modificare motor termic trecerea la benzina
#2
Postat 23 October 2007 - 04:29 PM
Iti dau eu o solutie mai ieftina :
"alcool tehnic dinala violet de la butic de la auto etc, ulei de ricin si 2-3% acetona, pentru relanti, da merge si fara" am incheiat citatul.
Revenind la intrebarea ta .. nu zic ca e imposibil dar e un pic ... incerc sa gasesc un cuvant sa nu te supere.. e... f..ff.f. complicat si inutil. Trebuie si alt carburator din cate stiu eu, aprinderea aia electronica trebuie sa aiba un senzor pe .... nici nu mai continui ...
Plus ca firmele din domeniu care se pricep nu au facut motoare pe benzina sub 15 cc (existau pe aici si de 6 cc nu stiu ce grozavii italienesti dar nu mai stiu unde e subiectul) Nu prea au randament bun motoarele mici pe benzina.
Sunt in saptamana mea toleranta (din nou) si te rog sa te gandesti inainte la ce ti-am zis.. e complicat si inutil ce vrei tu.
#3
Postat 23 October 2007 - 04:38 PM
#4
Postat 24 October 2007 - 11:24 AM
Cand am vazut titlul,ma gandeam la conversii ( trimere,drujbe > aero ) unde e destul de munca.
Si pe mine ma bate gandul sa modific un 25 de pe metanol pe benzina, dar dupa cum zice Zod e prea ... complicat, sunt necesare mai multe conditii decat numai rabdarea modelistica, strung,freza,apridere pe o tensiune mica ( max. 6v ) senzori, exclus platina,
bujii de dimensiuni mici ( mai mici dacat cele clasice de drujba pt. un motor de capacitate mica ) etc.etc.
Oricum ,daca vrei ... poti.
Asa ca, spor la treaba!
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
#5
Postat 24 October 2007 - 04:10 PM
Aircobra, la 24 Oct 2007, 11:24, a spus:
Cand am vazut titlul,ma gandeam la conversii ( trimere,drujbe > aero ) unde e destul de munca.
Si pe mine ma bate gandul sa modific un 25 de pe metanol pe benzina, dar dupa cum zice Zod e prea ... complicat, sunt necesare mai multe conditii decat numai rabdarea modelistica, strung,freza,apridere pe o tensiune mica ( max. 6v ) senzori, exclus platina,
bujii de dimensiuni mici ( mai mici dacat cele clasice de drujba pt. un motor de capacitate mica ) etc.etc.
Oricum ,daca vrei ... poti.
Asa ca, spor la treaba!
deci , sunt hotarat si o sa o fac! platina ataca un tranzistor care la randul lui ataca bobina de inductie deci este exclusa uzura, o tensiune de 8-10mii de volti e suficienta pt scanteie! o sa va tin la curent care vor fi rezultatele :(
#7
Postat 24 October 2007 - 06:01 PM
cucubauu, la 24 Oct 2007, 17:10, a spus:
Nu cred ca se pune problema neaparat de uzura, desi ea in anumite cazuri va exista.
Problema cea mai grava e inertia mare a sitemului mecanic. La turatii mari pot apare probleme legate de vibratii, rezonanta sau pur si simplu platina nu are timpul necesar sa se inchida datorita timpului scurt intre doua pozitii succesive. Pentru contact ferm ai fi tentat sa folosesti unui arc mai puternic sau sa modifici masele componentelor, dar ajungi la capitolul uzura.
Totusi, numai facand vei da de probleme. Poate unele sunt doar in teorie, poate practica le inlatura.
Cred totusi ca daca esti priceput la tehnica nu iti va fi greu sa folosesti un senzor magnetic (circuit electronic) si un magnet, sau orice alt sistem (poate optic) prin care sa cunosti pozitia axului, in functie de care sa realizezi aprinderea.
Indiferent cum o sa rezolvi problema, iti urez mult succes!
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 24 October 2007 - 07:01 PM
Apropo acum multi ani cind ma ocupam eu de modelism erau doua tipuri de motoare :
1. Diesel care mergeau cu un amestec de petrol lamplant, eter etilic si ulei de ricin la care camera de aredre se modifica cu un piston actionat de un surub
2. Cu bujie, identice cu cele de acum ( glow plug) pe metanol
Primele nu se mai folosesc . De ce ?
Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 24 October 2007 - 07:02 PM
#9
Postat 24 October 2007 - 10:51 PM
Paul_L, la 24 Oct 2007, 19:01, a spus:
Apropo acum multi ani cind ma ocupam eu de modelism erau doua tipuri de motoare :
1. Diesel care mergeau cu un amestec de petrol lamplant, eter etilic si ulei de ricin la care camera de aredre se modifica cu un piston actionat de un surub
2. Cu bujie, identice cu cele de acum ( glow plug) pe metanol
Primele nu se mai folosesc . De ce ?
Salut!
Una din cauze ar fi ca la spital oamenii nu mai sunt "adormiti" cu eter.
Poate ca si ceva legi UE zic ceva de eter ....
Acum vreo doi-trei ani cineva vroia sa-mi vanda vreo 5 litri cu .... 1milion litrul!
Prin debara mai am un chinez de 0.75ccm.Ultima data l-am avut pus ( cu elice aero ) pe o barca.
Eterul este FOARTE volatil,l-am pastrat in amestec cu ulei si petrol in sticle etansate si totusi dupa un timp a ramas numai uleiul si petrolul.
Poate si asta e o cauza,ca nu se mai gaseste ...
-
Personal am incercat aprindere cu senzor de proximitate ( nu e nevoie de magnet ci de metal ) un tranzistor de putere si o bobina.A functionat perfect in locul unei aprinderi clasice cu platina ,dar problema pt. folosirea la un model, era tensiunea minima de functionare a senzolrului 12v ( o baterie destul de voluminoasa + bobina si ea destul de mare si grea in raport cu dimensiunile modelului.).Poate ar fi o varianta la o aprindere cu platina pe un model mare, cu un motor de 40-80ccm.
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
#10
Postat 25 October 2007 - 04:39 AM
#11
Postat 25 October 2007 - 06:44 AM
:)
#12
Postat 25 October 2007 - 08:31 AM
ps alimentare se poate face foarte elegant din bateria receptorului, problemele sunt cu totul altele......rendamentul, termica in sine, temperaturi, consumuri, uzuri si mai ales cum influenteaza scanteia, receptorul!!! discutand de receptoare neecranate asa cum majoritatea avem
#13
Postat 25 October 2007 - 10:57 AM
Scanteia nu e suficienta doar prezenta ei ci trebuie sa aiba si o putere de aprindere mai ales cand presiunea e cea maxima.Diferenta de putere calorica a celor doi combustibili va afecta direct randamentul.Oricum cred ca musai multe multe testari ca sa iasa cat de cat ceva si chiar asa laudabili sant cei ce incearca.Eu unul mai bine cumpar ptr ca nu prea am timp.
Numai bine! si succes.
#14
Postat 25 October 2007 - 11:01 AM
Guest11, la 25 Oct 2007, 10:57, a spus:
Numai bine! si succes.
eeee...si eu as cumpara daca as gasi 1,5cm3 pe benzina :D ......dar e interesant de experimentat in masura in care voi avea timp :0.......deocamdata nu am nici eu
#15
Postat 25 October 2007 - 11:37 AM
http://mejzlikmodell...shop.cz/inshop/
La MVVS/Gas/accesories gasesti ce cauti ca sa modifici un motor!!!
Cu rabdare si ciocan.
#16
Postat 25 October 2007 - 12:00 PM
Marinaru, la 25 Oct 2007, 11:37, a spus:
http://mejzlikmodell...shop.cz/inshop/
La MVVS/Gas/accesories gasesti ce cauti ca sa modifici un motor!!!
multumesc, interesant :D
#17
Postat 25 October 2007 - 01:30 PM
cucubauu, la 25 Oct 2007, 09:31, a spus:
Asa-i. Doar ca nu face scantei de mii de ori pe minut la momente extrem de precise. Plus ca acea componenta...un cristal piezoelectric...trebuie deformat puternic ca sa produca tensiunea necesara. Ceea ce nu-i posibil in cazul discutat.
#18
Postat 25 October 2007 - 01:34 PM
Se poate si asa ?, la 25 Oct 2007, 13:30, a spus:
cucubauu, la 25 Oct 2007, 09:31, a spus:
Asa-i. Doar ca nu face scantei de mii de ori pe minut la momente extrem de precise. Plus ca acea componenta...un cristal piezoelectric...trebuie deformat puternic ca sa produca tensiunea necesara. Ceea ce nu-i posibil in cazul discutat.
nici vorba :D ... nu stiu ce aprinzator ai tu dar eu am unul mic cu un oscilator si bobinutza mica de inductie :D ala cu rezonator e la brichete :)
#19
Postat 25 October 2007 - 02:48 PM
Depinde de tine ce vrei sa faci, pentru ce sa faci si cat sa muncesti.
As reveni la ideea ca nu e atat de important cu ce faci scanteia ci partea de "comanda" a ei. Daca e mecanica sau pe alt principiu.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 25 October 2007 - 10:08 PM
MVVS are motoare de 26 ccm pe benzina si pe metanol.
Practic e acelasi motor, difera doat chiuloasa,pana si locasul senzorului de la aprinderea benzinarului a ramas pe cel pe metanol.
Exista si varianta de motor pe metanol cu carburator walbro ( pt. benzina ).
Deci stiu cehii ceva ...
-
Chinezii vand aprinderi electronice pt. 26 si 40 ca piese de schimb, e o solutie avantajoasa, avand in vedere ca e completa cu senzor cu tot.Ramane numai magnetul de montat pe flansa axului ( in pozitia corespunzatoare ).
Varianta asta ar elimina toata bataia de cap legata de bobine,montaje,cablaje,teste etc.
---------
Futaba 40MHz canal 53
Graupner 35MHz canal 76
#22
Postat 25 October 2007 - 10:41 PM
Numai bine!