probleme la spd controller BL
#1
Postat 04 July 2007 - 09:29 PM
o problema la care nu i-am dat de cap....sper sa aveti idei ce eu am ramas in pana.
acu ceva timp am avut un crash cu un motoplanor (au apaudat aripile) si se pare ca am probleme cu partea electronica. condensatorul de la spd controller (jeti advance plus 30) cel pus in paralel cu acumualtorii a fost strambat de catre acumualtori care acum este schimbat cu aceeasi valoare, voltaj ceva mai mare. originalul era de 220u/16V acum este pus unul de 220u/35V.
fara elice motorul ajunge la turatia maxima....dar cu elice (aceeasi dimensiune ca cea rupta la crash) se opreste undeva pe la 2 treimi din cursa mansei. trebuie armat din nou dupa care aceeasi poveste se repeta. ceea ce am observat...se pare ca motorul se incalzeste mai repede.
de lipituri reci nu poate fi vorba...am verificat fiecare lipitura in parte la microscop.poate fi vorba de o celula moarta? folosesc un pack de 7 celule 2500mAh NiMh.aveti idee ce poate fi? un MOS ars..???
cu stima,
rares
#2
Postat 04 July 2007 - 10:12 PM
Bafta!
Costel
#3
Postat 05 July 2007 - 07:17 PM
dupa ce am verificat inca o data lipiturile si quartul am facut masuratorile:
sunt 18 tranzistori, cate 6 pe o faza. 3 sunt 4425B, restul sunt F7413Z.
4425B
rezistenta intre D-S este de 43K, inversand sondele aparatului de masura am rezist infinita
intre G-S
G- 338K ( grila este la masa)
G+ 500k ( grila este la plus )
F7413Z
rezistenta intre D-S este de 107K la amandoua masuratorile
intre G-S
G- 0.5k ( grila este la masa)
G+ 0.57k ( grila este la plus )
intre borna de minus a acumualtorilor si iesire am 107K (+/- 0.5K la celalate 2 iesiri)
intre borna de plus a acumualtorilor si iesire am 43K (+/- 0.5K la celalate 2 iesiri)
intre cele 3 faze am rezistenta de 110K.
pe uC am tensiune de alimentare 4.99V diferenata de potential intre masa acumulatorilor si masa microconttrollerului este de 0.1V
quartul dupa cum spuneam da exact 16MHz cu o sinusoidala frumoasa si clara. masuratorile difera f putin ca valoare de la un tranzistor la altul.
sa fie probleme la BEC? nu sunt 100% sigur, dar cred ca BEC-ul este realizat cu L4941. acum am luat ceva documentatie pentru el si o sa citesc putin sa vedem.
am uitat sa precizez...ca motorul se opreste cand consumul ajunge undeva pe la 4A, tensiunea undeva 7V si ceva.
Aceasta postare a fost editata de Rares: 05 July 2007 - 08:19 PM
#6
Postat 05 July 2007 - 09:15 PM
Verifica inainte de toate cu alt motor si alt pack. L4941 e un stab low-drop, nu are nimic cu oprirea aceea... Tensiunea scade, ori datorita consumului excesiv, (motor cu probleme) ori pack "lesinat". Dupa crash se mai intampla...Baga un Voltmetru/Ampermetru pe alimentarea din pack si monitorizeaza un pic. Daca e prea lesinat, se poate sa fie pack-ul. Dar la 4A, nu cred sa fie motorul... Acolo e un divizor rezistiv si un integrator care masoara Upack. Daca scade, se opreste( aici e o celula dusa). Pe iesire masoara pe un sunt, ori cablaj, ori sarma-sarma, si daca ai over-current iar opreste(aici e motorul suspect). Cu temperatura, depinde de procesor, ca o masoara indirect, conversie rezistenta/temperatura. Dar si asta poate sa-l opreasca.
Daca nu ai ametit, vorbim!
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 July 2007 - 09:17 PM
#8
Postat 05 July 2007 - 09:56 PM
am un motor innruner Ammo de 5100 rot/volt de la Electric Fly cu max 18 Amperi......si temperatura maxima de functionare 150 grade C.
problema este controllerul ca se incinge foarte tare.....atunci cand motorul este pe direct drive.....nu se arde dar se topeste.....deja am topit cablajul de pe unul de 25 amperi.
am pus si controller jeti de 40 amperi si la fel.......intrebarea mea e cum pot sa folosesc un motor innruner pe direct drive????.....am incervat elici cat mai mici dar la fel....pana acum am testat 3 motoare (Ammo, Haker si un Hi Model si vreo 3 controllere si toate fac la fel.....)deci????care ma poate ajuta cu ceva raspunsuri as fi tare recunoscator
mi-am luat inclusiv un controller programabil full dar nu stiu care sunt setarile optime.....adica frecventa si alte alea alea.....
#9
Postat 05 July 2007 - 10:01 PM
Eu as face asa:
1- caut 3 rezistente de sarcina care sa-mi asigure cam 1A pe faza, fara componenta inductiva. Ca sa pot alimenta din sursa si nu din pack.
2- pun un osciloscop INTRE faze, pe rand, si vad daca comuta atat fronturile de jos cat si fronturile de sus. E clar ca in lipsa semnalului de sincro- feedback voi avea frecventa pulsurilor variabila, eventual intra in safe mode procesorul. Dar ideea e sa vad ca se comuta bine, eventual cum arata fronturile la turatie maxima.
3- cuplez in locul rezistentelor motorul, si la turatie mice/medie cu osciloscopul urmaresc ce da la iesire, daca vreo faza e atenuata. Asta poate fi un mos din cele in paralel in scurt, sau spire in scurt la motor. (ceea ce suspectam noi.)
4- as incerca sa ma asigur ca timingul la controler e setat adecvat motorului ( asta e deja cam tardiv... :angry: )
5 - cu un pack sigur bun, eventual imprumutat, incerc sa vad cat merge motorul, si cat consuma de fapt. Un cleste ampermetric de DC sau rms ar fi de mare ajutor, sa nu te mai chinui cu scale mari pe ampermetru. Masuratori efectuate pe bara de intrare din pack...
6 - daca tot nu e concludent, sau tocmai ca sa fie concludent, as incerca si un alt motor, la care sa-i fac un set de masuratori spre comparatie.
Scuza-ma ca am palavragit atat, dar poate iese ceva...
Bafta!
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 July 2007 - 10:02 PM
#10
Postat 05 July 2007 - 10:06 PM
@ Setal
Controllere pe care le ai sunt dedicate pentru inrunner sau sunt universale? Daca sunt cumva setate pe outrunner, din fabricatie, jumatate din energie se consuma prin incalzirea finalilor din regulator, pentru ca timingul e prost ales. Alea mai destepte se programeaza si cu numarul de poli la motor... Si timing si cut-off si frana si alte cele.
Cred ca singura solutie e sa cauti un manual, sau o cautare pe RCuniverse, ca ei mai aveau setari explicate... Sau "suna un prieten", evident care mai are acelasi tip...
Bafta!
Costel
#12
Postat 05 July 2007 - 10:17 PM
regulator Towerpro BMC-40A (G2) BLMC.....70 ron.....nou
Greutate: 37g cu cabluri
Dimensiuni: 39x36x10mm
Curent constant: 40A
Current maxim: 60A (10 sec)
Alimentare: 4 - 6 celule LiPo sau 12 -18 celule NiMH
LVCut-Off: programabil
Temporizare: 3 / 8 / 15 / 30 grade, programabil
PWM: 8 / 16 / 32 kHz, programabil
Frana: hard - mid - soft - off, programabil
#13
Postat 05 July 2007 - 10:25 PM
Citeaza
Timing mode 1 – (2-5 degrees) optimum timing for Hacker, Lehner, and other 2-pole motors
Timing mode 2 – (10 degrees) optimum for Aveox, Astro, and for maximum RPM on 2-pole motors.
Timing mode 3 – (18 degrees) optimum timing for Phasor, Mega, Plettenberg, and other 6-pole motors
and for maximum RPM on Aveox, Astro, and other 4-pole motors.
Timing mode 4 – (30 degrees) optimum timing for AXI, Kohler, Actro and other Outrunner motors.
Im using the controller in combination with an LMT Basic 3100 motor (Lehner) which has a 15 degree timing.
Or does it set the timing automatic ? :
"Timing monitor:
• The controllers have timing monitor. The monitor gives information about actual timing setting.
• If you wait 5 seconds after controller activating (after one or two “beepsâ€) you will hear set-up timing mode. It is possible to interrupt this beeping in any time by moving the throttle stick to forward."
Daca asta nu ajuta, mai caut.
Bafta!
Costel
#15
Postat 05 July 2007 - 10:55 PM
Citeaza
PWM e frecventa de "esantinare" a pulsurilor de iesire. De regula, se adapteaza pentru un mers lin, fara hopuri si cu pornire ferma, nu impiedicata. Cu cat e mai mare, consumul scade, dar cu pretul unor "balbaieli", de regula. Depinde mult de tipul motorului.
Bafta!
Costel
#16
Postat 06 July 2007 - 06:04 PM
Am rebobinat motorul si aceeasi problema.Am schimbat si timmingul si nimic imbunatatit.
Sa fie oare din cauza condensatorului schimbat? Poate avea rostul intr-o masuratoare ceva
Aceasta postare a fost editata de Rares: 07 July 2007 - 09:04 PM