Problema heli Hughes 300c
#1
Postat 09 May 2009 - 03:13 PM
Am si eu o problema la un heli 300c - clasa 400.
Are un motor brushless si ESC, giroscop, pas colectiv si rc pe 6 canale.
Se manifesta asa: dupa ridicare merge cam 30 de secunde normal dupa care pierde treptat din putere, nu mai raspunde la comanda de throtle - il pun jos , se opreste intr-un final dupa care se aud 2 bipuri scurte care se repeta.
am incercat cu 2 acumulatoare incarcate deci problema nu e din acumulatori. probabil e din ESC sau motor. are cumva vreo protectie la temperatura mai mare? dupa ce il resetez face exact la fel - dar in plus pleaca mai greu .
ce ar putea fi? cum pot testa esc-ul?
#4
Postat 09 May 2009 - 04:55 PM
takeoff, la May 9 2009, 05:10 PM, a spus:
am unul de 1300 mA si unul de 2200mA.
ei sunt buni. am vazut ca face si dupa ce i-am incarcat full.
daca misc din throttle nu porneste acum , daca dau inapoi si mai incerc de cateva ori porneste ca si cum nu ar avea nici o problema si apoi dupa 30 de min iar acelasi simptom scade treptat puterea nu mai raspunde la comanda si se opreste.
ESC-ul se poate testa cumva , se programeaza ? cum?
#6
Postat 09 May 2009 - 09:14 PM
vlad1, la May 9 2009, 09:38 PM, a spus:
Incearca cu un acumulator de 2000 mA bun, egalizat .
Ai dreptate se vede ce esti profe :D Am verificat accu si avea vreo 5,6 V in (3 celule) si mi-e teama ca s-a cam dus. De ce oare dupa vreo 10 maxim 15 incarcari?
El e de 1300mA si cum ziceam cu 3 celule. L-am incarcat in primele 3 dati cu incarcatorul lui original care era de priza 220 si baga in el cu maxim 1A.
Pe urma am luat un Turnigy Accucell 6 - incarcator de 12V cu care il incarcam la 1,3 A. E corect?
Incarcarea era "balanced" iar de obicei il tineam in zbor hover vreo 5-7 min. Poate doar prima oara cand n-am stiut sa il fi tinut mai mult pana s-a descarcat de tot dar numai o data sau de 2 ori chestia asta.
Se poate ca fiind mai cald acuma ca de obicei sa tina mai putin bateria fata de cat eram eu obisnuit?
Acuma i-am dat o incarcare tip "Storage" cu curent de 0,1A sa vedem ce iese. Se mai poate salva?
Cam cat trebuia sa tina in mod normal cate incarcari?
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 09 May 2009 - 09:17 PM
#7
Postat 09 May 2009 - 09:26 PM
Cand dau throttle foarte putin cateodata se intampla ca motorul sa porneasca in sens invers !! si sunt sigur de asta pentru ca se vede f clar. apoi daca il las asa tot el isi revine si se invarte normal, ba se opreste brusc ba o ia iar invers - asta numai la throttle f puntin - o mica fractiune.
A mai patit cineva asta sa o ia invers? Se poate sa fie vreun scurt pe la motor sau regulator?
#8
Postat 10 May 2009 - 01:53 AM
Succese!
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#9
Postat 10 May 2009 - 12:23 PM
Motorul a avut cred ca un scurt ca pana la urma a cedat si acum trebuie sa iau altul. Cel stock: B2025-16L 400 cu 3300 KV si pinion 10T.
ESC 18A. Acumulator 3 celule.
In alegerea motorului potrivit - care as vrea sa fie un pic mai bun decat precedentul dar toturi fara sa exagerez - as avea nevoie tot de sfatul vostru.
In primul rand: trebuie sa schimb si ESC sau nu?
Amperajul ESC trebuie sa fie mai mare, sau egal cu al motorului? Ce motor imi recomandati? Credeti ca ar merge un motor de Trex 500 ca sa il am de rezerva pentru viitorul trex?
#10
Postat 10 May 2009 - 05:46 PM
#13
Postat 12 May 2009 - 09:13 PM
http://www.heliguy.com/Extras/Brushless-mo...V--ESC--Pinion/
e motor+esc+pinion si cu esc de 25A
La noi in tara gasesc asa ceva?
chiar daca un pic mai scump as prefera sa iau de la noi
#15
Postat 21 May 2009 - 12:29 AM
Petrecand cateva zile si nopti intregi in construirea si intelegerea lui Trex 500 (multumita filmuletelor lui Bob Finley) am vazut diferentele majore de executie a pieselor. Plus ca swashplate-ul e normal cu servo separat pt pitch. Pur si simplu are atatea jocuri incat nu se merita sa mai reglez vreu unghi sau ceva - pare totu o varza, poate sa ma contrazica cei care au tipul asta (sau typhoon sau falcon 3d - care sunt asemanatoare)
#16
Postat 22 May 2009 - 02:50 PM
#17
Postat 24 May 2009 - 12:29 AM
omul acum il compara cu un t-rex 500 al carui feling si fintete oferita de align fac din multe elicoptere sa para rasnite de cafea (design ,calitatea pieselor,canopia artistic lucrata,sa nu vorbim daca omu si-a luat kitul esp-cardan canopiile exceptionale )
pe langa asta prefer sa bibilesc la o bijuterie de la align decat la un hughes 300..parte din "elicopteristica " e mesteritul la ele,dar pentru asta e bine sa ai un model consacrat la care gasesti piese si upgradeuri.etc
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#18
Postat 24 May 2009 - 08:29 PM
nen77, la May 24 2009, 01:29 AM, a spus:
omul acum il compara cu un t-rex 500 al carui feling si fintete oferita de align fac din multe elicoptere sa para rasnite de cafea (design ,calitatea pieselor,canopia artistic lucrata,sa nu vorbim daca omu si-a luat kitul esp-cardan canopiile exceptionale )
pe langa asta prefer sa bibilesc la o bijuterie de la align decat la un hughes 300..parte din "elicopteristica " e mesteritul la ele,dar pentru asta e bine sa ai un model consacrat la care gasesti piese si upgradeuri.etc
Nu am Kitul cu cardan pentru ca m-am gandit ca fiind incepator am sanse mari sa il trantesc si poate scapa mai usor cel cu curea.
Diferenta este foarte mare. La hughes trebuie efectiv sa mestec in controale si sa ii anticipez jocurile multiple are swashului din plastic. Sigur ca sunt si upgrade-uri la metal pentru el si poate intr-o zi daca nu il faram pana atunci o sa i le fac. Totusi fiind primul meu model cu pas variabil parca nu l-as da (oare cine mi l-ar cumpara si la ce pret). Ma mai antrenez cu el si stau mai linistit. Azi m-am dat a 2-a oara cu TREXU si imi intrase o broboana de sudoare in ochi de nu am mai vazut nimic d'abia am apucat sa il pun jos. Pe seara am fost la tara prin Buzau si am iesit pe un teren de fotbal asfaltat sa zbor iarasi Trex'u. desi erau rafale intermitente de vant. Ce sa zic prostie mare din partea mea si am scapat ca prin urechile acului de un crash costisitor. Am avut o aterizare brutala care a jumulit asfaltul ;) si mie mi-a stat inima in loc. A repornit cand am vazut ca nu se intamplase nimic spre surprinderea mea - m-a ajutat faptul ca era suprafata extrem de plana iar cauciucurile cele mici de pe trenul de aterizare aproape ca iesera de pe sine (cele din fata).
#19
Postat 24 May 2009 - 08:43 PM
cornel parscov, la May 24 2009, 09:29 PM, a spus:
Varianta cu Torque Tube are niste avantaje evidente. Un TT nou costa cam 18-20 euro, ceea ce mi se pare neglijabil pe langa costul unui crash serios. Daca poti face upgrade la TT cred ca merita. Eu am avut un crash cu Trex 600 unde coada s-a cam facut praf iar TT a fost doar indoit vreo 30 de grade. Pana a venit un TT nou l-am indreptat pe cel vechi si merg si azi cu el, fara nici o vibratie in coada. Cand a venit cel nou am constatat ca si el era cam stramb si a trebuit indreptat.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#20
Postat 26 May 2009 - 12:55 PM
Tot respectul frate, se vede ca esti un adevarat pasionat, dar:
- la modelul in discutie GASESTI in tara TOATE piesele (si pentru upgrade) nu inteleg ce tot ii dai cu "la care sa gasesti piese"
- nu pun la indoiala calitatea modelelor Align;
- o canopie "artistica" de rex 450 o poti adapta in 10 minute pe orice model 400 - 450; ce dracu' doar nu-i racheta nucleara;
#21
Postat 28 May 2009 - 08:44 AM
rad_gaby, la May 26 2009, 01:55 PM, a spus:
Tot respectul frate, se vede ca esti un adevarat pasionat, dar:
- la modelul in discutie GASESTI in tara TOATE piesele (si pentru upgrade) nu inteleg ce tot ii dai cu "la care sa gasesti piese"
- nu pun la indoiala calitatea modelelor Align;
- o canopie "artistica" de rex 450 o poti adapta in 10 minute pe orice model 400 - 450; ce dracu' doar nu-i racheta nucleara;
e adevrat nu am studiat daca gasesti sau nu piese am zis-o la "plesneala" nefiind un model consacrat insa si acolo la anumite modele consacrate gasesti greu piese.
pe de alta parte dupa a zis si colegul"cornel pascov" kit-urile consacrate prezinta si calitati de zbor foarte bune-tutorialel ,documentatia reglajele fiind foarte mult discutate .Pe de alta parte Align reprezinta un segment majoritar al elcipoterelor aflate pe piata , insa nu sunt cele mai performante nici de departe.
Au multe "bug-uri" ..ex cardanul de la t-rex 500 a fost introdus din cate stiu eu pentru a scapa de plangerile referitoare la curenti electrostatici produsi de curea.(eu inca prefer curea).
Noul 450 pro de care sper sa ma bucur in curand .. e pomul laudat (inainte de aparitie )..la care sa nu mergi cu sacul.
-servourile oferite de align au foarte multe plangeri..mecanica de coada are probeleme majore ..din kit asa cum vine el ffind primul heli care are pas pe sensul cuplului, cardanul la seria 450 a fost o idee la care s-a renuntat pe vremea zoom-ului 400.
-insa tot ei prezinta idei interesante ,servoul de coada pus "central" sub boom ,mecanica inovatoare ,greutati de balansare pe mecanica cozi...etc .
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#22
Postat 28 May 2009 - 09:40 AM
nen77, la May 28 2009, 09:44 AM, a spus:
Daca nu te superi ce inseamna mai precis chestia de sus? (pas pe sensul cuplului)
Ce ma deranjeaza la Huges f mult este faptul ca piesele noi au venit decalibrate --> rezultand astfel un joc foarte mare la palele de coada. Asta nu mi se pare acceptabil la nici un model de heli. Chiar daca sunt din plastic ele costa totusi de multe zeci de ori valoarea intrinseca a plasticului si aprocesului de fabricatie si putea sa le faca un pic mai atent.
#23
Postat 28 May 2009 - 10:49 PM
cornel parscov, la May 28 2009, 10:40 AM, a spus:
Ce ma deranjeaza la Huges f mult este faptul ca piesele noi au venit decalibrate --> rezultand astfel un joc foarte mare la palele de coada. Asta nu mi se pare acceptabil la nici un model de heli. Chiar daca sunt din plastic ele costa totusi de multe zeci de ori valoarea intrinseca a plasticului si aprocesului de fabricatie si putea sa le faca un pic mai atent.
defineste te rog joc la palele de coada..nu inteleg la ce te referi exact .
la ce ma refer eu:
aproape la orice heli cand setezi mecanica de coada pui la 90 grade toate bratele, cel de la servo si cele de la coada.toate trebuie sa faca unghi de 90 grade, rezultand o cursa simetrica ..egala pt gripurile palelor de coada...INSA ...pasul palelor de coada nu este zero decat la putine elicoptere el este putin (parca 8 grade) in sens opus cuplului palelor principale rezultand astfel o viteza de miscare a cozi egala in ambele sensuri.
explicat mai bine dar in engleza:
http://www.helifreak...ad.php?t=132747
later edit link direct catre film nu merge ..e al 12-lea filmulet ..intitulat "the proof ....what do other helis look like and why why is the tail odd with the pro"
Aceasta postare a fost editata de nen77: 28 May 2009 - 10:53 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#24
Postat 28 May 2009 - 11:40 PM
nen77, la May 28 2009, 11:49 PM, a spus:
uite jocul:
http://www.youtube.c...h?v=uq9buiUM6Z8
legatura e prea mare pentru bila sau cam asa ceva si asta la piesa NOUA !
#25
Postat 29 May 2009 - 07:32 AM
Dar: butucul de legatura de pe ax este defect (din film). Acela trebuie schimbat. Nu e o problema de jocuri, ce de piesa defecta. Probabil ai atins solul cu palele de coada in rotatie.
#26
Postat 29 May 2009 - 08:51 AM
vlad1, la May 29 2009, 08:32 AM, a spus:
Dar: butucul de legatura de pe ax este defect (din film). Acela trebuie schimbat. Nu e o problema de jocuri, ce de piesa defecta. Probabil ai atins solul cu palele de coada in rotatie.
Pai asta e ideea: am schimbat cele 2 piese care constituie legatura si noi noute sunt foarte proaste, aproape ca iese de pe bila legatura si are joc foarte mare, e normal? Chiar daca nu fac 3D totusi ar trebui sa fie mai fixa, se poate strange cumva cu patentul , nu cred...
#27
Postat 29 May 2009 - 09:27 AM
In film e defct si butucul, nu numai bilele.
#28
Postat 29 May 2009 - 09:39 AM
- prima provine de la slider care trebuie schimbat;
- a doua este la grip-urile palelor; daca nu a fost suficient sa schimbi link-urile inseamna ca sunt afectate de uzura si grip-urile si tebuie schimbate si alea;
Oricum problema cred ca a plecat de la ungerea excesiva a ansamblului si de la calitatea uleiului folosit. Si, ca un sfat, cand montezi link-urile pe slider, nu trebuie sa strangi foarte tare suruburile de prindere pentru ca daca faci asta, tot ansamblul va fi tensionat si vei avea uzuri premature.
Sper ca m-am facut inteles. Succesuri!
#29
Postat 29 May 2009 - 10:37 AM
rad_gaby, la May 29 2009, 10:39 AM, a spus:
- prima provine de la slider care trebuie schimbat;
- a doua este la grip-urile palelor; daca nu a fost suficient sa schimbi link-urile inseamna ca sunt afectate de uzura si grip-urile si tebuie schimbate si alea;
Oricum problema cred ca a plecat de la ungerea excesiva a ansamblului si de la calitatea uleiului folosit. Si, ca un sfat, cand montezi link-urile pe slider, nu trebuie sa strangi foarte tare suruburile de prindere pentru ca daca faci asta, tot ansamblul va fi tensionat si vei avea uzuri premature.
Sper ca m-am facut inteles. Succesuri!
Te-am inteles foarte bine si stiam asta dar problema mea este ca CELE 2 PIESE ERAU NOI NOUTE si au ACEST JOC. Deci ce vedeti in filmulet le-am schimbat pe amandoua si piesele noi si sigilate parca au joc si MAI MARE -- ceea ce mi se pare inadmisibil pentru ca nu mai tine coada