Modelism - RHC Forum: Adaptare CNC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Adaptare CNC adaptarea unui CNC de dimensiuni mici la unul de dimensiuni mari

#31 Useril este offline   Bogdan Rotaru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 21-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 14 October 2009 - 07:32 PM

Vezi postareaBogdan Rotaru, la Oct 14 2009, 05:49 PM, a spus:

Azi am cautat un profil pentru batiu. Initial am mers pe varianta de teava rectangulara 120 x 60 x 4 mm. Vreau sa fie ceva usor. Apoi am gasit o varianta de montant de perete cortina 155 x 70 x 4 din aluminiu.
Acum se ridica intrebarea. La degajare de caldura in timpul taierii nu se dilata si sa-mi mareasca frecarea implicit uzura?


Si inca ceva.... sa spunem ca se va dilata. Si stim cu totii ce coef de dilatatie are aluminiul. In cazul in care transmisia pe batiu se face pe cremaliera asta ar insemna doi coef de dilatatie diferiti care ar duce la deformarea batiului. Rog pe cineva care a avut ocazia sa stea langa o masina de tip portal sa-mi spuna daca caldura degajata este semnificativa caz in care sa renunt la varianta de batiu de aluminiu.
Un alt dezavantaj ar fi placutele de la capatul batiului (tabla de 15-20 mm) pe care se fixeaza transmisie. In cazul aluminiului mai greu de realizat prinderea.
Daca aveti alte variante constructive pentru batiu va rog sa le impartasiti
0

#32 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 14 October 2009 - 08:50 PM

E frumos aluminiul, dar nu stiu daca merita. Ghidajul in mod sigur nu-i aluminiu si cred ca ar trebui ca structura sa fie tot otel. Profilele astea din aluminiu se lucreaza greu, nu-s facute special pentru montaje de genul asta, n-au canale... Daca se incearca ceva cu profile speciale gen Bosch, e OK, dar nu stiu dimensiunile mari. Se obtine structura frumoasa, merita incercata varianta, daca pretul e OK. Profilul rectangular de aluminiu nu-i simplu de folosit.
Nu e ingust profilul de 60 de OL dar trebuie gasita o varianta care sa permita si fixarea cremalierei. Posibil ca trebuiesc multe picioare pe lungime, cu posibilitate de reglaj pe inaltime.
As inclina spre tronsoane montate prin suruburi si nu sudate, ca doamne fereste de o eventuala mutare. Plus ca se lucreaza usor si bine pe bucati mici. O o sa fie mai mult de munca la montaj dar cred ca se poate.
Inclin sa cred ca masa de lucru e mai bine sa fie complet separata de structura mecanica. Nici macar ca in poza din topic. Nu-i ortodoxa solutia, dar permite modificari ulterioare. Sa existe posibilitatea unor reglaje dar sa nu fie legate in nici un fel una de alta. Masa de lucru (nu are denumirea asta...) trebuie sa fie destul de solida sa suporte si tabla de 60 mm grosime, dar n-as dimensiona structura masinii pentru greutatea acestei table. Nu are rost.

Pentru axa X (cea lunga) nu-s probleme mari. Profilul metalic, ghidajul, o cremaliera si suportul de cablu. Totul cat se poate de drept si reglabil pe inaltime. Cremaliera sa fie paralela cu ghidajul.
O problema ar fi cu ghidajul, ca trebuie ceva mai lung decat cursa. Daca doriti cursa de 6000 ghidajul are cam 7000 si trebuie facut din 2 bucati (sau chiar 3 daca se imbina usor). daca gasiti ghidaj la 6000 cred ca nu este o problema grava daca aveti cursa de 5200. Destul de rar apar piese complicate pe 6000. Daca e ceva de debitat pe lungime, merge ghidaj de teava, carucior pe role si antrenare chioara, motor de cc cu reductor si variator, sa nu fie chiar manuala.
La limita pentru a evita complicatiile, as face masa pentru semifabricat sa tina 2000x6000 dar as face cursa mai mica. Sau as gasi un ghidaj cu posibilitate de centrare buna a capetelor. Nu sar bilele cand se trece pe ajunge acolo.

Ca sa nu vorbesc prea mult, propun pentru X un patrat sau rectangular mare din otel daca nu se gaseste profil din aluminiu, cu canale pe toate partile. Otelul e mai ieftin si de sudor bun banuiesc ca se beneficiaza la fata locului.
As evita otelul doar din cauza ca exista tendinta sa se sudeze prea mult pe el si se incovoaie, altfel, asta as folosi. Totusi, sudorul trebuie sa stie sa evite incovoierea.
Pun link doar pentru forma profilelor nu pentru firma sau preturi, ca nu garantez ca nu se poate si mai bine. http://isel.ro/new/i...sel_profile.pdf

Pentru ghidaje, ori profilat de 20 ca nu-i scump ori rotund de fi 16-20, cu suport pe toata lungimea. Dar aproape ca e mai scump suportul pentru rotund decat ghidajul de 20. Asa ca as ramane la ghidajul de 20. Rezista si ala de 15 dar vine la 2 m si trebuiesc inadite 3-4 bucati pe o parte. Pun link pentru dimensiuni. http://www.lineare.r...s/Guideways.pdf Aleg pagini fara pret pe ele, altfel as alege si alte pagini. Dupa cum se vede, dezavantajul ar fi lungimea scurta a ghidajului. Cu ceva munca suplimentara se poate ajunge pana la teava buna, sudata la 7m si sprijinita pe suport.
Cremaliere si pinioane cred ca au multe firme, personal am lucrat cu VALFERC.
Portcablul poate fi luat de la Murrplastik sau Igus (http://www.igus.de/d...t.asp?C=Ro&L=en)
Revin.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 October 2009 - 08:53 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#33 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 14 October 2009 - 08:57 PM

Vezi postareaBogdan Rotaru, la Oct 14 2009, 08:32 PM, a spus:

Si inca ceva.... sa spunem ca se va dilata. Si stim cu totii ce coef de dilatatie are aluminiul. In cazul in care transmisia pe batiu se face pe cremaliera asta ar insemna doi coef de dilatatie diferiti care ar duce la deformarea batiului. Rog pe cineva care a avut ocazia sa stea langa o masina de tip portal sa-mi spuna daca caldura degajata este semnificativa caz in care sa renunt la varianta de batiu de aluminiu.
Un alt dezavantaj ar fi placutele de la capatul batiului (tabla de 15-20 mm) pe care se fixeaza transmisie. In cazul aluminiului mai greu de realizat prinderea.
Daca aveti alte variante constructive pentru batiu va rog sa le impartasiti

Asta era alte motive din cauza carora ziceam sa fie separat masa masinii de suportul ghidajului. Nu se transmite caldura. In mod normal nu se incalzeste mult, dar e diferenta mare intre coeficientii otelului si aluminiului. Apar tensiuni nedorite.
Zic sa ramana portal si profil frumos de aluminiu sau teava rectangulara (patrata) de otel. Sa fie usor de prelucrat. Teava aia de aluminiu se lucreaza greu. Dar nu imposibil. In schimb otelul se sudeaza usor, se protejeaza bine prin vopsire si suporta mai multe...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 October 2009 - 09:02 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#34 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 14 October 2009 - 09:13 PM

Vezi postareaBogdan Rotaru, la Oct 14 2009, 08:32 PM, a spus:

Si inca ceva.... sa spunem ca se va dilata. Si stim cu totii ce coef de dilatatie are aluminiul. In cazul in care transmisia pe batiu se face pe cremaliera asta ar insemna doi coef de dilatatie diferiti care ar duce la deformarea batiului. Rog pe cineva care a avut ocazia sa stea langa o masina de tip portal sa-mi spuna daca caldura degajata este semnificativa caz in care sa renunt la varianta de batiu de aluminiu.
Un alt dezavantaj ar fi placutele de la capatul batiului (tabla de 15-20 mm) pe care se fixeaza transmisie. In cazul aluminiului mai greu de realizat prinderea.
Daca aveti alte variante constructive pentru batiu va rog sa le impartasiti


Colegu Bogdan, adevarul este ca eu nu -mi dau seama de care parte a baricadei sunteti . Mai concret faceti ( construiti ) masina pentru cineva ce are in clin si maneca cu procedeele de sudura si debitare a materialelor prin procedee specifice sau chiar dvs. sunteti cel ce are in clin si maneca cu treaba in cauza.Voi incerca sa punctez unele aspecte si fara sa stiu cele de mai sus .
Asa cum au mai spus si alti colegi , a adapta ceva construit si optimizat pentru o aplicatie data ( masina pusa in discutie de dvs), la un alt ceva , de cele mai multe ori implica costuri mult mai mari si rezultate mult mai slabe decat o masina realizata de la zero .In cazul dvs. , la o prima privire, inclin sa cred ca se aplica aceasta regula.
Legat de structura masinii (batiul ) va recomand cu incredere sa folositi profile din otel si nu aluminiu .Nu atat din cauza deformatiilor (dilatarilor ) diferite , ci pur si simplu al costului diferit, intre profilul de otel si cel de aluminiu .
Legat de caile de rulare imi permit sa va recomand o solutie de genul " Mech Mate" .Dati dvs. o cautare dupa acest nume si veti afla mai multe .In fapt ,zic eu ca, si o teava neagra cu rolele aferente isi fac treaba excelent.
In fapt , bag de seama ca puneti mult pret pe precizia taieturii .Se uita faptul ca sudura pretinde rosturi ( interstitii intre materiale -piese-, si care nu sunt deloc mici .Se uita faptul ca , mai mult de precizia milimetrica a taieturii , conteaza obtinerea unei zone de influenta termica a materialului cat mai reduse( inguste ).Asta s-ar traduce prin viteze de taiere mari . Debitarea pieselor sa se faca , cand la un capat al tablei , cand la celelalt.
Prezenta apei , de care sa amintit , are rolul nu de a elimina mirosuri , prafuri si alte grozavii. Prezenta apei reduce zona de influenta termica a materialului (ZIT).
Deci ghidaje ce au abateri de sutimi , nu numai ca sunt un moft, dar in conditiile unui atelier de debitari , devin un rau , o problema .
0

#35 Useril este offline   SEPI 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 11-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras

Postat 14 October 2009 - 11:02 PM

Salut.
In opinia mea e cel mai bun raspuns. Sunt deacord intru totul cu raspunsul lui Rasputin.
Cu stima
0

#36 Useril este offline   Bogdan Rotaru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 21-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 28 October 2010 - 07:12 PM

Vezi postareaSEPI, la Oct 15 2009, 12:02 AM, a spus:

Salut.
In opinia mea e cel mai bun raspuns. Sunt deacord intru totul cu raspunsul lui Rasputin.
Cu stima


A trecut ceva vreme de cand nu am mai scris nimic in forum.
Intre timp am inceput constructia masinii de taiere
Ceva probleme financiare si ... o nunta :rolleyes:
In fine

Dupa ideea oferita de Rasputin la momentul respectiv am inceput chiar si mechmate insa undeva m-am oprit (partea de actionare)

In ceea ce priveste masa de taiere datele problemei s-au schimbat foarte mult.
Intre timp masina a devenit o masa de 2200 x 5600 mm
Sinele au fost inlocuite cu profil patrat C45 rectificat cumparat de la Konig Frnkstahl. Nu stiu daca e voie sa fac reclama. Insa au preturi f bune... in conditiile in care firme de genul Adimet su Comat s-au oferit sa-mi aduca aceleasi profile la preturi mai mari.
Ghidajul va fi ceva foarte asemanator cu ce are Torchmate adica rulmenti pe cele 3 laturi ale profilului rectangular (voi atasa zilele aste si imagini lucrate in SolidWorks)

Insa revin la vechea problema:
Nu stiu ce motoare s folosesc. In principiu "gantry"-ul va avea aprox 50-55 Kg echipat. Ma gandeam ca acionarea sa se faca la ambele capete cu motare pas cu pas de 8 Nm cu reductor 1:4 (pentru o oarecare precizie) Pe x capul de plasma (pentru ca a suferit transformari intre timp :D ) va fi putrat de un MPP de 4 Nm cu actionare pe cremaliera si transport pe un platband 60 x 6 rectificat pentru rolele in V de la Mechmate ( am facut mai multe :D )
Dar cum am zis. revin cu desene.

Din pacate nu cunosc cum sa fac un calcul pentru a nu avea costuri prea mari cu motoarele dar nici sa fie subdimensionat.
Aici va solicit ajutorul

Multumesc anticipat
0

#37 Useril este offline   Greuceanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 16-January 08

Postat 29 October 2010 - 10:43 AM

motoarele de 8nm sant mai mult decat satisfacatoare... la 55kg poti folosi si motoare de 1nm dar viteza va fi limitata pe la 20-30mm/s, depinde cat de bine aliniezi mecanica si cata viteza vrei iar la cei aproape 6m pe care ii vrei tu 30mm/s poate fi putin... mai departe nu stiu ce necesar de viteza ai pentru capul de taiere dar oricum daca folosesti motoare cu pasi gandestete la amplificare nu reductor pentru ca alea au cuplu mare in turatii mici si pe masura ce cresti turatia incepi sa risti sa pierzi pasi iar precizie ai indeajuns... sa faci tu mecanica indeajuns de buna ca sa ajungi la limita de precizie electronicii. pe de alta parte daca masina e pentru uz industrial pe bani si materiale care costa ar fi bine sa te gandesti serios la servo pentru ca la dimensiunile de care vorbesti si daca ar fi hartie de taiat tot se simte la buzunar cand s-a stricat o foaie.
0

#38 Useril este offline   iselro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male

Postat 01 November 2010 - 10:45 PM

Va salut!

De ce vreti sa reinventati roata cand exista mai multi producatori in Romania care se ocupa cu problema asta de peste 10 ani? Exista in Romania echipamente produse la circa 10.000 euro cu mese de lucru de 2x3 m cu cnc specializat, software si toate cele.

dati si voi un search pe google.ro pentru "masini de debitare cu oxigaz cnc" sau "masini de debitare cu plasma cnc" si o sa vedeti ce gasiti!

nu stiu daca e permis sau nu, daca nu, nu ma supar sa fie editat postul, dar si ISEL Romania a dezvoltat o masina de debitare cu plasma cu General Numeric. vezi http://www.isel.ro/i...spectseriaS.pdf

la masinile de taiere termica se pun multe probleme care par simple pt. inceput dar care dau dureri mari de cap in realitate, una dintre acestea este urmarirea tablei care se valureste in timpul taierii pt. ca flacara/plasma trebuie mentinuta la o distanta optima fata de tabla, altele ar fi cnc specializat pt. asa ceva cu functii speciale pt. debitare, software specializat etc.

Pt. mai multe informatii va stau la dispozitie!
0

#39 Useril este offline   Bogdan Rotaru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 21-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 02 November 2010 - 10:50 AM

Vezi postareaiselro, la Nov 1 2010, 11:45 PM, a spus:

Va salut!

De ce vreti sa reinventati roata cand exista mai multi producatori in Romania care se ocupa cu problema asta de peste 10 ani? Exista in Romania echipamente produse la circa 10.000 euro cu mese de lucru de 2x3 m cu cnc specializat, software si toate cele.

dati si voi un search pe google.ro pentru "masini de debitare cu oxigaz cnc" sau "masini de debitare cu plasma cnc" si o sa vedeti ce gasiti!

nu stiu daca e permis sau nu, daca nu, nu ma supar sa fie editat postul, dar si ISEL Romania a dezvoltat o masina de debitare cu plasma cu General Numeric. vezi http://www.isel.ro/i...spectseriaS.pdf

la masinile de taiere termica se pun multe probleme care par simple pt. inceput dar care dau dureri mari de cap in realitate, una dintre acestea este urmarirea tablei care se valureste in timpul taierii pt. ca flacara/plasma trebuie mentinuta la o distanta optima fata de tabla, altele ar fi cnc specializat pt. asa ceva cu functii speciale pt. debitare, software specializat etc.

Pt. mai multe informatii va stau la dispozitie!


Stimate Domn

M-am inscris la acest forum pentru a acumula noi cunostinte, pentru a nu face greseli pe care altii le-au facut, pentru ca nu am studii de specialitate si apelez la bunavointa altora, si cel mai important, pentru a beneficia de satifactia unor obiecte realizate prin forte proprii.

Apreciez munca domnului de la Brasov si stiu ca este un ... "bizuit" in ceea ce priveste constructia acestui tip de masini. De aceea, daca sunteti amabil, va rog sa impartasiti cu noi cunostinte, avand in vedere ca ati construit masini de acest gen.

Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de Bogdan Rotaru: 02 November 2010 - 10:50 AM

0

#40 Useril este offline   Bogdan Rotaru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 21-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 November 2010 - 09:53 AM

As dori sa stiu daca poate cineva de pe forum sa-mi taie la o freza cnc tabla 6 mm pentru a construi reductoare 3 pentru Nema23 si 3 pentru Nema34
Totul bineinteles contracost
Ofer schitele de taiere
0

#41 Useril este offline   fanefane 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 20-January 09
  • Gender:Male

Postat 09 November 2010 - 11:25 AM

De ce nu le tai cu laser e mai ieftin si ies bine eu asa am facut.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF4853.jpg

0

#42 Useril este offline   Bogdan Rotaru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 21-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 November 2010 - 11:51 AM

Vezi postareafanefane, la Nov 9 2010, 11:25 AM, a spus:

De ce nu le tai cu laser e mai ieftin si ies bine eu asa am facut.

am taiat la plasma si nu mi-au iesit atat de stralucit
plus ca pe placi va sta un rulment si acolo am nevoie de cota de rulment. nu stiu care e precizia laserului. in principiu nu vad de ce nu ar merge.
problema mea este ca sunt din iasi si nu stiu unde gasesc taiere cu laser in iasi.
plsma tot stiu.
Doar sa apelez la cineva sa le trimita prin curier.
Tu unde ai taiat/?
0

#43 Useril este offline   fanefane 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 20-January 09
  • Gender:Male

Postat 09 November 2010 - 12:25 PM

Eu am gasit pe cineva in Baia Mare la pret aceptabil si foarte multumit de calitate.

Daca le tai cu plasma nu ies perfect dar poti face carcase cu umar si nu mai ai probleme si e mai bine .

Asa am facut si eu , ideal ar fi rulment cu umar dar e foarte scump

http://www.mechmate.com/forums/showthread....=366&page=5

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: kiit7577_1.jpg
  • Imagine atasata: reductor.JPG

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro