Modelism - RHC Forum: Filip 400 Sport E, hotliner T-tail - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Filip 400 Sport E, hotliner T-tail

#31 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 01 July 2009 - 01:15 PM

Vezi postareaprotheus, la Jul 1 2009, 02:02 PM, a spus:

Adica 1100 mAh nu ajung pentru un planor (ca doar nu e motoplanor)?


E motoplanor cu capabilitati de sport/hotliner. Estimez ca o sa pape ceva curent. Mototul o sa pape la maxim aprox 20A (e adevarat ca pentru maxim juma de minut ca altfel se transforma in racheta).
0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 July 2009 - 01:40 PM

Si te gandesti ca nu vor fi capabili sa ii dea ? ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 01 July 2009 - 01:57 PM

Vezi postarearenatoa, la Jul 1 2009, 02:40 PM, a spus:

Si te gandesti ca nu vor fi capabili sa ii dea ? ;)


Ca nu o sa zbor destul cu un plin:). E adevarat ca se incarca mult mai repede. Dar asta este a doua problema. Charger? balancer?
0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 July 2009 - 02:00 PM

Vezi postareamatei_silviu, la Jul 1 2009, 02:57 PM, a spus:

Ca nu o sa zbor destul cu un plin:). E adevarat ca se incarca mult mai repede. Dar asta este a doua problema. Charger? balancer?


Eu am luat cu 130lei din HK, un B6 obisnuit.
Daca ai acum ceva care afiseaza voltajul bateriilor individuale, decuplarea lor la 3.6V e cam acelasi lucru cu incarcare dedicata.
Dar si daca ai uitat... la 3.8 le-ai fiert... Nu cred ca e ceva teribil sa faca un electronist un buzzer pe principiul lipo saver, dar invers.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 02 July 2009 - 08:51 AM

:lol: Am incercat sa tai cu traforajul placajul de circuite electronice si sa tocit panza dupa ce am taiat doar un mm. Cu ce pana mea se taia ala? :)
0

#36 Useril este offline   panseluta 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 23-April 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELISM ,AUTO-MOTO <br />

Postat 02 July 2009 - 08:53 AM

DREMEL!
ARUNCAREA CU PRIVIREA
0

#37 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 02 July 2009 - 09:54 AM

Vezi postareamatei_silviu, la Jul 2 2009, 09:51 AM, a spus:

:) Am incercat sa tai cu traforajul placajul de circuite electronice si sa tocit panza dupa ce am taiat doar un mm. Cu ce pana mea se taia ala? :lol:


Pe vremuri, cand nici nu visam la sculele si dispozitivele actuale, eu intrerupeam traseele electrice ( daca erau in zona pe care vroiam sa o decupez ) cu marginea ascutita a unei pile mici si apoi gauream traseul de taiat cu burghiu de 1 ( gauri cat mai apropiate ) . Dupa care rupeam pe acea linie . Mama , ce rabdare aveam atunci !!!
0

#38 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 02 July 2009 - 10:11 PM

Cel mai simplu se taie cu o scula de la dremel sau proxon (sau altceva similar dar no name ca se gasesc destule modele pe la magazinele de bricolaj). Poi un minidisc si tai cu ala imediat.
Daca nu ai asa ceva, dai gauri foarte apropiate cu o bormasina cu burghiu de 1 mm, dupa care pilesti sau slefuiesti marginile.
Era bine ca inainte sa te decizi sa iti iei modelul sa fi cautat pe net un review astfel incat sa stii dinainte la ce te astepti si cat ai de munca la el.
Cat despre varianta utilizarii pack-urilor LiFe la un astfel de model poti sa o faci doar daca vreti sa iti bati joc de el si sa il ingreunezi inutil.
0

#39 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 02 July 2009 - 10:25 PM

dai frate cu bomfaieru...sau daca ai cu proxonu cu un mini-disc diamantat sau cu Al-oxid
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#40 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 03 July 2009 - 09:55 AM

Vezi postareaMADA, la Jul 2 2009, 11:11 PM, a spus:

Cel mai simplu se taie cu o scula de la dremel sau proxon (sau altceva similar dar no name ca se gasesc destule modele pe la magazinele de bricolaj). Poi un minidisc si tai cu ala imediat.
Daca nu ai asa ceva, dai gauri foarte apropiate cu o bormasina cu burghiu de 1 mm, dupa care pilesti sau slefuiesti marginile.
Era bine ca inainte sa te decizi sa iti iei modelul sa fi cautat pe net un review astfel incat sa stii dinainte la ce te astepti si cat ai de munca la el.
Cat despre varianta utilizarii pack-urilor LiFe la un astfel de model poti sa o faci doar daca vreti sa iti bati joc de el si sa il ingreunezi inutil.


Am reusit pana la urma. Am folosit o bormasina cu un burghiu special care taie si in laterale.
M-am documentat inainte :). Si am stiut cat de mult e de munca. Nu de munca imi este dar nu vreau sa fac nici o greseala.

Va multumesc mult pentru sfaturi.
0

#41 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 04 July 2009 - 08:08 PM

@ matei_silviu sper sa nu te superi daca adaug in topicul tau dar fiind acelasi model nu avea cred rost sa deschid unul nou, daca te deranjeaza voi ruga un moderator sa stearga ce am adaugat.
Am achizitionat si eu un Filip 400. Prima impresie manualul de montaj foarte subtire, daca esti incepator te descurci greu. Montajul servourilor pentru aripa.
Poate servourile sunt un pic prea mari, dar erau singurele pe care le aveam si nu am vrut sa cumpar altele.

Fisiere atasate


Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#42 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 06 July 2009 - 09:41 AM

Intradevar nu prea ai ce face cu manualul. Si cu sigurantza nu este un model pentru incepatori nici de construit nici de pilotat (cred).
Ma bucur ca mai are cineva modelul.
0

#43 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 08 July 2009 - 09:35 AM

Poze cu ce am mai mesterit. Din pacate timpul nu-mi permite o evolutie mai rapida.

1. Am taiat nasul fuselajului. Avea o dunga foarte subtire unde sa tai.
2. Lipit panoul de foc. Au ramas cam 3 mm din fuselaj in afara. Am incercat sa-l aliniez cat de bine am putut cu marginea exterioara. Sper ca unghiul motorului o sa fie bine. Dupa ce sa uscat bine lipiciul de la panoul de foc am aplicat pe interiorul fuselajului si o panza de fibra de sticla.
3. Ajustat suportul pentru servouri si montat. Pana la urma am taiat fuselajul :angry2:. Cablurile de comanda erau prea scurte pentru a pune servourile in fata asa ca am decis sa le pun undeva pe la CG. Asa ramane destul loc si pentru baterie.
4. Gaurit fuselajul pentru prinderea aripilor.

Din pacate o sa trebuiasca sa dau inca o gaura in fuselaj pentru a scoate firele de la motor pe exterior. Nu este destul loc inauntru.

Fisiere atasate


0

#44 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 08 July 2009 - 09:38 AM

Vezi postareaold-boy, la Jul 4 2009, 09:08 PM, a spus:

@ matei_silviu sper sa nu te superi daca adaug in topicul tau dar fiind acelasi model nu avea cred rost sa deschid unul nou, daca te deranjeaza voi ruga un moderator sa stearga ce am adaugat.


Cum mai avanseaza treaba la tine? Ceva poze mai ai?
0

#45 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 08 July 2009 - 09:43 AM

Vezi postareamatei_silviu, la Jul 8 2009, 10:35 AM, a spus:

Din pacate o sa trebuiasca sa dau inca o gaura in fuselaj pentru a scoate firele de la motor pe exterior. Nu este destul loc inauntru.

Nu poti monta motorul in fata panoului de foc? Da, stiu, ramane afara, dar in cel mai rau caz poti sa-i faci eventual un "guler" de fibra imprejur. Eu n-as gauri aparatul doar pentru asta...
Ave
0

#46 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 08 July 2009 - 09:48 AM

Vezi postareaave, la Jul 8 2009, 10:43 AM, a spus:

Nu poti monta motorul in fata panoului de foc? Da, stiu, ramane afara, dar in cel mai rau caz poti sa-i faci eventual un "guler" de fibra imprejur. Eu n-as gauri aparatul doar pentru asta...


Ar arata ca dracul pentru ca nu am cum sa tin forma. Datorita ca am intarit pe interior cu fibra de sticla nu cred ca o sa fie vreo problema cu rezistenta. Au mai facut asa si altii de pe rcgroups.

http://www.rcgroups.com/articles/liftzone/...er/DCP04356.jpg

Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 08 July 2009 - 09:50 AM

0

#47 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 July 2009 - 10:39 AM

Eu luam o montura ca la Junior, se gaseste ca piesa de schimb.

http://www.hobbydirekt.de/popup_image.php?...987&imgID=0
... cu picioarele pe pamant ...
0

#48 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 July 2009 - 08:26 PM

Ce-mi mai place cand vad tot felul de solutii din astea geniale....De curand am mai vazut una la termice: cea cu motorul pus asa incat toba sa vina deasupra capotei.
Nu gauri modelul aiurea pentru ca exista cel putin doua solutii civilizate:
1. taie mansonul ala termo (negru) de la fire, imediat cum ies din motor; vei putea sa pliezi perfect firele pe langa carcasa motorului si s-ar putea sa incapa asa (asta daca nu cumva ai ingrosat in exces peretii cu fibra aia); am avut aceasi problema la svist si am rezolvat-o asa;
2. taie din nou fuselajul imediat dupa panoul de foc, fa altul nou si lipeste-l si vei avea spatiu suficient; te va ajuta si la centraj pentru ca modelul este proiectat pentru pack-uri de generatie mai veche (nicd sau nimh).
Lucreaza-l atent si ingrijit nu-ti bate joc de el ca e pacat.
0

#49 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 15 July 2009 - 11:05 AM

AI INCERCAT SA POZITIONEZI MOTORUL CU FIRELE IN JOSUL FUSELAJULUI? :)
ADOR VITEZA!!!
0

#50 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 20 July 2009 - 12:11 PM

Am terminat de montat:
pozitionarea aripii

interior

prinderea capotei

prindere ampenaj orizontal

vertical

comanda

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de old-boy: 20 July 2009 - 12:13 PM

Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#51 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 20 July 2009 - 12:15 PM

Centraj static, cele doua semne de pe aripa inseamna 33 si 40% din coarda aripi

in echilibru

Fisiere atasate


Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#52 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 20 July 2009 - 12:16 PM

La cantar gata de zbor
Concluzii dupa primul zbor.

Fisiere atasate


Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#53 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 20 July 2009 - 12:40 PM

A iesit frumos :rolleyes:.
Da si tu te rog detalii cu ce l-ai echipat.
Interesanta idee ai folosit pentru capota. Sarma de cat este de 1mm?
0

#54 Userul este online   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 20 July 2009 - 10:13 PM

http://www.youtube.c...h?v=3XGgaLFNgkE

echipare :
servouri eleroane hitec HS-125 MG
directie si profundor Robbe FS - 50
motor Scorpio microtronic ati 30A 3000 rot/volt
receptor MKZ octa
acumlator Robbe 3S 2100mA

zboara BESTIAL
minusuri raspuns slab pe directie
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#55 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 11 August 2009 - 10:01 AM

Nu pot spune de cat ca zboara BESTIALLL.

Din pacate pana a ajuns sa zboare bestial, a luat trei cazaturi destul de nasoale. Partea buna este ca este foarte rezistent si reparatiile au fost joaca de copii ;).

Prima cazatura a avut loc din cauza motorului sau a regulatorului. Am zburat cu el circa un minut incercand sa-l trimiez. Dupa ce am zis eu ca merge drept i-am dat gazul la maxim, moment in care s-a auzit un zgomot foarte ciudat si puternic. Am oprit motorul pe loc dar din pacate avionul apucase sa ridice nasul cat a avut gazul la maxim si a cazut fara motor. Au rezultat surub de plastic rupt si urechile de prindere a aripilor dezlipite.
Ajung acasa inca nu intelegeam ce se intamplase si ma tot rodea curiozitatea si frustrarea. Incerc sa pornes motorul si surpriza mergea impecabil. Dupa ceva vreme dupa ce fac reconstituirea in cap incerc sa-i dau gaz maxim in reprize si surpriza, daca intai porneam motorul la jumatate il lasam o secunda si dupa aia dadeam maxim regulatorul o lua razna (cred ca se desincroniza cu motorul) si rezultau mishcari haotice cu zgomote incredibile. Regulatorul era setat pe pornire supersoft. Am programat regulatorul pe pornire normala si comportament asemanator. L-am programt apoi pe pornire soft si a mers OK.

A doua cazatura a fost datorita faptului ca nu am ascultat ce zicea manualul, care zicea ca primul zbor sa-l fac pe o vreme fara vant. Deci dau gaz maxim il arunc contra vantului care era foarte puternic si surpriza pana sa ajung cu mana pe stick a facut un looping si a ajuns in bot in pamant in spatele meu ;) . Totul sa intamplat in mai putin de o secunda; nu am inteles nimic. De data asta sau rupt suruburile de plastic si sau largit gaurile unde intrau suruburile de plastic pentru a prinde aripa.
Il repar si fac trimajul din profundor. Ma gandeam eu ca profundurl era de vina.

A treia tentativa la fel ca a doua. Crash soldat doar cu belit con. Moment cand m-am suparat rau de tot. Baltea frustrarea in mine si dadea pe afara. Deja imi era frica sa-l mai arunc in aer. Dar imi fac curaj si-l arunc cu foarte putin motor. si cand ajunge la o altitudine considerabila ii dau blana, surpriza facea loopinguri ceva de speriat fara sa ating profundorul. Cand zburam cu el fara motor mergea drept.

Deci in consecinta unghiul de la motor era varza. Am schimbat unchiul de la motor si finally zboara bestial si sa vezi viteza pe capul lui. Nu ma asteptam ca unghiul de la motor sa fie prost datorita faptului ca taietura am facut-o dupa indicatiile fabricantului si chiar pare sa fie putin in jos si la dreapta...

Concluzie la prima lansare este bine sa nu fie vant de loc si daca cineva este cu voi sa lanseze avionul ar fi de mare ajutor.

..

Fisiere atasate


0

#56 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 August 2009 - 10:37 AM

Vorbeste cu cineva sa-i faca o poza si cand vine spre tine (cam la acelasi unghi ca la ultima, unde se ducea). Arata foarte bine ;)
0

#57 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 11 August 2009 - 10:51 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 11 2009, 11:37 AM, a spus:

Vorbeste cu cineva sa-i faca o poza si cand vine spre tine (cam la acelasi unghi ca la ultima, unde se ducea). Arata foarte bine ;)


O sa incerc. Problema este ca zboara foarte repede si este foarte greu de focalizat.
0

#58 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 11 August 2009 - 04:49 PM

Cum faci ! ,cum nu faci! ...dar numai de belele dai tu ........ ;)
ADOR VITEZA!!!
0

#59 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 August 2009 - 06:17 PM

Intr-o zi cu lumina mai multa, diafragma inchisa (valoare mare), si daca focalizezi la 5 metri o sa prinda foarte bine, indiferent la cat il iei.
0

#60 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 12 August 2009 - 10:30 AM

Vezi postareaTUROK, la Aug 11 2009, 05:49 PM, a spus:

Cum faci ! ,cum nu faci! ...dar numai de belele dai tu ........ :lol:


:blink: Este o caracteristica a mea.

1. Ma mananca undeva ca pe Zambilica si nu am rabdare. (Si de obicei ma mananca cel mai tare cand este vant puternic)
2. De obicei citesc manualele prea tarziu. (caracteristica de inginer roman "Lasa ba ca merge si asa sau las' ca stiu io, cat de greu poate sa fie") :lol:
:)
Am mai tras un zbor aseara si nu pot sa zic ca este BESTIALLL. Viteza ca viteza dar sa vezi cum shuera. Pentru mine este incredibil cat de repede poate sa zboare. :)
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro