Modelism - RHC Forum: Probleme cu gyro? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Probleme cu gyro? please help

#1 Useril este offline   Green_Alex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 13-July 08

  Postat 07 June 2009 - 02:43 PM

Salut,

as dori sa cer si eu ajutorul referitor la comportamentul ciudat al unui gyroscop cu hh.
In urma unui accident cu elicopterul (Spirit fun) servo-ul de pe coada a incetat sa mai functioneze.
Am cumparat servo nou, l-am instalat dar tot nu functioneaza corespunzator si anume:
Cand se cupleaza bateria bratul servo-ului se deplaseaza intr-o parte pana la maxim. Daca folosesc joystick-ul bratul se misca, dupa care se intoarce la pozitia de excentrica.
Am incercat sa connectez si celelalte servo-uri la gyro si au reactionat la fel.

Este oare gyro defect sau doar trebuie reglat? Nu este elicopterul meu, iar proprietarul se jura ca nu a schimbat nici o setare de la accident.

Cu multumiri,
Alex
0

#2 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 07 June 2009 - 03:58 PM

Ce tip de gyro este?Este posibil sa fi montat servo altfel decat in pozitia optima,ar trebui refacute reglajele,bratul servo la 90 de grade........deplasarea lui inainte sau inapoi pt.reglajul unghiului la elicea de coada.
0

#3 Useril este offline   Green_Alex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 13-July 08

Postat 07 June 2009 - 04:28 PM

Vezi postareatakeoff, la Jun 7 2009, 03:58 PM, a spus:

Ce tip de gyro este?Este posibil sa fi montat servo altfel decat in pozitia optima,ar trebui refacute reglajele,bratul servo la 90 de grade........deplasarea lui inainte sau inapoi pt.reglajul unghiului la elicea de coada.


Pai gyro nu s-a miscat din loc. Este in aceeasi pozitie in care era si cand elicopterul functiona.
Dupa accident omul a vazt ca nu mai merge servo-ul de spate. Am luat un servo nou (tot de la robbe), l-am instalat si acum are problema asta.
Elicopterul a fost cumparat in varianta RTF.
Gyro este cel original de pe Spirit fun, asa cum apare in atasament.

Cu multumiri,
Alex

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 07 June 2009 - 07:18 PM

Nu gyro l-ai miscat,SERVO cand l-ai schimbat ai desfacut suruburile de prindere si e posibil sa se fi miscat de pe pozitie.
0

#5 Useril este offline   Green_Alex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 13-July 08

Postat 08 June 2009 - 09:20 AM

Vezi postareatakeoff, la Jun 7 2009, 07:18 PM, a spus:

Nu gyro l-ai miscat,SERVO cand l-ai schimbat ai desfacut suruburile de prindere si e posibil sa se fi miscat de pe pozitie.


Foarte posibil sa se fi miscat de pe pozitia initiala dar cred ca pozitia o voi putea corecta numai dupa ce incerc sa-l ridic. Si oricum deplasarea in lungul cozii nu va fi foarte mare.
Dar asta nu explica simptomele servo-ului. Adica de ce s-ar duce bratul pana la capat. In mod normal la initializare servo-ul ar trebui sa stea centrat.
Ma intreb daca nu cumva este de la gyro deoarece servo-ul este alimentat (si comandat) de la gyro.
0

#6 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 08 June 2009 - 02:52 PM

Vezi postareaGreen_Alex, la Jun 8 2009, 10:20 AM, a spus:

Foarte posibil sa se fi miscat de pe pozitia initiala dar cred ca pozitia o voi putea corecta numai dupa ce incerc sa-l ridic. Si oricum deplasarea in lungul cozii nu va fi foarte mare.
Dar asta nu explica simptomele servo-ului. Adica de ce s-ar duce bratul pana la capat. In mod normal la initializare servo-ul ar trebui sa stea centrat.
Ma intreb daca nu cumva este de la gyro deoarece servo-ul este alimentat (si comandat) de la gyro.

doar in normal mode daca il initializezi sta la mijloc daca il pornesti in HH nu prea sta la mijloc .

colegul takeoff are dreptate daca servo nu e pozitionat bine ,etc nu ai sanse sa il ridici dar mai sa il pozitionezi.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#7 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 08 June 2009 - 03:54 PM

Totusi simptoma de mers in capat (de cursa) a servoului chiar nu suna a problema pozitionarii pe coada, ca doar gyro nu ar avea ce compensa cand cuplezi numai bateria.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#8 Useril este offline   Green_Alex 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 13-July 08

Postat 08 June 2009 - 04:22 PM

Vezi postareanen77, la Jun 8 2009, 02:52 PM, a spus:

doar in normal mode daca il initializezi sta la mijloc daca il pornesti in HH nu prea sta la mijloc .

Stiu ca sunt mai la inceput si deci mai nestiutor dar eu credeam ca din moment ce elicopterul sta pe loc si imediat dupa ce cuplezi bateria si se initializeaza gyro bratul servo-ului merge pe mijloc (presupunand ca nu se aplica nici un fel de trim sau subtrim) pentru ca giroscopul nu are ce compensa. gyro nu are de unde sa stie unde se gaseste servo-ul pe coada. giroscopul va incerca doar sa contracareze orice eventuala miscare de rotatie prin rotirea bratului servo-ului. dar daca elicopterul este stationar si abia a fost conectat la putere (si deci gyro initializat) de ce ar transmite semnal servo-ului?

Vezi postareanen77, la Jun 8 2009, 02:52 PM, a spus:

colegul takeoff are dreptate daca servo nu e pozitionat bine ,etc nu ai sanse sa il ridici dar mai sa il pozitionezi.


Aici mi se pare corect, daca servo-ul nu este montat in locul corespunzator elicopterul se va roti "out of control", eu ziceam ca il voi regla prin trecerea gyro in mod de functionare normal si culisarea servo-ului pe coada pana exista suficienta compensare. dupa care pot sa-l si ridic.

Intrebarea mea din capul locului era: este giroscopul defect, este o problema de setare a giroscopului sau este alta componenta care trebuie schimbata?

Cu multumiri,
Alex
0

#9 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 08 June 2009 - 04:56 PM

am scris 20 de randuri apoi le-am sters .


se discuta deja de zile in sir despre problema gyroscoapelor .Cu ajutorul lui primus si a celor care sunt interesati incep un nou Thread.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#10 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 08 June 2009 - 07:04 PM

Ai dat putine detalii asa ca este mai greu sa analizam,dar sa incercam.Din cate pare gyro este unul piezo cu HH,acesta are doua moduri,normal si HH,care se actioneaza dintr-un comutator,care in prima faza a fost pe modul normal iar acum este pe HH.In acest mod palele cozii ,la pornire au un drift(alunecare) spre unul din capetele cursei.Rezolvare;se lasa un timp mai mare de initializare 2/3min,fara a misca heli,apoi se regleaza din trimer pana nu mai pleaca spre capat si poti decola.Asta se intampla la gyro Piezo,de aici si diferenta de pret intre ele si cele smm.
0

#11 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 08 June 2009 - 07:10 PM

Vezi postareatakeoff, la Jun 8 2009, 08:04 PM, a spus:

Ai dat putine detalii asa ca este mai greu sa analizam,dar sa incercam.Din cate pare gyro este unul piezo cu HH,acesta are doua moduri,normal si HH,care se actioneaza dintr-un comutator,care in prima faza a fost pe modul normal iar acum este pe HH.In acest mod palele cozii ,la pornire au un drift(alunecare) spre unul din capetele cursei.Rezolvare;se lasa un timp mai mare de initializare 2/3min,fara a misca heli,apoi se regleaza din trimer pana nu mai pleaca spre capat si poti decola.Asta se intampla la gyro Piezo,de aici si diferenta de pret intre ele si cele smm.




:blink:

frumos explicat . eu nu mi-am gasit cuvintele
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#12 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 15 June 2009 - 11:51 AM

Gyro este cumva AT-EG202 V2? La cum zici tu ca se manifesta, pare sa nu fie conectat canalul 5. Verifici foarte simplu miscand potentiometrul marcat cu "Gain" de pe gyro; daca se misca si bratul srvo-ului atunci sigur n-ai semnal pe canalul 5.

Bafta.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro