Modelism - RHC Forum: Toba esapament - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Toba esapament Sunet

#1 Useril este offline   MasterHunter 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 14-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 May 2007 - 10:38 PM

Salutare...am o intrebare...pot sa v-o pun :D ?asa,cum pot sa fac ca sa scot un sunet mai "infundat" dintr-un motor de 3,5. Sa ii prelungesc toba sau sa ii adaug altceva?eu sunt dependent de sunete groase si misto la masini :D
You haven't seen a tree until you've seen its shadow from the sky. ~Amelia Earhart
0

#2 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 09:54 AM

Motoarele folosite in automodelism sunt in doi timpi (exceptand 1/5, 1/6). Ca orice motor in doi timpi evacuarea are un rol foarte important in functionarea optima a motorului (nu doar reducerea zgomotului) si orice modificare fata de specificatiile producatorului duce la functionarea defectuasa a motorului.

Vrei sa sacrifici motorul pentru sunet?
2 fast 4 you 2
0

#3 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 20 May 2007 - 10:27 AM

De regula sunetele groase sunt produse de vibratii de joasa frecventza si sunt caracteristice motoarelor de turatie mica. Datorita faptului ca motoarele in 2 timpi pt. modelism sunt de turatii mari sunetul produs de ele va fi mai mult in zona de inalte (tziuituri).
Modificari de esapament se pot face dar in celalalt sens adica spre frecventze mai mari, fapt ce ajuta la marirea semnificativa a turatiei dar si a resursei motorului (se poate pune un asa numit REZONATOR) de exemplu pr REVO se poate folosi:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXLTW8&P=ML
LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#4 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2007 - 10:34 AM

resonatorul este doar eo denumire de marketing nu o sa obti un sunt mai gros singurele modificari care sunt recomandate la o toba sunt inlocuirea cotului cu unu l mai lung sau mai scurt caz in care fie ai mai multe resurse la viteza mare sau mai multe resurse la aceleratie
0

#5 Useril este offline   X-tra 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 533
  • Inregistrat: 27-February 07

Postat 20 May 2007 - 10:46 AM

Si Resonatoru' e f silentios.


Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 May 2007 - 10:50 AM

Poti gasi un motor ceva mai silentios prin natura lui, poti folosi un atenuator ceva mai "mare" decat cel normal si poti obtine un zgomot ceva mai "infundat", daca tii neaparat. Si nu mergi in regim turat la maxim tot timpul. Sunt motoare cu atenuator pe care aproape ca nu le auzi, sunt fara atenuator langa care nu poti sta (comod). Intre ele poti gasi orice varianta. De regula un atenuator micsoreaza putin randamentul motorului. Absoarbe o parte din energia si o transforma in final in caldura.

Cred ca in lipsa de alte variante pana acum, solutia e sa folosesti un atenuator construit de tine, cu mai mult material absorbant sau mai multe sicane. Nu e simplu, dar daca gasesti ceva documentatie poti construi. Si cred ca trebuiesc facute multe teste. Cred ca mai simplu este sa iei legatura cu un modelist care a rulat multe motoare si le cunoaste zgomotul, care a folosit multe atenuatoare si stie diferenta intre ele. Cred ca de la el poti primi sfaturi pertinente.
Cum s-a mai spus, castigi zgomot in detrimentul performantei. Tu stii cel mai bine daca merita osteneala. Eu cred ca macar o singura data, merita.
Spor la treaba.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Useril este offline   TAMIR 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 15-April 07

Postat 20 May 2007 - 10:55 AM

Flo234, la 20 May 2007, 10:34, a spus:

resonatorul este doar eo denumire de marketing nu o sa obti un sunt mai gros singurele modificari care sunt recomandate la o toba sunt inlocuirea cotului cu unu l mai lung sau mai scurt caz in care fie ai mai multe resurse la viteza mare sau mai multe resurse la aceleratie

Rezonatorul NU este o denumire de marketing ci se refera la un fenomen de REZONANTZA care apare la evacuarea gazelor arse. Acest fenomen de REZONANTA este strans legat de dimensiunile tobei de esapament si are ca efect o crestere semnificativa a turatiei motorului daca modificarea dimensionala a tobei se face dupa anumite reguli.

Aceasta postare a fost editata de TAMIR: 20 May 2007 - 10:56 AM

LET'S FLY
Nu tot ce zboara se zboara!!!
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 May 2007 - 12:09 PM

Din nefericire nu am folosit multe motoare si nu-s nici specialist in domeniu.
Personal folosesc doi termeni: rezonator si atenuator.
Consider ca atenuatorul e "toba de esapament" clasica, mai mult din cauza faptului ca are tot felul de forme mai ciudate, e dispusa pe unde se poate, pe unde e loc, e legata de motor cu aproape orice fel de racord (mai rigid, mai flexibil...) si cred ca are ca principal rol micsorarea intensitatii zgomotului produs de gazele evacuate. E OK la orice turatie, desi cred ca in anumite cazuri poate intra si in rezonanta, dar consider ca lucrul acesta nu e de dorit. Poate ma insel, unii dorind acest lucru, fapt benefic in concursuri. Zic si eu...

Rezonatorul este o constructie speciala, bine calculata, foloseste fenomenul de rezonanta pentru cresterea performantelor motorului, e calculat pentru o frecventa fixa (implicit pentru o turatie fixa a motorului). De cele mai multe ori are sectiunea orificiului de evacuare mai mica decat cea a ferestrei de evacuare din carter si pentru alte turatii (mai mici decat cea de rezonanta) indeplineste mai mult rol de atenuator. Personal cred ca daca motorul nu foloseste un regim constant pe perioada lunga de timp nu justifica folosirea unui rezonator, neintrand in rezonanta. Din cauza asta am curajul sa afirm ca daca rezonatorul nu este calculat corect (e calculat pentru o frecventa prea mica) iti poate limita turatia maxima, motorul avand in realitate rezerve sa urce mai sus (ca turatie). De regula la intrarea in rezonanta sunetul e unul specific, de frecventa inalta, turatia motorului este maxima, fara control extern nu cred ca poate fi scos din rezonanta in sensul cresterii turatiei peste cea "de rezonanta". E doar o parere personala, ca in rezonanta sunetul este mai intens si mai subtire decat in orice alta situatie (exceptand cazul in care nu se foloseste nici rezonator si nici atenuator). Si mai cred ca nu orice motor se preteaza la folosire cu rezonator. Inclin sa cred ca un atenuator se calculeaza mai usor decat un rezonator dar ca un rezonator se construieste mai usor decat un atenuator. Nu vorbesc neaparat de dimensiunile pieselor ci de operatiile tehnologice folosite. Poate gresesc?

Nu stiu in ce masura unul indeplineste si functia celuilalt, posibil notiunile se suprapun in unele situatii, posibil se creeaza confuzii. Pana la urma cred ca partea de calcul nu e foarte simpla si doar aspectul experimental isi spune cuvantul.

Spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 May 2007 - 12:16 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   MasterHunter 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 14-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 May 2007 - 01:28 PM

Va multumesc pentru sfaturi si pareri....am sa vad eu ce o sa fac in legatura cu asta...va multumesc
You haven't seen a tree until you've seen its shadow from the sky. ~Amelia Earhart
0

#10 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2007 - 04:43 PM

TAMIR, la 20 May 2007, 10:55, a spus:

Flo234, la 20 May 2007, 10:34, a spus:

resonatorul este doar eo denumire de marketing nu o sa obti un sunt mai gros singurele modificari care sunt recomandate la o toba sunt inlocuirea cotului cu unu l mai lung sau mai scurt caz in care fie ai mai multe resurse la viteza mare sau mai multe resurse la aceleratie

Rezonatorul NU este o denumire de marketing ci se refera la un fenomen de REZONANTZA care apare la evacuarea gazelor arse. Acest fenomen de REZONANTA este strans legat de dimensiunile tobei de esapament si are ca efect o crestere semnificativa a turatiei motorului daca modificarea dimensionala a tobei se face dupa anumite reguli.

Resonator este o toba identica cu cea stock singura diferenta este ca cea stock are doua camere iar Resonator(un nume) are o singura camera...........daca vrei zgomot te invit sa auzi un trynity sa vezi acolo maini la urechi....ca sa nu mai zic de a lui teo picco.26 cu trynity.......acolo te doare capul
0

#11 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 04:59 PM

Rezonatorul nu este acelasi lucru cu toba....
Bitex are dreptate!
Rezonatorul este folosit la captive unde nu poti modifica "setarile" carburatorului.
Toba (silencer) este folosita unde ai variatii mari de turatie!
2 fast 4 you 2
0

#12 Useril este offline   ducati999 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 855
  • Inregistrat: 11-February 06

  Postat 20 May 2007 - 05:25 PM

o evacuare eficienta nu inseamna doar zgomot .....o evacuare foarte eficienta trebuie sa fluiere intre 80% si 100% full gaz.........





eu am modificat o evacuare si am adus-o la un randament maxim zic eu.......dar foarte galagioasa... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif



am taiat finalul ...l-am scurtat cu 10mm......am marit cele 5 gauri de la prima sita si am mai adaugat inca una tot cu 5 gauri dar de data asta gaurile aveau forma de lacrima ( sensul lor,acele de ceasornic ) " pentru a forma un vartej de gaze in interiorul finalului "....la sfarsit am adaugat si o evacuare la a doua camera.......vezi poza si desenul.........


spor la lucru :D

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1179674753.jpg

vizitati site-ul meu : http://salmin.cabanova.ro


bafta
sa Curga ZeAmA!!!!!!!!!!!!!!!
0

#13 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 05:48 PM

Hai sa dezvoltam un pic:

Rolul unei evacueari la un motor in doi timpi este de a "creea" o contrapresiune cand pistonul este in cursa spre PMS, astfel incat combustibilul nears sa nu fie evacuat inainte de a fi comprimat si "explodat".

O toba nu poate fi modificata asa simplu, este nevoie de ceva "calculele"!
2 fast 4 you 2
0

#14 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2007 - 06:04 PM

ai foarte mare dreptate cristi nu poti pur si simplu sa faci cum crezi ca e mai bine pentru crearea contrapresiunui se fac ceva calcule principiul bernouli este foarte folosit din cate stiu eu daca toba este mai ascutita iese ceva daca nu altceva.......este un lucru foarte complicat modificare unei evacuarii imi pare rau ca nu am gasit articolul in care se explica exact ce principii si cum ar trebui sa circule gzele in evacuare
0

#15 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:11 PM

hai sa completam unpic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
mai imp. e contrapresiunea ( si aici e marea finete) in PMI ,..pentru a nu evacua combustibilul nears ce intra in camera de ardere inediat dupa momentul evacuarii si odata cu aceasta.
Nu esista presiune in camera de precombustie in PMS !!! Presiunea se acumuleaza in momentul cand pistonul incepe coborarea din PMS iar in acel moment evacuarea este acoperita de fusta pistonului.
toate cele bune
ORIGINAL SERIES
0

#16 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 06:17 PM

Hai sa fim un pic atenti http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
am spus (scris) "in cursa spre PMS" si nu in PMS!
Si nu vorbeam de camera de precombustie, ci de camera de combustie!

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 20 May 2007 - 06:19 PM

2 fast 4 you 2
0

#17 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:22 PM

atunci e mai nasol.
In cursa spre PMS !! evacuarea esta acoperita de fusta pistonului. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
ORIGINAL SERIES
0

#18 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:23 PM

evacuarea si toba au cel mai important rol numai in PMI, atat.
ORIGINAL SERIES
0

#19 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 06:23 PM

Pai nu prea..... ca in timp ce pistonul merge in sus fereasta de evacuare este deschisa!
2 fast 4 you 2
0

#20 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:33 PM

te faci ca nu intelegi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif Stiu ca te-ai prins demult dar vrei sa te joci cumine.
Hai s-o luam mai metodic.
Admisia se poate face numai si numai cu evacuarea acoperita de fusta pistonului. Cand evacuarea se deschide in PMS presiunea din camera de precombustie tre' sa fie pe cat posibil nula, in caz contrar am face mare,mare, risipa de combustibil nears, bine-nteles nu risipa ar fi prb,.... funcionarea
ORIGINAL SERIES
0

#21 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 06:38 PM

Admisia in camera de ardere se face din momentul in care pistonul pleaca din PMI!
Cand evacuarea este acoperita de fusta pistonului deja pistonul pleaca din PMS spre PMI...

Nu inteleg ce problema ai cu camera de precombustie!
2 fast 4 you 2
0

#22 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:45 PM

greseala.
Admisia in camera de combustie se face, din camera de precombustie, inediat inainte de a ajunge pistonul in PMI
"Admisia in camera de ardere se face din momentul in care pistonul pleaca din PMI!"-aici deja totul e pregatit si camera de combustie plina de combustibil
ORIGINAL SERIES
0

#23 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 06:52 PM

CristiM, la 20 May 2007, 18:38, a spus:

Nu inteleg ce problema ai cu camera de precombustie!

Camera de precombustie !
camera de precombustie e f importanta la mot in 2 timpi. Joaca un deosebit rol de "injector de presiune" pentru camera de combustie
ORIGINAL SERIES
0

#24 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 06:58 PM

Citeaza

Admisia in camera de combustie se face, din camera de precombustie, inediat inainte de a ajunge pistonul in PMI

Scuze, ai dreptate aici (dupa 4-5 beri e mai greu).
Ce vroiam sa subliniez este ca in cursa pistonului de la PMI la PMS, dupa evacuarea gazelor arse, geometria evacuarii creeaza o contra-presiune astfel incat amestecul nears sa nu ajunga in toba.....

Aceasta postare a fost editata de CristiM: 20 May 2007 - 07:42 PM

2 fast 4 you 2
0

#25 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 20 May 2007 - 07:04 PM

:D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/pint.gif bun, bun.
Eu deocamdata am interzis la beutura,....altfel :D
toate cele bune.
ORIGINAL SERIES
0

#26 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 07:06 PM

Nasol daca ai interzis..... :D te compatimesc!
2 fast 4 you 2
0

#27 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2007 - 07:19 PM

eu stiam ca o parte din gazele nearse ajung in rezervor lucru care nu este nefavorabil si toba face in asa fel incat gazele sa ajung inapoi
0

#28 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 07:22 PM

Flo234, la 20 May 2007, 20:19, a spus:

eu stiam ca o parte din gazele nearse ajung in rezervor lucru care nu este nefavorabil si toba face in asa fel incat gazele sa ajung inapoi

O parte din presiunea din toba ajunge in rezervor, nu gazele nearse...
2 fast 4 you 2
0

#29 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2007 - 07:26 PM

nu nu asta cu preiunea o stiu bine ce face si cum ajunge......la mine cel putin rezervorul este mereu plin de fum de la evacuare si nu doar la mine......la acest aspect ma refeream
0

#30 Useril este offline   CristiM 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 22-January 03

Postat 20 May 2007 - 07:28 PM

"Presiunea din toba" contine si fum (gaze arse), nu?
2 fast 4 you 2
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu