Toba esapament Sunet
#1
Postat 19 May 2007 - 10:38 PM
#2
Postat 20 May 2007 - 09:54 AM
Vrei sa sacrifici motorul pentru sunet?
#3
Postat 20 May 2007 - 10:27 AM
Modificari de esapament se pot face dar in celalalt sens adica spre frecventze mai mari, fapt ce ajuta la marirea semnificativa a turatiei dar si a resursei motorului (se poate pune un asa numit REZONATOR) de exemplu pr REVO se poate folosi:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...?&I=LXLTW8&P=ML
Nu tot ce zboara se zboara!!!
#4
Postat 20 May 2007 - 10:34 AM
#6
Postat 20 May 2007 - 10:50 AM
Cred ca in lipsa de alte variante pana acum, solutia e sa folosesti un atenuator construit de tine, cu mai mult material absorbant sau mai multe sicane. Nu e simplu, dar daca gasesti ceva documentatie poti construi. Si cred ca trebuiesc facute multe teste. Cred ca mai simplu este sa iei legatura cu un modelist care a rulat multe motoare si le cunoaste zgomotul, care a folosit multe atenuatoare si stie diferenta intre ele. Cred ca de la el poti primi sfaturi pertinente.
Cum s-a mai spus, castigi zgomot in detrimentul performantei. Tu stii cel mai bine daca merita osteneala. Eu cred ca macar o singura data, merita.
Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 20 May 2007 - 10:55 AM
Flo234, la 20 May 2007, 10:34, a spus:
Rezonatorul NU este o denumire de marketing ci se refera la un fenomen de REZONANTZA care apare la evacuarea gazelor arse. Acest fenomen de REZONANTA este strans legat de dimensiunile tobei de esapament si are ca efect o crestere semnificativa a turatiei motorului daca modificarea dimensionala a tobei se face dupa anumite reguli.
Aceasta postare a fost editata de TAMIR: 20 May 2007 - 10:56 AM
Nu tot ce zboara se zboara!!!
#8
Postat 20 May 2007 - 12:09 PM
Personal folosesc doi termeni: rezonator si atenuator.
Consider ca atenuatorul e "toba de esapament" clasica, mai mult din cauza faptului ca are tot felul de forme mai ciudate, e dispusa pe unde se poate, pe unde e loc, e legata de motor cu aproape orice fel de racord (mai rigid, mai flexibil...) si cred ca are ca principal rol micsorarea intensitatii zgomotului produs de gazele evacuate. E OK la orice turatie, desi cred ca in anumite cazuri poate intra si in rezonanta, dar consider ca lucrul acesta nu e de dorit. Poate ma insel, unii dorind acest lucru, fapt benefic in concursuri. Zic si eu...
Rezonatorul este o constructie speciala, bine calculata, foloseste fenomenul de rezonanta pentru cresterea performantelor motorului, e calculat pentru o frecventa fixa (implicit pentru o turatie fixa a motorului). De cele mai multe ori are sectiunea orificiului de evacuare mai mica decat cea a ferestrei de evacuare din carter si pentru alte turatii (mai mici decat cea de rezonanta) indeplineste mai mult rol de atenuator. Personal cred ca daca motorul nu foloseste un regim constant pe perioada lunga de timp nu justifica folosirea unui rezonator, neintrand in rezonanta. Din cauza asta am curajul sa afirm ca daca rezonatorul nu este calculat corect (e calculat pentru o frecventa prea mica) iti poate limita turatia maxima, motorul avand in realitate rezerve sa urce mai sus (ca turatie). De regula la intrarea in rezonanta sunetul e unul specific, de frecventa inalta, turatia motorului este maxima, fara control extern nu cred ca poate fi scos din rezonanta in sensul cresterii turatiei peste cea "de rezonanta". E doar o parere personala, ca in rezonanta sunetul este mai intens si mai subtire decat in orice alta situatie (exceptand cazul in care nu se foloseste nici rezonator si nici atenuator). Si mai cred ca nu orice motor se preteaza la folosire cu rezonator. Inclin sa cred ca un atenuator se calculeaza mai usor decat un rezonator dar ca un rezonator se construieste mai usor decat un atenuator. Nu vorbesc neaparat de dimensiunile pieselor ci de operatiile tehnologice folosite. Poate gresesc?
Nu stiu in ce masura unul indeplineste si functia celuilalt, posibil notiunile se suprapun in unele situatii, posibil se creeaza confuzii. Pana la urma cred ca partea de calcul nu e foarte simpla si doar aspectul experimental isi spune cuvantul.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 May 2007 - 12:16 PM
Telefon: 0721 385365
#10
Postat 20 May 2007 - 04:43 PM
TAMIR, la 20 May 2007, 10:55, a spus:
Flo234, la 20 May 2007, 10:34, a spus:
Rezonatorul NU este o denumire de marketing ci se refera la un fenomen de REZONANTZA care apare la evacuarea gazelor arse. Acest fenomen de REZONANTA este strans legat de dimensiunile tobei de esapament si are ca efect o crestere semnificativa a turatiei motorului daca modificarea dimensionala a tobei se face dupa anumite reguli.
Resonator este o toba identica cu cea stock singura diferenta este ca cea stock are doua camere iar Resonator(un nume) are o singura camera...........daca vrei zgomot te invit sa auzi un trynity sa vezi acolo maini la urechi....ca sa nu mai zic de a lui teo picco.26 cu trynity.......acolo te doare capul
#12
Postat 20 May 2007 - 05:25 PM
eu am modificat o evacuare si am adus-o la un randament maxim zic eu.......dar foarte galagioasa... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
am taiat finalul ...l-am scurtat cu 10mm......am marit cele 5 gauri de la prima sita si am mai adaugat inca una tot cu 5 gauri dar de data asta gaurile aveau forma de lacrima ( sensul lor,acele de ceasornic ) " pentru a forma un vartej de gaze in interiorul finalului "....la sfarsit am adaugat si o evacuare la a doua camera.......vezi poza si desenul.........
spor la lucru :D
Imagini atasate
#13
Postat 20 May 2007 - 05:48 PM
Rolul unei evacueari la un motor in doi timpi este de a "creea" o contrapresiune cand pistonul este in cursa spre PMS, astfel incat combustibilul nears sa nu fie evacuat inainte de a fi comprimat si "explodat".
O toba nu poate fi modificata asa simplu, este nevoie de ceva "calculele"!
#14
Postat 20 May 2007 - 06:04 PM
#15
Postat 20 May 2007 - 06:11 PM
mai imp. e contrapresiunea ( si aici e marea finete) in PMI ,..pentru a nu evacua combustibilul nears ce intra in camera de ardere inediat dupa momentul evacuarii si odata cu aceasta.
Nu esista presiune in camera de precombustie in PMS !!! Presiunea se acumuleaza in momentul cand pistonul incepe coborarea din PMS iar in acel moment evacuarea este acoperita de fusta pistonului.
toate cele bune
#16
Postat 20 May 2007 - 06:17 PM
am spus (scris) "in cursa spre PMS" si nu in PMS!
Si nu vorbeam de camera de precombustie, ci de camera de combustie!
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 20 May 2007 - 06:19 PM
#17
Postat 20 May 2007 - 06:22 PM
In cursa spre PMS !! evacuarea esta acoperita de fusta pistonului. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#20
Postat 20 May 2007 - 06:33 PM
Hai s-o luam mai metodic.
Admisia se poate face numai si numai cu evacuarea acoperita de fusta pistonului. Cand evacuarea se deschide in PMS presiunea din camera de precombustie tre' sa fie pe cat posibil nula, in caz contrar am face mare,mare, risipa de combustibil nears, bine-nteles nu risipa ar fi prb,.... funcionarea
#22
Postat 20 May 2007 - 06:45 PM
Admisia in camera de combustie se face, din camera de precombustie, inediat inainte de a ajunge pistonul in PMI
"Admisia in camera de ardere se face din momentul in care pistonul pleaca din PMI!"-aici deja totul e pregatit si camera de combustie plina de combustibil
#23
Postat 20 May 2007 - 06:52 PM
CristiM, la 20 May 2007, 18:38, a spus:
Camera de precombustie !
camera de precombustie e f importanta la mot in 2 timpi. Joaca un deosebit rol de "injector de presiune" pentru camera de combustie
#24
Postat 20 May 2007 - 06:58 PM
Citeaza
Scuze, ai dreptate aici (dupa 4-5 beri e mai greu).
Ce vroiam sa subliniez este ca in cursa pistonului de la PMI la PMS, dupa evacuarea gazelor arse, geometria evacuarii creeaza o contra-presiune astfel incat amestecul nears sa nu ajunga in toba.....
Aceasta postare a fost editata de CristiM: 20 May 2007 - 07:42 PM
#25
Postat 20 May 2007 - 07:04 PM
Eu deocamdata am interzis la beutura,....altfel :D
toate cele bune.
#28
Postat 20 May 2007 - 07:22 PM
Flo234, la 20 May 2007, 20:19, a spus:
O parte din presiunea din toba ajunge in rezervor, nu gazele nearse...