Modelism - RHC Forum: Accumulatori Li-Po - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Accumulatori Li-Po cu ce ii incarcam... BINE ?

#31 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 12:40 AM

Ok. Ma gandeam ca poate pot afla ceva acum; adica daca pun motorul cu elicea specificata ( cu care zbor de altfel ) pot mima cat mai mult conditiile de zbor si pot afla de fapt ce se petrece cu acumulatorul in aceste conditii.
Acum in legatura cu incarcatorul, am un Power Peak Li-Po 300 dar acumulatorul ala umflat nu e al meu, l-am luat pt. cineva, l-am incarcat si de atunci n-a zburat cu el ( sunt 2 luni )
Valorile pe care le-am scris mai devreme sunt de la acumulatorii mei iar voltmetrul l-am cumparat azi
0

#32 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 June 2007 - 03:39 AM

nimsoc, la 13 Jun 2007, 00:40, a spus:

Ok. Ma gandeam ca poate pot afla ceva acum; adica daca pun motorul cu elicea specificata ( cu care zbor de altfel ) pot mima cat mai mult conditiile de zbor si pot afla de fapt ce se petrece cu acumulatorul in aceste conditii.
OK. Daca pui motorul pe banc si bagi gaz, poti constata cel mult ca scade tensiunea si cat scade la fiecare pac este o masura a performantelor pacului. Cu cat tensiunea la borne scade mai mult in sarcina, cu atat pacul e mai nasol, dar... repet, masuratoarea nu este intr-un mediu controlat. Chiar daca te ard degetele sa faci experimentul, eu cred ca merita sa ai rabdare sa testezi cu o rezistenta de putere. Asta e parerea mea.

nimsoc, la 13 Jun 2007, 00:40, a spus:

Acum in legatura cu incarcatorul, am un Power Peak Li-Po 300 dar acumulatorul ala umflat nu e al meu, l-am luat pt. cineva, l-am incarcat si de atunci n-a zburat cu el ( sunt 2 luni )
Valorile pe care le-am scris mai devreme sunt de la acumulatorii mei iar voltmetrul l-am cumparat azi
Am inteles ca voltmetrul e nou si e f probabil ca indica bine, dar ptr a-l elimina din cauza, as masura si cu un alt aparat. Daca masuratorile se dovedesc corecte, atunci pacul este dezechilibrat, iar incarcatorul supraincarca. Ca sa echilibrezi pacul nu-ti trebuie musai cine stie ce sofisticarie. Se poate face si manual, dar, intr-adevar, este mai comod cu balancer.

Pacul balonat as fi tentat sa spun ca prezinta risc. L-as descarca cu o sarcina slabuta, ceva gen 0.2-0.4C pana la tens de aprox 3.7V/celula. Apoi l-as lasa sa stea o perioada. Atentie, nu intepa plasticul ca sa-l debalonezi, ca se poate autoaprinde. Daca se reduce balonarea, as incerca sa-l incarc, dar cu curent f mic. Oricum, daca a juns sa se umfle, cel mai probabil ca a dat coltzu'. Probabil ca daca masori vei constata o rez interna mult prea mare ca sa il poti utiliza pe avion.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 03:47 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#33 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 04:11 PM

Problema e ca nu stiu de unde sa iau o rezistenta asa mare. Ce-am gasit azi nu sunt de 10W
Oricum l-am pus sa mearga si pe motor si la inceput avea 12.8v; cand i-am dat drumul incepe sa scada tesiunea pana la 10.7 unde se mai stabilizeaza. Daca-l las 10min si-l opresc imi indica 11.3V
0

#34 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 04:25 PM

Asa; L-am mai lasat 10min si tensiunea a scazut la 8.8V. La aceasta tensiune deabia invarte. Cand il opresc se ridica la 10.3
Acum ; daca incarcat are 12.8 si imediat ce pornesc motorul scade la 10.7 si merge asa pana deabia invarte la 8.8, (diferenta este de 2 V dar in practica se simte rau la turatie) inseamna ca diferenta aia de 2v de la pornire imi induce aceea moleseala acuzata de mine.
Cand o sa gasesc rezistenta necesara am sa fac si testul lui Cirip
0

#35 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 June 2007 - 04:34 PM

nimsoc, la 13 Jun 2007, 16:25, a spus:

Acum ; daca incarcat are 12.8 si imediat ce pornesc motorul scade la 10.7

12.8-10.7=2.1V Daca motorul trage 10A asta inseamna ca rez interna e cam de 2.1/10=210mOhmi. Ce zice specul motorului? Cati amperi trage in configuratia pe care o ai?

Cum adica 8.8V? In gol sau in sarcina? La 9V (pac de 3 celule) ar trebui sa se simta LVC-ul, fie ca e soft, fie ca e hard. Ce ESC ai?

Poti sa masori fiecare pac si sa faci comparatie intre pacuri?


nimsoc, la 13 Jun 2007, 16:25, a spus:

diferenta este de 2 V dar in practica se simte rau la turatie

Este normal. Puterea este proportionala cu patratul tensiunii. Deci o scadere de 2/10=20% a tensiunii determina o scadere cu 36% a puterii. La tensiuni mici conteaza fiecare voltisor.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 05:00 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#36 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 05:27 PM

Motorul trage 10A la max. in specificatiile lui cu elicea 11x7 ( asta e si configuratia pe care o folosesc)

Cum adica 8.8V? In gol sau in sarcina? La 9V (pac de 3 celule) ar trebui sa se simta LVC-ul, fie ca e soft, fie ca e hard. Ce ESC ai?

Ai sa razi de mine daca-ti spun ca habar n-am ce e aia LVC sau ESC

8.8V imi arata voltmetrul in sarcina cand abia se mai invarte si daca-l opresc urca pana la 10.2
Am facut experimentul cu toate cele 3 pack-uri cu problema si treaba sta cam la fel; cu mici diferente

In schimb am mai facut testul si cu un pack de 11.1V/4000mah si alta treaba in sensul ca in gol are 12.7 iar cand ii dau maxim are 12.3 si motorul trage ca la inceputurile lui bune

Stau si ma intreb cum se poate evita aparitia acestui fenomen, pe viitor la alte packuri, pt. ca ma gandesc ca la astea nu mai am ce sa le fac

P.S. packurile astea problematice nu sunt umflate deloc, arata normal
0

#37 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2007 - 06:01 PM

...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 June 2007 - 01:49 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#38 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 06:44 PM

La pack-ul mare nu l-am lasat pana la sfarsit.
Diferentele intre celule sunt de 0.20V si incarcate si descarcate. E mult?
0

#39 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 June 2007 - 06:54 PM

Foarte mult. Vezi ca Cirip a povestit cum poti sa micsorezi diferentele.
Bafta.
0

#40 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 June 2007 - 07:24 PM

nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:

Ai sa razi de mine daca-ti spun ca habar n-am ce e aia LVC sau ESC
Deloc.
LVC=Low Voltage Cutoff. Este tensiunea de la care motorul este taiat indiferent de pozitia manetei de gaz, pentru a proteja pacul impotriva descarcarii exagerate. Lipoii sunt sensibili la descarcare sub 3V/celula.
ESC=Electronic Speed Controller. Nume generic dat dispozitivului care se ocupa de comanda motorulu, fie ca e cu perii sau brushless.

Una peste alta, ceva e in neregula acolo. Acumulatorii sunt abuzati, dupa parerea mea. Sunt supraincarcati si supra descarcati. Daca nu e vreo problema de calitate, nu e de mirare ca ii cam lasa genunchii. Eu am peste 70 de cicluri pe un pac si inca nu da semne de oboseala. Tin evidenta stricta pe un tabel excel cu incarcari/descarcari si parametrii asociati. Tratati corect am auzit ca se poate ajunge la peste 200 de cicluri.

nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:

In schimb am mai facut testul si cu un pack de 11.1V/4000mah si alta treaba in sensul ca in gol are 12.7 iar cand ii dau maxim are 12.3 si motorul trage ca la inceputurile lui bune
Testul cu pacul de 4000 arata ca rezistenta lui interna e mai mica decat a celorlalte. Din pacate pacurile care au furat-o... sunt duse.

nimsoc, la 13 Jun 2007, 17:27, a spus:

Stau si ma intreb cum se poate evita aparitia acestui fenomen
In general, Lipoilor le poti prelungi durata de utilizare respectand regimurile de incarcare/descarcare si depozitare. Incarcarea nu trebuie sa depaseasca 4.2V/celula in nici un caz. Descarcarea nu trebuie sa fie sub 3V/celula in sarcina. In gol tensiunea creste, dar nu conteaza. Nu trebuie depasit curentul maxim de descarcare: 10C, 15C, etc., depinde de pac. Cu cat stai mai departe de limita maxima, cu atat le prelungesti durata de serviciu. Nu se tin in masina la soare. Nu le place caldura. Depozitarea pe termen lung se face descarcate la aprox 3.8V/celula si la racoare.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 07:39 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#41 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 07:49 PM

Acumulatorul mare apartine unui model nou achizitionat ( Super Star; am scris la subiectul respectiv ce probleme au aparut si cum le-am rezolvat)
In mod normal nu regulatorul ar trebui sa taie curentul? Pe modelele astea cu probleme am regulatoare GWS si nu taie curentul, ca dovada masuratorile mele de azi. In schimb pe Super Star am schimbat regulatorul cu unul mai mare si Robbe, iar asta taie curentul.
Oricum n-am zburat la limita descarcarii ca nu mai aveam cum ( desi odata le-am flescait pe toate si am sezizat ca dupa incarcare erau f.moi, cu toate ca incarcatorul mi-a semnalat incarcare completa)
Ca sa nu le supraincarc nu stiu ce posibilitati as avea decat sa le verific la intervale de timp sa vad ce tensiune au in ele
0

#42 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 June 2007 - 08:01 PM

nimsoc, la 13 Jun 2007, 19:49, a spus:

In mod normal nu regulatorul ar trebui sa taie curentul?
Ba da. Totusi, unele regulatoare (ESCuri) au posibilitatea de a programa tensiunea bateriei la care taie motorul. Unele vin din fabrica cu 2.8V/celula. Dupa parerea mea asta e cam agresiv si ar trebui ridicat la 3V/celula. E posibil ca blegeala de la 8.8V sa fie exact un LVC soft setat sa taie complet la 2.8V/celula. 2.8*3=8.4. Daca ai face teste cu o sursa de tensiune reglabila, ar trebui sa constati ca la 8.4V motorul nu se mai invarte deloc.

nimsoc, la 13 Jun 2007, 19:49, a spus:

Ca sa nu le supraincarc nu stiu ce posibilitati as avea decat sa le verific la intervale de timp sa vad ce tensiune au in ele
Trebuie sa vezi ce e cu incarcatorul. E treaba lui sa incarce cum trebuie.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 08:05 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#43 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 08:31 PM

Acumulatorul ala umflat l-am aruncat. Acu' voi incepe un nou test in care voi lasa motoru pana se opreste sa vedem la ce valoare
0

#44 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 09:09 PM

Am facut testul cu 2 acumulatori

Acu 1

Tensiune gol 12,96
Celule: 4,36 ; 4,27 ; 4,30

Sarcina

30 sec : 10,8V
1min : 10,73 ( 3, 63: 3,70: 3,63)
2min : 10,61
3min: 10,56
5min: 10,23 ( 3,68: 2,54: 3,67)
6min: 9,9 (
7min: 9
8min: 8,89 ( 3,70: 1,54: 3,70)
9min: 8,85
10min: ( 3,77: 1,30: 3,76)

Dupa cele 10 min tensiunea nu mai scade semnificativ dar mai merge motorul inca vreo 10 cu turatie mica de tot. Nu-l taie
Cand era nou si motorul si acumulatorii l-am lasat pe turatie max. si dupa 20 min s-a schimbat sound- ul motorului semn ca isi micsorase turatia
Acum din prima merge la turatia de atunci (dar care era dupa 20 min atunci)
0

#45 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 09:10 PM

La acu 2 acelasi lucru dar cu diferente mai mici intre celule
0

#46 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 June 2007 - 09:31 PM

Vai de capul meu! Celula aia care ajunge la 1.3V cred ca e prastie. Nu e exclus ca rezistenta mare a pacului sa vina de la o singura celula ptr. ca sunt toate in serie. De asemenea, faptul ca tensiunea unei celule scade mult mai repede decat la celelalte ar fi un semn ca celula respectiva a pierdut semnificativ capacitatea. Nu lasa celula mult timp la sub 3V ca se duce (daca nu e deja in coma). Daca descarcarile au fost la regimul asta, nu e de mirare ca dupa 20 de cicluri pacul e obosit.

Metoda de estimare a rez interne se poate aplica si la cate o celula individuala pe la mufa de egalizare. Daca ai indemanare si lucrezi cu grija, poti face un pac nou cu celulele cele mai bune adunate din cele 2 pacuri. Dar... inca o data, numai daca ai indemanare si crezi ca poti. Daca ai retinere, nu o fa. Orice greseala poate avea urmari pirotehnice serioase.

Despre pacul aruncat... Nu se arunca pur si simplu, pentru ca prezinta pericol de incendiu. Pacurile se descarca complet inainte de a le arunca. Asta se face lasand un bec de masina sau o rezistenta la bornele lui timp de cateva zile. Abia dupa aia se arunca.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 June 2007 - 09:33 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#47 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 09:45 PM

Stai linistit in privinta pacului aruncat. De 3 zile il descarc.
Am indemanarea respectiva in ceea ce priveste mutarea celulelor dar nu cred ca merita
0

#48 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2007 - 09:57 PM

...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 June 2007 - 01:49 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#49 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 13 June 2007 - 10:41 PM

Da, la pack-ul mare merge normal motorul, nu l-am descarcat pana la oprire ca vroiam sa ies la zbor cu SuperStar-ul
0

#50 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 14 June 2007 - 08:06 AM

Atentie la descarcarea prin egalizor. Egalizorul nu suporta curenti mari, sau mai exact rata de balansare este mica, intre 250-500mah, si o sa aveti surpriza ca munceste dar nu mai face fata si celulele tot o sa fie debalansate, asa ca la descarcare mergeti cu rate mici.

Poti sa resuscitezi celulele cu probleme (sub 3V). Setezi incarcatorul pe nimh si incarci cu 100mah, il lasi asa pina ajunge tensiunea la 3v, dupa aia il incarci normal cu setarea lipo dar obligatoriu numai cu egalizor. OBLIGATORIU SA STAI MEREU LINGA EI CAND FACI ASTA - NU-I LASA NESUPRAVEGHEATI.

Este f ciudat pt un regulator sa nu taie la 9v (aproape toate care le-am avut taiau la 9v mai rar era unu care sa taie pe la 8.7v).

@nimsoc
Cateva sfaturi. Dupa ce folosesti packul nu il pune imediat la incarcat, lasa-l 10-20 min, motivul este ca packul este incins si trebuie sa-l lasi sa se stabilizeze intern. Daca vrei sa le ai pt mai mult timp foloseste in permanenta egalizor, incarcarea sa o faci cu 0,7C. Si nu in ultimul rand incearca sa nu folosesti packul la capacitatea lui maxima, adica, ex un pack de 2000 daca zbori cu el 10min si cand il incarci obsevi ca a luat 1950mah, nu e bine deci reduci perioada de zbor; si atentie la rata de descarcare daca ai un pack de 20C incearca sa-l folosesti la 16-18C max.
Atentie la acumulatorii care-i folosesti, ii stiu si rata de descarcare inscrisa pe ei nu este cea reala.
0

#51 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 14 June 2007 - 09:15 PM

Multumesc de sfaturi Warmk; mi-am comandat deja un egalizator si inca un acumulator.
Incarcatorul meu nu e asa de destept incat sa-mi spuna cat a luat pack-ul si te mai intreb, ca sa invat si eu mai multe, cand zici sa-l incarc la 0,7C la ce te referi?
0

#52 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 14 June 2007 - 09:59 PM

....se refera la capacitatea packului; spre exemplu numind 1C capacitatea packului,sa zicem 1000mA atunci 0,7 C inseamna 700mA, 0,5C =500mA, samd .Desi curentul recomandat pentru incarcarea packurilor lipo este de maxim 1C, pentru o viatza cat mai lunga a acestuia este bine sa faci incarcarea cu o valoare a curentului reprezentand 50, 60 %/H din capacitatea totala a acestuia.In consecintza daca acumulatorul are 1000mA si faci incarcarea cu 0,5C/H ,incarcarea se va termina in aproximativ 2 ore si un pic.

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 14 June 2007 - 10:22 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#53 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 June 2007 - 09:01 PM

Multumesc Ipsihi.Chiar nu stiam asta.
In urma testelor de azi, treaba este foarte concludenta si sta cam asa:
Mi-am achizitionat 2 acumulatori 11.1/2200 mah noi nouti + inca un motor Roxxy brusshles 2827 ( exact ca celelalte) + egalizator
Intai am pus acumulatorii noi pe motoarele vechi si.. ACELASI REZULTAT...LIPSA DE PUTERE. Am zis ca poate n-or fi incarcati suficient cu toate ca masurati aveau 12,4V si balansul pe celule PERFECT.
I-am lasat sa mearga pana pe la vreo 10,5V si i-am bagat la incarcat impreuna cu egalizatorul. Dupa aia i-am pus din nou si ACEEASI TREABA
I-am pus si pe motorul nou si ...n-am cuvinte; tragea de n'avea aer. Am pus pe rand si acumulatorii vechi ''cu problema'' ( aia dezechilibrati) trageau la fel de tare, nu era nici-o diferenta intre cei noi si cei vechi, nici la putere nici la timp de descarcare.
Concluzie: Am impresia ca treaba cu dezechilibrul celulelor este ''frectie la picior de lemn'' si ca nu conteaza nici cat negru sub unghie ( avand in vedere datele pe care le-am postat despre comportamentul celulelor ''vechi'' si proba practica cu un motor nou)
Problema este ca se duc motoarele intr-un regim de utilizare normal ( repet n-au fost aterizate in bot sau alte chestii de astea )
Asa ca precum o zicala: stati si voi stramb si judecati drept aceasta situatie.
0

#54 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 17 June 2007 - 06:31 PM

@nimsoc
Am facut mai demult testul cu debalansatul celulelor si nu e frectie, e real!!!

Ce spui tu poate fi din cauza ca nu imperechezi motorul cu elicea cu acumulatorii si cu modelul.
Daca ai intrebari, ma gasesti pe YM id war_mk.
0

#55 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 17 June 2007 - 06:55 PM

salut ..WarMK....fi si tu mai la obiect cu imperecherea aia .... :huh:
ADOR VITEZA!!!
0

#56 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 17 June 2007 - 10:13 PM

posibil .ca magneti tai sa-si fi pierdut din capacitatea lor...nu stiu a fost doar o parere!........... :huh:
ADOR VITEZA!!!
0

#57 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 18 June 2007 - 08:12 AM

Imperecherea.
Pai dam un ex. un model de 1,5kg, dar nu folosesti motorul corespunzator si atunci ai impresia ca "nu are vlaga".
Folosesti motorul coresp. dar nu folosesti packul necesar, astfel omori packul si ramane aceeasi impresie "nu are vlaga".
De ex testezi acest MOTOR cu 2 tipuri de acumulatori LIPO, Varianta 1 pack si Varianta 2 pack dar cu 3 celule.
Din acest test o sa rezulte consumul (A) de la primul pack de aprox 28-30A dar la al 2-lea de 32-34A.
Deci daca folosesti primul pack o sa ai impresia ca motorul nu trage dar el saracul nu trage pt ca nu are de unde sa traga tot curentul necesar.
La partea cu elicea, este posibil sa folosesti o elice cu diametru si pas mic si atunci motorul urla, il incingi, dar nu trage.
Si ar mai fi un raspuns, este posibil sa nu folosesti nr necesar de celule/pack.
0

#58 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2007 - 08:28 AM

...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 June 2007 - 01:50 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#59 Useril este offline   adizburatoru 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 30-May 07

Postat 24 June 2007 - 11:57 AM

salut la toata lumea,sunt nou pe forum.spune-timi si mie daca e normal sa se incalzeasca lipo.dupa zbor;nu sa-i poti tine in mian,dar se incalzesc.pacu e de 3cel.2200mah.si zbor cu mot.bl.magic-torque 30-15de 18-28A cu tractiune de1500gr.elicea recomandata e de 11x6 iar eu zbor cu 10x6.deci are voie sa se incalzeaca paku sau nu??
0

#60 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 25 June 2007 - 12:34 AM

Nu vreau sa te superi pe mine PAVCOSTEL dar citeste subiectul de la inceput si:
1. Ai sa vezi ca am plecat de la premiza ca nu imi trag modelele, n-am avansat apriori problema acumulatorilor
2. Poate imi spui cum sa merg cu 80% rata de descarcare cand eu am nevoie de 100% in situatiile de zbor real?

Daca stii sa raspunzi la aceste intrebari te rog s-o faci , daca nu ... abtine-te
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro