Modelism - RHC Forum: Accumulatori Li-Po - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Accumulatori Li-Po cu ce ii incarcam... BINE ?

#61 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 25 June 2007 - 07:41 AM

adizburatoru, la 24 Jun 2007, 11:57, a spus:

salut la toata lumea,sunt nou pe forum.spune-timi si mie daca e normal sa se incalzeasca lipo.dupa zbor;nu sa-i poti tine in mian,dar se incalzesc.pacu e de 3cel.2200mah.si zbor cu mot.bl.magic-torque 30-15de 18-28A cu tractiune de1500gr.elicea recomandata e de 11x6 iar eu zbor cu 10x6.deci are voie sa se incalzeaca paku sau nu??

nu te baza pe ce scrie!
Faza 1:
1. verifica daca regulatorul tau stie de Li-PO, sa nu cumva sa-i descarci prea mult.
2. verifica daca celulele sunt echilibrate

Faza 2: Masoara curentul cu un aparat si atunci o sa-ti dai seama daca nu cumva depasesti amperaju!
daca accu aia sunt de aia rosii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ar trebui sa-ti duca 15C deci undeva pe la 30A.
Nu te baza ca e recomandata elice 10x6 sau 11x6 sau orice altceva fiindca functie de "PROFILUL" eliciei (a se citi Producator, sau clasa de elicii )vei avea alti curenti la aceiasi marime.
0

#62 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 June 2007 - 08:58 AM

Dragut, la 25 Jun 2007, 07:41, a spus:

daca accu aia sunt de aia rosii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ar trebui sa-ti duca 15C deci undeva pe la 30A.

ce vreau si eu sa stiu: acu aia rosi de care zici tu sunt mai buni decat aia arginti la culoare?
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#63 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 25 June 2007 - 09:00 AM

te uiti pe RATA DE DESCARCARE si te bazezi pe 80% din ce scrie producatoru! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
0

#64 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 June 2007 - 09:11 AM

deci aia de la s..... model sunt buni???? de ex 1800ma 11,1v 12/15c astia sunt buni? un mot bl 2827/34roxxy
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#65 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 25 June 2007 - 09:19 AM

fantom, la 25 Jun 2007, 09:11, a spus:

deci aia de la s.....  model sunt buni???? de ex 1800ma 11,1v 12/15c astia sunt buni? un mot bl 2827/34roxxy

N-as putea sa-ti zic exact ... fiindca nu am termen de comparatie.
am auzit si oameni multumiti dar si nemultumiti. Important e CIT SI CUM TRAGI DIN EI!

Eu sincer n-am avut inca probleme cu ei dar se cunoaste ca incep usor-usor sa moara, dupa vre-un an (si nu neaparat de folosire intensa)!

Ce am mai constat e ca nu prea le place cresterile bruste de curent adica maxim minim ..... in intervale scurte.

Din pacate la noi sursele de aprovizionare sunt limitate. iar de la un tower ceva nu prea te poti gindi fiindca nu se trimit cu aveonul.
Doar daca amicii care mai aduc te servesc si cu altceva sa poti face o comparatie!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 25 June 2007 - 09:20 AM

0

#66 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 June 2007 - 10:07 AM

ok multumesc mult cred ca la ce o sa folosesc eu e ok nui fortez e prea tare deoarece nu zbor la rupere acuma cat tine tine remine de vazut
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#67 Useril este offline   VanPulov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 503
  • Inregistrat: 01-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Zalau-Cluj-München
  • Interests:navo

Postat 08 August 2007 - 11:47 AM

Salutare !
acuma ma mag si io ca musca in lapte http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif dar ca sa nu deschid alt subiect va intreb daca un incarcator dedicat pt lipo (ex. :POWER PEAK LIPOLY 300)face si balace sau e nevoie si de balancer ?
0

#68 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 August 2007 - 12:16 PM

e nevoie si de balancer.
flying is my life...
0

#69 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 08 August 2007 - 01:10 PM

cine ma lamureste si pe mine in detaliu si cu dovezi clare care este tehnica de incarcare d.p.v.d a electronicii pentru LiPo?

clasica metoda de incarcare valabila pentru acumulatorii pe acizi, NiMh si NiCd e sa fie incarcati cu 10% din putere timp de 12 ore. NiMh si NiCd suporta rate de incarcare 100% din puterea lor.

de asemenea pentru cei pe acizi se recomanda incarcarea in impulsuri, adica: curent constant, tensiune constanta dar in impulsuri dreptunghiulare cu frecv de 60-100Hz. intr-adevar se incarca mai bine.
in urma unor experimente de ale mele priving incarcarea NiMh si NiCd am descoperit ca incarcati cu 10% din putere si impulsuri de 60Hz se incarca mai bine, tin mai mult incarcati.

din cate am scormonit pe internet, am vazut ca Li-Ion si LiPo se incarca pana la 4,1V per celula cu curent constant, cupa care se continua ciclul de incarcare pe tensiune constanta in impulsuri pana la 4,2-4,3V.
chestiune care dupa parerea mea forteaza acumulatorul. maximul de tensiune pe un LiPo sau Li-Ion ar trebui sa fie pe la 4,18V. mi se pare o tensiune sigura. pe cand un 4,3V ar fi "overkill".

in alta ordine de idei: cautand cate ceva despre acumulatori am gasit la mai multe firme producatoare niste grafice in care indicau capacitatea maxima a acumulatorilor in functie de rata de incarcare.
din graficile alea se deduce ca cu cat rata de incarcare e mai mica, cu atat acumulatorul se incarca mai mult, adica aceeasi tensiune, dar amperaj diferit.
multi sustin ca pentru a ajunge la capacitate maxima de curent a unui acc ar fi necesare cicluri de incarcare cu maxim 5% din putere, pe o perioada de timp de 24 de ore.

nu am gasit nicaieri grafic pentru LiPo, dar se presupune ca e exact aceeasi mancare de peste, diferenta majora fata de alti acumulatori fiind ratele fffff mari de descarcare fara autodistrugere!

din propria experienta dau exemplu acumulatoarele si incarcatoarele telefoanelor nokia care sunt cu totul aiurite. recent un prieten si-a cumparat nokia 6111 care are acumulator de 600 si ceva de mAh iar incarcatorul dadea 860mAh masurati. telefonul tinea 2 zile MAXIM incarcat. i-am facut un limitator de curent banal la 200mAh, acum acel tel tine incarcat pana la 5 zile. singura concluzie care poate fi trasa de aici: curenti mai mici de incarcare => acumulatori incarcati mai bine.

intrebarea ete urmatoarea:

-daca un LiPo ar fi incarcat cu 10% in loc de 100% asa cum am vazut ca fac majoritatea modelistilor, nu va rezulta viata mai lunga a acumulatorui si timpi de zbor mai mari?

rog seriozitate! si raspunsuri tehnice bazate pe articole reale!

P.S. cred ca cea mai buna metoda de a afla este de a experimeta, spre exempl 6 packuri identice din care 3 incarcate 100% din putere, si 3 packuri cu 10% din putere. de mentionat ca nu zbor electrice. de 13 ani de zile zbor termice. no further comment!
0

#70 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 August 2007 - 01:27 PM

Eu am un incarcartor Great Planes care are curentul maxim 1A. Am incarcat cu el baterii de 1 250 si 2 200mAh si dupa multe cicluri nu dau semne de oboseala.
Din ce am masurat eu. La final singura baterie fara electronica in interior are 4.2V pe celula iar celelalte, tot Great Planes ce poseda o electronica impotriva supra tensiunii, au 4,175V.

Un pic in balarii. Trebuie mare atentie la controlerele asa zise "automate". Acestea opresc motorul la tensiunea pe care o masoara inmultita cu 0,67. Daca bateria este incarcata partial o vor descarca prea mult. Am patit-o.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 August 2007 - 01:35 PM

0

#71 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2007 - 02:49 PM

@Piglett
Poti sa le incarci cu cat vrei, sau mai bine zis maximul acceptat depinde direct de calitatea celulei IN SINE. Ca e 0,1C sau 10C(aberant oricum) e o problema de timp. LiPo se consuma identic. Nu stiu ce charger ai tu de incarca cu impulsuri dreptunghiulare, dar la LiPo obligatoriu se incarca cc pana la tensiunea de prag, apoi trece pe cv. Dupa ce se sesizeaza tensiunea cam la 98-99% din nominal, se poate(dar nu obligatoriu) trece in trickle mode. Asta ca sa compenseze descarcarea intrinseca. CV este modulata, dar in nici un caz dreptungiulara. Asa era la incarcatoarele cu disjunctoare mecanica, poate. La Nixx nu am auzit de dreptunghiular, dar am auzit de 3 min charge, 1 minut pauza . (cum fac cele destepte). Logica a explicat-o Vlad1 pe undeva pe aici. E chimica motivatia.

Sa revin la LiPo: astia au un parametru pe care nu-l prea gasesti, sau e dat in balarii: rezistenta interna. Acest parametru da de fapt rata optima de incarcare/descarcare, cat si capacitatea reala. Din pacate diagramele producatorilor sunt date la 20grade, ceea ce la noi mai rar in practica... Personal am incercat mereu sa incarc orice pack cu un curent cat mai apropiat de curentul care-l vor debita in regim. E ca in casnicie, cum o obisnuiesti, asa o ai...

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#72 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 08 August 2007 - 02:52 PM

pavcostel, la 8 Aug 2007, 15:49, a spus:

Logica a explicat-o Vlad1 pe undeva pe aici. E chimica motivatia.

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...hlite=incarcare

Pentru cei care au rabdare sa cearna, s-a discutat mult pe tema asta.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#73 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 08 August 2007 - 07:34 PM

am ramas masca...si nu am aflat nimic... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
0

#74 Useril este offline   VanPulov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 503
  • Inregistrat: 01-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Zalau-Cluj-München
  • Interests:navo

Postat 13 August 2007 - 10:27 PM

Salutare,

am si eu o intrebare :
care e motivul pt care se umfla accu li-po si cum se poate evita treaba asta ?

Numa bine !

Aceasta postare a fost editata de VanPulov: 15 August 2007 - 09:25 PM

0

#75 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 23 August 2007 - 07:38 PM

pavcoste: Personal am incercat mereu sa incarc orice pack cu un curent cat mai apropiat de curentul care-l vor debita in regim.

as vrea sa vad cum incarci un lipo cu un curent de vro 130A

Aceasta postare a fost editata de roland_fzj: 23 August 2007 - 09:48 PM

0

#76 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2007 - 08:12 AM

@roland_fzj

Citeaza

as vrea sa vad cum incarci un lipo cu un curent de vro 130A


Merci, esti dragutz. Ca sa ma explic, de baza este C-ul. Nu voi incarca un pack de NiCd cu 0,5A cand eu trag minim 60A din el. Aici voi merge cu maxim 2C. Dar nici nu voi incarca cu 3A un pack din care trag 150mA. La Asta se refera regula de mai sus. Iar la LiPo, daca ai cu adevarat pack bun, nu stiu sa mearga incarcat cu mai mult de 2-2,5C.
Si eu trag destul din ale mele. Pe pack-ul ala scrie 130Ah?
:)
Multumesc de ocazia data sa corectez.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#77 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 24 August 2007 - 05:43 PM

pavcoste eu nu caut sa te corectez pt ca eu nu le am cu incarcatul la lipo, dasta si citesc ce scrieti voi pe aici, eu unu cam din tot ce am citit un lipo nu trebuie sa-l incarci cu mai mult de 1c si asa o sa si fac, maxamps.com sunt lipo de care vorbesc eu imi voi lua de la 8A in sus trebuie sa vad pe ce-i folosesc ca sa ma hotarasc pe care sa-i iau :o
0

#78 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

  Postat 24 August 2007 - 09:19 PM

daca tot suntem la discutii de acumulatori poate cineva sa-mi spuna cum este corect? exemplu daca am un acc de 2200 mA cu 20C asta inseamna aproximativ 40 A, atunci este obigatoriu sa iau un esc de minim 40 A si motor la fel de minnim 40 A? VA ROG sa-mi raspundeti la aceasta intrebare? exemplu la ROXXY 2815 care are curent de functionare de 3-6 amperi, am auzit ca se foloseste acc de 2200 mA!!!! cum se imperecheaza aceste 3 elemente BL+ESC+ACC? am cautat pe forum da nu am gasit!!!! :o
doar....eu
0721.798.720

0

#79 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 August 2007 - 02:32 AM

regula e cam asa
curent maxim motor< curentul maxim al regulatorului
curent maxim motor<curentul maxim debitat de baterie
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#80 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 August 2007 - 07:27 AM

pai in practica nu prea se aplica regula pe care ai zis-o tu! deci daca ar fi sa facem ca la carte, sau cel putin cum ai zis tu ar insemna pentru motorul mai sus mentionat de mine sa folosesc un acc de 300mA nu??? pt un curent de maxim 6 A la o rata de descarcare de 20C!!! solutia care ar fi ca sa folosesti totusi un acc de capacitate mare? sa iei unul cu rata mica de descarcare?




PS: hai ca usor usor inteleg ce se petrece in lumea electronicii la aeromodele!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
doar....eu
0721.798.720

0

#81 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2007 - 07:43 AM

Daca tot incepi sa intelegi, vezi ca nu exista accu de 300mA, ci de 300mAh! E important. Teoretic ajunge si unul de 300mAh, dar presupunand ca da real 20C ajunge cata vreme? Raspunde tu. C reprezinta A*h(ora). Deci totul se rezuma la timp...
Deasemenea, daca tragi 40A dintr-un regulator capabil de 40A, va merge. Dar se va incalzi si va lucra la capacitatea maxima tot timpul. Actionarile se dimensioneaza astfel incat sa lucreze intr-o plaja medie a parametrilor. Cat de medie, cat i-ti permite buzunarul si spatiul fizic unde-l montezi. Daca acel BL, IN FUNCTIE DE ELICE va consuma 6A continuu, trebuie minim trebuie regulator cam de 18A. Cu 2200mAh vei lucra pe undeva pana in 10C, ceea ce e acceptabil pentru majoritatea pack-urilor de LiPo, chiar cele ieftine, si pack-ul va ramane rece. E cam mare, dar se poate folosi. Nu uita, consumul de baza este cel al ansambului propulsor, adica motor+elice! Asta e foaarte diferit de ceea ce se da ca un consum de baza al motorului. Sau daca e un producator serios va da un tabel cu cat consuma cu elice 10x6, 9x5,11x7, etc. De aici cateodata apare in plus dimensionarea exagerata a regulatoarelor. Si, cateodata folosesti la model ce ai deja prin casa, de exemplu.

Bafta,
Costel


@roland_fzj
Nick-ul meu este "pavcostel". Toata lumea a recomandat 1C, nu vad de ce ai face altfel. Acei accu "speciali" nu se folosesc in mod curent, si costa de la sute de euro in sus. Dar exista, asa ca trebuie mentionati.
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#82 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 26 August 2007 - 02:00 PM

ok...un singur lucru mai am de inteles: exemplul tau motorul merge cu 6A continuu, regulator de 18A, curent de la acc maxim 22-25A , cere dintre cele 3 risca sa nu functioneze cum trebuie!!!??? mai la inceput nimsoc spunea ca motoarele lui mor repede, cauza ar fi curentul mare care ajunge la motor?
adica un 2200mAh la 20C, in jur de 40 A? vreau sa-mi cumpar bl+esc+lipo, incepand de la BL ROXXY 2827/34...dar nu stiu care ar fi esc si lipo(11.1V) optime ca parametrii de functionare!!!!!


PS: sper sa ma ajutati voi :D
doar....eu
0721.798.720

0

#83 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2007 - 05:42 PM

Din cate am inteles esti student, anul2. Si la o facultate care contine particula "electro"...
Deci, daca am o sursa care debiteaza 40A, iar motorul meu consuma 200mA, apare intrebarea: ce consuma motorul meu? :)

Acum serios, toata dimensionarea porneste de la ansamblul propulsor. Adica orice BL sau Speed, cu sau fara reductie, si ELICEA. Exista pe net un programel MOTOCALC, care poate sa-ti dea empiric cateva date pornind de la ce ai tu fizic.
Alegi elicea+motor, pe considerentele recomandate de producatorul modelului. Adica elicea AxB, cu motorul Roxxy2827. CAre trage maxim pana la 900g. Si consuma de rupe, si se incalzeste motorul puternic. Dupa datele motorului date pe folia aia a lui... Si stai si analizezi. Modelul tau are doar 600g. Si s-ar potrivi de minune elicea CxD, cu care motorul consuma mai putin, si nu se incalzeste ca prostul. Ca magnetii aia se duc naibii de la temperatura... Pana acum ai calculat/analizat. Dupa consumul cel mai defavorabil, eu as alege un Roxxy 825. Dar in mod sigur ar merge si unul de 18A, mai ieftin.
La pack, poti sa iei si de 4400mAh, daca vrei. Dar e optim? Atunci 800mAh! Astia merg? Raspuns: cu amandoua pack-urile va functiona. Insa CATA vreme? Aici e chichitza. Cu 800mAh la motorul ala si elice 11x4 si model de 400g mergea 10 minute. Cu pack de 1200mAh, acelasi model, doar pack-ul un pic mai greu, zboara 15 minute. Daca as avea de 2200mAh, poate ca ar zbura ok cam 20 minute. Intrucat nu sunt la limita de C consumati, ci pe la 5-6C, pack-ul ramane rece, iar motorul si esc normale, sub 50 grade. Retine ca orice sursa am nu "pompeaza" pe gat consumatorului curent, C-uri, W, ci consumatorul "suge" cat trebuie, in functie de sarcina. Deci, curentul mare ajunge la motor doar daca motorul o cere! Ceea ce tu trebuie sa eviti. Asa ca rationamentul de alegere trebuie sa se intoarca la model intai. Cate grame echipat? Ce elice se recomanda? Apoi se alege un motor care sa traga greutatea aia si se citeste din ce zice producatorul ca ar fi tabela de consum. Sa zicem ca ai ales si papa 6A continuu. Deoarece eu as planui sa folosesc un ESC la mai multe motoare, voi alege unul peste 20A. Dar daca as avea putini firfirei in buzunar as lua un chinez de 18A. Supra dimensionat un pic, dar o sa mearga rece, chiar chinezesc.
Deci as avea gata model+elice+motor+esc. Am consumul, cu marja de rezerva. Aleg un Lipo de 3 celule, care sa aiba cam 10C real. Ce capacitate?
Cat ma tine buzunarul, si e rezonabil la greutate pe model. Un 1200mAh, sau un 2200mAh sunt la fel de buni. Doar o diferenta de durata a zborului. Si de durata mai scurta la incarcare.! In cazul modelelor indoor, acolo merg LiPo de 2 celule. Alta discutie.

Ti-am facut capul calendar, dar sper ca am luat-o "babeste". Daca m-am exprimat gresit sau confuz, te rog scrie. O sa incerc eu sau alti colegi mai luminati sa deslusim problemele.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#84 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 26 August 2007 - 09:53 PM

@pavcostel

sunt student la Ingineria si Managementul Sistemelor Tehnologice, Roboti Industriali, (in final,peste 4 ani, inginer mecanic), electro....doar cat sa ma descurc cat de cat. pai pana la urma o sa iau un acc de 2200mAh la 10C, esc 25A, roxxy ....../34. multumesc pentru raspunsuri si astept alte pareri si sugestii, alte motoare, acum am o problema chinezariile ar merge? sau stiti pe cineva care s-a plan sau care este incantat de ele? :D, sau alte firme tower pro, axi etc!


PS: as scuti niste bani daca sunt bune si alea din china
doar....eu
0721.798.720

0

#85 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2007 - 11:15 AM

@Miezu_eu

Citeaza

PS: as scuti niste bani daca sunt bune si alea din china


Pai se pare ca aici e dupa cum ai avut ursitoarele la nastere... Sunt colegi care au avut satisfactii, altii care au avut o gramada de nervi si de probleme. E o chestie de statistica, pana la urma.
Insa, cu mici exceptii, firmele de electronice cam manufactureaza totul in China. Chestie de pretz si taxe in primul rand. Singura diferenta fata de no-name este proiectul initial si Controlul de Calitate. E o procedura in procesul de control, daca stam sa sapam, in care produsul finit este pus in regim de lucru pe banc minim 12 ore. Asta si pentru a depista viciile ascunse, nedepistabile la stand. No-name nu se mai complica cu asta. Ei au o simpla statistica si i-si asuma procentul de 10-15% din produse care vor cadea la client. E mai ieftin sa-l schimbe decat sa testeze toata productia. Problema noastra e CAND pica respectivul produs... La sol? In sarcina? Pe sus/apa/curbe? Deci, mult noroc!

Acum, depinde mult de modelul ce-l doresti! Daca e pana pe la 700-800g merge .../34 sau ceva de la Kele, Esc de 24A sigur o sa-l mai folosesti mai departe, deci merita banii, iar 2200mAh...ce sa zic. E ok si asta. Dar doar unul??
La modelul de mai sus eu as lua mai repede 2-3 bucati de 1800mAh (minim 1200!). Ca sa simt ca am zburat la o iesire! Altfel, ma omoara asteptatul dupa incarcator...
:D

Parerea mea, deci, e ca ai ales in general bine. Cu rezerva alegerii elicei corecte pentru motor si cu o greutate rezonabila la model!

Citeaza

electro....doar cat sa ma descurc cat de cat.


Pai atunci baga mare si nu irosi timpul! Sincer, o sa ai nevoie de ceva mai mult...

Bafta Mare! Si mai urmareste si alte pareri, ca sa iasa ceva cu adevarat bun!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#86 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 27 August 2007 - 12:53 PM

un accum lipo de 12A 7.4V 20C Constant(240 amps), 30C Sustained(360 amps),50C Burst(600 amps),545 grams, costa 167euro si sunt printre cei mai buni dupa piata daca nu chiar cei mai buni si eu o sa-mi cumpar acesti accum sa ii folosesc nu sa ma dau la ocazii speciale:D si nu am zis ca o sa fac eu la incarcare alfel decat se recomanda.
O sa-mi mai imi iau si un alt tip de accum si anume A123 system spacks, care au urmatoare calitati: 5S1P 2300mah 16.5V, Inherently safe chemistry will not explode or catch fire, Fast charge capable - reach 100% state-of-charge in 15 minutes, up to 60C burst, care costa 104euro

Aceasta postare a fost editata de roland_fzj: 27 August 2007 - 03:43 PM

0

#87 Useril este offline   Miezu_eu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 553
  • Inregistrat: 13-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 27 August 2007 - 03:45 PM

aham....pai asa o sa fac, o sa iau roxy.../34, roxxy esc 25, si un 1800 mAh 15 sau 20 C(in fct de buget)! sarumana mult http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif


@roland_fzj:
momentan nu am bani asa de multi ca sa dau doar pe acc, ms pt oferta si sigestie daca era pt min, apreciez, si ma bucur pt tine ca iti iei ceva de calitate!
BAFTA!!!!
doar....eu
0721.798.720

0

#88 Useril este offline   clao 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 30-August 07

Postat 01 October 2007 - 10:51 PM

Am si eu o nelamurire, poate imi explica cineva. E vorba despre un pack LiPo 2 celule, de 2200mAh, 12/15C. La prima incarcare am setat totul bine pe charger, incarcare cu 2.2A, aprox o ora, dar a ajuns numai la 708mAh. Am inteles ca trebuiesc cateva cicluri incarcare/descarcare pana ajunge acumulatorul la capacitate maxima, dar totusi, doar o treime din capacitate? E normal? Tensiunea e ok, 8.4V. A inceput sa incarce cu 2.2A si a inceput sa scada, pana a ajuns pe la 0.15A parca. Ce ziceti, e normal, sau e ceva in neregula cu chargerul sau am facut eu ceva aiurea (desi nu cred http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif )...

Mutumesc anticipat...
0

#89 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 01 October 2007 - 11:28 PM

Prima incarcare... E pos sa fi fost putin incarcate daca erau direct din magazin. Ce tensiune aveau in gol inainte de a le baga in incarcator?

"cateva cicluri" sau rodajul, cum i se mai spune, e o chestiune controversata. Se pare ca e valabila la NiMH, dar la lipoi nu prea. Adica la NiMH le creste capacitatea dupa cateva cicluri, dar la lipoi nu e cazul. Foloseste-le si reincarca-le si vezi cat iau.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 01 October 2007 - 11:32 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#90 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 02 October 2007 - 07:18 AM

E exact cum trebuie sa se intimple.
Tensiunea e corecta (pentru starea incarcata), si descresterea curentului iarasi e corecta. Charger-ul arata cit a bagat in ei (aproximeaza) nu ce capacitate nominala au acumulatorii.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro