Incarcare acumulator Nu stiu ce incarcator sa folosesc
#1
Postat 23 February 2008 - 03:15 PM
:) :lol:
#2
Postat 23 February 2008 - 07:34 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 25 February 2008 - 12:23 PM
marius92, la 23 Feb 2008, 15:15, a spus:
:D :(
Accu LiPo au incarcatoare speciale si egaalizatoare ,asa ca daca incerci sa-l incarci cu altceva decit cu un incarcator special pentru Lipoly potisa-i spui PA.
S-au dezbatut subiecte despre pericolul de incendiu pe forum asa ca atentie!!!
Citesteaici
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#7
Postat 26 February 2008 - 12:26 AM
http://www.shdesigns.org/lionchg.html
eu am un acumulator li-po tot de la terra hobby de 7.4v 850 mah si merge perfect
#8
Postat 26 February 2008 - 09:41 AM
ALEX2007_BZ, la 26 Feb 2008, 00:26, a spus:
http://www.shdesigns.org/lionchg.html
eu am un acumulator li-po tot de la terra hobby de 7.4v 850 mah si merge perfect
Era vorba de LiPo ,care e cu totul altceva decit LiIon ;)
Daca dai o cautare pe net gasesti si in Romania la magazine de modelism,eu personal folosesc Power peack si egalizorul tot de la aceiasi firma.
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 26 February 2008 - 09:45 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#10
Postat 26 February 2008 - 01:10 PM
#11
Postat 27 February 2008 - 08:37 AM
Graficul de incarcare, ciclul si solutia (metoda) de decuplare e mai buna decit la cele cu CAD, din acest motiv prelungeste viata acumulatorului si poti incarca cam 20 % mai mult in acelasi acumulator.
Dexter'e scriem din experienta sau din imaginatie ?
#12
Postat 27 February 2008 - 03:33 PM
Dexter_Jr, la 26 Feb 2008, 13:10, a spus:
Eu zic ca nu ai dreptate. Pot sa te intreb daca l-ai folosit si ai avut probleme sau ai incercat sa intelegi cum functioneaza?
Montajul permite incarcarea cu curenti de la foarte mici pana la 1A. Daca stau sa ma gandesc e chiar benefica incarcarea asta pentru un acumulator LIpo, eu incarcand full un accu de 1300 mah in vreo 3 ore, deci rata C sub 1=> mai putin stres pe accu la incarcare. Singurul inconvenient e ca iti ia mai mult timp la un acumulator de capacitate mare... dar daca nu te grabesti e perfect!
Eu am preferat sa il fac cu aprox 5 ron in loc sa iau unul special "de firma", iar acum cu toate ca am si unul inteligent inca il mai folosesc pe acesta.
Mai mult, daca uiti acumulatorul legat la receptie care e pornita(risti sa-l descarci sub limita pe care un incarcator inteligent o accepta pentru incarcare) montajul asta te poate ajuta sa-l readuci la viata.
Precautiunile trebuie luate si la incarcatorul inteligent si la asta la fel, poate ceva mai multe la acesta(eu verific voltajul de iesire inainte de orice incarcare, preventiv, cu voltmetrul, neavand disponibil afisajul celui inteligent).
Metoda a fost testata in ceva ani si cei care au folosit-o au fost multumiti de ea.
LIPO SUNT PERICULOSI DACA II INCARCI FARA SA STII CE FACI!
#13
Postat 27 February 2008 - 04:00 PM
un pack lipo care l-ai supradescarcat chiar daca-l "resuscitezi" cu incarcatoru ala, acel pack nu va mai fi ca nou in veci...de aia un charger destept ti-l refuza... dus dracu packu' la centru de colectare cu el...
pt receptie exista voltspy si liposaver...
stilu' tipic romanesc...las-o ba ca merge asa...
#14
Postat 27 February 2008 - 08:17 PM
Nu se pune problema (eu nu am recomandat asta) supraincarcarii (poate n-ai citit atent, sau n'ai patruns sensul mesajului). Se poate face, in limitele admise de producatorul acumulatorilor (peste 4.2V), dar eu tot nu o recomand. Problema e ca analogic, poti sa-l reglezi sa incarce pina la 4.2 V/celula. Masoara matale un acu incarcat digital, apoi uita-te p'un grafic cit inseamna diferenta (in procente pierdute).. Fii amabil si fa-o, apoi exprima-te.
Vine vremea cind nu te duci cu un acumulator in buzunar la cimp. Poate vrei mai mult. Eu merg cu 6 packuri, unul in zbor, unul in conditionare termica si patru pe incarcator. Cind fac asta, nu am nici un impediment tehnic sa zbor practic continuu, limitarile vin de la oboseala nu de la tehnica. Acum incearca sa-ti imaginezi ca patru incarcatoare digitale unul linga altul costa un pic mai mult ca cel diin exemplu (costa sub 10 lei exemplarul).
#15
Postat 27 February 2008 - 10:45 PM
vlad1, la 27 Feb 2008, 20:17, a spus:
Nu se pune problema (eu nu am recomandat asta) supraincarcarii (poate n-ai citit atent, sau n'ai patruns sensul mesajului). Se poate face, in limitele admise de producatorul acumulatorilor (peste 4.2V), dar eu tot nu o recomand. Problema e ca analogic, poti sa-l reglezi sa incarce pina la 4.2 V/celula. Masoara matale un acu incarcat digital, apoi uita-te p'un grafic cit inseamna diferenta (in procente pierdute).. Fii amabil si fa-o, apoi exprima-te.
Vine vremea cind nu te duci cu un acumulator in buzunar la cimp. Poate vrei mai mult. Eu merg cu 6 packuri, unul in zbor, unul in conditionare termica si patru pe incarcator. Cind fac asta, nu am nici un impediment tehnic sa zbor practic continuu, limitarile vin de la oboseala nu de la tehnica. Acum incearca sa-ti imaginezi ca patru incarcatoare digitale unul linga altul costa un pic mai mult ca cel diin exemplu (costa sub 10 lei exemplarul).
Tu cui incerci sa explici asta? lui Dexter? :D :D :D Nu-ti dai seama ca e la varsta la care citeaza din carti si emite sofisme? Hai zau asa.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 27 February 2008 - 10:48 PM
#16
Postat 27 February 2008 - 11:14 PM
#17
Postat 27 February 2008 - 11:54 PM
@nimsoc:il cunosti pe dexter ? ca vad ca faci afirmatii despre el....
@vlad1:ce inseamna acumulator in conditionare termica?? si patru pe incarcator? pe cei patru in cauza ii incarci in mersul autoturismului pe toti patru odata? la chargerul tau hand-made?
@paul_l :cum faci diferenta intre un analogic de calitate si un computerizat? in acumulator ajung aceeasi electroni din ambele amandoua....computerizate sau analogice....
Citeaza
exagerezi.....mii de cicluri?? MII?? ne prostesti pe fata.presupunand ca iesi ambele zile de weekend timp de 52 de saptamani pe an la o medie de
3-4 zboruri /zi ,iar accu lipo sunt tare pe piata cam de un an jumate sa zicem doi..nu ajungi nici macar la o mie de cicluri.dar nu ai ajuns la performanta asta.poate te moderezi un pic inainte sa scrii mesaje pe forum.
sfatul lui dexter a fost extrem de bun: in sectiunea de aeromodelism ,nu incercam sa predam notiuni de electronica,seminarii de incarcare de acumulatori,si pareri despre incarcatoare.exista sectiunea de tehnice pentru aceste probleme.
in principiu ,nu stim daca cel ce intreaba are 8 ani sau 38 de ani....poate va da de gandit!
#19
Postat 28 February 2008 - 12:26 AM
va rog recititi obiectiv subiectul....sa analizam SFATURILE PERTINENTE POSTATE,si dupa aceea stam de vorba.
dupa parerea mea dexter a dat singurul sfat valid aici in aceasta sectiune....
asta cu eu stiu tot ,eu fac tot de la charger pana la motor/model/servo/.....e comunista multilateral dezvoltata.ori faci aeromodele ori lipesti integrate si programezi picuri.
mutam la tehnice subiectul?
#20
Postat 28 February 2008 - 12:50 AM
SILVIU66, la 27 Feb 2008, 23:54, a spus:
@Silviu. Ca sa-ti raspund la intrebare ; nu-l cunosc pe Dexter. Comentez doar posturile lui. Si sunt dezamagit. Ma astept ca un MODERATOR sa fie impartial. Doar asta e rostul ; sa duca discutia intr-un sens constructiv. Sa o modereze. Din pacate posturile lui @Dexter sunt derapate rau. El din 10 posturi, 7 sunt personale. Asta nu e moderare. El are niste idei pe care vrea sa le impuna in cadrul subiectului respectiv(oricare ar fi ala)Functia de moderator nu inseamna ca daca eu zic ASA, toti trebuie sa fie de acord. De departe. Moderatorul trebuie sa fie un personaj copt care sa cantareasca argumentele discutiei si sa o aduca in limitele subiectului. Nu sa-si impuna punctele de vedere. Daca o face, trebuie sa aiba argumente solide, nu la adapostul functiei.
Ca sa nu mai vb. de anumite cunostinte gramaticale. Da' asta e alta poveste. E greu cu lb. Romana in ziua de azi, mai ales in cadrul tinerei generatii.
#24
Postat 28 February 2008 - 09:10 AM
In conditionare termica, am vrut sa zic la racire, adica sta decuplat si asteapta sa-si revina termic. Dupa ce dau un pack jos de pe heli sau de pe avion, acestea sunt caldute (mai mult sau mai putin), si eu nu incarc la cald.
Digitalele, sunt reglate la 4.15 V/cell (nu intru in detalii de ce), pe cind pe asta poti sa-l reglezi la 4.2 V/cell. Diferenta inseamna 20 % in capacitate.
Eu nu incerc sa conving pe cineva ca eu am dreptate (cu atit mai putin un moderator care crede ca asta ii da dreptate sau cunostinte tehnice mai aprofundate), eu incercam sa expun cum fac eu, de citiva ani. In plus am folosit argumente, exemple, si limbaj conform cu regulamentul. (e prea mult ?)
#25
Postat 28 February 2008 - 09:33 AM
Citeaza
Power Peak-ul meu Compact incarca la 4,185 V/celula (egalizorul stie sa-mi afiseze tensiunea pe fiecare celula in parte), deci diferenta de capacitate e "ceva mai mica" de 20%.
#26
Postat 28 February 2008 - 09:55 AM
SILVIU66, la 27 Feb 2008, 23:54, a spus:
dupa parerea mea dexter a dat singurul sfat valid aici in aceasta sectiune....
OFF TOPIC:
Silviu, nu stiu de unde ai tras concluzia ca postez de pe cont clona, stiu ca asta e singurul cont pe care il folosesc (si dupa cum se poate vedea ma multumesc mai mult cu cititul decat cu postatul) si te rog sa ma lamuresti si pe mine pe privat cum sa rezolv aceasta situatie....
fiind la sectiunea coltul incepatorului, mesajul meu a fost un raspuns la cel al lui Dexter, si in acelasi timp un raspuns cu completari aduse vizavi de folosirea schemei SH, deci nu vad de ce te iei de mine in felul in care o faci, nu am facut pe nimeni tembel si nici doct nu am fost.
On topic:
marius92,
Vad ca esti din Craiova, ca si mine.
Daca vrei poti sa ma contactezi, si iti arat live cum lucreaza atat schema SHDESIGN, cat si un incarcator inteligent, si te poti lamuri apoi in cunostinta de cauza ce solutie vei folosi...
Aceasta postare a fost editata de cmc78: 28 February 2008 - 10:00 AM
#27
Postat 28 February 2008 - 12:24 PM
cmc78, la 28 Feb 2008, 10:55, a spus:
fiind la sectiunea coltul incepatorului, mesajul meu a fost un raspuns la cel al lui Dexter, si in acelasi timp un raspuns cu completari aduse vizavi de folosirea schemei SH, deci nu vad de ce te iei de mine in felul in care o faci, nu am facut pe nimeni tembel si nici doct nu am fost.
On topic:
marius92,
Vad ca esti din Craiova, ca si mine.
Daca vrei poti sa ma contactezi, si iti arat live cum lucreaza atat schema SHDESIGN, cat si un incarcator inteligent, si te poti lamuri apoi in cunostinta de cauza ce solutie vei folosi...
scuze,eram obosit mi s-a parut ca vad un ip cunoscut.
in principiu ,pentru ca in general citesc si oameni de "varsta mai frageda",nu dorim sa recomandam public (cel putin cei din echipa moderatorilor) ,tot felul de scheme si schemute intrucat lipo sunt periculosi.
daca cel ce isi face incarcator stie ceva electronica ,si are un pic de responsabilitate nu e nici o problema.dar nu stim cati ani are marius92 intrucat nu si-a completat in profil anul nasterii...iar daca ma iau dupa cum scrie mesaje,nu cred ca e tocmai in varsta...
#29
Postat 28 February 2008 - 03:17 PM
marius92, la 28 Feb 2008, 13:06, a spus:
ok.
Marius, daca ai timp si poti veni Sambata sau Duminica in jurul orei 12.00 la Aerodromul Balta Verde putem discuta. Mi-am imaginat ca nu vrei sa cheltuiesti prea mult pe incarcator si de asta iti ziceam ca incarcatorul realizat dupa schema e bun si isi face treaba, DACA STII CE FACI... acumulatorii pe baza de Litiu necesita multa atentie, chiar si cu un incarcator inteligent, cu atat mai multa cu unul facut!
Nimeni nu s-a nascut invatat si de asta iti zic sa iei legatura cu noi, cei din Craiova, care ne mai dedicam din timp si activitatii asteia si vei gasi raspuns la intrebari si chiar exemple practice.
Silviu, ai si tu dreptate, dar ma gandesc ca daca nu are cunostintele necesare, incepatorul realizeaza ca problema il depaseste si nu se apuca sa faca scheme, ci urmeaza sfatul de a-si cumpara produsul... dar si daca stie ce are de facut(si nu neaparat cel care a initiat discutia), iti imaginezi multumirea lui?
Numai bine,
Catalin.