Modelism - RHC Forum: masina de rectificat cilindrii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

masina de rectificat cilindrii rectificare cilindrii de motoscuter

#1 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 22 February 2009 - 11:32 AM

sal

proiectul este cum se vede din titlul topicului o masina de rectificat cilindrii de motoscuter.
vreau sa fac acest proiect pentru ca momentan asta este ocupatia de baza: reparatii motoscutere.
in momentul de fata rectific cilindrii la o fabrica din apropiere insa problema este ca tipul care ii rectifica face multe greseli si rezultatul este mult timp pieredut pt mine.

deci:
masina este ca un ministrung insa in loc de universal este o flasa plana cu gauri alungite pe care se prinde cilindrul, iar in loc de cutit se prinde un spindle in care se pune o piatra de granulatie mare la inceput dupa care cand se apropie de cota finala o piatra foarte fina. pietrele se gasesc de la gabricile de rectificat rulmenti.

doresc ca masina sa lucreze fara calculator deci automata dar totul sa fie setat pe ea. la partea de electronica madescurc. controlul si afisajul le fac cu un microcontroler in care bag softul pe care o sa il fac.

vreau pareri la partea mecanica si eventual daca stie cineva algoritmul de prelucrare in situatia data.
cilindri sunt de fonta. banuesc ca trebuie si racire si daca da care este agentul de racire?

ms pt raspunsuri!
0

#2 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2009 - 11:51 AM

nu-i mai simplu sa-ti gasesti in alta partea un alt rectificator, poate cu ceva mai multa experienta
tel.0745026562
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 February 2009 - 11:55 AM

In primul rand pentru rectificare interioara ai nevoie de un sistem care sa roteasca cilndrul cu viteza mica si capul de rectificat sa aiba turatie mare. Ambele miscari de rotatie obligatoriu conduse de curea nu de pinioane sau etc. Capul de rectificat sa aiba lagare de alunecare lubrefiate deci nu cu rulmenti. MAi ai nevoie de un dispozitiv separat pentru "taiat" piatra, cu varf de diamant, si un altul de corectie dupa ascutirea pietrei. Pentru racire sunt tot felul de solutii speciale pentru diferite materiale, dar nu neaparat specializate pentru fonta.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 22 February 2009 - 12:07 PM

Vezi postareaRadu_, la Feb 22 2009, 11:55 AM, a spus:

In primul rand pentru rectificare interioara ai nevoie de un sistem care sa roteasca cilndrul cu viteza mica si capul de rectificat sa aiba turatie mare. Ambele miscari de rotatie obligatoriu conduse de curea nu de pinioane sau etc. Capul de rectificat sa aiba lagare de alunecare lubrefiate deci nu cu rulmenti. MAi ai nevoie de un dispozitiv separat pentru "taiat" piatra, cu varf de diamant, si un altul de corectie dupa ascutirea pietrei. Pentru racire sunt tot felul de solutii speciale pentru diferite materiale, dar nu neaparat specializate pentru fonta.


la ce se refera "taiat" piatra? si de ce trebuie sa fie transmisia pe curea si de ce spindelul nu trebuie sa aiba rulmenti ci bucse de alunecare? sper sa nu te superi dar intreb ca sa invat ca altfel n-o sa reusesc sa fac masina funtionala.
si inca ceva "nu imi caut alt meserias" pt ca ceilalti cer preturi mari pt o rectificare! adica asa ca informatie asta ia 35 lei de rectificare iar altii 50-60 iar la 8-10 bucati pe luna ar fi 500 castig pentru mine care altfel i-as da mesterului de care spun.

Aceasta postare a fost editata de Danieltnokia2000: 22 February 2009 - 12:21 PM

0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 22 February 2009 - 01:16 PM

Buna! Eu am fost doar strungar, n-am idee de toate problemele de la rectificare.
Dar in principiu trebuie sa eviti vibratiile si jocurile necontrolate. Orice miscare e permisa datorita jocurilor din lagare. Dar la rulmenti astea sunt de regula mari, se accentueaza in timp si nu le poti inlatura prin reglaje decat foarte greu. Cred ca de aceea se prefera lagarele cu alunecare, ca permit reglarea jocului destul de usor.
Piatra de rectificat se "corecteaza" ce mai bine cu o mica scula care are varf din diamant. E un mic cilindru sau con metalic, prevazut cu diamant in varf (sunt si astea pe numere...). Totul e prins intr-un suport si folosit ca atare. Daca nu gresesc, o alta varianta ar fi fost sa folosesti o piatra mai rezistenta decat cea pe care o prelucrezi. Da-i mai sigur cu diamant. Asta ar trebui sa stie rectificatrorul. Cred ca problema la tine nu e neaparat operatorul cat scula cu care lucreaza.

Masina fiind specializata pe ceva anume (cam pe aceeasi gama de diametre), cred ca e bine sa insisti pe controlul riguros al dimensiunii. Ar fi potrivit un sistem activ de control care sa-ti opreasca avansul transversal al pietrei, la cota finala. E ceva mai complicat la alezaje ca sunt prea multe de bagat in acea "gaura". Adica e greu sa inghesuiesti si piatra de rectificat si palpatoarele in acelasi gabarit. Plus ca la diametrele exterioare cu o forma potrivita a palpatoarelor masori diametrul corect, pe cand la interioare, e musai sa pozitionezi corect palpatoarele. Grea treaba ti-ai ales.
Ca tot ai inclinatii spre CNC-uri, incearca ceva de la zero, dar facut bine.
Momentan cred ca merita incercata si varianta de modificare a relatiilor "contractuale" intre tine si rectificatorul actual. Poate sa platesti mai mult si el sa fie mai atent. Nu stiu exact ce-i acolo asa ca totul e barfa.
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 February 2009 - 01:18 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 22 February 2009 - 01:30 PM

Rectificarea este un procedeu intermediar urmeaza honuirea si superfinisarea totul depinde de adaosul de prelucare,adica de adincimea rizurilor de suprafata cilindrului.Capul,brosa, trebuie sa functioneze la turati mari 20000-30000rot\min cu precizie,fara vibrati de acea se folosesc lagarele si cureaua.Dar problema cea mai complicata si migaloasa este centrarea piesei deoarce un universal chiar cu bacuri rectificate are o preczie de stringere de sub 0,05 si de aici rezulta greselile si pretul mare.Lichidul de racire,ungere este o emulsie absolut necesara.Se pot aplica si alte tehnologi mai la indemna cu ar fi alezarea urmata de roluire cu rezultate bune functie de dotare.Corectarea pietrei de rectificat este necesara din cauza imbcsiri pietrei care nu aschiaza,rezultind abateri de forma cu rezultate dezastroase pt. cilindru.Rugozitatea dupa rectificare este de 0,8 se pare ca rezulta o suprafata cu pori deschisi de acea se foloseste honuirea,pt realizarea ;oglinzi;cilindrului.Masina de rectifcat trebuie sa fie rigida pt.evitarea vibratilor deci precizia de executie trebuie sa fie mare.
0

#7 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 22 February 2009 - 02:22 PM

oricum cam stiu la ce m-am inhamat dar cred ca merita pt ca aici la noi sunt mii de scutere care trebuie reparate deci clienti as avea coada doar sa pot face calitate. deci trebuie sa pun masina pe picioare deoarece merita si din punc de vedere al venitului adus pe urma! treaba e ca nu as rectifica doar pentru mine ci si pentru alte ateliere!

deci pana acum am clarificat cate ceva insa mai am o nelamurile cam ce turatie trebuie sa aibe flansa adica cilindrul si cam la o tura de cilindru cat tre sa fie avansul paralel cu cilindrul. banuiesc ca destul de mare si mai banuiesc ca se fac destul de multe treceri pe x(sa zic asa) pana sa se faca un avans pe y? am dreptate?

ps: tipun unde rectific eu nu face honuire. face treaba doar din piatra! fina cei frept adica la atingere suprafata e fina dar nici pe departe oglinda si cred ca asta are ca urmare o uzura mare in prima faza a rodajului la segmenti. pe de alta parta am citit pe undeva ca la inceput nici nu e indicat sa fie oglinda. nu stiu poate ma lamureste cineva care e treaba cu ultima parte a finisarii adica pana unde se merge cu "oglinda"

in prima faza o sa fac un ax cu doi rulmenti conici care sa aiba la un capat o flansa careia o sa ii fac planul direct pe masina in cauza iar in partea opusa o fulie
cat despre lucul automat pana la sfarsit nu vreau asta din prima . adica o sa merg din aproape in aproape la inceput si apoi o sa incerc sa modernizez pana o sa faca treaba singura.
0

#8 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 22 February 2009 - 02:40 PM

Problema este numai de tehologie,sigur rulmenti obisnuiti nu asigura precizia necesara.Din experienta va pot spune ca exista multe solutii dar depind de indemanare pe scurt de meseriasi.Am vazut cum se poate reconditiona cilindri de la un BMW750 numai prin alezare si roluire pe o masina de gaurit in coordonate.
0

#9 Useril este offline   mirciulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 29-September 07

Postat 22 February 2009 - 04:07 PM

In mod uzual este de preferat ca dupa tratament sa faci direct honuire si nu mai trebuie rectificare.
Daca vrei sa faci rectificare trebuie sa ai doua tipuri de regim, unul de degrosare si unul de finisare care poate fi chiar honuirea.
La rectificare adancimea de patrundere a pietrei in material este de maxim 10 microni, deci sistemul de avans trebuie sa fie foarte precis si fara jocuri, orice vibratie produce spargerea pietrei si deci accidente. turatia pietrei depinde de diametrul acesteia si trebuie sa fie de minim 3000 rot/min iar a piesei de 10 rot/min in acelasi sens deoarece avem tangenta interioara.
Datorita turatiilor mari si jocurilor foarte mici se recomanda centrare pe cuzineti sau bucse cu ungere cu ulei pentru a permite scaderea frecarii si in acelasi timp transmiterea miscarii se face cu curea trapezoidala, lata sau eventual dintata, pentru evitarea vibratiilor.
Se poate utiliza si centrarea pe rulmenti cu bile in mod uzual prinderea trebuie sa fie in X sau O la un capat al arborelui principal si pe rulment cu role cilinde=rice la celalalt capat pentru permiterea deplasarii axului dupa directia axiala in perioada de incalzire a masinii pentru prelucrare.

Honuirea se face cu un cap de honuit pe o masina de tipul celei de gaurit.
Miscarea capului este de translatie si rotatie cu patrunderea pietrelor prismatice ca urmare a fortelor dezvoltate de arcurile de presare.

Aceasta postare a fost editata de mirciulica: 22 February 2009 - 04:21 PM

0

#10 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 08 June 2009 - 10:49 PM

sal
am mai facut progrese cu masina de rectificat cilindrii
saptaman asta imi vin pietrele de rectificat si imi termina nea strungaru ultimul ax, cel pe care vine piatra de rectificat si sper saptaman viitoare sa o bag in probe.

cam asa arata :

si..

si

si

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0140_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0141_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0142_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0143_1.jpg

0

#11 Useril este offline   Alex Baccilu 

  • Membru care este
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 05-January 03
  • Gender:Male

Postat 14 June 2009 - 12:56 AM

Vezi postareaZue, la Feb 22 2009, 12:51 PM, a spus:

nu-i mai simplu sa-ti gasesti in alta partea un alt rectificator, poate cu ceva mai multa experienta

Sa nu te superi pe mine, dar stii ce scop are forumul acesta? De a cauta/oferi solutii TEHNICE.
Boardgame is the future!
0

#12 Useril este offline   mirciulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 29-September 07

Postat 14 June 2009 - 09:41 AM

Interesanta solutie. Cred insa ca te bazezi prea mult pe sudura.
O parere, cred ca ar fi bine sa rigidizezi solutia cu placi de tabla de 2..5 mm sudate sau montate pe partile laterale pentru a marii rigidiatatea. Vorbim de turatii mari si precizie de microni. Ori sudura trage si in timp deformeaza structura.
Nu vad cum compensezi jocurile din partea de sanie. Prin simpla ghidare?
Deci mai analizeaza. In res ma bucur sa mai vad o realizare. Mirciulica
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 June 2009 - 05:57 PM

Poate, ca plan B, ar fi interesant de cautat, prin vechile fabrici, o masina de rectificat adevarata si una de honuit. Poate ar fi mai ieftin si cu rezultate sigure....zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Daca la rectificat se poate, eventual, renunta, honuitul este obligatoriu.
0

#14 Useril este offline   volint 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 24-May 07

Postat 15 June 2009 - 08:27 PM

Salve. Axul principal nu-i destul de rigid. Vei avea jocuri si vibratii inacceptabile. Sa fiu mai exact axul trebuie "prins" intr-o "oala" cu ajutorul a 3 rulmenti: radial (normal cu bile), axial (de presiune tot cu bile) si radial-axial (conic cu role), cam ca in desenul atasat. Scuze Kcalitatea, dar e din memorie si e facut la repezeala.
Solutia constructiva am vazut-o la masinariile de pufuleti si are o "bataie" cam de 5-10 microni. Si "oala" respectiva era si pe post de "baie de ulei", bineinteles fiind dotata cu capace etanse si simeringuri.


Imagine atasata: schita.jpg
0

#15 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 27 June 2009 - 08:43 AM

@daniel
Ideea ar fi ca PRINCIPALA CARACTERISTICA a unei masini de rectificat e rigiditatea acesteia .
Sincer ca inginer mecanic cu ceva experienta in spate nu vad cum structura sudata ar putea avea rigiditatea unei masini clasice. Mecanic nu contest ca va merge, dar dpdv al calitatii o sa ai destule belele.

PS1: de curind am achizitionat un RU125 care poate face si rectificare interioara ... si iti spun clar ca mi-a scos peri albi pina am reglat-o sa isi faca treaba, desi masina n-a lucrat cine stie ce.
0

#16 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 28 June 2009 - 11:15 PM

mi-am dat seama ca o sa am probleme cu rigiditatea si drept dovata am facut o modificare de proiesct si am inceput constructia unui cadru mult mai solid si mai greu. o sa fac modificari si la saniile alea pentru ca erau cam imprecise. oricum constructia de mai sus m-a ajutat mult pt ca am vazut cam de ce probleme ma lovesc. sper ca saptamana asta sa mai reusesc sa fac ceva si sa mai pun niste foto pe parcursul contructiei, iar voi cu binevointa sa ma ajutati sa duc lucrerea la bun sfarsit. treaba e ca trebuie numaidecat sa fac masina pt ca sa cumpar una e scumpa si nu am destui bani si tipul cu care colaborez acum imi face (nu doar mie-mai am prieteni) parca la misto. are suprofata o rugozitate de trebuie sa honuiesc cate o juma de ora si tot nu iese cum ar trebui. plus nu mai zic ca mai ies si conici si uneori ovalizati si asa nu iese treaba buna si dupa oameniii clientii imi vin mie pe cap nu lui.

ps: as merge in alta parte dar nu am unde si am inteles ca ar mai fi unul in zona dar ala face pe strung si apoi cu hartie abraziva si imi imaginez ce lucrare iese. poate daca iti faci tie un motor merge si asa dar eu nu am cum ca mi se intorc clientii in 2 sapt si ma ruinez sa le fac iar pe garantie.
0

#17 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 07 October 2009 - 08:20 PM

Intarzii cu realizari dar nu prea am mult timp la dispozitie sa lucrez la masina ca is f ocupat dar ma straduiesc sa fac progrese si cand o sa am ceva concret facut si functional o sa bag ceva foto. Nu am renuntat la proiect....
0

#18 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 19 May 2010 - 09:37 PM

sal. am inceput din nou sa lucrez la masina. am pus ceva foto cu realizari pana acum. axa y e aproape gata. x e si ea 80% gata si apoi incep partea cu flansa si universalul. y din foto l-am facut foarte greu (nu stiu cate kg are) in ideea sa nu vibreze. astept pareri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0114.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0113.jpg

0

#19 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 19 May 2010 - 09:39 PM

s'inca

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0116.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0115.jpg

0

#20 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 19 May 2010 - 09:40 PM

si

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0117.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0118.jpg

0

#21 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 21 May 2010 - 07:03 AM

si puse mai gramada

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0119.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0121.jpg

0

#22 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 26 May 2010 - 07:17 PM

si astazi am mai debitat ceva material urmand sa le asamblez ca in foto:

si

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0122.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0123.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0124.jpg

0

#23 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 30 May 2010 - 04:57 PM

sal
chiar nimeni nu are nimic de spus in legatura cu cnc-ul meu sau nu e prea interesant proiectul. sper sa ma ajute cineva cu sugestii poate se mai poate imbunatati pe ici pe colo cate ceva.
astept parerile voastre.
0

#24 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 May 2010 - 07:44 PM

Daniel, vad multa sudura in masinaria ta.
Grija mare la posibilitatile de reglare pe care ti le lasi astfel incit sa compensezi abaterile datorate sudurii.
Nu-ti fa iluzii ca daca ai folosit profile U120 astea nu se trag.
Spor
0

#25 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 04 June 2010 - 08:30 PM

sal
stiu ca sudura trage insa mi-am lasat suficiente tolerante la reglaj. o sa o mai rigidizez cu tabla pe unde se poate ca sa nu fuga.
am mai bagat ceva munca pe la ea si se apropie cat de curand de o proba, poate nu de rectificare dar macar sa vad cum se misca axele si sa incep sa aliniez una alta. cred ca o sa am ceva de munca pana vad totul aliniat si sa incep sa fac probe reale de munca.

am mai facut niste foto:

si

si

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0139.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0140.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0141.jpg

0

#26 Useril este offline   katalinhr 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 22-November 09

Postat 05 June 2010 - 10:00 AM

Eu sunt extrem de sceptic ca vei obtine rezulatele dorite. La un cilindru pe langa diametru intr-o anumita sectiune, trebuie sa obtii si o abatere de la cilindricitate si de la circularitate foarte stransa. Acestea doua sunt direct dependente de cinematica masinii si rigiditate. Va trebui sa reusesti sa aliniezi ghidajele in cativa microni, btaia radiala atat a pisesei cat si a sculei sa fie deasemena cativa microini. Sincer sa fiu ma indoiesc ca vrei reusi cu role si lagaruire pe rulemnti obisnuiti, si structura sudata. Multa lume evita aceste solutii inclusiv la routere cnc unde creintele de prezie sunt cam de cel putin 10 ori mai mici. Ghidajele pe role sunt folosite la ora actula in speical in axele integrate reglate din fabrica si care sunt destiate operatiilor cu precizie mica si incarcari mici, desigur avad pret redus.
Sa nu crezi ca vrau sa te demoralizez insa incerc sa fiu realist. In practica lucruile merg mai porst ca in teroie si ce incerci tu nu prea se poate realiza nici macar teoretic.
0

#27 Useril este offline   katalinhr 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 22-November 09

Postat 05 June 2010 - 10:16 AM

Numai ca o observatie tu ai pus sistem de reglare cu susruburi pentru aliniere ghidajelor, un surub din acela are pasul in jur de 1, pentru o obtine o deplasare de 3 microni trebuie sa rotesti surubul cu numai un grad( crezi ca vrei resui?) Deja la 2 grade ai 6 microni si aproape iesi din tolerantele cerute la cilindri. Suruburile trebuiesc si ele blocata odata ce se face reglarea(si cum o faci astfel incat sa nu il misti?). Capatul care apasa pe ghidaj trebuie rectificat pentru ca are erori imense de palenitate in urma stantarii si nu vei obtine in veci vecior un reglaj corect. Sa nu mai zic ca ar fi fost nevoie si de o suprafata de centare, pentru ca in momentul in care il blochezi o sa se duca intro parte si va stica reglajul(aici vb de microni). Cu cele mai precise suruburi gen cele din micrometere se poate obtine precizii de sutime ceea ce pentru tine e prea putin. Un sistem de reglare mult mai precis este cel cu pene.

Aceasta postare a fost editata de katalinhr: 05 June 2010 - 10:24 AM

0

#28 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 05 June 2010 - 09:49 PM

pai ai dreptate ca reglajele le voi face mai greu insa tu ma incadrezi cu precizia in medicina. fara suparare dar numai toleranta piston - cilindru este intre 5 si 8 sutimi. deci eu am voie sa am per total un 2-3 sutimi eroare. deci ceea ce spui tu de 6 microni si 3 microni nu are nici o relevanta cat timp o sutime nu prea conteaza. de ce zic asta? daca ai vazut un cilindru de moto in 2 timpi ai sa vezi ca are ferestrele de admisie si evacuare si in acele zone segmentul reazama pe 30procente din circumferinta deci atomat acea zona se va uza mai mult si de obicei ajunge si la 0.3 si moto inca merge bine si chiar si in cartea de service a unui motor de asta tolerantele si abaterile de la valorile standard sunt destul de nerestrictive si motorul tot functioneaza ok. ce sa mai zic ca si pistonul este conic si nici ala chiar conic perfect.
in concluzie 0.03 pot sa am eroare fara probleme in toate directiile si v-a merge perfect. spun asta ca am bagat pistoane noi cu seg noi pe cilindri folositi si au mers fara probleme, chiar f bine dupa un rodaj de asezare a segmentilor.

daca gresesc pe undeva puteti sa ma corectati dar in nici un caz nu vb de 3 microni. si sa nu uitam ca dupa rectificare tre sa honuiesc cilindru si mai halesc si acolo o sutime. si inca ceva: daca ar conta 3 microni atunci cat ar trebui sa am avans/pas? 1micron? :rolleyes: adica la stp de 200 pasi pasul barei filetate sa fie de 200microni? 0.2mm? uoo daca as sti ca astea is preciziile pai abandonez pe loc ideea si fac altceva pe masina dar nu cred.

oricum continuu si sper sapt ce vine sa fac niste probe si o sa vedem ce iese.
0

#29 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 04 September 2010 - 10:32 PM

sal in curand revin cu un filmulet. deocamdata misc masina si mai am de facut rectificarile de baza ale flansei si apoi o sa pun un cilindru sa fac o proba. merge greu treaba.stau mult la servici si am mai avut ceva de construit pe langa casa si am cam stationat ceva vreme. sper sa o termin cat mai curand.
0

#30 Useril este offline   Danieltnokia2000 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 329
  • Inregistrat: 21-October 07
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 18 September 2010 - 02:14 PM

a inceput sa mearga. acum rectific flansa pe care voi prinde cilindrii. diseara fac un filmulet si il bag pe youtube sa il vedeti. oricum mai am ceva treaba pe ici pe colo si cateva accesorii de construit dar ma apropii de primul cilindru. am mai prins curaj.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro