Probleme cu gyro? please help
#1
Postat 07 June 2009 - 02:43 PM
as dori sa cer si eu ajutorul referitor la comportamentul ciudat al unui gyroscop cu hh.
In urma unui accident cu elicopterul (Spirit fun) servo-ul de pe coada a incetat sa mai functioneze.
Am cumparat servo nou, l-am instalat dar tot nu functioneaza corespunzator si anume:
Cand se cupleaza bateria bratul servo-ului se deplaseaza intr-o parte pana la maxim. Daca folosesc joystick-ul bratul se misca, dupa care se intoarce la pozitia de excentrica.
Am incercat sa connectez si celelalte servo-uri la gyro si au reactionat la fel.
Este oare gyro defect sau doar trebuie reglat? Nu este elicopterul meu, iar proprietarul se jura ca nu a schimbat nici o setare de la accident.
Cu multumiri,
Alex
#3
Postat 07 June 2009 - 04:28 PM
takeoff, la Jun 7 2009, 03:58 PM, a spus:
Pai gyro nu s-a miscat din loc. Este in aceeasi pozitie in care era si cand elicopterul functiona.
Dupa accident omul a vazt ca nu mai merge servo-ul de spate. Am luat un servo nou (tot de la robbe), l-am instalat si acum are problema asta.
Elicopterul a fost cumparat in varianta RTF.
Gyro este cel original de pe Spirit fun, asa cum apare in atasament.
Cu multumiri,
Alex
Fisiere atasate
-
Spirit_Fun_gyro.pdf (65.08K)
Number of downloads: 155
#5
Postat 08 June 2009 - 09:20 AM
takeoff, la Jun 7 2009, 07:18 PM, a spus:
Foarte posibil sa se fi miscat de pe pozitia initiala dar cred ca pozitia o voi putea corecta numai dupa ce incerc sa-l ridic. Si oricum deplasarea in lungul cozii nu va fi foarte mare.
Dar asta nu explica simptomele servo-ului. Adica de ce s-ar duce bratul pana la capat. In mod normal la initializare servo-ul ar trebui sa stea centrat.
Ma intreb daca nu cumva este de la gyro deoarece servo-ul este alimentat (si comandat) de la gyro.
#6
Postat 08 June 2009 - 02:52 PM
Green_Alex, la Jun 8 2009, 10:20 AM, a spus:
Dar asta nu explica simptomele servo-ului. Adica de ce s-ar duce bratul pana la capat. In mod normal la initializare servo-ul ar trebui sa stea centrat.
Ma intreb daca nu cumva este de la gyro deoarece servo-ul este alimentat (si comandat) de la gyro.
doar in normal mode daca il initializezi sta la mijloc daca il pornesti in HH nu prea sta la mijloc .
colegul takeoff are dreptate daca servo nu e pozitionat bine ,etc nu ai sanse sa il ridici dar mai sa il pozitionezi.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#8
Postat 08 June 2009 - 04:22 PM
nen77, la Jun 8 2009, 02:52 PM, a spus:
Stiu ca sunt mai la inceput si deci mai nestiutor dar eu credeam ca din moment ce elicopterul sta pe loc si imediat dupa ce cuplezi bateria si se initializeaza gyro bratul servo-ului merge pe mijloc (presupunand ca nu se aplica nici un fel de trim sau subtrim) pentru ca giroscopul nu are ce compensa. gyro nu are de unde sa stie unde se gaseste servo-ul pe coada. giroscopul va incerca doar sa contracareze orice eventuala miscare de rotatie prin rotirea bratului servo-ului. dar daca elicopterul este stationar si abia a fost conectat la putere (si deci gyro initializat) de ce ar transmite semnal servo-ului?
nen77, la Jun 8 2009, 02:52 PM, a spus:
Aici mi se pare corect, daca servo-ul nu este montat in locul corespunzator elicopterul se va roti "out of control", eu ziceam ca il voi regla prin trecerea gyro in mod de functionare normal si culisarea servo-ului pe coada pana exista suficienta compensare. dupa care pot sa-l si ridic.
Intrebarea mea din capul locului era: este giroscopul defect, este o problema de setare a giroscopului sau este alta componenta care trebuie schimbata?
Cu multumiri,
Alex
#10
Postat 08 June 2009 - 07:04 PM
#11
Postat 08 June 2009 - 07:10 PM
takeoff, la Jun 8 2009, 08:04 PM, a spus:
:blink:
frumos explicat . eu nu mi-am gasit cuvintele
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro