Modelism - RHC Forum: RC Paramotor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 15 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

RC Paramotor cum devine o jucarie model ...

#421 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 02 October 2013 - 10:05 AM

Vezi postareapopad, la 22 September 2013 - 06:58 PM, a spus:

A fost o modalitate simpla de a verifica teoria celor de la Scout paramotor. Da, functioneaza, dar ar mai fi de lucru ... Oricum se poate compensa prin pilotaj adecvat si e mult mai simplu :) .

Greutatea paramotorului in ultima varianta, dupa revizie, este 923 grame (apropo, husa cantareste 10 grame).

Ca sa iei curbe pe dreapta sau pe stanga, generezi un balans, apoi o usoara accelerare si nu vei avea probleme. Daca te uiti la filmele mele, vezi ca iau curbele in ambele sensuri fara probleme. Doar avem acelasi model, chiar daca fiecare l-a personalizat cum a crezut de cuviinta.

..................................
Nu am mai avut timp sa intru pe aici...Nici la zbor nu am mai fost de 2-3 sapt (lucru neobisnuit pt. mine...) :blush:
...Ma gandeam ca poate, acel dispozitiv va compensa progresiv cuplul motorului...in asa fel incat paramotorul sa nu mai traga stanga atunci cand accelerezi mai tare...
...Sigur...Se poate compensa din modul de pilotaj...dar ar fi muuult mai fain daca s-ar putea accelera mai tare si paramotorul sa se deplaseze tot inainte...
...Problema asta e mai suparatoare (in cazul meu) atunci cand zbor pe vreme cu un pic de vant si cand trebuie accelerat ceva mai tare pt. a invinge vantul...Paramotorul meu, daca motorul este accelerat mai tare si insist cu virajul dreapta, ezita un timp fara sa ia virajul, apoi se innoada si cade in spirala...Lucru extrem de urat...
Trebuie sa-mi fac calcule in minte, inainte de a face o manevra...Daca vreau sa virez dreapta, reduc acceleratia si abia dupa ce ia virajul accelerez iar.
Iar daca vreau totusi sa accelerez, il las s-o ia spre stanga...urca in spirala...apoi reduc putin acceleratia pana la nivelul la care zboara drept fara sa piarda inaltime si continui pilotajul...
.................................
Am facut probe cu 3 tipuri de elici (APC...GWS...elice SF...) dar diferentele sant aproape insesizabile...Nu s-a schimbat comportamentul paramotorului...Tot asa trage stanga...Ba mai mult...Cu elicea SF (pe motorul meu) eficientza scade mult...Consuma acumulatorul de 2 ori mai repede si nici nu mai prinde viteza...
Cel mai bine s-a comportat cu elice GWS HD (cele portocalii subtiri) 10x6...Cu o astfel de elice zbor 20 min cu un LiPo de 1300 mAh si prinde si ceva viteza. In felul acesta nu trebuie sa accelerez mai mult de 40-50 % pt. un zbor orizontal....Elicile SF cred ca sant mai potrivite pt. motoare lente (max. 850 kv)...Eu am pe paramotor un motor mai mic...2825-1000kv - 900 gr.tract. - 12 Amp. max.Pt. acest motor nu sant indicate elicile SF...Am incercat si testele confirma acest lucru.

.................................
Greutatea paramotorului meu este undeva la 700...750 gr...Am incercat sa adaug greutate pe el, montand un LiPo de 2200 mAh (+ 75 gr)...Zborul s-a stabilizat un pic, dar in schimb vine ca ghiuleaua la sol...La aterizari, triciclul este solicitat mult mai mult...Nu-mi place!!!...Si mai mult...Balansul in timpul zborului se amplifica si e mai greu de controlat...
.................................
Sper sa reusesc sa prind vreme mai calma in zilele urmatoare si sa ies la zbor...Deja mi-e dor sa ridic in aer o zburatoare!!! :yahoo: :rolleyes:
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#422 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Iași

Postat 03 October 2013 - 03:23 PM

Vezi postareadan1972, la 02 October 2013 - 10:05 AM, a spus:

..................................
:yahoo: :rolleyes:

Mai umblă la reglaje.
CG, mai în spate (vezi că ti-am mai explicat cum).
Tensiunea în firele de frână e foarte importantă. Dacă e prea mare are tendința puternică să balanseze la viraje și / sau tracțiune mărită, dacă e prea mică nu virează corect. Eu zic că modul prezentat de francezul de la Opale e cel mai bun. O lansezi și te uiți în zbor orizontal la "eleroane" ca să fie în poziția neutră (ca la avioane), apoi tragi de fire în jos pâna vezi că se mișcă "eleroanele". Aterizezi, lungești / scurtezi firele astfel ca brațele să fie în poziția neutră. Lansezi, tragi puțin în jos de ambele fire și faci viraje. Stabilești astfel poziția firelor când virează corect.
Apoi poți încerca compensarea prin mixarea (cu un procentaj nu prea mare) a celor doua brate cu turația motorului.
Pe vânt n-ai ce face, trebuie să-i mai pui greutate. E o chestiune de fizică.
Fisier atasat  LevelFlightForces.jpg (23.52K)
Number of downloads: 84
Sau îi pui speed bar (mai complicat).
La decolare (important!) firele trebuie trase un pic în jos față de zborul orizontal.
Aterizezi cu ceva motor și cu fața în vânt și când mai ai puțin pâna la sol tragi puternic de fire provocând un balans în față.
Succes.

Am încercat și eu elici SF și am pățit mai rău decât tine. La tracțiune mai mare și vibrau (ca un sunet de bucium vibrat). Așa că am rămas la APC -E style.

Eu am trecut la zboruri de noapte. Păcat că nu am poze bune cu zborul.
Fisier atasat  Fotografie-0106b.jpg (264.83K)
Number of downloads: 44
Fisier atasat  Fotografie-0108b.jpg (138.21K)
Number of downloads: 41

_
0

#423 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 05 October 2013 - 03:47 PM

@pe3scu - Multumesc frumos pt. sfaturi!!! Chiar m-au edificat cu unele probleme!!!

1 - Nu stiam de treaba asta cu franele care influenteaza balansul...in viraje si tractiune...M-am mai jucat in timpul zborului la trimul de ridicare-coborare...si pur intamplator am remarcat ca daca liniile de comanda sant mai tensionate, se destabilizeaza zborul si incepe sa balanseze mai rau...se opune cu greu vantului...etc...Am ajustat trim-ul in pozitia in care am vazut ca zboara cel mai stabil si nu am mai insistat...Asa a ramas...
...Dar o sa fiu atent la urmatorul zbor, cum arata profilul aripii...Din ce imi aduc aminte se vedeau franele usor trase in jos (tensionate...)...Chiar si pe site-ul coreeanului am vazut ca are reglate franele destul de tensionate...La aripile lui, se vad franele trase in jos...Dar cred ca e corect cum spui tu...E mult mai logic...Profilul aripii trebuie sa asigure o scurgere buna a aerului...nu sa opuna rezistentza din frane...in zborul drept...

2 - Daaa! Si pt. mine elicile SF au fost o mare dezamagire!!!...Si eu am sesizat un zgomot vibrat de tonalitate joasa, la turatii mai mari...Probabil or fi potrivite pt. motoarele lente (cu putine kv)sau pt. cele cu reductor...Dar eu am numai motoare peste 1000 kv... :pardon: ...Si eu votez pt. APC E sau GWS HD (pt. motoarele mici...)

3 - La lansare, cu Flex 1.7 nu am probleme...Se ridica oricum si din orice pozitie...Aripa HK 2,15 se ridica mai greu daca nu sant franele trase...dar si triciclul e mai greu la HK...
.....In schimb la aterizare am remarcat ca ambele paramotoare aterizeaza muuult mai bine fara sa trag franele...Aterizeaza muuult mai frumos daca ma joc din acceleratie...
...Las paramotorul sa coboare fara motor sau cu acceleratia la 1/4...il aduc cu fatza in vant...iar cand se apropie de sol, incep sa accelerez din ce in ce mai tare...progresiv...pana la un nivel la care coborarea este cat mai lenta...Zbor asa la rasul solului cativa metri, cu o coborare aproape insesizabila...iar cand atinge cu rotile solul, opresc motorul...In felul asta, aterizarile imi ies extrem de line...extrem de "scale"...
...Intotdeauna cand am incercat sa trag de frane, paramotorul a intrat in stall, aripa se lasa pe o parte si triciclul se tranteste pe sol...Nu-mi place!!! E mult mai usor de controlat aterizarea cu motorul!!!
...Probabil ca nu am reglata prea bine tensiunea din frane...Probabil ca sant prea tensionate si de accea nu-mi ies aterizarile cu franele trase...O sa incerc sa le eliberez mai mult...
...Problema e ca nu prea ne mai lasa vremea sa zburam... :blush:

Multumesc frumos! Tinem legatura!!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#424 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 05 October 2013 - 03:55 PM

Am uitat...Am vazut ca ai pus LED-uri pe paramotor... :yahoo: ...Stiu! E excelent pt. zborul cand lumina e insuficienta...sau chiar se intuneca...
...Eu am pus pe paramotorul HK 2,15 o banda de LED-uri jumatate rosie...jumatate alba...Nu mai am nici o problema sa zbor pe intuneric...Cand zbor la 3-4 m se lumineaza campul sub paramotor pe o raza de 7-8-10 m... :yahoo:
...Si in aer...nu mai am probleme cu orientarea pe timp de noapte...pt. ca se lumineaza bine panza aripii si se vede perfect ce face...In plus, se vede si triciclul ce face...pe ce parte e...daca vine...daca se duce...Cred ca se vede mai bine decat ziua...
Uite o poza!...Era si un film...Nu stiu daca nu l-am pus in acest toppic...

Fisiere atasate


Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#425 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Iași

Postat 05 October 2013 - 05:13 PM

Vezi postareadan1972, la 05 October 2013 - 03:47 PM, a spus:

...Las paramotorul sa coboare fara motor sau cu acceleratia la 1/4...il aduc cu fatza in vant...iar cand se apropie de sol, incep sa accelerez din ce in ce mai tare...progresiv...pana la un nivel la care coborarea este cat mai lenta...Zbor asa la rasul solului cativa metri, cu o coborare aproape insesizabila...iar cand atinge cu rotile solul, opresc motorul...In felul asta, aterizarile imi ies extrem de line...extrem de "scale"...

E aceeași mișcare. Numai că în loc de frâne tu folosești motorul.
E interesantă soluția ta cu LED-uri. Eu am luat o banda RGB și am răsucit-o ca în poză. Așa am roșu în spate, verde spre parașută, bleu în față. Așa că în beznă, la distanță mare mă ghidez după culori. În poză le-am alimentat cu tensiune redusă ca să se vadă montajul.
Fisier atasat  Fotografie-0110r.jpg (364.12K)
Number of downloads: 16

http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
_
0

#426 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 10 October 2013 - 06:38 PM

Am mai prins o zi buna de zbor:



A fost mai mult un test sa vad daca reflexele mele nu s-au alterat datorita pauzei. La al doilea zbor m-a lasat bateria camerei, nu o mai folosisem de mult.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#427 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 11 October 2013 - 08:51 AM

De azi, vad ca pe site la flypf.co paramotorul RC Flex 1.7 V3 este 120$ + 27$ transport cu EMS. Se pare ca cele 100 de paramotoare oferite cu 85$, inclusiv transportul s-au epuizat. Cred ca a fost cea mai buna oferta pe care am vazut-o eu in domeniu !
Aterizari fericite !

PopaD
0

#428 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 11 October 2013 - 08:48 PM

Zbor cu Flex in vant de pina la 3.7 m/s:


Aceasta postare a fost editata de popad: 11 October 2013 - 08:49 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#429 Useril este offline   VeNoM386 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 28-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2014 - 09:54 AM

Asat e frame-ul meu custom facut din teava de inox de 12mm/2mm. Il voi folosi cu aceasta aripa http://kbelcar.wix.c...rno-166-05/cgma
Flat kite wingspan is 3.04 (metres)​
Aspect ratio is 5.60
Flat kite area is 1.66 (metres squared)
Active lift area is 1.48 (metres squared)
Leading edge length is 3.20 (metres)
Weigh 250 g (wing + lines + risers)
AoA is -3/-2
Material: Ligt ripstop nylon 50g/meter squared
Lines: Dyneema 50LB/0.36mm and 20LB/0.20mm
​The recommended complete weight is 2.6kg or (min 2.1kg - max 3.5kg)


Greutetea finala cu tot cu headtracker + gopro cred ca va ajunge undeva la 3.1 KG. Este gandit special pentru FPV.

Fisiere atasate


0

#430 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 February 2014 - 09:56 AM

Asa, asa... laudati-va... cu kg fara numar si fepeve-uri.
Poate ar fi bine sa mai cititi si presa din cand in cand...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#431 Useril este offline   VeNoM386 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 28-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2014 - 09:57 AM

Unde o sa-l folosesc eu nu e nici urma de politie :)
Si sunt sigur ca se va ajunge la un acord decent cu autoritatile.

Aceasta postare a fost editata de VeNoM386: 27 February 2014 - 09:59 AM

0

#432 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 27 February 2014 - 10:04 AM

Dragi aeromodelisti, colegi de suferinta...........luati aminte ca inca nu stim cum se va solutiona OG8 , asa ca ar fi bine sa ne limitam cu postarile publice pe forumuri si Ytube, etc,, eventual sa mergem o perioada pe mesageria private, linkuri private, comunicare in cerc restrains.

E pacat pe de o parte , sa nu aratam autoritatilor ca nu ne pasa de lege si pe de alta parte sa nu ne pese de ceilalti modelisti care nu sunt asa norocosi sa aiba un loc izolat unde sa zboare...........si deci sa aratam un pic de solidaritate intre noi.....

Spor la construit, arata super modelul !
0

#433 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 28 February 2014 - 09:31 PM

Domnilor,sa incepem sa ne ascundem de tampitii care distrug TOTUL in tara asta, nu inseamna sa fim solidari intre noi! Daca vom incepe sa ne ascundem, la ce mai foloseste acest forum? O sa ramanem o comunitate de aeromodelisti tipic romaneasca...adica fiecare pentru el. Spor la ce vrea fiecare sa faca!
0

#434 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 March 2014 - 10:14 AM

Sa fim solidari in zburat iresponsabil, sau ce ?
Ti se pare normal ca o persoana de 16 ani sa zboare FPV in zona de granita de exemplu ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#435 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 01 March 2014 - 01:13 PM

Autoritati... Atat timp cat nu ma simt respectat in tara in care m-am nascut si am trait, pentru care am muncit si am platit, nu dau doi bani pe ele! Daca revolta din Kiev va ajunge si la Bucuresti, voi fi printre primii "maidanezi" gata sa se ia de gat cu ele! Nu stiu daca si voua, dar mie mi-a ajuns portia de hotie si nedreptate servita de ele!
Vor respect? SA NE RESPECTE!!!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#436 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 01 March 2014 - 01:46 PM

Sa ne intoarcem la paramotoare RC, tema acestui topic.

Iata un paramotor RC foarte simplu, facut dintr-un fund de tocat din plastic:

Fisier atasat  SAM_1933.jpg (51.51K)
Number of downloads: 64 Fisier atasat  SAM_1936.jpg (123.55K)
Number of downloads: 64 Fisier atasat  SAM_1941.jpg (152.59K)
Number of downloads: 69 Fisier atasat  SAM_1949.jpg (67.46K)
Number of downloads: 70


Fisier atasat  SAM_1959.JPG (76.34K)
Number of downloads: 71

Aterizari fericite !

PopaD
0

#437 Useril este offline   pe3scu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 31-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Iași

Postat 28 March 2014 - 09:07 PM

Vezi postareapopad, la 01 March 2014 - 01:46 PM, a spus:

Iata un paramotor RC foarte simplu, facut dintr-un fund de tocat din plastic:


De unde ai luat fundul de tocat? Am și eu unul identic, dar cred că are peste 10 ani. E un material foarte bun.
_
0

#438 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 28 March 2014 - 09:16 PM

Vezi postareape3scu, la 28 March 2014 - 09:07 PM, a spus:

De unde ai luat fundul de tocat? Am și eu unul identic, dar cred că are peste 10 ani. E un material foarte bun.


Din magazin-ul unde lucrez (TEKZEN). E importat din Turcia, dar cred ca se gasesc si in alte magazine, produse similare. E un plastic cu o anumita elasticitate. Sper cat de curand sa fac un zbor de test :)



Aterizari fericite !

PopaD
0

#439 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 20 August 2014 - 08:17 PM

Vezi postareapopad, la 02 January 2013 - 10:17 PM, a spus:

Modificari finale (am mai redus greutatea cu 10 grame):

Atasament DSCN3224_01.jpg Atasament DSCN3226_01.jpg Atasament DSCN3227_01.jpg Atasament DSCN3228_01.jpg


Si primul zbor de test. Modelul se comporta foarte bine. Un zbor reusit de la prima incercare.


http://youtu.be/StXsjxa1Ers
Aterizari fericite !

PopaD
0

#440 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 01 December 2014 - 09:23 AM

Fisier atasat  Romania.jpg (95.87K)
Number of downloads: 6
Aterizari fericite !

PopaD
0

Arata acest topic


  • 15 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro