Modelism - RHC Forum: Probleme de incepator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Probleme de incepator

#31 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2009 - 09:36 PM

am reusit pana la urma sa reglez fizic si coada sta bine. Am urmatoarea problema acum: pornesc statia, conectez bateria si am sunet ca de alarma din partea ESC -ului.
Daca fac invers, conectez bateria si pe urma pornesc statia totul este ok. Apoi a doua oara pot deconecta numai bateria si statia ramanand pornita si totul este ok. Ce poate fi?

in manual scie ca daca pozitia stickului de throttle este alta decat maxim jos sau maxim sus va suna aceasta alarma.
Asta poate fi?

Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 06 June 2009 - 09:49 PM

* Logo 400 V-Bar
0

#32 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 06 June 2009 - 10:07 PM

Pune si tu un link cu manualul statiei si unul cu manualul esc-ului (daca nu e cel Align original) sa ne aruncam un ochi.

Ai trecut prin meniul de programare a ESC-ului? Ai "invatat" ESC-ul pozitiile de minim si maxim ale stick-ului de TH?
0

#33 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2009 - 10:34 PM

Vezi postareaPrimus, la Jun 6 2009, 11:07 PM, a spus:

Pune si tu un link cu manualul statiei si unul cu manualul esc-ului (daca nu e cel Align original) sa ne aruncam un ochi.

Ai trecut prin meniul de programare a ESC-ului? Ai "invatat" ESC-ul pozitiile de minim si maxim ale stick-ului de TH?


ESC este cel original. Ca si tot kitul Trex GF. Am facut pasii mentionati. Nu facea chestia asta. E heli care l-ai zburat si tu. Am facut in plus de atunci urmatoarea chestie. Am citit in manual ca este bine sa se faca un "re-bind" dupa toate setarile. Si i-am facut un rebind.

Am uitat sa precizez la problema cu tinutul cozii. Am schimbat palele pe coada pt ca erau harsiite celelalte. Mai mult ca sigur ca a contat si asta.
* Logo 400 V-Bar
0

#34 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 06 June 2009 - 11:38 PM

Vezi postareavlad1, la Jun 5 2009, 12:50 PM, a spus:

In mod normal trimerele se modifica in zbor. Reglajul pe care vrei sa-l faci se face din sub-trim (la sol). Daca-i dai prea mult, s-ar putea ca giro-ul sa nu faca initializare la urmatoarea pornire.

vlad documenteza-te gyroscoapele cu head hold NU SE TRIMEZA nici la sol nici in aer .


Can I use rudder trim
==============
If you are using a heading hold gyro then the quick answer is no. The reason is that heading hold gyros are looking for a centered command from the radio to keep the helicopter from rotating. If you move the rudder trim a few clicks one way or the other then a gyro in heading hold mode thinks that you wanting it to spin in that direction.
Example: Say you have switched to non-heading hold mode and the helicopter is rotating left so you add a little right trim until the helicopter is still. Now when you flip back to heading hold then you will find the helicopter now constantly rotates to the right.
So how do you make it so the helicopter is trimmed in both heading hold and non? This confuses a lot of people because they often do the setup out of order. The first step is to center the trim and zero the sub-trim. Next with the gyro in heading hold mode adjust the sub-trim so the helicopter does not rotate. Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim. The next step is to switch to non-heading hold and if the helicopter drifts, then adjust the rudder linkage. If the helicopter is drifting left then turn the link clockwise, opposite if drifting the other direction.


In romaneste si pe scurt:
daca folosesti gyro cu HH nu ai voie sa trimezi pentru ca gyroscopul cauta centrul din cursa radiocomenzi orice "trim" va fi interpretat ca miscare.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#35 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2009 - 11:56 PM

ca sa clarificam: am voie totusi "sub-trim" pe rudder ?
* Logo 400 V-Bar
0

#36 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 07:59 AM

Vezi postareacornel parscov, la Jun 7 2009, 12:56 AM, a spus:

ca sa clarificam: am voie totusi "sub-trim" pe rudder ?

din cate stiu eu da dar nu e recomandat.

Aceasta postare a fost editata de Primus: 07 June 2009 - 08:35 AM
Motiv editare: te rog, nen...

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#37 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 08:51 AM

Vezi postareanen77, la Jun 7 2009, 08:59 AM, a spus:

din cate stiu eu da dar nu e recomandat.



servoul necesita trimare pentru ca nu face unghi de 90 grade cu tija .
asta insa poate fi rezolvat foarte usor mecanic folosin o echie cu 4 "colturi" ,o pui pe rand in cele 4 pozitii si in una din ele va face aproape sigur 90 grade ,daca nu merge asa(desi foarte putin probabil) asa folosesti o echie rotunda .

De ce sa nu folosesti subtrim ..cand dai sub trim modifici cursa simetrica a servoului.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#38 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 09:18 AM

Vezi postareanen77, la Jun 7 2009, 12:38 AM, a spus:

vlad documenteza-te gyroscoapele cu head hold NU SE TRIMEZA nici la sol nici in aer .


Can I use rudder trim
==============
If you are using a heading hold gyro then the quick answer is no. The reason is that heading hold gyros are looking for a centered command from the radio to keep the helicopter from rotating. If you move the rudder trim a few clicks one way or the other then a gyro in heading hold mode thinks that you wanting it to spin in that direction.
Example: Say you have switched to non-heading hold mode and the helicopter is rotating left so you add a little right trim until the helicopter is still. Now when you flip back to heading hold then you will find the helicopter now constantly rotates to the right.
So how do you make it so the helicopter is trimmed in both heading hold and non? This confuses a lot of people because they often do the setup out of order. The first step is to center the trim and zero the sub-trim. Next with the gyro in heading hold mode adjust the sub-trim so the helicopter does not rotate. Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim. The next step is to switch to non-heading hold and if the helicopter drifts, then adjust the rudder linkage. If the helicopter is drifting left then turn the link clockwise, opposite if drifting the other direction.


In romaneste si pe scurt:
daca folosesti gyro cu HH nu ai voie sa trimezi pentru ca gyroscopul cauta centrul din cursa radiocomenzi orice "trim" va fi interpretat ca miscare.


1. Se pot folosi foarte bine si trim si subtrim (mai bine ultimul) direct in HH fara nici o problema cu o singura conditie: dupa reglarea acestora sa opresti si sa pornesti receptorul si gyro. La initializare, gyro va lua drept pozitie mediana a stick-ului noua varianta proaspat trimata. (am probat la mine tot ce am zis)
2. Chestia cu toate unghiurile la 90 de grade la brate de servo si alte linkuri e importanta doar la cele 3 servouri de la platoul ciclic (vorbesc de varianta CCPM) in ideea de se misca la fel de mult cand modifici pasul colectiv. La coada nu cred ca e esential, mai ales daca vrei ca pozitia de pornire a sliderului care actioneaza palele sa nu fie chiar pe mijlocul cursei, ca sa pornesti cu un anume unghi la palele spate, sa nu se roteasca la pornire. Cum Gy401 nu are reglaje independente pentru fiecare capat de cursa ramane ca singura solutie pentru unghiul dorit la pornire, reglarea bratelor de servo si ce mia are pe drum pana la coada, la unghiuri diferite de 90 gr.
3. Te contrazici singur, citez "Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim." Asta dupa ce scriai cu litere mari:"vlad documenteza-te gyroscoapele cu head hold NU SE TRIMEZA nici la sol nici in aer "

Aceasta postare a fost editata de misumat: 07 June 2009 - 09:21 AM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#39 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 09:38 AM

Vezi postareamisumat, la Jun 7 2009, 10:18 AM, a spus:

1. Se pot folosi foarte bine si trim si subtrim (mai bine ultimul) direct in HH fara nici o problema cu o singura conditie: dupa reglarea acestora sa opresti si sa pornesti receptorul si gyro. La initializare, gyro va lua drept pozitie mediana a stick-ului noua varianta proaspat trimata. (am probat la mine tot ce am zis)
2. Chestia cu toate unghiurile la 90 de grade la brate de servo si alte linkuri e importanta doar la cele 3 servouri de la platoul ciclic (vorbesc de varianta CCPM) in ideea de se misca la fel de mult cand modifici pasul colectiv. La coada nu cred ca e esential, mai ales daca vrei ca pozitia de pornire a sliderului care actioneaza palele sa nu fie chiar pe mijlocul cursei, ca sa pornesti cu un anume unghi la palele spate, sa nu se roteasca la pornire. Cum Gy401 nu are reglaje independente pentru fiecare capat de cursa ramane ca singura solutie pentru unghiul dorit la pornire, reglarea bratelor de servo si ce mia are pe drum pana la coada, la unghiuri diferite de 90 gr.
3. Te contrazici singur, citez "Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim." Asta dupa ce scriai cu litere mari:"vlad documenteza-te gyroscoapele cu head hold NU SE TRIMEZA nici la sol nici in aer "






la 1:



ce ai probat tu contrazice ceea ce spun manualel gyroscoapelor si cei care stiu despre ce vorbesc.SUNT CONVINS CA MERGE si daca faci dupa cum te taie capul , corect e insa altfel.


2.aici e vorba de gyroscoape nu de platoul ciclic , in urmatorul post iti pun linkuri cu poze si filmulete care sa argumenteze ce zic eu.

la 3 deschide ochi trim si sub-trim sunt chesti diferite ..absolut diferite ,nu ma contrazic deloc, cum am zis trim-ul e interpretat ca fiind miscare sub-trimul ca punct de mijloc
vorba unui coleg invata engleza:

Can I use rudder TRIM
==============
If you are using a heading hold gyro then the quick answer is no.If you move the rudder trim a few clicks one way or the other then a gyro in heading hold mode thinks that you wanting it to spin in that direction
......

first step is to center the trim and zero the SUB-TRIM. Next with the gyro in heading hold mode adjust the sub-trim so the helicopter does not rotate. Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim

Aceasta postare a fost editata de nen77: 07 June 2009 - 09:39 AM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#40 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 07 June 2009 - 09:57 AM

Reglarea cozii se face asa:se conecteaza servo direct in receptor,se ajusteaza pozitia echiei la aproximativ 90,prin miscarea servoului se ajusteaza pozitia rotorului care trebuie sa aiba 3/5 grade(sau pana la 8,cum spune Nen),aceasta poate modifica pozitia sliderului,care nu va mai fi pe mijloc.Se cupleaza gyro pe pozitia NORMAL si se fac mici corectii,eventual un zbor de proba.Pe HH trim si subtrim 0,fara nici o modificare,le poti folosi,dar eu nu am simtit niciodata nevoia.
0

#41 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 10:10 AM

Vezi postareatakeoff, la Jun 7 2009, 10:57 AM, a spus:

Reglarea cozii se face asa:se conecteaza servo direct in receptor,se ajusteaza pozitia echiei la aproximativ 90,prin miscarea servoului se ajusteaza pozitia rotorului care trebuie sa aiba 3/5 grade(sau pana la 8,cum spune Nen),aceasta poate modifica pozitia sliderului,care nu va mai fi pe mijloc.Se cupleaza gyro pe pozitia NORMAL si se fac mici corectii,eventual un zbor de proba.Pe HH trim si subtrim 0,fara nici o modificare,le poti folosi,dar eu nu am simtit niciodata nevoia.



ai fost mai concret.
ms mult de sustinere.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#42 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 10:24 AM

Vezi postareanen77, la Jun 7 2009, 10:38 AM, a spus:

la 1:



ce ai probat tu contrazice ceea ce spun manualel gyroscoapelor si cei care stiu despre ce vorbesc.SUNT CONVINS CA MERGE si daca faci dupa cum te taie capul , corect e insa altfel.


2.aici e vorba de gyroscoape nu de platoul ciclic , in urmatorul post iti pun linkuri cu poze si filmulete care sa argumenteze ce zic eu.

la 3 deschide ochi trim si sub-trim sunt chesti diferite ..absolut diferite ,nu ma contrazic deloc, cum am zis trim-ul e interpretat ca fiind miscare sub-trimul ca punct de mijloc
vorba unui coleg invata engleza:

Can I use rudder TRIM
==============
If you are using a heading hold gyro then the quick answer is no.If you move the rudder trim a few clicks one way or the other then a gyro in heading hold mode thinks that you wanting it to spin in that direction
......

first step is to center the trim and zero the SUB-TRIM. Next with the gyro in heading hold mode adjust the sub-trim so the helicopter does not rotate. Normally this should be zero but due to small differences in the radios as well as some gyros you may find you have to adjust the sub-trim


Daca spui tu ma apuc de invatat engleza. Sa revenim. Diferenta intre TRIM si SUB-TRIM e una singura: la trim ai butoanele la mana si te joci usor la ele in timp ce zbori iar la SUB-TRIM trebuie sa intri in meniuri, deci nu in timpul zborului. In rest sunt IDENTICE. Daca citeai cu atentie vedeai ca am spus ca se pot regla ori trim ori subtrim INAINTE de a porni gyro si astfel sa se initializeze cu noua pozitie. Si atunci, daca nu atingi trim-ul in timpul zborului, nu se schimba nimic.
La punctul 2 dadeam exemplu platoul ciclic ca fiind singurul loc unde conteaza sa fie la 90 gr. Spre deosebire de coada unde nu e esential. Deci nu era o discutie despre platoul ciclic.
La 3... ce sa mai zic... trimul e interpretat ca fiind miscare doar DACA umbli la el dupa pornire, nu si daca ramane setat de la o pornire anterioara.
Si singurul scop al unei reglari diferite de 0, asa cum spun manualele ca e PREFERABIL, este ca la Gy401 sa poti merge pana la AMBELE capete ale cursei fara sa lovesti, iar daca muti un dinte la bratul servo probabil nu e destul de fin reglajul si apelezi la subtrim (sau trim - pe care nu il mai misti dupa pornire)

Aceasta postare a fost editata de misumat: 07 June 2009 - 10:29 AM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#43 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 10:38 AM

Vezi postareamisumat, la Jun 7 2009, 11:24 AM, a spus:

Daca spui tu ma apuc de invatat engleza. Sa revenim. Diferenta intre TRIM si SUB-TRIM e una singura: la trim ai butoanele la mana si te joci usor la ele in timp ce zbori iar la SUB-TRIM trebuie sa intri in meniuri, deci nu in timpul zborului. In rest sunt IDENTICE. Daca citeai cu atentie vedeai ca am spus ca se pot regla ORI trim ori subtrim INAINTE de a porni gyro si astfel sa se initializeze cu noua pozitie. Si atunci, daca nu atingi trim-ul in timpul zborului, nu se schimba nimic.
La punctul 2 dadeam exemplu platoul ciclic ca fiind singurul loc unde conteaza sa fie la 90 gr. Spre deosebire de coada unde nu e esential.
La 3... ce sa mai zic... trimul e interpretat ca fiind miscare doar DACA umbli la el dupa pornire, nu si daca ramane setat de la o pornire anterioara.


am citit si am inteles bine ce zici
Actually the 401 cant tell the difference between subtrim and trim.... but subtrim doesnt change between flight modes

gy 401(si orice alkt gyroscop) poate face diferenta intre trim si sub trim , dar sub-trim nu se schimba intre fazele de zbor.


teoretic ar merge si dupa cum spui tu daca ti-e lene sa faci mecanica reglata corect, atata timp cat ai aceasi cantitate de trim pe toate fazele de zbor, pentru ca sub-trimul ramaane acelasi insa trim-ul va fi diferit.

ex. decolezi in faza hover ,il trimezi schimbi faza in iddle 1 trimul va fi interpretat ca miscare ...


de ce e esential la platoul cicilic si la coada nu , ma deranjeaza foarte mult ca in stanga sa faca piruete mai lent ca in dreapta.Cum poti sa ai curse egale daca nu "centrezi " servoul .
P.s. end pointul reglabil la alte gyroscoape comparat cu gy401 care nu are nu te va ajuta sa remediezi problema cu viteza cozii intr-o parte si alta.




daca vrei poti incerca , trimeaza heli in prima faza de zbor ..apoi schimba.

Aceasta postare a fost editata de nen77: 07 June 2009 - 10:50 AM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#44 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 10:51 AM

Vezi postareanen77, la Jun 7 2009, 11:38 AM, a spus:

ma deranjeaza foarte mult ca in stanga sa faca piruete mai lent ca in dreapta.Cum poti sa ai curse egale daca nu "centrezi " servoul .


Pentru ca pas zero la palele de coada nu inseamna ca heli nu se roteste. Ca sa stai in hover cu coada nemiscata ai un pas la palele de coada diferit de zero, cateva grade, nu stiu cate, care contracareaza cuplul dat de palele principale (de fapt menirea de baza a palelor de spate)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#45 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 10:57 AM

Vezi postareamisumat, la Jun 7 2009, 11:51 AM, a spus:

Pentru ca pas zero la palele de coada nu inseamna ca heli nu se roteste. Ca sa stai in hover cu coada nemiscata ai un pas la palele de coada diferit de zero, cateva grade, nu stiu cate, care contracareaza cuplul dat de palele principale (de fapt menirea de baza a palelor de spate)



super tare .

s-a mai discutat .
cand "butucul" de pe axul cozi e centrat la 90% din heli ai pas contra cuplului (cateva grade 3 ,5,:unsure:
cursa servoului e egala spre stanga si dreapta insa nu si pasul , e mai mare pe directia contra cuplului palelor

in cele 90% intra si t-rex 500 despre care este vorba.

Aceasta postare a fost editata de nen77: 07 June 2009 - 10:58 AM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#46 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2009 - 07:03 PM

am reglat fizic pana la urma cu ajutorul lui Primus. Ideea este ca reglajul se face dupa zbor in hover si modificat apoi pozitia servoului de coada (sau lungimea tijei). Ca o observatie (a lui Primus) ca unghiul dintre cele 2 pale de coada difera in functie de tipul palelor (daca sunt de carbon sau de plastic) adica daca au forta mai mare sau mai mica de compensare
* Logo 400 V-Bar
0

#47 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 07 June 2009 - 07:43 PM

Vezi postareacornel parscov, la Jun 7 2009, 08:03 PM, a spus:

am reglat fizic pana la urma cu ajutorul lui Primus. Ideea este ca reglajul se face dupa zbor in hover si modificat apoi pozitia servoului de coada (sau lungimea tijei). Ca o observatie (a lui Primus) ca unghiul dintre cele 2 pale de coada difera in functie de tipul palelor (daca sunt de carbon sau de plastic) adica daca au forta mai mare sau mai mica de compensare


Primus a facut cum se face si cum am incercat noi sa-ti explicam,dar tu dai si dai cu trim si subtrim.Deci cum e,cu trim sau fara ?Diferenta la palele de la anticuplu este din cauza profilului,nu a materialului,cele de carbon datorita procesului de fabricare au profilul mai gros,cele de plastic il au mai subtire,de aici diferenta de tractiune implicit unghiuri diferite de functionare.
0

#48 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 07 June 2009 - 09:54 PM

Vezi postareatakeoff, la Jun 7 2009, 08:43 PM, a spus:

Primus a facut cum se face si cum am incercat noi sa-ti explicam,dar tu dai si dai cu trim si subtrim.Deci cum e,cu trim sau fara ?Diferenta la palele de la anticuplu este din cauza profilului,nu a materialului,cele de carbon datorita procesului de fabricare au profilul mai gros,cele de plastic il au mai subtire,de aici diferenta de tractiune implicit unghiuri diferite de functionare.



no ase .

apropo de pale de coada pt "cornel pascov" o recomandare :
daca poti si gasesti cauta pale K@b de coada pt t-rex 500 ,sunt de plastic dar se comporta mai bine ca align carbon sau saab carbon (unii sunt de parere ca lla clasa 450-500 palele de plastic pe coada sunt mai bune) in plus se vad in aer extraordinar de bine.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#49 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2009 - 07:35 PM

Vezi postareatakeoff, la Jun 7 2009, 08:43 PM, a spus:

Primus a facut cum se face si cum am incercat noi sa-ti explicam,dar tu dai si dai cu trim si subtrim.Deci cum e,cu trim sau fara ?Diferenta la palele de la anticuplu este din cauza profilului,nu a materialului,cele de carbon datorita procesului de fabricare au profilul mai gros,cele de plastic il au mai subtire,de aici diferenta de tractiune implicit unghiuri diferite de functionare.


Ii dau asa pentru a intelege ce se intampla exact si cred ca o sa fie util si pt altii. Referitor la pale da asa este evident ca profilul conteaza ca si greutatea (mai putin) si daca se flezeaza mai mult sau mai putin, daca vibreaza sau alte chestii.

Vezi postareanen77, la Jun 7 2009, 10:54 PM, a spus:

no ase .

apropo de pale de coada pt "cornel pascov" o recomandare :
daca poti si gasesti cauta pale K@b de coada pt t-rex 500 ,sunt de plastic dar se comporta mai bine ca align carbon sau saab carbon (unii sunt de parere ca lla clasa 450-500 palele de plastic pe coada sunt mai bune) in plus se vad in aer extraordinar de bine.


merci de sugestie, o sa caut
* Logo 400 V-Bar
0

#50 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 08 June 2009 - 07:41 PM

Reiau intrebarea;deci cum este,cu trim sau fara?Asta ca sa fie util si pt. altii.
0

#51 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 08 June 2009 - 09:13 PM

fara.. parerea mea.
0

#52 Useril este offline   DanGL 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 26-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Diesel Engines / Super PC's / MMORPGS / ~RC Heli's

Postat 09 June 2009 - 10:04 AM

Vezi postareaPrimus, la Jun 8 2009, 10:13 PM, a spus:

fara.. parerea mea.


Subscriu !
Nu incercati sa trimati coada pe gyro HH incat comportamentul rezultat va fi dubios.La mine pe Mini Titan , coada avea o deriva ( inca o are si e datorata (cred eu)pozitionarii imperfecte a servo-ului de coada) , care la inceput nu ma deranja , incat o corectam din radiocomanda la fiecare 10-15 secunde. Intrucat la primele tentative de hover credeam ca e efectul de sol , nu am bagat in seama.Ulterior urcand heli mai sus si implicit iesind din efectul de sol , fenomenul a persistat.Am incercat sa trimez , iar rezultatul a fost dezamagitor , si anume gyro nu mai compensa cum o facea inainte de trim pentru ca nu mai pleca din pozitia neutra.


Cu stima ,
Daniel
Galati

Aceasta postare a fost editata de DanGL: 09 June 2009 - 10:05 AM

Thunder Tiger Mini Titan E 325.
Thunder Tiger Raptor 30/50 - inca in stadiul de montaj.

Graupner MX-12.

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro