detalii despre constructie
#1
Postat 21 March 2007 - 09:11 PM
daca e ca la barcutele de viteza din balsa ar fi usor dar daca e din placaj am cam imbulinat-o pt. ca nu imi place sa tai la traforaj http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
a doua problema ar fi acoperirea coastelor. cu ce se face.
acum descarc de pe net un plan,corabia se numeste May Flower, mai multe detalii nu va pot da ma voi documenta si apoi ma voi decide daca sa o construiesc sau nu
Stima.Alex
#2
Postat 22 March 2007 - 12:06 PM
De exemplu osatura navei se face in general din placaj de diverse dimensiuni - in functie de marimea navomodelului. Ai doua variante: fie faci osatura plina (aceasta metoda este publicata in special in cartile straine) - adica fara a decupa partea de interior a coastelor - deci coastele sunt de fapt niste pereti despartitori, fie le faci decupate la interior (aceasta metoda este publicata in special in cartile romanesti). Aceeasi metoda se aplica si la chila+etrava+etambou.
Puntea se face de obicei din placaj taiat dupa contur care apoi se traseaza sau se acopera cu baghete pentru a semana cu cea reala. Corpul navei se imbraca cu baghete din lemn. Dimensiunea acestora tine de dimensiunea navomodelelor.
Ar mai fi metoda Hahn de constructie dar asta nu ti-o recomand in aceasta faza.
Arborada o faci din lemn. Greementul din sfoara (pentru inceput). Cand vei mai creste in meserie poti sa iti faci o masina de impletit sfoara pentru a imita parama adevarata.
Velele se fac din panza de bumbac, dar se mai pot folosi si altfel de materiale.
Scripeti, lanturi ancore din metal, sau eventual unele dintre ele din lemn (scripetii si ancorele).
Or mai fi si altele dar nu imi vin in minte.
Iti dau un sfat: nava Mayflower este o nava frumoasa dar nu te sfatuiesc sa incepi cu ea. Incepi cu un cuter ca sa vezi cam cum se lucreaza la corabii si abia apoi baga-te la o nava de genul asta cu ornamente, piturari diferite etc.
Sau incearca un model din carton de corabie.
#3
Postat 22 March 2007 - 03:05 PM
vreau sa incep cu ceva greu, pt a ma obisnui cu greu si sa ma lovesc de probleme mai mari ca sa le invat, si cand o fi sa fac ceva mai usor, imi va fi mult mai usor cu constructia.
mayflower e o nava frumoasa dar am gasit NIÑA. singura problema majora pe care o voi avea o stiu de pe acum; acoperirea coastelor cu baghete nu mi iese de nici un fel
coastele cred ca le voi face din lemn de tei( avea bunicu pe acasa vr-o 2 buturugi mari din care voi face niste scanduri avand ca grosime 4-5 mm) ce spuneti merge din lemn de tei dau ma chinui cu placaju' si cu traforajul
Numai cand aud de traforaj imi vine sa ma las de barci,scandurile alea de tei am de gand sa le duc la un atelier de tamplarie sa mi le taie nenea care lucreaza acolo.
cam atat, deocamdata acum astept pareri si sfaturi de la "babacii" forumului.
stima.Alex
Aceasta postare a fost editata de cpt.Aly: 22 March 2007 - 03:08 PM
#4
Postat 22 March 2007 - 04:39 PM
#8
Postat 23 March 2007 - 09:18 AM
@ cpt.Aly: sfatul meu este sa faci din placaj osatura. Din moment ce ai rabdare sa faci sculptura, sa tai niste coaste este o bagatela. Cat despre sculpturi, marea problema a planurilor de nave care se cam gasesc este aceea ca nu sunt foarte detaliate. Cele mai putin detaliate planuri sunt cele de prin reviste. Apoi urmeaza cele de kit. Dupa care, daca vrei sa vezi o treaba serioasa pui mana pe o carte din seria Anatomy of the ship, sau pe una din cartile de la Ancre de Boudriot sa zicem. Este adevarat ca astea din urma se adreseaza profesionistilor, dar macar sa iti faci o idee vis a vis de ce trebuie sa contina un plan adevarat. Cat despre acoperirea corpului cu baghete: asta intreba pe altii mai buni ca mine (Nasa de exemplu) si cred ca are sa iti confirme ca una este sa acoperi cu baghete un corp de nava simplu, cu o singura punte, si cu totul altceva este sa te bagi la ceva mai complex. Si nu in ultimul rand piturarea. La o nava simpla, ai de piturat opera vie, opera moarta, linia de plutire si puntea. La Mayflower... De asemeni trebuie sa ai in vedere arborada, greementul si velatura. Nu stiu cat de detaliate sunt planurile pe care le ai (cam banuiesc eu ce ai si de pe unde) dar in acele cazuri nu ti-ar strica sa ai un mic ajutor care poate veni din parte lui Wolfram zu Mondffeld - Historic ship models (o versiunea restransa a acestei carti o afli pe net si refera numai la arborada, greement si velatura). Succes!
@cartonisti: de-a lungul timpului am folosit mai multe feluri de materiale. Pentru osatura, cele mai bune rezultate le-am avut cu cartonul sandwich facut de mine. Cartonul din papetarii este bun pentru bordaj (desi e cam gros) sau in combinatie cu altceva. Eu l-am folosit in 2 straturi exterioare lipite cu un adeziv uscat - gen stick de carton de cutie de ambalaj - adica din acele care este tot gen sandwich (carton ondulat la mijloc si carton obisnuit la exterior). De retinut ca, coastele le-am lipit pe chila cu un adeziv gen prenandez. Aracetul nu este bun ca umezeste in exces cartonul. Trebuie sa aveti in vedere ca, modelele din carton au osatura un pic altfel proiectata decat cele din lemn tocmai pentru a asigura rigiditatea necesara corpului navei. Tiparirea: va recomand sa o faceti cu cernela mai ales daca tipariti pe carton, deoerece cuptorul imprimantei nu usuca bine tonerul pe carton si dupa aceea se intinde. De asemeni este sensibil la murdarire si nu prea suporta retusuri. Daca nu aveti altceva la dispozitie, tipariti la imprimanta laser pe hartie de scris A4 pe care sa o lipiti ulterior pe carton. Daca aveti posibilitatea, tipariti din start la imprimanta cu cerneala. Succes!
Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 23 March 2007 - 09:21 AM
#9
Postat 23 March 2007 - 08:29 PM
cpt aly,chiar vrei sa faci un navomodel sau testezi terenul?
uitate pe linkuri utile,uitate pe subiectele lui pacific,si cred ca ai sa gasesti absolut tot ce iti trebuie,
si nu cred ca poate exista navomodelist fara traforaj,ce zici?
#10
Postat 23 March 2007 - 09:17 PM
#11
Postat 23 March 2007 - 10:08 PM
traforaj am acasa numai ca ma oftic cand mi se rupe panza si ma las pagubas(pe moment).
Am intrebat de materiale de constructie pentru ca am crezut ca navele sunt mai speciale, au nevoie de materiale mai rigide si mai "frumoase" decat placajul, dar daca maestrii spun placaj.......atunci placaj sa fie
Stima. Alex
#13
Postat 12 May 2007 - 05:13 PM
pentru filele de bordaj : cel mai bun este lemnul de prun(inima sau partea mai inchisa),par mai inchis la culoare,nuc.Toate taiate la scara navei cu un circular fin.