in urma cu cateva zile am inceput sa fac modelul 3D al unui avion, mustang P51, in programul catia v5. Ca schita am folosit un plan de pe net. Am sa atasez cateva poze. Nu stiu cand va fi gata modelul deoarece timpul ma cam preseaza...
proiectare in CATIA incercare mustang P51
#7
Postat 10 February 2008 - 01:51 AM
Aceasta postare a fost editata de bogota: 10 February 2008 - 01:54 AM
#8
Postat 10 February 2008 - 01:47 PM
Vreau sa aflu cum se insereaza acele imagini. Banuiesc ca se pot insera exact in unul/unele din aceste module de modelare si nu in altele, de parte electrica, plant layout, cinematica, matrite, etc. Cred ca aici nu e loc de confuzie.
Ura!
Aceasta postare a fost editata de INCAS: 12 February 2008 - 12:06 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#14
Postat 20 February 2008 - 07:03 PM
Dar nu esti singurul.
Nu zic de unde am luat:
" the history of conic sections at North American Aviation (NAA). NAA was using conics in '32, Schmued was (at the least) an enthusiastic supporter of conics, and his P-51 Mustang was the first aircraft to be completely defined by conics.
Roy A. Liming worked with Schmued to mathematically analyze the Mustang's shapes, tangents and curvatures. Schmued wrote an introduction to Liming and Hartley's series of articles for Aero Digest explaining the use of conics. These articles (along with the success of the Mustang) showed that NAA was ahead of it's time during WWII."
Diverse
Gargara, discografie
Un manual care are si lucruri stupide si lucruri bune
Multiconice
Si poate cel mai tare (nu m-am uitat):
A Forum For Airplane Design
Ce crezi ca ar zice Roy Liming sau Schmued daca ti-ar vedea pozele?
As fi vrut sa vad mai mult suprafetele decat pozele scanate. Cupola, priza de admisie din bot, aia de sub burta.... Oscilatiile profilului, racordarilor, bordurile marginale (care nu-s pentru suprafete cilindrice), profil flaps, fanta flaps, etc. Arata-ne detalii, uimeste-ne si umileste-ma.
Acum cateva luni, numai la Lindinger am gasit 7 modele Mustang in diverse abordari, pentru un nerabdator care se plangea ca nu gaseste Mustanguri de cumparat.....
Daca nu se supara nimeni, umbla zvonul ca si F22 e lucrat tot cu policonice, numai ca le-au NURBS-izat, ca nu tot injineru mai stie cu ecuatii. Ei stie de loft si spline, care se intinde bine.
Oricum, la final, daca il colorezi frumos, te scoti.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#15
Postat 20 February 2008 - 09:20 PM
INCAS eu am lucrat avionul in freestyle, nu am lucrat in wireframe niciodata dar m-am documentat si am vazut ca nu e chiar o treaba prea complicata.
Am inceput cu creearea a 3 extrude surfaces, cu offset fata de planele x, y, z in GSD, am introdus pozele pe cele 3 suprafete recent creeate ( am aplicat material 'apply material' am selectat “B&W Tiling†ca textura ) se trece in view mode “Shading with material†pentru a se putea vedea pozele. Cam atat am utilizat pentru a introduce pozele, repet am lucrat in GSD.
INCAS am citit ce ai scris in postul anterior, cred ca te-ai referit la modul in care se modeleaza cu adevarat aeronavele, eu am inceput sa-l fac sa vad cum iese nu am avut pretentia sa obtin suprafete cu erori minimale. Dat fiind faptul ca se incearca o modelare dupa o schita unde nu exista cote si nici scara reala, nu trebuie sa te astepti la ceva perfect. Am vazut ca se poate realiza cat mai corect suprafetele respective, dar este mult de munca.
in cazul in care nu am fost destul de explicit va rog sa spuneti unde nu a-ti inteles.
#18
Postat 21 February 2008 - 12:50 AM
Citeaza
E modulul care se cheama "Sketch Tracer" care cu asta se ocupa. Eu am avut o singura data curiozitatea sa-l folosesc (am bajbait un pic pana am asezat imaginile cum trebuie si la scara care trebuie), dar e util in situatii de-astea in care pretentiile de la suprafata nu-s prea mari.
#19
Postat 21 February 2008 - 11:11 AM
Imagini atasate
#22
Postat 21 February 2008 - 04:42 PM
INCAS, la 20 Feb 2008, 19:03, a spus:
As fi vrut sa vad mai mult suprafetele decat pozele scanate. Cupola, priza de admisie din bot, aia de sub burta.... Oscilatiile profilului, racordarilor, bordurile marginale (care nu-s pentru suprafete cilindrice), profil flaps, fanta flaps, etc. Arata-ne detalii, uimeste-ne si umileste-ma.
daca te referi la intrebarea de mai sus, inca nu am terminat de lucru la el deoarece nu imi permite timpul la serviciu. Ce mai lucrez la el este prin timpul liber, acasa nu imi bat capu cu proiectarea k sunt satul. Voi reveni si cu detalii referitoare la suprafete, la flapsuri etc dar mai dureaza, repet in functie de cum am timp.