Modelism - RHC Forum: Graupner Maxie Sport - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm

#91 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1548
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 24 September 2008 - 09:03 PM

Cind trimit urmatorea livrare, o sa trimit si un set de material "husa" de protectie pentru aripi....gratuit.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#92 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 08:46 AM

Super asa.
0

#93 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 25 September 2008 - 08:48 AM

Daca tot faci altul, pune servourile alea in fuselaj in loc de coada.
Pentru receptie eu as folosi tot un pack lipo 2 celule + regulator de tensiune.
Materialul folosit de Silviu nu se rupea atat de usor. Ca sa il cosi, foloseste o banda de material textil; se prind cele doua foi si se trag la masina.
0

#94 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 08:55 AM

Mama mea, avea masina de cusut acasa, dar daca trebuie sa-mi iau si masina de cusut ca sa pot activa in hobby-ul acesta... :( N-am, cel mai apropiat lucru, e un capsator cu capse metalice... :(

Tu spui sa pun bowdenuri pentru servourile din coada, dar in afara de greutatea, care probabil o sa o economisesc ce alte avantaje am? Ca lucrarea e destul de complicata. Doar sa fac suport si sa fixez camasile exterioare prin fuselaj unde nu am access... Pe de alta parte, poate va fi mai usor relativ la cursa de servourilor...



Si care ar fi avantajul unui lipo 2 celule plus UBEC, fata de un pack de receptie clasic NiMH?
0

#95 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 09:26 AM

Acum vreau sa fac ordine in fuselaj si ca sa incep, am nevoie de o solutie potrivita pentru a aranja in fuselaj cele doua packuri si regulatorul.

Am facut cateva poze pentru a intelege dimensiunile cu care lucrez...

Fisier atasat  IMG_0230_small.jpg (90.32K)
Number of downloads: 591Fisier atasat  IMG_0225_small.jpg (85.47K)
Number of downloads: 588
Fisier atasat  IMG_0208_small.jpg (74.74K)
Number of downloads: 551Fisier atasat  IMG_0212_small.jpg (85.48K)
Number of downloads: 541
Fisier atasat  IMG_0218_small.jpg (83.88K)
Number of downloads: 528

Ideea mea, este sa fac un suport, suspendat din placaj de aviatie pentru Lipo si regulatorul sa fie fixat sub acest suport. Suportul va fi o bucata de placaj cu 4 picioare, partial circulare, care au forma unor coaste de fuselaj iar aceast suport se sprijina pe ele. Inaltimea la care e suspendat acest suport sa fie cat e regulatorul plus 10-20 mm pentru a permite fluxului de aer sa circule peste regulator.

Packul de receptie se va monta impreuna cu receptorul imediat in spatele acestui ansamblu lipo + suport + regulator, sau chiar in lateral cumva daca va ramane spatiu.

Ideea mea este sa aduc cat mai in fata si lipo si regulator si pack de receptie pentru a centra mai usor modelul ulterior.

Alte idei?
0

#96 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 09:35 AM

cam asa:

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.ph...amp;postcount=6

masina de cusut nu ai, dar cum traforatul cum stai ? :(
... cu picioarele pe pamant ...
0

#97 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 09:39 AM

Traforaj manual am, mai imi amintesc din copilarie sa-l folosesc, concurs de frumusete, nu fac... deci nu vad nici o problema. Nu stiu la acest moment cum voi lua cotele pentru acele coaste de suport, dar ma descurc eu cumva. :(

Cam asta era si ideea mea. Inteleg ca e singura si unica?
0

#98 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 25 September 2008 - 09:56 AM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:

Nu stiu la acest moment cum voi lua cotele pentru acele coaste de suport, dar ma descurc eu cumva. :(


Pentru cote fa un sablon de carton si cioparteste-l pana ajungi la ce ai nevoie :(
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#99 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 11:07 AM

Nu e unica...
ma gandesc ca acele coaste pot fi facute si din cauciuc, ceva mai gros si pufos gen talpa de slap.
doua din astea care sa aiba decupate in ele profilul lipo si al unei placi pe care sa prinzi ESC-ul, de aceasi lungime cu lipo.
Vor fi astfel accesat mai usor decat cu placajul ala (cred) si ferite de vibratii.

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:

Traforaj manual am, mai imi amintesc din copilarie sa-l folosesc, concurs de frumusete, nu fac... deci nu vad nici o problema. Nu stiu la acest moment cum voi lua cotele pentru acele coaste de suport, dar ma descurc eu cumva. :(

Cam asta era si ideea mea. Inteleg ca e singura si unica?

... cu picioarele pe pamant ...
0

#100 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 25 September 2008 - 11:10 AM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:

Cam asta era si ideea mea. Inteleg ca e singura si unica?

La cat de animal e radiatorul ala, iti recomand o solutie prezentata de Valterashu: decupeaza canopia pe dimensiunile regulatorului - sau pe cele ale radiatorului - si scoate radiatorul AFARA. Practic asa va fi si radiatorul eficient (va avea permanent un flux de aer care curge peste el) si vei castiga si loc sub regulator pentru orice ai avea tu nevoie.
Inconvenientul este manevrabilitatea mai scazuta cand ai de umblat la diversele elemente (accu, receptor etc.) Cat de lungi sunt firele de la regulator / motor? Iti ajung pentru o asemenea "strutzareala"?
Ave
0

#101 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 11:14 AM

Plus aspectul jenant... mai bine o ventilatie corespunzatoare in interior.

Vezi postareaave, la Sep 25 2008, 12:10 PM, a spus:

Inconvenientul este ...

... cu picioarele pe pamant ...
0

#102 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 11:15 AM

Eu tin mult la cum zboara planorul dar si la cum arata. Eu personal nu agreez solutia cu canopia folosita in acest mod, taiata, doar pentru functionalitate mai buna si si asta nu e sigur. Prefer sa fac flux de aer care sa circule prin interior, pastrand aspectul exterior al modelului. Functia bate estetica si ergonomia, dar nici chiar asa.

Voi face in asa fel incat prin fuselaj, care apropos, este aproape deschis in partea de la directie, sa curga un curent de aer potrivit racirii si voi face teste pe sol, pentru a vedea cum se incalzesc componentele.
0

#103 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 11:18 AM

Vezi postarearenatoa, la Sep 25 2008, 12:07 PM, a spus:

Nu e unica...
ma gandesc ca acele coaste pot fi facute si din cauciuc, ceva mai gros si pufos gen talpa de slap.
doua din astea care sa aiba decupate in ele profilul lipo si al unei placi pe care sa prinzi ESC-ul, de aceasi lungime cu lipo.
Vor fi astfel accesat mai usor decat cu placajul ala (cred) si ferite de vibratii.


Am niste bucati de ceva material poros, cu compresabilitate scazuta, dar flexibil oarecum. Era folosit de Ripmax pentru a pune receptorul intr-un planor vechi... Nu stiu daca-mi ajunge ce am. As putea gasi pe undeva asa material?

Ar fi perfect. N-as lipi decat doua opritoare fata spate si unul in partea superioara, totul fiind demontabil... Suna mai bine, decat solutia cu suportul din placaj, cu conditia sa gasesc material suficient.
0

#104 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 25 September 2008 - 11:45 AM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 09:55 AM, a spus:

Mama mea, avea masina de cusut acasa, dar daca trebuie sa-mi iau si masina de cusut ca sa pot activa in hobby-ul acesta... :( N-am, cel mai apropiat lucru, e un capsator cu capse metalice... :(

Tu spui sa pun bowdenuri pentru servourile din coada, dar in afara de greutatea, care probabil o sa o economisesc ce alte avantaje am? Ca lucrarea e destul de complicata. Doar sa fac suport si sa fixez camasile exterioare prin fuselaj unde nu am access... Pe de alta parte, poate va fi mai usor relativ la cursa de servourilor...



Si care ar fi avantajul unui lipo 2 celule plus UBEC, fata de un pack de receptie clasic NiMH?



Ti-am dat solutia cu masina de cusut pentru ca obtii niste huse lucrate elgant. Te duci la orice atelier de croitorie cu fetele de huse gata taiate si cu banda aia si ti le coase contra cost fara probleme.

Greutatea redusa este cel mai important avantaj la un planor. De aceea am spus ca iti recomand un pack lipo.

Daca vrei sa mergi pe varianta cu sectiunile din placaj poti sa obtii forma lor cu niste sarma stransa pe fuselaj in zona in care te gandesti sa le amplasezi.
Desenezi apoi pe placaj arcul de cerc respectiv si scazi grosimea fibrei din care este lucrat fuselajul.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 25 September 2008 - 11:47 AM

0

#105 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 September 2008 - 01:06 PM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 08:55 AM, a spus:

Si care ar fi avantajul unui lipo 2 celule plus UBEC, fata de un pack de receptie clasic NiMH?

Nici unul. Greutatea ansamblului regulator+LiPo este aceeasi ca un pack NiMHd. In schimb ai fiabilitatea mai scazuta scazuta avand o componenta in plus.
0

#106 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 25 September 2008 - 01:14 PM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 25 2008, 02:06 PM, a spus:

Nici unul. Greutatea ansamblului regulator+LiPo este aceeasi ca un pack NiMHd. In schimb ai fiabilitatea mai scazuta scazuta avand o componenta in plus.



desigur...
am spus o prostie romulus; in mod cert ai fi luat un pack si un regulator de proasta calitate, avand in vedere componentele pe care am vazut ca le ai in vedere pentru noul planor
pune-i pack ni-mh....e cel mai bine...
0

#107 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 September 2008 - 01:22 PM

Nu am spus ca ar fi luat ceva prost. Dar chiar si cea mai buna componenta reduce fiabilitate comparativ cu situatia cand lipseste....nu? 99.9% este mai mic decat 100%. In plus si LiPo este un pic mai nesigur decat NiMHd....parerea mea.
Pace tuturor.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 September 2008 - 01:28 PM

0

#108 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 25 September 2008 - 01:26 PM

Eu am pus 5 CELULE NI-MH /2000mA..LA RECEPTIE ( PT 6 SERVOURI ) .
ADOR VITEZA!!!
0

#109 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 25 September 2008 - 04:08 PM

In primul rand planoristul din mine este... fericit pana la cer si inapoi, ca mai avem unu printre noi.
Bravos de acum inainte vei simti zborul in adevarata lui arta.. Iti recomand sa incerci si zborul la panta, te astept la sanpetru :D

De ce nu incerci sa inghesui in bot si accu de receptie... poate scapi cu totul de plumbul ala ...

Acum nu ca as fi rau, dar incerc sa postez in seara asta o poza cu un fuselaj de sharon... planor... sa vezi acolo spatiu inauntru :))
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#110 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 05:26 PM

Vezi postareaMADA, la Sep 25 2008, 12:45 PM, a spus:

[...]
Greutatea redusa este cel mai important avantaj la un planor. De aceea am spus ca iti recomand un pack lipo.
[...]


Multumesc mult pentru sfaturi... :) Relativ la fraza de mai sus... eu unul, NU sunt convins deloc ca e adevarata. Greutatea redusa ESTE un mare avantaj, dar e nevoie de un compromis intre viteza si finete, ca planorul sa zboare bine. Ambele depind de greutate, dar nu neaparat cea mai mica e cea mai buna. Daca e prea usor, nici nu vorbesc despre cum sta in vant in cazul acesta, dar convingerea mea este ca nu vei obtine optimul la curba polara...

Vezi postareaRedBaron, la Sep 25 2008, 05:08 PM, a spus:

[...]
De ce nu incerci sa inghesui in bot si accu de receptie... poate scapi cu totul de plumbul ala ...

Acum nu ca as fi rau, dar incerc sa postez in seara asta o poza cu un fuselaj de sharon... planor... sa vezi acolo spatiu inauntru :D)


Astept, astept poze... Incerc sa pun si packul de receptie cat mai in fata posibil. Asta e prioritatea acum, organizarea inteligenta a spatiului din fata, pentru a reduce greutatea totala. Prefer sa pun plumb pe axul aripii in dreptul GC-ului daca e nevoie de optimizat curba polara decat in bot...
0

#111 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 25 September 2008 - 08:31 PM

fiecare aeronava are mai multe polare... polara prin definitie , e o linie curba pe un grafic...
una din ele, cea la care face referire el , arata infundarea planorului, la fiecare viteza a planorului ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#112 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 08:47 PM

Exact. Nu ma dau intelept, dar la curba aia ma refeream si din cate inteleg eu, greutatea optima e foarte importanta. Nu e bine nici prea mica si nici prea mare.
0

#113 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2008 - 08:48 PM

Aeroclubul Romaniei
Manualul Pilotului Planorist, Volumul I, pag 114-115.
Sunt desene si ecuatii, ca as pune aici.

Se poate descarca de aici: http://www.airclub.rdsnet.ro/

Vezi postareanimsoc, la Sep 25 2008, 09:22 PM, a spus:

... curba polara .....


Ce e aia?

... cu picioarele pe pamant ...
0

#114 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 09:06 PM

Revin la motorul Graupner Compact 460Z...

Dupa crash, pare intact mecanic cu o mica exceptie. Cablul siliconic de culoare galbena are izolatorul retezat chiar la intrarea in motor. Axul pare sa nu fie indoit, dar as vrea sa verific si asta.

Asta ma aduce la urmatoarea problema... Cum se desface? Am scos siguranta de pe ax, din partea dinspre elice. In partea opusa, am gasit un inbus pe care l-am scos. Dar motorul tot nu se desface, axul nu se misca. Alte idei?
0

#115 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 25 September 2008 - 09:19 PM

Vezi postareaRedBaron, la Sep 25 2008, 09:31 PM, a spus:

arata infundarea planorului, la fiecare viteza a planorului ...


Cu alte cuvinte cade ca un pietroi, sau sta ca o frunza batuta de vant. Asta arata curba polara? Sau ce?
0

#116 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 25 September 2008 - 09:22 PM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 10:06 PM, a spus:

Revin la motorul Graupner Compact 460Z...

Dupa crash, pare intact mecanic cu o mica exceptie. Cablul siliconic de culoare galbena are izolatorul retezat chiar la intrarea in motor. Axul pare sa nu fie indoit, dar as vrea sa verific si asta.

Asta ma aduce la urmatoarea problema... Cum se desface? Am scos siguranta de pe ax, din partea dinspre elice. In partea opusa, am gasit un inbus pe care l-am scos. Dar motorul tot nu se desface, axul nu se misca. Alte idei?


Am incercat aceeasi operatiune ca tine cu ceva vreme in urma. N-am reusit decat sa scot axul cam 5mm. Am ajuns la concluzia ca trebuie cumva depresat. Poate gresesc. Oricum am rezolvat problema impingand peste firul dezizolat, la fel ca la tine, un tub termocontractil pana la baza firului acolo unde iese din motor,astupand astfel partea dezizolata.

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 25 September 2008 - 09:23 PM

0

#117 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 09:26 PM

Am incercat si eu dar tubul necontractat, nu intra pana unde e necesar. Deci incerc sa desfac carcasa cumva daca pot.
0

#118 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 11:24 PM

Am pornit motorul. Vestea buna e ca nu pare axul indoit. Vestea proasta e ca n-am reusit sa-l desfac iar varnisul nu pare ok. Mi-ar fi placut sa stiu ca intra mai mult peste ruptura, in interior. Naiba stie ce o sa fac.
0

#119 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 25 September 2008 - 11:27 PM

Vezi postareaRomulus, la Sep 25 2008, 10:26 PM, a spus:

Am incercat si eu dar tubul necontractat, nu intra pana unde e necesar. Deci incerc sa desfac carcasa cumva daca pot.



.....poti posta o imagine ...intr-o situatie similara eu am pus o bucatica de camasa (obisnuita - si cea mai aproape de diametrul conductorului ) de cablu si peste ea termocontractant.
0

#120 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 September 2008 - 11:54 PM

Fisier atasat  IMG_0234_small.jpg (79.53K)
Number of downloads: 1405Fisier atasat  IMG_0235_small.jpg (81.29K)
Number of downloads: 831
Fisier atasat  IMG_0236_small.jpg (67.79K)
Number of downloads: 738Fisier atasat  IMG_0237_1_small.jpg (77.15K)
Number of downloads: 707

Asa arata acum. Ruptura e foarte aproape - aprox. 1mm de capatul tubului termocontractil, dar nu pot impinge mai mult tubul ca e foarte stramt locul. Nu stiu ce sa spun.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro