Modelism - RHC Forum: masina de rectificat cilindrii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

masina de rectificat cilindrii rectificare cilindrii de motoscuter

#31 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 18 September 2010 - 09:25 PM

http://www.youtube.c...h?v=BGEsJesmGP0
0

#32 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 September 2010 - 01:21 AM

Te rog sa nu te superi pe mine, dar la o masina de rectificat facuta din profile sudate nu poti spera...sper sa ma insel...la o precizie finala de doua, trei sutimi.
Poate nu este, inca, tarziu sa gasesti un batiu din fonta, cu ghidajele acceptabile, de la vreo masina unealta data la fier vechi. Zic si eu.
Multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 September 2010 - 01:23 AM

0

#33 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 19 September 2010 - 09:19 AM

http://www.youtube.c...h?v=c_Fhdm6vWtg
0

#34 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 September 2010 - 04:52 PM

Vezi postareaDanieltnokia2000, la Sep 19 2010, 09:19 AM, a spus:


Ce sa vad in film? Niste cifre pe un ecran? Eu vorbeam de precizia pe care o poti obtine pe piesa...nu asta te intereseaza?
Hai sa-ti spun o povestioara adevarata. Firmele care se respecta aplica doua procedee batiurilor turnate din fonta:
-detensionarea naturala. Adica lasa batiul sa ruginesca linistit zece ani. In acest interval de timp tensiunile interne dispar si piesa isi va pastra forma geometrica.
-cei mai grabiti tin piesa intr-un cuptor si o vibreaza.
Si vorbim de batiuri masive dintr-o singura bucata.
Mi-a fost jena sa vorbesc despre capul de rectificat. Ai vazut cum arata unul adevarat? Lagare pneumatice, turatii de 30 000 si mai mult de ture (la pietre mici si 100 000), pietre speciale pentru aceste turatii, dispozitiv de taiat piatra cu diamant, etc, etc. Nu poti obtine o suprafata acceptabila cu un Dremel sau ceva similar.
Te rog mult de tot sa nu te superi pe mine, dar asta este viata reala.
0

#35 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 19 September 2010 - 08:32 PM

nu ma supar si stiu ce inseamna o masina de rectficat adevarata. problema mea e in primul rand ca masina e home made si devine cumva hobby pt ca intre timp nu mai fac ce faceam ca activitate. acum lucrez in domeniul reparatii auto si nu am abandonat proiectul pt ca chiar daca nu o sa iasa treaba cu rectificare cilindrii o sa imi pot face pe utilajul cu pricina piese pt o urmatoare masina de gravat cablaje un router pt gravat marmura etc. nu e cu suparare. dremelul pe care l-am pus acum era asa de joaca sa vad si eu cum se misca ca eram curios. capul de rectificare final este altul. oricum continuu sa vad ce iese si o sa incerc sa fac sa iasa ceva. bafta.
0

#36 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 19 September 2010 - 10:41 PM

Felicitari , este intradevar o realizare , nu toata lumea poate sa faca asa ceva . Ai facut un pas mare prin faptul ca ai dus proiectul la capat .
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#37 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 20 September 2010 - 12:00 AM

Salutare,
Cred ca vorbesc in cunostiinta de cauza.Cea mai buna solutie inainte de a incepe constructia unei masini de rectificat ar fi fost sa cumperi un strung la care se putea pune un dispozitiv de rectificat si care nu ar fi costat atat de mult.Precizia de microni la o masina de rectificat este un mit.Din experienta stiu ca 10 microni sau o sutime este o precizie buna.Poate cele mai noi sa scoata 5 microni.Precizii sub 5 microni deja este altceva.La astfel de precizii pana si batiurile au o problema cu variatiile de temperatura(spre ex. se folosesc batiuri din granit).Si asa este f. greu.Daca tot te-ai bagat ti-as recomanda in primul rand sa-ti cumperi subler cu precizie de 0.01mm , micrometru cu precizie de 0.001mm , ceas comparator cu precizie de 0.001 mm , daca nu ai.Nu de alta dar macar sa stii ce tolerante obtii.Din ce observ in pozele postate suporturile din tabla ale motoarelor sunt ridicole , sunt prinse in consola deci au o rigiditate foarte mica.Modificale cu unele cu guseu si prindere in 4 suruburi , rigiditatea va creste astfel de 16 ori.Nu inteleg de ce ghidarea saniei se face pe bare rotunde+role iar rolele ruleaza doar pe partea superioara si laterala a barei.Stii ca exista riscul ca sania sa se ridice de pe barele de ghidare si sa te accidenteze?Ar fi trebuit sa folosesti ori niste bucse liniare spintecate ori aceleasi role dar dispuse +-45grade fata de orizontala si asta macar pentru siguranta.O alta problema este modul de prindere a barelor de ghidare de batiu.Daca nu le prinzi in mai multe puncte de batiu exista riscul unor deformatii nu de sutimi ci de zecimi sau poate chiar si de un milimetru.Pe un calcul la repezeala(o forta de 100N pe bara, lungimea 1000mm,diametrul barei de ghidare fi=20mm cu prindere doar la capete) rezulta o deformatie de 1,2mm. Inainte sa te gandeste la partea de CNC ai face mai bine sa te gandesti la o rigiditate extrema.Te rog nu te supara pe mine dar vreau sa-ti spun doar ce probleme ai , din ce am vazut in filmulete.
0

#38 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 September 2010 - 06:13 PM

Felicitari ca ai ajuns spre sfarsit cu proiectul. Intrebarea mea ar fi: daca un cilindru nu are mai mult de 200mm inaltime, de ce ti-ai lasat atat de lung ghidajul longitudinal? O rezolvai mai usor cu incovoierea daca era mai scurt.
Ti-ai lasat ca rezerva ideea de a-l transforma in strung pentru lemn, daca nu merge bine ca masina de rectificat?
Pentru un prim proiect, arata foarte bine. Si in mod sigu al doilea va fi mai bun sau vei ocoli problemele intalnite la asta.
Mult succes in continuare.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#39 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 20 September 2010 - 09:29 PM

sal.
micrometru de interior,exterios subler si comparator am. sania nu are cum sa sara de pe ghidaje deoarece are rolele de sus iar cele de pe lateral reazama pe coltul rolei care este sub mijlocul ghidajulu. daca intelegi din exprimarea mea. ghidajele is mai lungi ca poate o sa adaptez si ca router sa pot sa fac niste piese pe viitor pt urmatoarele proiecte. ghidajele sunt rezemate odata pe capete toate , cele scurte 1 reazama in partea de jos pe profil iar celalat mai are 2 pct de sustinere iar pe interior au cate 2 pct de sus fiecare iar cele lungi la fel doar ca au mai multe puncte de sustinere(vreo 5 parca). cat despre motoare poate nu se vede bine in filmulet dar suportul este foarte rigit pt ca are profil pe margine si este din tabla de 3 mm, + ca doar tine motorul pt ca bara filetata nu impinge-trage de motor, ea rezemanduse in rulmentul din celalalt capat.
curand termin cu rectificatul flansei si apoi fac o aliniere si bag un universal sa-mi fac axul final care va face rectificarea.
o sa mai fac ceva poze sa se vada ce am scris mai sus.
bafta si ms de aprecieri si critici.nu se supara nimeni aici invatam. :rolleyes:
0

#40 Useril este offline   RL10 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 111
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 20 September 2010 - 10:49 PM

Poate nu-mi dau eu seama din filmulete.Ca sa te convingi de rigiditatea ghidajelor si a suporturilor motoarelor iti propun o
metoda foarte simpla:
-Ia un ceas comparator cu suport magnetic si il pui pe batiu.
-Batiul il fixezi de o masa rigida de exemplu(sau de un suport fix).
-Iei un cantar de mana de 10 Kg(max.100N) si tragi la maxim cu carligul de ghidaj si dupa aceea de suport.
-Ceasul comparator il pui pe partea opusa locului de unde tragi.
Daca deformatia este 1...2 sutimi atunci se spune ca ai o masina de rectificat artizanala.
Daca nu atunci nu cred ca vei face cu adevarat rectificare ci cel mult lustruire.
Cred ca asta este singura metoda obiectiva de a verifica rigiditatea masinii.
0

#41 Useril este offline   Daniel1967 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 07-October 10

Postat 18 October 2010 - 09:15 PM

am lucrat cand eram tinerel, la Brasov la Autocamioane, faceam biela de 135 Cp alaturi era o masina care rectifica cilindri. Din cate scoli de prelucrari prin aschiere am facut, masinaria ar trebui sa se cheme HONUIT . Procedeul este foarte lung(ca timp)si consta in introducerea in cilindru a unui mecanism cu 3 pietre abrazive care se invarteau in cilindru de sus in jos.(bineinteles cu lichid de racire, nu ca sa raceasca ci ca sa dea o alunecare cat mai fina pe suprafata cilindrului. Cat despre masinaria care o faci se cheama cumva rectificare ar nu ca sa circule cilindri prin ceea ce faci, unor cuzineti le trebuie intai o suprafata cu rugozitate aproape 0.La masinile de rectificat interior de ex poti rectifica o cota de rulment sau in cel mai fericit caz un arbore.
Multa bafta,
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro