 min:
2,50A 8,20A 19W 3283mAh.

Concluzia pot zbura cu RC paramotorul 30 min !

Pentru mine este ok. La inceputul testului aveam o tensiune de 12.65V.
Am simulat o decolare cu motorul la maxim, apoi am redus la 51-52W.
In timpul testului am actionat si servo din cand in cand pentru a simula diverse viraje,
si am incercat sa tin throttle cel putin la 50W, de aici anumite fluctuatii ale puterii.

Dupa minutul 36-37 scaderea a fost vizibila.

Motorul si ESC nu s-au incalzit de loc.

Aceasta postare a fost editata de popad: 29 August 2010 - 12:48 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#71 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 29 August 2010 - 03:16 PM

Interesant...

Dar testul facut de tine este cu motorul pornit constant, adica fara "odihna".
In zborul cu paramotorul, la fel ca la planoare, motorul este folosit doar pentru castig de inaltime. Pentru deplasarea pe orizontala, fara aport extern de viteza, motorul este pe relantiu.

Cred ca mai interesant ar fi sa incerci sa estimezi experimental cat urca cu motorul pornit timp de -xxx- secunde si in cat timp ajunge la sol cu motorul oprit. Astfel ai putea sa estimezi cat urca in cele 30 minute si in cat timp coboara, rezultand timpul final relativ de zbor. Este posibil ca aparatul care il ai acum (aluzie nemascata pt sosirea aripii HK :lol: ) sa aibe o limita de plafon, peste care sa nu mai fie capabil sa urce. Nu stiu, este o posibilitate...

Un parametru de comparatie intre aripile 1:1, din aceeasi certificare DHV, este "finetea" (eng. "glider ratio", parca). Aceasta este definita ca raportul intre inaltimea punctului de plecare si distanta orizontala totala parcursa din acel punct. Pentru aripile catalogate DHV 1 finetea este undeva la 7-8, iar la cele de competitie parca undeva pe la 11-12.

Totusi, in cazul parapantelor, un alt factor de comparatie (regasit implicit si in "finete") este viteza, mai exact cea minima, cea de "de croaziera" sau de zbor si cea maxima. (Asta asa ca o idee...)

Cat tine despre singuranta zborului, dpdv al curentului, eu zic ca nu ar trebuie sa iti faci probleme pentru ca pentru a ateriza nu iti trebuie motor. ai nevoie doar de comenzi, la fel ca la planoare. Acum asta mai depinde si de profilul aripii...

Sper ca am reusit sa ma exprim coerent. Daca nu, raspund la orice intrebare, sau erata.



Cu prietenie,
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#72 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 29 August 2010 - 04:00 PM

Cateva precizari.

Doua saptamani am facut o serie de teste, de fapt am invatat foarte multe despre lansarea din mana a paramotorului RC, cum sa-l mentin la o altitudine constanta, cum sa fac viraje largi sau stranse cu el, aterizari cu sau fara motor, un looping (incercand sa ies din stall, si din fericire reusit), etc.

Am tot urmarit pozitia throttle pentru diverse faze de zbor. De exemplu la decolare este aproximativ 75%, dupa care trebuie redus repede la 50%, altfel aripa ia altitudine prea repede si intra in stall, dupa care urmeaza o cadere de 5-6m.

Pentru a mentine altitudinea am observat ca este suficient 50% pe throttle. AOA variaza in functie de throttle. Daca maresc usor peste 50%, aripa incepe sa ia altitudine.

Interesant de testul propus de tine, dar pentru a-l face trebuie sa ies pe un teren deschis. Unde zbor eu acum este o vale si daca ma inalt deasupra padurii risc sa chem iar alpinistii utilitari sa recuperez paramotorul :lol: , asa cum am PATIT deja cu clona Skysurfer.

Nu stiu exact finetea aripii lui Troy dar intr-o zi fara vant cred ca o sa incerc sa aflu un raspuns (cam greu cu masuratorile). Eventual am sa instalez altimetru pe gondola).

Multumesc, pentru idei si precizari/explicatii.

Aceasta postare a fost editata de popad: 29 August 2010 - 04:02 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#73 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 29 August 2010 - 06:56 PM

Lucian,

o noua (sau redescoperita) SURSA de inspiratie.

Personal varianta de AICI mi se pare mai buna.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#74 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 30 August 2010 - 07:55 AM

Interesant si cam complicat totusi. Nu prea am reusit sa inteleg toate acele articulatii si placute. Poate ca nici nu am studiat modelul indeajuns.
Eu cred ca o sa incerc sa fac un pilot in genul celor ai lui Opale.

Vezi postareapopad, la Aug 29 2010, 07:56 PM, a spus:

Lucian,

o noua (sau redescoperita) SURSA de inspiratie.

Personal varianta de AICI mi se pare mai buna.



Si ca tot veni vorba.... Oare sa incerc sa sudez cu electrod piesele metalice (cadru, tije, sarma) sau sa incerc sa le prind cu suruburi si nituri-capse?
Inca nu m-am apucat de constructie, sper sa incep saptamana asta.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#75 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 30 August 2010 - 08:43 AM

Salutare, din nou,

Ma tot gandesc la materiale si modul lor de prindere, forme etc. pentru pilot+seleta.
Insa nu ma pot decide la o greutate a pilotului. In forumul HK scrie ceva de 1200-2000 gr (+ 190 gr aripa), iar in specificatiile originalului zice 780-950 gr (cu greutatea aripii inclusa).
Pentru mine conteaza foarte mult greutate in zbor.

Am vrut sa intreb pe forumul HK, insa nu mi-a dat voie sa postez. Nu stiu de ce.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#76 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 30 August 2010 - 11:40 AM

Vezi postareaCostumas, la Aug 30 2010, 09:43 AM, a spus:

Salutare, din nou,

Ma tot gandesc la materiale si modul lor de prindere, forme etc. pentru pilot+seleta.
Insa nu ma pot decide la o greutate a pilotului. In forumul HK scrie ceva de 1200-2000 gr (+ 190 gr aripa), iar in specificatiile originalului zice 780-950 gr (cu greutatea aripii inclusa).
Pentru mine conteaza foarte mult greutate in zbor.

Am vrut sa intreb pe forumul HK, insa nu mi-a dat voie sa postez. Nu stiu de ce.


Relativ la cadrul de la paramotorul meu, facut din din coarda de pian cu diametru de 4mm, le-am legat cu sarma de cupru, si apoi am lipit cu cositor cu o mini lampa cu gaz. Deasupra am pus niste rasina pentru metale. Super rezistenta la crash-uri si aterizari mai brutale.

Despre greutate, cred ca trebuie tinut cont pentru inceput de specificatiile producatorului.

De exemplu am incercat parapanta din ripstop cu gondola de la Skysyrfer (350 gr) si nu reausea sa tina suspantele intinse. Cu cea actuala de 885 gr este super ok.

Apropo de forum la HK, aceeasi problema. Astept sa vad daca se rezolva.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#77 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 31 August 2010 - 09:41 PM

Inca un SITE despre parapantele RC cu si fara motor.

Aceasta postare a fost editata de popad: 31 August 2010 - 09:43 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#78 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 September 2010 - 12:18 PM

Nu stiam de site-ul ala.

Uite ce am citit azi pe forum la HK:

"your 1.3 weight target is fine and sounds pefrect. The pilot you saw on that other forum does not have the ballast. They put the ballast in the "harness" that the pilot sits on like a sling. The total weight will end up being about 1.3 to 1.6kg. Don't need much wind but it sounds like you did not make the bridle modification in the posted videos. There is a vid posted on each topic in this thread a couple pages back. Here is the link again. This will make it much better.Thumbs Up Try this mod before changing your separation.
http://www.youtube.c...h?v=9H-NTp7LMSc "

Cam asta ar fi pozitia finala a chingilor cand sistemului speed e apasat la maxim.



De vreo 2 zile tot incerc sa modelez din ceara capul pilotului pentru a putea face apoi negativul din ipsos spre a turna in el plumb. Ma chinui si nu reusesc sa fac mare lucru pentru ca mi-a fost lene sa ma duc pana la parinti la casa sa iua o bucata de ceara naturala si eu am tot incercat cu ceara din aceea alba din comert de la lumanari. Nu merge! Asta alba se topeste mult mai repede, practic se topeste in mana. Mai fac o incercare azi, iar diseara ma duc dupa bucata aia de ceara de la albine (sper sa o mai aibe).


O alta problema: Ce servo-uri ai sa folosesti? Din experienta, daca nu faci acro, la comenzi nu ai tensiune foarte mare, insa la sistemul speed (mai ales daca actionezi si chingile :rolleyes: este nevoie de forta ceva mult mai mare. Personal am dubii daca o sa se poata actiona (scurta) toate chinghile prin sistemul speed. Iar pentru balansarea CG-ului habar nu am ce forta va trebui (la prima strigare, 1-2 kgf, cred).

Eu ma gandeam la MG996R standard pentru speed. Acum nu stiu daca o sa folosesc din acestea si pentru comenzi si CG. As vrea sa consult si alte pareri.


Am verificat pe "mail tracking" si spunea ca pe 31 a plecat coletul spre Romania. Incep sa am emotii...
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#79 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 01 September 2010 - 05:40 PM

Vezi postareaCostumas, la Sep 1 2010, 01:18 PM, a spus:

Nu stiam de site-ul ala.

Uite ce am citit azi pe forum la HK:

"your 1.3 weight target is fine and sounds pefrect. The pilot you saw on that other forum does not have the ballast. They put the ballast in the "harness" that the pilot sits on like a sling. The total weight will end up being about 1.3 to 1.6kg. Don't need much wind but it sounds like you did not make the bridle modification in the posted videos. There is a vid posted on each topic in this thread a couple pages back. Here is the link again. This will make it much better.Thumbs Up Try this mod before changing your separation.
http://www.youtube.c...h?v=9H-NTp7LMSc "

Cam asta ar fi pozitia finala a chingilor cand sistemului speed e apasat la maxim.



De vreo 2 zile tot incerc sa modelez din ceara capul pilotului pentru a putea face apoi negativul din ipsos spre a turna in el plumb. Ma chinui si nu reusesc sa fac mare lucru pentru ca mi-a fost lene sa ma duc pana la parinti la casa sa iua o bucata de ceara naturala si eu am tot incercat cu ceara din aceea alba din comert de la lumanari. Nu merge! Asta alba se topeste mult mai repede, practic se topeste in mana. Mai fac o incercare azi, iar diseara ma duc dupa bucata aia de ceara de la albine (sper sa o mai aibe).


O alta problema: Ce servo-uri ai sa folosesti? Din experienta, daca nu faci acro, la comenzi nu ai tensiune foarte mare, insa la sistemul speed (mai ales daca actionezi si chingile :unsure: este nevoie de forta ceva mult mai mare. Personal am dubii daca o sa se poata actiona (scurta) toate chinghile prin sistemul speed. Iar pentru balansarea CG-ului habar nu am ce forta va trebui (la prima strigare, 1-2 kgf, cred).

Eu ma gandeam la MG996R standard pentru speed. Acum nu stiu daca o sa folosesc din acestea si pentru comenzi si CG. As vrea sa consult si alte pareri.


Am verificat pe "mail tracking" si spunea ca pe 31 a plecat coletul spre Romania. Incep sa am emotii...


Salut !

am vazut filmuletul si este si o poza comentata acolo, dar atentie, este vorba de modificarea AOA pentru paramotor. Multi au incercat fara aceasta modificare cu diverse gondole dar nu au zburat pina nu au facut modificarea indicata de beladog. Cum spuneai si tu ea vine setata cu AOA ca paraglider simplu nu "motorizat".

Eu am folosit pina acum standard. Acum am pe paramotor un Zebra ZS-S1113. Si a facut fata la toate zborurile fara probleme (modifica CG-ul). Am instalat pe el si un servosaver.

Acum am cumparat ZS-S2113 (2 buc.) si doua HS-311, in vederea de a folosi o pereche pentru extensia de care aminteam undeva mai sus, pentru actionarea "franelor". Ma tenta si pe mine sa incerc unele metalice, daca va fi cazul in viitor.

A mea ajunge maine.

Deschidem un topic nou la ARF.

Aceasta postare a fost editata de popad: 01 September 2010 - 05:44 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#80 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 01 September 2010 - 07:51 PM

Si o mica completare. Cum se foloseste surfplan, si un zbor al unei parapante RC de 2,4m si o idee pentru schimbarea AOA la Skysurfer (sau clone).

Aceasta postare a fost editata de popad: 01 September 2010 - 07:53 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#81 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 September 2010 - 09:32 PM

Vezi postareaCostumas, la Sep 1 2010, 01:18 PM, a spus:

[...] Din experienta, daca nu faci acro, la comenzi nu ai tensiune foarte mare, insa la sistemul speed (mai ales daca actionezi si chingile :) este nevoie de forta ceva mult mai mare. [...]


Corectura de dactilografiere:

(mai ales daca actionezi si chingile B )
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#82 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 02 September 2010 - 06:26 PM

Am primit HK Paraglider Parafoil 2.15m.

Iata cateva poze facute in fuga:

Fisier atasat  HPIM2134.JPG (86.83K)
Number of downloads: 22Fisier atasat  HPIM2135.JPG (138.44K)
Number of downloads: 18Fisier atasat  HPIM2136.JPG (75.73K)
Number of downloads: 15HPIM2136.JPG]Fisier atasat  HPIM2137.JPG (71.33K)
Number of downloads: 15Fisier atasat  HPIM2138.JPG (98.29K)
Number of downloads: 19

Eram un pic in dubiu dupa ce am citit tot felul de comentarii pe HK despre acest produs, asupra calitatii.

Pina la urma, am intrebat pe forumul din franta (modelisme), pe una din pesoanele care criticau de zor calitatea parapantei de la HK, daca a cumparat una. Mi-a spus ca nu, si ca vazuse una pe un alt forum francez. (Din cate am observat in special cei din franta au avut de obiectat despre acest produs.) Exista un produs similar in franta cu peste 250 Euro, daca imi amintesc bine.

Mai multe puteti citi si voi pe forumul de la HK.

Personal sunt multumit de calitatea materialului si a suspantelor. La pretul acesta este super ok.

Astept sa se faca vreme buna de zbor pentru teste (dupa cum sunt previziunile, mai am de asteptat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )
Aterizari fericite !

PopaD
0

#83 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 03 September 2010 - 12:46 PM

Te invidiez! Abia astept sa vina si a mea.

Felicitari!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#84 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 03 September 2010 - 05:36 PM

Lucian, o sa vina si a ta.

Sper sa deschizi un nou topic la ARF, pentru ca sunt curios sa citesc parerea unui parapantist adevarat despre acest produs.

Eu unul sunt multumit, dar nu am avut cu ce compara (vorbesc de una adevarata).

Din ce am citit in "The Art of Paragliding" si am vazut pozele de acolo este similara cu una adevarata.

Chiar ma gandesc sa o folosesc cu o gondola fara motor, sa vad cum se comporta in zbor.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#85 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 04 September 2010 - 10:09 AM

Revin cu niste poze mai bune:

Fisier atasat  DSC00879.JPG (95.86K)
Number of downloads: 11Fisier atasat  DSC00878.JPG (98.42K)
Number of downloads: 14Fisier atasat  DSC00876.JPG (107.21K)
Number of downloads: 21DSC00876.JPG]Fisier atasat  DSC00883.JPG (107.48K)
Number of downloads: 17

Azi am avut un pic de timp sa ma uit mai atent la parapanta de la HK si este ok. Nodurile suspentelor sunt ok, intarite cu un adeziv.

Materialul este de calitate buna. Se umfla usor.

Greutatea este de 183,8 grame.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#86 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 04 September 2010 - 10:12 AM

(continuare)

Fisier atasat  DSC00884.JPG (100.95K)
Number of downloads: 11Fisier atasat  DSC00880.JPG (86.63K)
Number of downloads: 12Fisier atasat  DSC00877.JPG (100.19K)
Number of downloads: 10DSC00877.JPG]Fisier atasat  DSC00875.JPG (100.52K)
Number of downloads: 8Fisier atasat  DSC00874.JPG (92.11K)
Number of downloads: 9

Pe curand !
Aterizari fericite !

PopaD
0

#87 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 04 September 2010 - 05:20 PM

Inca doua poze cu comenzile:

Fisier atasat  HPIM2141.JPG (97.68K)
Number of downloads: 13Fisier atasat  HPIM2140.JPG (93.91K)
Number of downloads: 10

Firele izolate sunt comenzile.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#88 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 06 September 2010 - 06:51 AM

...mda.... Pentru cursa servourilor de la comenzi sunt necesare se pare multe teste. Asta este... testam...
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#89 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 06 September 2010 - 09:34 AM

O mica intrebare......., in special pentru @costumas care stie bine cum se pune problema la parapantele adevarate.......ai (aveti) idee care ar trebui sa fie greutatea finala a gondolei, raportata la suprafata alara a parapantei de la HK?...ma bate si pe mine un gand sa-mi iau una.....
0

#90 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 06 September 2010 - 10:08 AM

Vezi postareatetea, la Sep 6 2010, 10:34 AM, a spus:

....ai (aveti) idee care ar trebui sa fie greutatea finala a gondolei, raportata la suprafata alara a parapantei de la HK?


Este foarte greu sa determini un raport suprafata/greutate. Parapantele pe langa clasa de performanta se mai catalogheaza si in clase de greutate. Iar pentru aceeasi clasa de greutate pot aparea diferente foarte mari in functie de performantele fiecarei aripi.

Acum despre aripa HK......
Daca mi se da voie, in pagina de prezentare a originalului se specifica ceva de genul 640gr pilot si 980gr greutate de zbor (pilot + seleta +aripa) pentru zborul liber si 1100gr pentru motoparapanta, insa nu specifica clar daca este greutatea triciclului sau greutatea de zbor.
Pe de alta parte, in forumul HK, am gasit in cateva locuri valori de genul 1,3 - 2,2 kg a triciclului, functie de conditiile meteo. Iar despre greutatea pentru zborul liber nu am citit nimic (pana acum) pe forumul HK.


Eu mi-am facut un reper la 1,3 kg pentru greutate de zbor (pilot, seleta, aripa), in cazul zborului liber. Si o sa mai testez pe traseu greutatea potrivita.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

Arata acest topic


  • 15 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro