Barci "zburatoare"
#3
Postat 05 November 2003 - 12:06 PM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 05 November 2003 - 01:08 PM
Si am vazut si eu ieri pe Discovery Scrapheap Challenge cu barcile astea (ca banuiesc ca de acolo a fost ideea topicului).
Aceasta postare a fost editata de Olaf The Viking: 05 November 2003 - 01:10 PM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#7
Postat 05 November 2003 - 02:38 PM
Am vazut si eu emisiunea pe Discovery. Baietii aia care construiesc tot felul de chestii din fiare vechi sun tarei dar ai vazut ce arunca aia la gunoi? O gramada de lucruri functionale.
La baietii de aseara de la emisiune nu prea le-a iesit barcile. Una nici nu se ridica din apa si cealalta mergea ca melcul. Nici una nu avea propulsie buna.
#8
Postat 05 November 2003 - 05:59 PM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#10
Postat 06 November 2003 - 08:53 AM
#11
Postat 06 November 2003 - 10:46 AM
Pletila, la 6 Nov 2003, 08:53, a spus:
...daca am fi gandit la fel ca tine, noi aeromodelistii n-am fi existat!!!...Eu spun ca se merita incercat...nu exista nici un risc si cred chiar ca se poate imbunatati o barca cu aripi portante...mai muti aripile, le mai tai, le mai inclini...!!!
Cu rabdare si ciocan.
#12
Postat 06 November 2003 - 06:08 PM
ult prea tragic pentru onava cu asa istorie .
#14
Postat 06 November 2003 - 08:09 PM
Marinaru, la 6 Nov 2003, 10:46, a spus:
A zis aeromodelistul MARINARU.
Hai bre ca nu merge marinar pilot zburator. :)
Chiar asa este daca nu incerci nu rezolvi nimic.
Ete construiesti nava ii dai drumul pe apa, dai cu ia peste cap si vezi ce nu a mers bune dupa care ai remediezi defectiunile.
#15
Postat 07 November 2003 - 09:05 AM
Si mai HO! ca nu am dat cu paru' , mi-am spus parerea!!!
gun man , nu vad rostul unui astfel de concurs , rezultatele lui nefiind influentate in mod special de aripile portante ci de o groaza de alti factori.Si sa sti ca ma bag sa rezolv probleme mai complicate decit asta...nu ca as fi modelist ci pentru ca me pasioneaza si sunt curios
Aceasta postare a fost editata de Pletila: 07 November 2003 - 09:10 AM
#16
Postat 07 November 2003 - 10:09 AM
I-au gasit o intrebuintare mult mai buna.
Parerea mea.
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#19
Postat 04 January 2004 - 02:26 AM
Pentru cei interesati in informatii suplimentare recomand urmatoarele surse: vedeta cu reactie si aripi subacvatice tip 170 in revista Modelism nr. 1/1989, vedete torpiloare chinezesti clasa Huchuan in Modelism nr. 4/1993 si scurtul dar succintul articol din nr. 2/1984 al aceleeasi reviste referitor la vedetele de tip Sparviero.
In ceea ce priveste realizarea unei machete navigabile a cestui tip de nava va pot spune ca eu am incercat acest lucru acum vreo 15 ani dar mare lucru nu am reusit la acea vreme. Aceste nave sunt propulsate in mare parte cu sistem reactiv, sistem destul de greu adaptabil la nivel de modelist. Am incercat cu sistemul de ax portelice bipozitional dar acest lucru imi destabiliza modelul si mai mult.
Din propria experienta va pot spune ce concluzii am tras:
- macheta trebuie realizata la greutate cit mai mica
- suprafat apei trebuie sa fie perfect neteda
Ma intreb daca nu este posibila utilizarea unui sistem de stabilizare cu giroscop?
#20
Postat 31 May 2004 - 03:28 PM
#21
Postat 01 June 2004 - 06:31 AM
Intradevar "Sageata" a ajuns ...... nu restaurant ci " bomba"
a cumparat-o un invirtaci, ca sa zic asa de la fier vechi (cica) si a pus-o
pe mal . (Parca nu era deajuns, a mai si zidit-o)
Dar sa stiti ca inafara de modelul de "Sageata" au mai fost unele ceva mai
mari (tot nave cu aripi portate) care se numeau Poseidon si care aratau mult mai bine.
Navele aveau doua linii de axe, elici cu 5 pale aproape suprapuse si cu pasul elicei hotarit.
Problema acestui tip de nava era consumul. De aceea piata le-a si scos din joc. Pretul biletului
nu acoperea nici pe departe benzina consumata. Deci va inchipuiti ce-a urmat.
Pentru realizarea unui model (chestiune deloc imposibila) ar fi nevoie de : o barca cit mai usoara
o propulsie cu motor termic (chiar daca si un motor electric este capabil sa dezvolte aceiasi putere
greutatea accu este o problema.), un set de aripi portate facute din duraluminiu cu profilul verificat
(ca sa realizeze totusi o forta de portanta) si in factor determinant pozitionarea centrului de greutate
asfel incit sa nu aveti surprize atunci cind nava se ridica.
Inclinarea aripilor este foarte mica. Sustentatia se realizeaza datorita formei (profilului) nu datorita inclinarii.
Oricum un subiect interesant ce mai merita dezbatut
Aceasta postare a fost editata de Anonim: 01 June 2004 - 06:32 AM
#22
Postat 03 June 2004 - 12:19 PM
si care ar trebui sa fie unghiul in grade, si fata de ce? de linia de plutire?
eu am pus o aripa de genul acesta pe o barcuta, nu am fost multumit de performante, dar se comporta binisor este adevarat ca nu am folosit nici un calcul, nici un profil mai interesant, nici un unghi optim
am folosit foarte mult ochiul si am avut grija sa fie perfect echilibrat si distantat de nava, mai departe dumnezeu cu mila, dar s-a ridicat deasupra apei, si nu au fost probleme ca motoarele nu erau foarte puternice , sa o rastoarne sau alte poavesti d'astea
daca cerintele nu sunt foarte mari parerea mea este ca o astfel de nava se face destul de usor, si ineresant este ca la ansamblul de aripi portante sa se poata interveni la reglajul unghiului de atac, sa poata fi modificat dupa cateva plimbari pe lac
este o metoda babeasca dar la mine a functionat
Bafta
ce conteaza ce face Sageata sau Racheta? important este sa le mentinem noi in functiune cu modelele noastre
#23
Postat 11 June 2004 - 04:46 PM