Parasuta de recuperare dupa un zbor F.P.V.
#1
Postat 29 June 2009 - 08:18 AM
http://www.youtube.c...h?v=2GXW9mUg_Sc
http://www.youtube.com/watch?v=xWgZRGOeJuU...feature=related
http://www.youtube.c...h?v=9aj9WPH10DM
#3
Postat 29 June 2009 - 08:41 AM
Daca vrei vb in particular si te pot ajuta cu asa ceva. Am lucrat in domeniu si mai cunosc cate ceva.
#4
Postat 29 June 2009 - 01:04 PM
renatoa, la Jun 29 2009, 08:40 AM, a spus:
Eu pana acum am crashuit numai din angajari datorita vitezei insuficiente, si atunci la altitudini cand parasuta deja nu mai ajuta deloc.
Vantul redus si lipsa terenului de aterizare. Pentru decolare , daca ai un motor suficient de puternic nu ar fi o problema.
Deschiderea parasutei s-ar putea face la joasa inaltime, deci va trebui putin supradimensionata.
#5
Postat 29 June 2009 - 01:17 PM
evrikus, la Jun 29 2009, 08:41 AM, a spus:
Daca vrei vb in particular si te pot ajuta cu asa ceva. Am lucrat in domeniu si mai cunosc cate ceva.
Cred ca parasuta trebuie putin supradimensionata pentru a putea sa o deschid cat mai jos.M-am gandit la una rotunda, cred ca e mai putin dificila constructia ei. Modul de prindere pe aeromodel - cred ca teoretic ar fi 2 variante:
1 se poate prinde in CG dar atunci ar fi putin mai dificil deoarece modelul e pusher si ar fi neplacut sa ajunga la elice
2 in coada (aterizarea sa se faca in bot) - daca modelul ar avea eleroane mixate pe 2 canale (dar nu are deocamdata) si folosind motorul cred ca s-ar mai putea putin dirija spre locul de aterizare. http://www.youtube.c...KMV0KJCLVQ&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=F-Zz1l7MJR4...feature=related
Nu elimin nici varianta cu parasuta dreptunghiulara , trebuie vazute avantajele si dezavantajele
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 29 June 2009 - 01:26 PM
#6
Postat 29 June 2009 - 01:42 PM
#7
Postat 29 June 2009 - 01:42 PM
frate de ce iti trebuie parasuta ??? nu poti sa asterizezi pe burta??? ce daca nu are tren? parasuta se folosteste numai la fail save numai in cazul in care a iesit avionu din raza sau se intampla ceva cu transmisia....
mi se pare greutate in plus pe avion si complet inutila !
#9
Postat 29 June 2009 - 01:52 PM
florin100%, la Jun 29 2009, 01:42 PM, a spus:
frate de ce iti trebuie parasuta ??? nu poti sa asterizezi pe burta??? ce daca nu are tren? parasuta se folosteste numai la fail save numai in cazul in care a iesit avionu din raza sau se intampla ceva cu transmisia....
mi se pare greutate in plus pe avion si complet inutila !
La un avion de 1700 g , lipsa terenului de aterizare poate fi un impediment avand in vedere viteza mare de aterizare , mai ales daca vrei sa faci F.P.V. oriunde. Greutatea in plus - este neglijabila (50-100 g) daca parasuta e facuta din materiale de calitate.
#10
Postat 29 June 2009 - 01:53 PM
#11
Postat 29 June 2009 - 01:57 PM
florin100%, la Jun 29 2009, 01:53 PM, a spus:
La 7-800 g se poate prinde in mana dar la 1.7 kg ( EG+RVOSD+copilot+LiPo 2500+LiPo 800+Aiptek) eu nu ma bag in fata lui. Poate aia mai curajosi. Daca vrei sa faci FPV la munte e mai greu sa gasesti teren de aterizare.
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 29 June 2009 - 02:00 PM
#12
Postat 29 June 2009 - 02:30 PM
sa zicem ca ai interferente. deschizi parasuta. motoru credeti ca o sa stea pe loc? la interferente o iau razna toate comenzile. cand deschizi parasuta ceva trebuie sa taie alimentarea sistemelor de zbor. inca o complicatie in circuit.
cel mai sigur este prinderea in mana. dar nu de pilot. mai ai pe cineva cu tine. vi frumos pe panta te aterizare, pui frane etc. planoarele se prind de dedesubt, de sub aripi, si de coada. de oriunde pana la urma. trebuie doar un pic de dexteritate din partea celor care particica si desigur mult antrenament. eu pot prinde easy starul , arcusul in mana. easy starul il prind exact de bot. arcusul de sub aripi. e mai nasol cand bate vantul ca trebuie sa ai manile pe comenzi in permanenta. de asta am zis ca e mult mai buna o echipa de 2.
dar parasuta in orice caz nu. sau cel putin asta e pererea mea...
si cularisul merge prins in mana care e ditamai magadoaia de 2.6m parca
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#14
Postat 29 June 2009 - 05:29 PM
9unuunu, la Jun 29 2009, 03:26 PM, a spus:
Ar fi utila pentru cineva care s-ar apuca sa faca FPV ( LR ) cu termic sau electric greu . In caz de pierdere semnal RC mai mult de 10s, failsafe-ul sa fie motor cutoff apoi parasuta , iar daca pierzi video te ocupi personal de ea . Scopul final - sa dormi mai linistit in noaptea de dupa incident, poate chiar sa-l recuperezi daca pui acolo un 300E recompensa .
#15
Postat 29 June 2009 - 06:43 PM
9unuunu, la Jun 29 2009, 01:42 PM, a spus:
Ce greutate avea cessna 182 ? La peste 2.5 kg (cat am gasit pe net) este insuficienta o parasuta de 70 cm. Era facuta special pentru asa ceva ? Ai vre-un link unde putem afla mai multe despre ea ?
#20
Postat 30 June 2009 - 05:55 PM
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 30 June 2009 - 05:55 PM
#21
Postat 30 June 2009 - 09:57 PM
9unuunu, la Jun 30 2009, 05:55 PM, a spus:
Frumoase fotografii. Spune-mi te rog parasutele erau rotunde sau patrate ? Erau prinse in CG sau de coada modelului ? Aterizarile cu cea de 70 s-au facut fara pagube ?
#22
Postat 30 June 2009 - 10:17 PM
marcelmarius9, la Jun 30 2009, 10:57 PM, a spus:
parasutele erau rotunde :lol: si daca o prinzi de CG aterizeaza mai bine ,chiar pe roti..dar in cazul asta trebuie sa o pui in exterior. Eu am pus-o exact pe burta dupa trenul de aterizare din spate ( am facut o trapa )....aterizarea e destul de dura...dar in iarba mai mare de 20cm nu are nimic, in schimb pe asfalt sau pamant fara iarba se poate strica capota....trenul de aterizare..un ampenaj dar nu mai mult deci ti salveaza avionul in orice conditie cu daune minime...oricum o folosesti doar in caz de urgenta :)
Daca vrei sa faci asta ca distractie e bine sa pui o parasuta mai mare sau chiar 2, dar e mai greu :)
La RR am avut un incident cu cessna : am legat un ursuletz cu parasuta de 20-25cm si urma sa-l lansez...daar s-a agatat in trenul de aterizare si a inceput sa se roteasca pana a intrat in picaj...am ramas surprins : parasuta a reusit sa incetineasca avionul atat de mult incat doar capota s-a crapat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif de acolo mi-a venit ideea cu pozitionare parasutei dedesubt :) succes
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 30 June 2009 - 10:19 PM
#23
Postat 01 July 2009 - 06:27 AM
#25
Postat 05 April 2010 - 09:41 PM
Cel putin in utimul caz pagubele nu erau asa mari, iar in cazul pierderii modelului, as fi avut timp sa identific mai precis locul unde a picat si evident, in cazul recuperari, pagube minime.
Spun ca identificam mai precis deoarece modelul a picat in cercuri largi catre pamant...zona neputand-o determina decat aproximativ.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 05 April 2010 - 09:43 PM
#27
Postat 05 April 2010 - 10:00 PM
renatoa, la Apr 5 2010, 10:50 PM, a spus:
Salut Renato, ...evident folosesti functia de failsafe a receptorului, sau cumperi un failsafe separat. Ma gandeam sa o introduc chiar in pilonul care sustine motorul...si sa o actionez fie chimic, fie cu un resort comprimat si un zavor actionat de un servo.
ps. sunt convins ca stiai raspunsul, plus inca cateva abordari originale, de ce ai intrebat?
Aceasta postare a fost editata de dramida: 05 April 2010 - 10:04 PM
#28
Postat 05 April 2010 - 10:44 PM
Doar ca majoritatea pataniilor mele apar la aterizare, unde nu ma mai ajuta nici o parasuta.
Daca o sa iti iei un receptor cu failsafe, o sa vezi ca e ca glitch-urile, intra in failsafe cand i se nazare. Doar ca si iese imediat, dar nu cred ca ti-ai dori o lansare de parasuta la primul glitch...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 April 2010 - 10:47 PM
#30
Postat 06 April 2010 - 06:19 PM
Am realizat ulterior pierderii modelului cauza...
Aceasta postare a fost editata de dramida: 06 April 2010 - 06:23 PM