piper j3 46
#92
Postat 19 January 2008 - 10:31 PM
Montarea unui tub are ca efect doua caracteristici vizibile instantaneu: Scaderea turatiei maxime a motorului si implicit puterea maxima produsa +Incalzirea motorului in exces mai ales la ralanti tocmai datorita faptului ca timpul ``alocat`` evacuarii a fost marit prin adaugarea coloanei.
In ceea ce priveste repriza, daca reusesti sa aduci la rezonanta coloana de gaz din evacuare (prin taieri succesive a tubului) cu ciclul motor, este posibil sa o pastrezi, daca nu, o inrautatesti si pe aceasta.
Repriza eficace o inteleg a fi capacitatea motorului de a baleia intr-o plaja cat mai larga de turatii in unitatea de timp stabilita.
Cam asta e in practica referitor la putere:
cu toba esapare < mot simplu < cu rezonator
Sper sa-ti fi fost de folos :lol:
#93
Postat 03 February 2008 - 03:54 PM
3 zboruri cu el si aterizari line, chiar si cu ceva vint. Singura problema a fost ca toate aterizarile le-am facut fara motor. Inculpatul s-a oprit la fiecare zbor dupa vreo 3 min. de mers (atunci cind il acceleram la maxim). La sol a mers ok si in decolare la fel.
In rest aveonul se comporta foarte docil si raspunde corect la comenzi. In cele 3 zboruri de vreo 8-9min a consumat cam juma de rezervor (150ml) cu maneta cam la jumatate. E corect / inecat / prea sarac ? Cineva mi-a zis ca mai trebuie rodat motorul (are 9 rezervoare rulate).
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de drace: 03 February 2008 - 03:57 PM
#94
Postat 03 February 2008 - 04:26 PM
Bafta! si La Mai Multe zboruri si ATERIZARI reusite!
Costel
#95
Postat 03 February 2008 - 04:45 PM
drace, la 3 Feb 2008, 15:54, a spus:
In aer lucrurile se schimba. ..
Verifica totusi rezervorul. Daca e ok acolo s-ar putea sa fie prea sec. De obicei la metanol fac asa: Cu gazu la maxim incerc sa il sec pana ajung la turatia maxima .. daca nu ai turometru cand "tiuie","guita","urla" cel mai tare. De acolo il imbogatesc (dau inalpoi jiclorul) 1-2 clickuri. La sol cu turatia la maxim incerc sa il tin la 45 sau la 90 de grade . Daca nu se opreste sau nu tuseste e ok.. daca ezita sau se opreste mai deschid jiclorul inca 1 click.. si testez din nou daca se opreste pe verticala.
La jicolrul de relanti fac asa... cu motorul cald (neaparat cald) accelerz brusc.. daca ezita il strang. Incerc chestia asta de mai multe ori si nu numai de la relanti. Ideea e sa il strang destul de mult incat sa nu ezite la acceleratie dar sa stea la relanti. Daca il strangi prea mult nu o sa porneasca cum trebuie si nu o sa stea la relanti.. tre sa gasesti un echilibru intre astea doua. Cu un pic de atentie poti sa faci motorul sa aiba relanti stabil repriza buna la acceleratie si sa nu moara pe verticala.
Toate astea le faci dupa ce l-ai rodat bine .. pana atunci face cam cum il taie capu. La ce ti-am zis mai sus mai conteaza si daca ai combustibil bun elicea care trebuie rezervor corect montat furtune fara crapaturi sau sugrumari toba sa nu fie chinuita cu tot felul de furtune pe ea si ce e destul de important in perioada asta.. sa ai o temperatura afara decenta. Motorul meu de 7.5 cc vara porneste "la con" .. invart conul cat elicea sa sara din compresie si porneste singur ii dau un fel de bobarnac in elice.. Iarna porneste la demaror dupa ce imi vine sa ii dau foc.
Uite asa porneste motorul meu : http://www.youtube.com/watch?v=C4FyX80fWoU...feature=related de fapt e o reclama care m-a facut sa nu ma mai uit la 20-30 de euro pe care ii castig cu magnum ASP mvvs sau mai stiu io ce marca de motor.
#96
Postat 03 February 2008 - 05:05 PM
#98
Postat 03 February 2008 - 05:39 PM
Dupa ce verifici si asta (iti ia 2 minute) poti sa te gandesti la rodaj..
Motorul raspunde bine la acceleratie de la relanti la maxim ? Ezita ? Porneste repede ?
Io zic ca e cam sec si dupa ce zbori tu 3 minute ... nefiind rodat complet se incinge un pic si se opreste. Cum e cand il aduci jos ? (cu toate ca pe frigu asta nu e relevant.. pana ajunge jos se raceste )
#99
Postat 03 February 2008 - 06:28 PM
Citeaza
Bafta!
Costel
#100
Postat 03 February 2008 - 06:38 PM
La sol motorul raspunde bine la schimbarile rapide de regim de dar nu l-am lasat mai mult de 30s la maxim sa vad daca se incalzeste excesiv. Nu am acces usor la motor dar toba ajunge la o temperatura de poti tine mina pe ea.
Ramine problema rodajului si poate a temperaturii (cu toate ca erau vreo 8 gr.)
#101
Postat 03 February 2008 - 09:06 PM
Furtunul e foarte gros si cam rigid, dar a venit odata cu rezervorul. Il schimb cu unul la fel ca cele puse la motor si sper sa fie bine.
#102
Postat 04 February 2008 - 09:06 AM
drace, la 3 Feb 2008, 21:06, a spus:
Furtunul e foarte gros si cam rigid, dar a venit odata cu rezervorul. Il schimb cu unul la fel ca cele puse la motor si sper sa fie bine.
Totu e sa fi calm.. nu iti poti inchipui de cate ori am frecat motorul crezand ca cine stie ce are .. si l-am reglat de 1 milion de ori.. cand de fapt era o simpla problema de alimentare.. Furtunele alea eu le verific la fiecare zbor (acolo unde pot) din cauza ca se rup se crapa si se sugruma din cand in cand.
Asta nu inseamna ca sa neglijezi reglajele.. acum ca ti-ai dat seama .. din ce zici tu repriza e buna.. ramane sa ai grija sa fie destul de bogat.. in rest bafta la zbor.