Merita vazut
#1
Postat 02 November 2003 - 07:12 PM
Pun mai jos o poza care imi place si pun si un link.
Merita puricat site-ul asta.
Sunt niste oameni care stiu sa se distreze.
http://www.autogiro.be/html/modules.php?na...newlang=english
#4
Postat 03 November 2003 - 01:26 PM
Cand am vazut o poza cu vreo 20 de aparate dinale zburind odata nu imi venea sa cred.
Este foarte calumea si cred ca este belea sa fi cu o gasca de 10 insi si sa zbori cu jucarii dinalea.
Pe linga astea nu cred ca este foarte scump de construit un aparat dinala.
Parerea me este ca trebuie sa ai un motor foarte bun ca daca se defecteaza cand esti in aer nu este placut.
#6
Postat 04 November 2003 - 01:27 PM
Carapacea si ceva componente le faci acasa numai ca iti trebuiesc o gramada de piese facute la strung. Este bine daca ai un strungar in echipa. Daca este o echipa priceputa cheltuiala majora este motorul dar si ala il iei de la dezmembrari auto ca nu te intereseaza sa aibe acte ca nu mergi pe drum public cu el.
#7
Postat 04 November 2003 - 10:33 PM
intrebare: nu e nevoie si de un giroscop sau elicea de sus are doar rol de portanta?
oricum daca va bagati cumva la un astfel de proiect anuntati-ma si pe mine. poate ajut si eu cu ceva, numai sa zbor si la 2 metri timp de 5 min. la mansa!
#8
Postat 05 November 2003 - 09:51 AM
Pentru Gigi...am acasa o carte interesanta despre constructia unui asemenea vehicul...ceva documentatie despre rotorul "Benson" are cine dintre noi, aici pe forum...daca vrea!...din cate stiu eu, este insa o aeronava care este la randul ei supusa legilor din romania....si ca urmare, trebuie sa parcurga aceiaisi birocratie ca orice alta aeronava!
Cu rabdare si ciocan.
#9
Postat 05 November 2003 - 01:17 PM
PS: Marinare tu spui ca elicea de sus nu este antrenata de nici un motor?
Adica nu are decat o rlice in spate care propulseaza aeronava inainte iar elicea de sus are rolul aripulor de la avion si are tendinta de a imoinge aeronava in sus? Elicea de sus este pusa in miscare de curentul de aer care se formeaza din deplasarea modelului pe orizontala? Asta inseamna ca in functie de viteza aeronavei pe orizontala creste si inaltimea (altitudinea)? Sau unghiul palelor de sus se modifica? Se face un raport intre viteza si unghiul palelor din care rezulta viteza si inaltimea?
#10
Postat 05 November 2003 - 01:23 PM
Cu rabdare si ciocan.
#12
Postat 05 November 2003 - 05:51 PM
sistemul de pilotaj este relativ clasic, mansa si palonier, plus motor. nu are pas general ca nu are nevoie si nici disc de variatie ciclica. controlul in profunzime si inclinare se obtine prin balansarea rotorului (ca la motodeltaplan). Pe axa de giratie se foloseste palonierul. unele autogire au un angrenaj simplu ce antreneaza rotorul doar la pornirea de pe loc, pentru a scurta rulajul. de fapt aduc rotorul la turatia de regim sau aproape de ea, fara ca aparatul sa inceapa rulajul. apoi se decupleza aceast angrenaj si se porneste la decolare, care este mult mai scurta in acest caz.
problemele de pilotaj sunt specifice, de exemplu nu ii place sa il virezi plat.
la noi in tara regimul autogirelor este clar, la experimentale. neplacerea este lipsa de experienta in domeniu, de instructori sau chiar de piloti. odata construit nu veti gasi instructor pentru asa ceva. hai ca de zburat se va gasi careva dar lipseste un aparat de dubla comanda. o solutie ar fi insa chiar planorul captiv a lui Bunsen.
cam asta ar fi...
Big
#15
Postat 05 November 2003 - 06:55 PM
#16
Postat 05 November 2003 - 07:06 PM
#17
Postat 05 November 2003 - 07:58 PM
Telefon: 0721 385365
#18
Postat 05 November 2003 - 09:03 PM
banuiesc ca un loc ascuns la tzara cam totzi avem. eu ofer loc la campie, cu drum de vaci (a se citi pista) :( si 12 hectare. garantez ca nu ne deranjeaza nimeni (si politzistul din sat e ruda cu mine!), ba chiar poate ne dau si titlul de "fiul satului"!
si problema cu legalitatea sa mai astepte ca multe au fost ilegale si s-au schimbat. accept insa ca nu trebuie sa deranjam pe nimeni...
#19
Postat 06 November 2003 - 02:45 PM
Bitex pai eu am cam 1,70 si ceva inaltime asa ca sa merg pe burta daca spatiul areiam nu este al meu.
Si am gasit si solutia fac tunele pe sub pamint si zbor prin ele. :(
#23
Postat 06 November 2003 - 10:36 PM
Si zboara destul de jos.
Nu este vorba ca zbori o data si te prinde dar vorba se duce repede si se gaseste vreunul sa vorbeasca aiurea si a doua oare te prinde sigur. Daca aia stiu ca au de luat bani vin si 1000 de km sa te amendeze si asta nu ar fi mimic dar sa nu patesti si altceva.
Eu am dat acolo doua rachete si a doua zi se auzeau comentarii in sat care este pa vreo 300m de locul unde stau dar nu au comentat prea mult ca dupa ce nu stau in sat eu sunt si un tip mai acru adica asa vreau sa par ca nu-mi place "sa ma trag de sireturi" cu toata lumea. Si este mai bine ca macar nu comenteaza in fata si ce vorbesc pe la spate nu ma intereseaza.
Asa ca nu prea ai scapare de informatorii estia "particulari".
ca oriunde se gaseste cate un destept.
PS: dar daca iti construiesti o jucarie de zburat chiar nu poti sa zbori cu ea? Macar pina la o inaltime minima si in niste zone anume? Macar asa cativa metri ca nu am de gand sa ma tidic mai sus de 5m ca vreau sa mai traiesc.
#24
Postat 06 November 2003 - 10:52 PM
oricum eu as risca. asta versus posibilitatea de a obtzine o autorizatzie de zbor (cursuri, cluburi, timp, timp, timp, birocratzie).
am mai patzit-o cind eram mic si m-am dus la Casa Pionierilor sa fac navomodele (ca altfel n-aveam dreptul sa iau radiocomanda aia ruseasca) si m-au pus sa pilesc clantze de usi 2 luni de n-am vazut nici macar apa, dar vreun navomodel RC.
si apoi asta devine o problema filozofica: e corect sa faci statzii radio pirat, sa conduci masina la curse ilegale, sa faci o casutza de lemn pt. caine la mine curte (si pt. asta itzi trebuie autorizatzie!!!!), etc.
asta, subliniez, fara sa-i deranjezi pe altzii
#25
Postat 06 November 2003 - 11:09 PM
Cred ca prin vagaunele alea dintra multi pot sa zbor numai ca se canalizeaza aerul si nu stiu daca sunt conditii bune de zbor. Eu oricum fac un model de autogiro si pe viitor poate incerc unul scara 1:1. ;)
#28
Postat 07 November 2003 - 07:16 PM
1. daca unul cu ultrausorul isi frange gatul, toti zburatorii au de pierdut ca societatea, in mod direct sau prin vectorii ei(prese, autoritatati) nu prea face distinctie. De cele mai multe ori dupa accidente se mai baga o lege noua, ca latra presa care este necrofaga de felul ei.
2. se apuca unu' care habar n'are de zbor si isi face ceva care se desprinde terra. si cade pe o gramada de gura-casca atrasi de senzationalul spectacol. prima ca mor niste oameni nevinovati. a doua ca iar la consecintele indirecte ajungem, presa, legi noi, mai stupide.
Insa eu va asigur ca daca vreti sa construiti ceva si vcereti ajotuorul, pe orice problema inclusiv cea legala, veti primi sprijin. Eu personal am mai anuntat aici ca va ajut, va intermediez cointactele cu autoritatile. este pacat ca un vis frumos sa se termine aiurea din motive puerile si stupide.
Big
#29
Postat 08 November 2003 - 12:45 AM
Acum faza urmatoare: Daca domnul Big a luat-o pe ocolite eu o iau pe scurtatura.
In primul rând cautati informatii despre legislatia in vigoare. Nu incercati sa o incalcati, ca daca furtul a câtorva miliarde se mai trece cu vederea, furtul unei gaini din curtea vecinului se lasa cu cel putin 3 ani de pârnaie. Am inteles ca acolo nu ajunge netul... Sau poate faceti rost de 2 metri de cablu de pe undeva?
GIGI, daca tot esti tentat de zbor, merge bine zborul liber prin depresiunile alea. Posibil sa ai curenti faini acolo. Mai e cale lunga sa-i simti sub tine. Poate la anul incercam impreuna? Si eu vreau sa urmez niste cursuri. Am inceput sa pun bani la ciorap. Incearca sa faci la fel. Mai vorbim.
Telefon: 0721 385365
#30
Postat 09 November 2003 - 02:38 PM
Asi da orice sa ma vad in atmosfera atirnat de un fir.
Cred ca daca mai sunt cu cineva fac ca visul sa devina realitate asa singur de fiecare data cand apare cate ceva o lasi balta dar daca mai este cineva sa te mai impinga de la spate nu te opresti.
PS: Big ca tot a venit vorba la noi in tara exista un loc unde poti sa sari cu parasuta fara zeci de mii de aprobari si cursuri? Adica te duci, te urca cu ceva sus si te arunca de acolo. :) stiu ca pare sinucigasi dar e "marfa".
Daca da unde si cat costa?