Modelism - RHC Forum: Am ars "ceva" din statia RC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Am ars "ceva" din statia RC va rog ajutor identificare piesa/reparare

#31 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 01:37 PM

Dane, pentru ca se ridica acum aici a doua oara (pentru mine) problema trimisului la verificat a statiei, as vrea sa clarific putin reactia mea anterioara, din alt topic, poate putin disproportionata.
In Romanika AD 2008 acest lucru este legal teoretic imposibil !
Nu cunosc nici un magazin care sa fie listat ca dealer autorizat al unei mari firme, chiar daca unii au anumite afinitati/specializari/legaturi de afaceri.
In foto de exemplu, daca ma duc la Nikon International vad la Romania Skin Media SRL, la Pentax Focus94 SRL... etc... vreau sa vad la Futaba sau altcineva vreo firma din RO acreditata. ca o fac unii pe bona fides, asta e altceva... Skin si Focus cei pomeniti au service propriu in RO! Si alta firma mare, Canon, nu are !
Nu cred ca este vre-un serviciu de metrologie care sa puna apostila pe o astfel de statie ca este in parametri, desi pentru cele industriale si militare acest lucru este posibil.

Rog sa fiu corectat daca gresesc.

Daca nu, doresc link-uri la firmele care au dealeri oficiali in tara noastra.

Si tot legal, este NEimpusa aceasta verificare ! Asta apropo de analogia cu masinile... daca nu ar fi RAR-ul, cati nu ar "merge si asa..." pana ar ajunge in groapa, tragand si niste nevinovati dupa ei, bineinteles...

Vezi postareadan_mitea, la Sep 25 2008, 02:16 PM, a spus:

@ Liviu Vladut. In plus bunul simt ar trebui sa ne oblige sa trimitem statia la verificat la manufactura. Dar in acest caz ar costa cat una noua. Analogia cu masina....cu toate ca vad o urma de malitiozitate si-i pacat...este perfecta. Dupa ce umbli la directie verifici unghiurile pe stand. Dar astea sunt lucruri pe care le inteleg mecanicii....

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 September 2008 - 01:38 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#32 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 25 September 2008 - 03:20 PM

Nu am incercat nici o clipa sa fiu malitios. Statutul meu de modelist incepator nu-mi permite sa iau alti colegi peste picior. Incerc sa fiu de folos celorlalti in prima faza cu sfaturi din afara modelismului si sper eu in curand si cu sfaturi din experienta de modelist.
Etajul de de RF este unul simplist. Nu necesita alte acorduri la schimbarea tranzistorului. Frecventa de emisie nu este dictata de tranzistor. Nu vor aparea armonici sau alte prostii.
S-ar putea ca problema sa para una spinoasa si cu multe dedesubturi din prisma unui necunoscator in electronica, dar ea de fapt se rezuma la schimbarea unui tranzistor.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 25 September 2008 - 03:26 PM

0

#33 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 04:00 PM

Cu o conditie... sa mearga!
Cea mai mica nepotrivire a tranzistorului inlocuitor care sa il duca in zona de nelinearitate inseamna distorsiuni, armonici, adica stropitoare de frecvente. La asta cred ca se refereau antevorbitorii, nu la dezacorduri.
Daca ar mai fi cluburi de radiomatorism, acolo stiu ce aparatura era si se putea verifica asa ceva... acum insa...
Poate ca ai fost student eminent la electronica, dar un radioamator (cu licenta) ar rade de tine daca ar auzi ca schimbarea tranzistorului final e suficienta.

Vezi postarealiviu_vladut, la Sep 25 2008, 04:20 PM, a spus:

Nu am incercat nici o clipa sa fiu malitios. Statutul meu de modelist incepator nu-mi permite sa iau alti colegi peste picior. Incerc sa fiu de folos celorlalti in prima faza cu sfaturi din afara modelismului si sper eu in curand si cu sfaturi din experienta de modelist.
Etajul de de RF este unul simplist. Nu necesita alte acorduri la schimbarea tranzistorului. Frecventa de emisie nu este dictata de tranzistor. Nu vor aparea armonici sau alte prostii.
S-ar putea ca problema sa para una spinoasa si cu multe dedesubturi din prisma unui necunoscator in electronica, dar ea de fapt se rezuma la schimbarea unui tranzistor.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#34 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 September 2008 - 04:04 PM

@liviu_vladut

in principiu incercam aici pe forum sa ne ocupam de modelism.nu contest ca aici la tehnice posteaza cativa specialisti incontestabili in electronica....
dar hai sa o luam pe rand:

userul liviu_vladut confirma ca este ok sa schimbi un tranzistor in statie ,fara ca aceasta sa-si schimbe caracteristicile de emisie catre un alt user despre care nu se stie exact ce cunostinte in electronica are.
garantezi tu,ca cel care face treaba asta si vine pe camp cu un avion de 7 kg nu imi distruge masina/loveste copilul,nevasta,prietenul ??poate o lipitura rece,poate un traseu intrerupt,poate decapant prea tare care in 30 de zile mananca traseul?
daca da te punem autoritate de certificare in emitatoare de modelism pt Romania.
Kriminel ,care este un pilot care participa cu mult succes la concursuri nationale,cu modele mari si grele nu cred ca va indrazni vreodata sa-si schimbe singur un tranzistor in statie si sa vina pe camp la zbor pe langa multi piloti sa o testeze.chiar daca "nu e sofer" si se pricepe cat de cat nu o va face niciodata.
problema nu pare spinoasa ,chiar este (am fost radioamator ,si lucrez in domeniu) daca schimbi un tranzistor in emitator acasa.in cazul unui accident ,tranzistorul acela este cel care "te baga" in belea.nu mai sta nimeni sa te intrebe nimic.sfaturile tale par ok,dar de acum incolo te rog sa le insotesti cu un disclaimer de gen:
asta este solutia tehnica pt a rezolva problema,statia o folositi dupa reparatie pe proprie raspundere,sau mai bine nu mai folositi statia decat pentru simulator.
asta este atmosfera pe care incercam sa o mentinem aici....cat mai mult legal,si la fel de important cat mai SIGUR!!

ok?
flying is my life...
0

#35 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 04:16 PM

"Kriminel ,care este un pilot care participa cu mult succes la concursuri nationale..."

Tare mi-as dori un who is who pe aici, ca sa se stie clar fiecare cu ce competente vorbeste...
Ca sa nu mai zic de anonimitatea asta care ma omoara...
Acel poll cu "ce statii si ce modele am" a fost un inceput, dar insuficient.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#36 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 25 September 2008 - 04:18 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Sep 25 2008, 11:16 AM, a spus:

Chiar daca Cirip a ras de tine
Cred ca se cuvine o rectificare. Nu am ras de Alex. Este incepator, este bine venit printre noi si il voi ajuta in masura in care pot. Nici macar nu il cunosc personal pe Alex, asa ca nu am cum sa rad de el. Deci atacul personal este exclus, daca asta a fost implicatia. In schimb, recunosc ca am ras de situatia in sine. Pe vremuri de mult apuse, eram si eu tentat sa cred ca pot stoarce mai mult decat a stors producatorul dintr-un aparat. Experienta a aratat ca, in general, producatorul stie mai bine ce face.

Cat despre reparat, sunt de acord cu Liviu Vladut ca daca repari si intelegi ce ai facut acolo, poti folosi bine mersi obiectul respectiv. Eu folosesc receptoare si servouri reparate fara sa am o prea mare strangere de inima. E adevarat ca zbor modele mici. Poate ca as avea o retinere la modele mai mari si mai scumpe, dar nu pentru ca nu as avea incredere in reparatie, ci pentru ca un lucru folosit e uzat si poate pica mai repede decat unul nou, nu neaparat din cauza reparatiei.

Cazul statiei este totusi unul special pentru ca ii poti afecta si pe altii. Desi nu as avea nici o problema sa lucrez cu o statie reparata de mine, sunt in favoarea unei verificari amanuntite intr-un laborator dupa incheierea reparatiei. De fapt asa am si facut cand am schimbat cuartul la statie. Ca nu toata lumea are acces la asa ceva, este alta poveste. In general, simpla schimbare a unui tranzistor de RF de putere s-ar putea sa nu fie suficienta ca sa readuci statia la parametrii initiali. Pentru ca vad ca vorbim aceeasi limba, as vrea sa mentionez faptul ca noul tranzistor poate avea capacitatea de iesire sau intrare/iesire putin diferita, ceea ce duce la dezacordul circuitului de adaptare de la iesire si reducerea puterii. Rezulta distanta de bataie mai mica. Sau ce te faci daca noul final are o zona in care e instabil? Cred ca astea trebuie verificate. Probabil ca plaja de acord a componentelor pasive e suficienta ptr compensarea noului tranzistor, daca e de acelasi tip.

Cirip

EDIT: Cred ca am scris simultan cu Silviu.
Problema responsabilitatii legale e de departe cea mai importanta. Totul e bine cand nu se intampla nimic, dar daca Doamne fereste... si statia e umblata, ti-o iei, si pe buna dreptate.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 25 September 2008 - 04:23 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 04:42 PM

"De fapt asa am si facut cand am schimbat cuartul la statie."

Adica la RR unde se vine cu 2-3 perechi de cuartzuri, ca nu se stie daca prinzi cioaca liber, si se schimba cuartul pe patura, ar fi trebuit sa avem laborator mobil de verificare statii ?
De ce le-au mai facut interschimbabile de catre utilizator daca trebuie verificare dupa ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 September 2008 - 05:25 PM

@renatoa
ai pus vreodata o statie pe emisie sa o verifici pe analizorul de spectru?(repet am doar cunostinte elementare).
eu am vazut o statie profesionala ,citita de un analizor si m-am speriat.

iar pentru RR cu quartul pe patura (re)primesti un warn.
nu asta discutam aici.daca nu iti place ce se face acolo nu trebuie sa te duci,dar aici se discuta despre altceva.
flying is my life...
0

#39 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 September 2008 - 06:21 PM

Nu ai voie sa schimbi cuartul in emitator decat 2-3 canale in sus sau in jos. Daca este mai mult statia trebuie verificata. Daca vrei pot cauta si ceva documente. Dar te rog sa ma crezi ca asa este.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 September 2008 - 06:22 PM

0

#40 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 25 September 2008 - 06:23 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Sep 25 2008, 12:20 PM, a spus:

Kriminel, banuiesc ca esti sofer. Cum de ai curaj sa mergi cu masina dupa ce i-ai reparat directia sau franele?

Liviu, sunt sofer dar nu de meserie. Si nu am reparat niciodata directia sau in special franele. Le-am schimbat, si nu eu, ce dealerul sau service-ul AUTORIZAT.

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 12:25 PM, a spus:

Nu e aceeasi chestie. Eu nu prea am curajul sa merg cu o masina accidentata grav la o punte si refacuta. Si in cazul asta a fost un accident, nu o simpla inlocuire a unei piese. Asta era ideea lui Kriminel cred...

Exact

Vezi postarearenatoa, la Sep 25 2008, 02:37 PM, a spus:

Dane, pentru ca se ridica acum aici a doua oara (pentru mine) problema trimisului la verificat a statiei, as vrea sa clarific putin reactia mea anterioara, din alt topic, poate putin disproportionata.
In Romanika AD 2008 acest lucru este legal teoretic imposibil !
Nu cunosc nici un magazin care sa fie listat ca dealer autorizat al unei mari firme, chiar daca unii au anumite afinitati/specializari/legaturi de afaceri.
In foto de exemplu, daca ma duc la Nikon International vad la Romania Skin Media SRL, la Pentax Focus94 SRL... etc... vreau sa vad la Futaba sau altcineva vreo firma din RO acreditata. ca o fac unii pe bona fides, asta e altceva... Skin si Focus cei pomeniti au service propriu in RO! Si alta firma mare, Canon, nu are !
Nu cred ca este vre-un serviciu de metrologie care sa puna apostila pe o astfel de statie ca este in parametri, desi pentru cele industriale si militare acest lucru este posibil.

Rog sa fiu corectat daca gresesc.

Daca nu, doresc link-uri la firmele care au dealeri oficiali in tara noastra.

Si tot legal, este NEimpusa aceasta verificare ! Asta apropo de analogia cu masinile... daca nu ar fi RAR-ul, cati nu ar "merge si asa..." pana ar ajunge in groapa, tragand si niste nevinovati dupa ei, bineinteles...

Fiecare statie (consacrata) vine cu o fisa de service sau waranty. Fara exceptie. Si chiar daca nu vine ca o fi second hand, o poti trimite la producator pentru verificari detaliate. Personal eram pe punctul de a trimite o statie inapoi la Graupner dar s-a dovedit a fi receptorul vinovat. Si tot personal am discutat cu cei de la JR o posibila modificare de soft (din mod 2 in mod 4) ce implica trimiterea statiei in service.

Ai dreptate, nici un dealer din RO nu este cu adevarat dealer graupner. Doar se lauda. Dar este unu Robbe/Futaba in schimb si in situatia asta poti trimite statia dealerului si stie el ce face.

Pentru graupner statiile trebuiesc trimise cu colet platit la adresele de mai jos, specificat in engleza ce este problema si ei vor include un full check oricum.

Citeaza

Deutschland
Graupner GmbH & Co. KG
Henriettenstrasse 94-96
D-73230 Kirchheim / Teck
Tel. (+49) 18 05 / 47 28 76*
* 0,14 €/Min. aus dem Festnetz der T-Com. Abweichende Preise für Anrufe aus Mobilfunknetzen oder aus dem Festnetz anderer Carrier möglich.
Montag – Freitag
09:30 – 11:30 und
13:00 – 15:00 Uhr
Belgien /
Niederlande

Jan van Mouwerik
Slot de Houvelaan 30
NL 3155 Maasland VT
Tel. (+31) 10 59 13 59 4
Fax (+31) 31 10 59 13 59 4
Ceská Republika /
Slovenská Republika

RC Service Z. Hnizdil
Letecka 666/22
CZ 16100 Praha 6 – Ruzyne
Tel. (+420) 23 33 13 09 5
(+420) 23 33 13 09 5
Espana
Anguera Hobbies
C/Terrassa 14
E 43206 Reus (Tarragona)
Tel. (+34) 97 77 55 32 0
Fax (+34) 97 77 74 96 8
Email: info@anguera-hobbies.com
Internet: www.anguera-hobbies.com
France
Graupner Service France
Gérald Altmayer
86, rue St. Antoine
F 57601 Forbach-Oeting
Tel. (+33) 38 78 56 21 2
Fax (+33) 38 78 50 00 8
Italia
GiMax
Via Manzoni, no. 8
I 25064 Gussago
Tel. (+39) 30 25 22 73 2
Fax (+39) 30 25 22 71 1
Luxembourg
Kit Flammang
129, Route d’Arlon
L 8009 Strassen
Tel. (+35) 23 12 23 2
Fax (+35) 23 13 04 9
Schweiz
Graupner Service Schweiz
Wehntalerstrasse 37
CH 8181 HÖRI / ZH
Tel. (+41) 43 26 66 58 3
Fax (+41) 43 26 66 58 3
Sverige
Baltechno Electronics
P.O. Box 5307
S 40227 Göteborg
Tel. (+46) 31 70 73 00 0
Fax (+46) 31 70 73 00 0
United Kingdom
Graupner Service UK
Brunel Drive
GB NEWARK, Nottinghamshire
NG242EG
Tel. (+44) 16 36 61 05 39
Fax. (+44) 16 36 60 52 55
Email: service.uk@graupner.com



Vezi postareaSILVIU66, la Sep 25 2008, 05:04 PM, a spus:

Kriminel ,care este un pilot care participa cu mult succes la concursuri nationale,cu modele mari si grele nu cred ca va indrazni vreodata sa-si schimbe singur un tranzistor in statie si sa vina pe camp la zbor pe langa multi piloti sa o testeze.chiar daca "nu e sofer" si se pricepe cat de cat nu o va face niciodata.


Repet, nu mi-e mila de modelul tau (care la statia actuala poate e un polistiren pe care nu dai 2 bani), mi-e mila de modelul meu care daca e cumva in aer la 8.5kg si o viteza destul de mare poate provoca daune si materiale si omenesti destul de insemnate. Cat despre concursuri, sunt la primul dar vor fi mai multe :-)

Vezi postarearenatoa, la Sep 25 2008, 05:16 PM, a spus:

"Kriminel ,care este un pilot care participa cu mult succes la concursuri nationale..."
Tare mi-as dori un who is who pe aici, ca sa se stie clar fiecare cu ce competente vorbeste...
Ca sa nu mai zic de anonimitatea asta care ma omoara...
Acel poll cu "ce statii si ce modele am" a fost un inceput, dar insuficient.


Ai dreptate, trebuie sa ne verificam sursele de absolut fiecare data. Nu este suficient sa consideram postul unui "nick" impersonal pe forum, ce trebuie sa putem proba informatia si din surse "certificate" de incredere.
Domeniul meu este software development-ul si datorita lui am o gandire oarecum logica pragmatica si concisa, cu relationari abstracte care nu se pot aplica in orice domeniu (desi si electronica e stiinta exacta nu?).

Numai bine,
Calin


0

#41 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 September 2008 - 06:43 PM

Iata ce scrie in manualul lui Futaba 7CAP:
''In North America it is against FCC regulation to change the crystal within the transmitter to a different
channel. All such transmitter crystal changes must be performed by a certified radio technician. Failure to properly tune
a system to its new channel may result in decreased range and may also result in interference to other types of frequency
users on adjoining channels. Doing so also voids your AMA insurance.''
0

#42 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 25 September 2008 - 07:17 PM

Vezi postarearenatoa, la Sep 23 2008, 06:22 PM, a spus:

Si range check cu antena stransa? e din folclor ?


din cite cunosc eu,se scot primii 1-2 elementi,obligatoriu cei din statie,nu cei din virf.
nu e folclor,e realitate.
si totusi se invirte !
0

#43 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 07:37 PM

Manualul statiei zice:

"Have an observer verify that the system works with the transmitter about 30 paces away with the transmitter antenna collapsed."

"collapsed" atat... nici 1-2 elements, nici "completelly collapsed", just collapsed. Fiecare o ia cum vrea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#44 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 25 September 2008 - 07:42 PM

Imi cer scuze pentru sfaturile eronate pe care le-am dat.
Trebuie verificata fuctionarea corecta a etajului de RF dupa fiecare reparatie a sa si reacordat daca este necesar.
0

#45 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 September 2008 - 08:35 PM

Vezi postareaKriminel, la Sep 25 2008, 07:23 PM, a spus:

Ai dreptate, nici un dealer din RO nu este cu adevarat dealer graupner. Doar se lauda. Pentru graupner statiile trebuiesc trimise cu colet platit la adresele de mai jos, specificat in engleza ce este problema si ei vor include un full check oricum. Calin

Personal eu am apelat la dealerul Graupner si am trimis la verificare receptorul la un moment dat. Totul a decurs ok!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 08:37 PM

Detaliere cu extrase din FCC ar fi aici:

http://www.rcgroups....ead.php?t=94580

Iar o discutie de ce, mai neortodoxa, ar fi cam asa:

"Illegal to change the crystal in the TX? Gimme a break. Why would they make it so easy to remove and take out?

They make it easy to remove because in other countries is is legal to change Xtals in Txes. But NOT IN THE UNITED STATES.

One reason is unlike other countries, the FCC has allocated the space in between the 72MHz R/C channels to commerical users. And the rules that we opearte under do NOT allow us to interfere, in any way, with commerical users of the band.

To change channels on a Tx in teh US< you must have the Tx checked and adjusted to ensure spot on frequency performance by a properly licensed technician (FCC license)."

Si cum noi suntem in EU unde 35 si 40 sunt bine delimitate si nu exista aceasta interdictie...

Vezi postareadan_mitea, la Sep 25 2008, 07:43 PM, a spus:

Iata ce scrie in manualul lui Futaba 7CAP:
''In North America it is against FCC regulation to change the crystal within the transmitter to a different
channel. All such transmitter crystal changes must be performed by a certified radio technician. Failure to properly tune
a system to its new channel may result in decreased range and may also result in interference to other types of frequency
users on adjoining channels. Doing so also voids your AMA insurance.''

... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 25 September 2008 - 09:12 PM

...range check cu antena stransa este o tampenie de genul "hai sa vedem care are muschiu mai lung", nu am auzit de v'un producator care sa recomande testul asta, puterea statiei se masoara cu antena depliata iar pe bancul de fabrica, cu sarcina simulata de impedanta egala cu cea a antenei ce va echipa txul , specificatiile produsului sunt date in conditii de exploatare normale!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#48 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 25 September 2008 - 09:37 PM

Fiecare radiocomanda are o fisa de omologare cu banda de lucru si caracteristicile si un appendix la aceasta fisa unde este specificata nisa din banda pentru care lucreaza exemplarul cumparat.


Exemple concrete din "ograda mea":

Hitec Ranger 40MHz omologata pentru toata banda. Exemplarul meu este calibrat pentru cuarturi ch 82 - ch 92 si vandut cu cuart ch 87. Deci e oarecum clar. Nu poti face o radiocoamnda sa lucreze identic de la 40.650MHz la 40.985MHz deoarece fereastra de 335 KHz este prea mare. Asa, baietii de la Hitec au facut 2 tipuri pentru a acoperi acesti 335 KHz. La mine merge de la 40.825 la 40.985 MHz deci pe o fereastra de 160 KHz si au vandut-o "by default" cu un cuart la mijlocul nisei de 10 canale. Schimbarea cuartului cu unul in afara nisei va afecta atat raza de actiune cat si cantitatea de emisii in canalele adiacente si in acest caz recalibrarea este necesara.

Alt exemplu: Batrana radiocomanda Simprop tot in 40MHz. Pe modul scrie frecventa 40650 - 40680 adica ch 50 - ch 53. Eu i-am pus cuarturi ch 90 ca asa am gasit in acel moment. Radiocomanda batea cam 400m din cei 1500 din specificatii iar modulul de RF se incalzea. Am mers cu ea asa 8 ani pana in 2003 cand am avut ocazia sa o trimit prin cineva din armata la un atelier de reparatii pentru statiile walkie-taklie. Tipul de acolo s-a jucat cu surubelnita in modulul de emisie si in receptoare si pt o sticla de Alexandrion mi-a reglat statia incerdibil. Nu stiu daca bate chiar cat scrie in specificatii dar raza este cel putin dublul celei de dinainte de reglaje si in plus, pe un analizor de spectru Graupner radiatia in canalele adiacente la mai mult de 10m este 0 (zero).

Chestia cu statia Simprop pot sa spun ca m-a marcat asa ca acum 2 ani cand am cumparat Multiplexul sh, cu toate ca este fabricat in 2001 mi-am rupt de la suflet inca niste bani si am trimis-o imediat la fabrica la service. Buletinul este valabil 5 ani, pana in 2011 cand ar trebui trimisa din nou. Nici nu upoti sa vi cu un buletin fals deoarece la pornire statia afiseaza initialele numelui meu si data pana la care este valabila certificarea. Nu poti modifica ce scrie acolo decat poate cu un programator Eprom. Au schimbat si bateria pentru CMOS.
Tot asa am procedat si cu Futaba FC-28 care a fost trimisa la service in mai 2007. A costat ~ 70 Euro cu tot cu expeditie la Robbe si inapoi. Am toate chitantele si fisa cu descrierea operatiilor pe care le-au facut, durata si costul manoperei pentru fiecare operatiune. Buletinul este valabil 8 ani, pana in 2015. Acum cateva luni i-am cumparat si modul de RF in 2.4GHz dar pot zbura linistit si in 35MHz pentru ca modulul a fost recalibrat si resigilat.


Probabil ca sunt eu putin maniac dar afara, in special in Germania, Austria, UK si peste ocean, cluburile proprietare de terenuri de zbor nu te lasa sa zbori daca nu ai buletinul metrologic al statiei valabil.


Pot sa scanez si sa postez ca sa vedeti cum arata o fisa de omologare sau un buletin de service.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 25 September 2008 - 09:46 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#49 Useril este offline   caius71 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-February 07
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 10:28 PM

Buna baieti,la ce polemica se face pe aseasta problema este mai ceva ca "drobul de sare",daca tot se fac recomandari sa fie realiste este parerea mea,daca va schimba tranzistorul final RF cu ceva echivalent nu vad de ce nu ar functiona ca si noua(sperand ca nimeni nu a umblat in circuitele acordate de iesire).Stima si succese!
0

#50 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 25 September 2008 - 10:29 PM

Vezi postareaERASER, la Sep 25 2008, 10:37 PM, a spus:

Fiecare radiocomanda are o fisa de omologare cu banda de lucru si caracteristicile si un appendix la aceasta fisa unde este specificata nisa din banda pentru care lucreaza exemplarul cumparat.


Exemple concrete din "ograda mea":

... pe un analizor de spectru Graupner ...

...exista asa ceva?
...tabula crasa, mortua est!
0

#51 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 26 September 2008 - 12:27 AM

Vezi postareaipsihi, la Sep 25 2008, 11:29 PM, a spus:

...exista asa ceva?


Exista, Graupner AX700, doua modele pentru 40MHz si pentru 35MHz.

Ma rog, scaner de frecventa cu display care iti arata toate canalele simultan cat si intensitatea semnalului pe fiecare canal. Eu zic ca-l putem numi analizor de spectru. Un link aici Spectrum scanner

Imagine atasata: 7098.jpg

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 26 September 2008 - 12:31 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#52 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 September 2008 - 05:10 AM

NU vreau sa intru in polemica si nici nu vreau sa ma dau important dar ground check este recomandat in toate manualele modelelor pe care le-am facut. Iata ce scrie in manualul lui Petrica
http://manuals.hobbi...0493-manual.pdf
la pagina 39:
"Ground check the operational range of your radio before the
first flight of the day. With the transmitter antenna collapsed
and the receiver and transmitter on, you should be able to
walk at least 100 feet away from the model and still have
control. Have an assistant stand by your model and, while
you work the controls, tell you what the control surfaces are
doing. Repeat this test with the engine running at various
speeds with an assistant holding the model, using hand
signals to show you what is happening. If the control
surfaces do not respond correctly, do not fly! Find and
correct the problem first. Look for loose servo connections or
broken wires, corroded wires on old servo connectors, poor
solder joints in your battery pack or a defective cell, or a
damaged receiver crystal from a previous crash."
Si nu se refera la o statie anume ci in general.

In manualui statiei Futaba 7CAP...atata am....spune:
"Range Testing Your R/C System
Please note that different systems demonstrate different range checks and the same system will range check differently in different
conditions. Also, the receiver antenna's installation affects the range test -- exiting the top of the model is ideal.
This is a brief explanation of range test. For more in-depth specifics on receiver antenna mounting, additional checks if
unsatisfactory range is demonstrated, range checking with gasoline powered engines, etc, please see our F.A.Q. page at
www.futaba-rc.com.
• Leave the transmitter's antenna retracted and be sure both batteries are fully charged.
• Position the aircraft away from wires, other transmitters, etc.
Test one - engine/motor off, minimum of 100 ft. range
• Have a friend view the model but not hold it, engine off. (People conduct signals, too!)
• Walk away from the model, working all controls constantly. Stop when the servos jitter significantly (a jitter here and
there is normal), control movement stops (PCM), or you lose control altogether.
• Measure the distance. If greater than 100 feet, great! Proceed to Test 2. Less than 100 feet of range check means you
need more information to determine if your system is safe to fly. Please see our web site or call support for additional
tests to perform before flying your system.
• Repeat with friend holding the model. Note any differences.
Test two - engine/motor on
• Repeat the test with the model's engine running and with someone holding the model. If a decrease of more than 10%
is noted, research and resolve the cause of interference prior to flying your model.
What your fully operational system demonstrates is the normal range for your system in those conditions. Before every flying
session, it is critical that you perform a range check. It is also required by the AMA Safety Code. If you notice a significant
decrease in range with fully charged batteries, do not attempt to fly."

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 September 2008 - 05:18 AM

0

#53 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 26 September 2008 - 07:16 AM

Vezi postareaMarinaru, la Sep 25 2008, 09:35 PM, a spus:

Personal eu am apelat la dealerul Graupner si am trimis la verificare receptorul la un moment dat. Totul a decurs ok!



care dealer? Ca io nu am gasit nimic pe saitul celor de la graupner :D
Apropo am firma in Baicoi, vand SI produse microsoft, pot sa ma numesc Microsoft Baicoi?


0

#54 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 26 September 2008 - 08:03 AM

Vezi postareaKriminel, la Sep 26 2008, 08:16 AM, a spus:

Apropo am firma in Baicoi, vand SI produse microsoft, pot sa ma numesc Microsoft Baicoi?


...da pot sa te strig asa, macar? :D

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 26 September 2008 - 08:16 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#55 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2008 - 08:25 AM

Unii au luat procese pentru mai putin...

http://www.cnn.com/2004/TECH/internet/01/1...t.ap/index.html

Vezi postareaMarinaru, la Sep 26 2008, 09:03 AM, a spus:

...da pot sa te strig asa, macar? :D

... cu picioarele pe pamant ...
0

#56 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 26 September 2008 - 09:17 AM

poti sa-mi zici cum vrei, eu iti zici o realitate :D In plus Baicoi e un satuc chiar pitoresc din tara noastra... era mai nasol daca faceam Microsoft **** (orasul faimos din croatia) :D

In fine, deraiem Alex ce-ai mai facut cu statia? Ramai cu ea pe sim si iei alta sau te bagi in "upgrade-uri"?


0

#57 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 26 September 2008 - 10:25 AM

Vezi postareaKriminel, la Sep 25 2008, 07:23 PM, a spus:

Domeniul meu este software development-ul si datorita lui am o gandire oarecum logica pragmatica si concisa, cu relationari abstracte care nu se pot aplica in orice domeniu (desi si electronica e stiinta exacta nu?).

Dap, in care o aproximare de 10% e acceptabila...
Ave, electronist de formatie (da' lasat de meserie de vreo 9 ani...)
Ave
0

#58 Useril este offline   Alex Baccilu 

  • Membru care este
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 05-January 03
  • Gender:Male

Postat 27 September 2008 - 02:09 AM

salut,
Vad ca s-au incins putin spiritele de la tranzistorul ars.
Tot raul spre bine, am aflat o multime de lucruri.

Am retinut asa:

1. Cu statia asta n-am sa zbor decat singur sau cand alt aeromodel nu este in aer.
2. Am sa anunt pe cei din jur ca e statie reparata si sa nu zboare in acelasi timp cu mine decat pe raspunderea lor.
3. Am sa ma tin departe de zone unde pot lovi oameni sau face alte stricaciuni.

Ce ati scris voi mai sus imi va folosi cand voi avea o statie adevarata, mi-am dat seama ca asta e jucarie de jucarie, acum parca ma simt aiurea ca am postat la forum de aeromodelism. Ce manual, ce conformitati??!! V-am spus ca tot avionul vine cu un manual de 5 foi in care te invata doar ca aripile se monteaza pe fuselaj ;) E de rasul curcilor.

Acum sunt in Bucuresti cateva zile si mi-am propus sa merg duminica pe la pranz la Chitila sa vad cine zboara. Nu am statie/aeromodel cu mine. Voi repara statia abia spre sfarsitul saptamanii viitoare. Sper ca maine, sambata, sa gasesc tranzistorul in Bucuresti si sa-l cumpar. Stiu niste magazine pe Maica Domnului, daca mai stiti si voi altele va rog sa ma sfatuiti.

Dupa ce montez tranzistorul am sa va tin la curent. O sa fac range check si altele. Din pacate, la jucaria asta nu stiu daca pot sa vad daca rasufla, etc. Cred ca nici nu se merita. Sunt responsabil si mi-am dat seama ca nu e chiar de gluma cu asa ceva. Voi folosi statia la simulator si probabil la un zbor undeva departe de oameni, ca sa plang doar dupa aeromodel.
Multumesc de sfaturi, sper ca discutia sa nu se opreasca si sa mai aflam multe.
Boardgame is the future!
0

#59 Useril este offline   caius71 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-February 07
  • Gender:Male

Postat 27 September 2008 - 07:44 PM

Stimati colegi indiferent de schimbarile care se pot face fara a modifica schema de principiu si reglajul filtrului de RF la iesire nu se pot produce armonici sau intermodulatii la o distanta mai mare de 5m in cel mai rau caz doar prin inlocuirea tranzistorului final de emisie asa ca ramane valabila comparatia cu "drobul de sare".Succes la service Alex B !
0

#60 Useril este offline   Alex Baccilu 

  • Membru care este
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 05-January 03
  • Gender:Male

Postat 27 September 2008 - 09:48 PM

multumesc pt raspuns, desi electronica mea s-a oprit la orgi de lumini am sa-mi bag nasul cu ocazia asta si prin ceva carti de radioamatorism, sta praful de doo deste pe ele in pod.
Boardgame is the future!
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro