Modelism - RHC Forum: High Power Rocket - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

High Power Rocket ...

#31 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 12 February 2008 - 07:27 AM

Pentru usurinta montajului in carcasa metalica, "pastila" de combustibil vine intr-o carcasa de pvc, de care e lipit ajutajul si capatul cu intarzierea. Arata ca un cartus care se baga in carcasa, se infileteaza si in 5 secunde e motorul gata montat.
Mai pun o poza ce placile alea cu electronica, daca zici ca iti plac... Nu sunt chiar identice ca nu se gaseste la magazin exact ce e pe placa originala, in plus nici schema originala nu e disponibila dar se poate dibui destul de usor de unul mai priceput in electronica.
Deocamdata e doar o ipoteza chestia cu "lucrul manual", trebuie testat de mai multe ori pana sa zicem ca e de incredere. Dar asta costa mult mai mult decat sa cumapram una noua, deci mai vedem.
E intr-adevar scumpa distractia, eu nu-mi permit si nu ma ambalez prea tare. Depinde insa cat de pasionat e cineva sau ce obiective urmareste. Eu de exemplu am inceput lucrul la o macheta (model de 1 m) care va costa mai mult decat o racheta din asta, iar daca pun la socoteala si deplasarea la concurs, etc, ajung usor la cateva mii. Dar asta e alta treaba, fiecare cu damblaua lui.
De aia si preturile pe la magazinele de modelism sunt asa de piparate: sunt pasionati din astia care nu prea se uita la bani si atunci e loc de profit gras.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1202794073.jpg

0

#32 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 25 September 2008 - 03:52 AM

Descriu in continuare un tip de racheta mai mare care nu este chiar la indemana incepatorilor dar urmarind fotografiile si filmul se pot afla lucruri aplicabile si la scara mai mica. De fapt sunt prezentate 2 rachete, aproape identice ca si configuratie si marime. Nu am putut sa fotografiez toate rachetele, am avut si eu treaba pe acolo, nu numai cu fotografiile.
http://picasaweb.goo.../RachetaNivel4#
Nu ar fi mare lucru la prima vedere, dat fiind forma foarte simpla si prezenta toturor elementelor “standard”, adica 2 parasute , bloc electronic la mijlocul rachetei, corzi solide din Kevlar. Dupa cum se vede in foto, s-a acordat o mare atentie legaturilor si impachetarii parasutelor. Toate elementele de legatura sunt foarte solide. Cel mai interesant este modul de impachetare al corzii (foto 11), nu este impletire ci un fel de aranjare astfel incat coarda sa nu se intinda brusc la catapultare, ci cu o oarecare incetinire, pana cand se desfac pe rand toate buclele. Socul la catapultare este foarte mare, indiferent de viteza rachetei in momentul respectiv (corpul si varful sunt fixate intre ele cu cate 3 suruburi din plastic care se foarfeca la explozie, deci nu sunt simplu bagate unul in celalalt. In poza 16 se vede carcasa motorului. Este un motor destul de “mic” fata de marimea rachetei (diametrul lui e de trei ori mai mic decat al corpului rachetei) dar dat fiind puterea sa nu conteaza asa mult. Cu o racheta mai mica in diametru s-ar obtine o viteza si inaltime mai mari dar nici asta nu conteaza asa de mult in cazul de fata.
Lansarile s-a facut de la distanta mai mare, 350-400 m de spectatori, in concordanta cu regulamentul si tipul rachetei, asa cum se vede in foto 4. Racheta, desi mare, abia se vede. Alte rachete, mai mici, se lanseaza de pe rampe aflate la distante mai mici.
Cine vede prima data asa o racheta grea, peste 15 kg si motorul n-ar zice ca va zbura cine stie ce. Filmul arata altceva… Ultima fotografie este una mai deosebita, indicand o situatie incredibila: dupa un zbor de kilometri, racheta aterizeaza inapoi aproape pe rampa!. A fost o vreme excelenta, fara vant, doar curenti turbionari, mai toate rachetele au cazut aproape de locul de lansare.
Mai am si alte foto si filme luate pe acelasi camp, de exemplu cu racheta cu combustibil hybrid, care se pare ca va reprezenta “viiitorul” dupa ce probabil ca utilizarea substantelor explosive de carte amatori se va mai restrange.
Filmul lansarii va fi pus maine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Army.jpg

Aceasta postare a fost editata de liviu123: 25 September 2008 - 03:56 AM

0

#33 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 25 September 2008 - 08:53 AM

Super faine rachete Liviu!

Ai idee daca inregistreaza datele in timpul zborului si eventual daca le pun si ei pe undeva pe netul accesibil sa se laude?
Macar cam ce inaltime maxima si viteza maxima au obtinut.

Ar mai fi o treaba care ma framanta, vad ca se poarta rachete cu diametru mare al corpului, desi motorul este mult mai mic in diametru.
E vre-un motiv anume? Sunt restrictii la inaltimea atinsa?
Pe un site undeva cu recorduri de inaltime erau unii care ajunsese la 5km cu un motor hibrid clasa M sau poate mai mic dar corpul rachetei avea doar 3'.

Spor la zbor.
0

#34 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 25 September 2008 - 03:00 PM

Vezi postareaMrSpace, la Sep 25 2008, 09:53 AM, a spus:

Super faine rachete Liviu!

Ai idee daca inregistreaza datele in timpul zborului si eventual daca le pun si ei pe undeva pe netul accesibil sa se laude?
Macar cam ce inaltime maxima si viteza maxima au obtinut.

Ar mai fi o treaba care ma framanta, vad ca se poarta rachete cu diametru mare al corpului, desi motorul este mult mai mic in diametru.
E vre-un motiv anume? Sunt restrictii la inaltimea atinsa?
Pe un site undeva cu recorduri de inaltime erau unii care ajunsese la 5km cu un motor hibrid clasa M sau poate mai mic dar corpul rachetei avea doar 3'.

Spor la zbor.

Rachetele alea au 4-5"?
Din cate imi dau seama din poze motoarele folosite (cel putin cel de la a doua racheta-US army) e pe undeva pe la clasa K spre L...54mm diametru si vreo 500 lungime plus compozit asa ca e destul de maricel...
Sunt oameni si oameni, mai ales la rachetele pt certificare (L1, L2, L3) se merge pe diametre mult mai mari decat diametrul motorului, iar unii prefera doar rachetele mai mari sa nu-si bata capul cu waivers si alte nebunii. Pe cand altitude junkies si neck-snappers merg pe diametru minim si motoare mai lungi decat jumate din racheta.
A doua racheta e cumva scale?
Cat despre aia cu hibridu, nu cumva eram ai mult? mi se pare foarte putin... racheta avea 3" diametru? sau 3' lungime (~1m)? Daca e prima varianta nu e nimic special, daca e a doua e cu totu alta poveste
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#35 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 25 September 2008 - 04:23 PM

Corpul era de 3 inch diametrul.
0

#36 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 25 September 2008 - 08:12 PM

1. De obicei rchetele care au altimetre bazate pe accelerometre au facilitatea de inregistrare a zborului. Daca acest lucru este folosit sau nu, e alta poveste. In multe cazuri singurul lucru care intereseaza este cel mult inaltimea atinsa, si pentru asta nu este nevoie de transferul datelor in calculator fiinca de obicei mai toate altimetrele, indiferent de senzorii folositi permit "citirea" directa a rezultatului. De fapt cele mai multe au un sistem care emite un numar de bip-uri, in secvente repetate. De exemplu 9 apoi 4, 8, 6 pauza, 9486, etc indica inaltimea maxima in feet (cazul e real, pun foto si lansarea data viitoare). Acest sistem de comunicare este obisnuit chiar si pentru timerele ieftine, folosite la modele de racheta sau la rachete mai mari.
2. Racheta se poate face mult mai mare in diametru, atata vreme cat motorul are putere suficienta ptr a suporta cresterea de greutate si frecarea suplimentara. Asta vine ca un lucru normal daca singurul scop este distractia, "show"-ul.
O racheta mare impresioneaza mai mult si uneori e chiar mai simplu de construit decat una mica. Am mai spus si inainte, daca diametrul e mic, viteza poate fi mult mai mare ceea ce inseamna constructie mai solida, uneori alte sisteme interioare, vizibilitate mai mica (sau deloc), belea. Numai daca se urmareste vreun record de inaltime, dar asta e o ocupatie f. rara. Cu toate astea, chiar si la dimensiunile din foto, rachetele nu au parut deloc "lenese".
3. Racheta a doua este o semi-macheta la scara 1:1 a unei rachete de aviatie, cealalta a fost aproape identica, doar vopsita rosu. Motoarele au fost pe 75 mm clasa L superior, respectiv M mic, racheta rosie a facut 2 zboruri.
Vedeti pe net, la aceeasi adresa la albume este pusa o racheta ptr certificare nivel 4, tot cu motor M, acea este o macheta 1:2 dupa Black Brand 4 foate bine executata (aceea rosie cu dungi albe) Se poate vedea dosarul cu documentatia aferenta fiind vorba de un examen de cerificare, nu numai un zbor test. Si acolo motorul pare mic dar scoate peste 7000 Ns.
4. Sunt restrictii la inaltime, in functie de locul de lansare si/sau ora lansarii. Totul trebuie aprobat cu ceva vreme inainte de catre autoritatea aeronautica, nu cumva sa treaca vreun avion, elicopter, balon pe acolo , numai OZN urile intra dar pe raspundere proprie. E f. greu de gasit un loc de lansare, de aia se merge la sute de km distanta.
0

#37 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 26 September 2008 - 04:20 AM

Am pus filmuletele cu lansarea, la aceeasi adresa, ultimile pozitii.
http://picasaweb.goo.../RachetaNivel4#

Am incercat sa gasesc o metoda ca sa iasa filme de calitate mai buna, cat de cat apropiata de ceea ce am obtinut eu, dar sunt destul de mari originalele, cca 20 Mb fiecare. Asa cum este pe Picasa nu e prea clar. Daca stiti vreun loc mai bun de postare, incercam acolo (nu Youtube).
Sunt luate cu aparat foto, prin vizorul mic si e foarte greu de lucrat, e campul vizual mic, mai ales cu zoom mare.
Va trebui sa reglati putin volumul audio ca sa prindeti efectul.
Eu zic ca se poate face o idee de ce inseamna magaoaiele astea, mai ales din punct de vedere al sigurantei lansarii si asta e bine de tinut minte ptr ca am vazut in cateva cateva lansari puse pe forum de incepatori o atmosfera foarte relaxata :blush:J .
Cum se vede, e o forta formidabila acolo, ia sa fi fost un corp de 3” in loc de 8-10”. Poti sa te duci cu o racheta centrata aproximativ, la nimereala? Poate fi o rafala de vant sau mai stiu eu ce inel de ghidare prost lipit. Daca nu se deshide parasuta, chiar ca e panica, nici macar nu stii unde si cand cade, poate doar sa afli cu seismograful. :D
De aceea tot ce e de zburat se verifica de RSO inainte delansare, atat cat se poate, starea legaturilor si a imbinarilor structurii, fixarea varfului, centrajul, impachetarea, bip-urile de verificare emise de altimetru, timer si transponder. Nu tine sa zici ca esti destept si ai mai facut jucarii din astea.
N-ai asigurare corespunzatoare, la revedere, tii racheta in vitrina.
Trebuie sa treci inainte prin nivelul 1, apoi 2 si tot asa, daca mai esti in viata, nu te plictisesti de rachete, mai ai timp si bani, poti trece la nivelul 4!
In filmul al doilea se vede cum caut racheta si o gasesc pana la urma , cu zoom la maxim. Am facut special separatia asta ca sa se vada cat fum face asa un motor, tineti cont ca ce se vede este de la paroape 400 m de rampa. Dara de fum a fost influentata de curentii de aer, de aceea pare asa de intortocheata, de fapt intotdeauna este asa chiar si la rachetele "adevarate".
P.S. Racheta aceea pentru certificare (macheta Black Brant) este la
http://picasaweb.goo...u1234/HPRClasaM

Aceasta postare a fost editata de liviu123: 26 September 2008 - 04:33 AM

0

#38 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 24 October 2011 - 04:44 AM

Vad ca a trecut timpul si nu am mai postat la acest topic.
Pun cateva poze, adunate intre timp si grupate la
https://picasaweb.go...45001/Kitscoty#

Sunt poze din octombrie 2010 si oct. 2011, unele arata aceleasi rachete la un an diferenta, doar motoarele difera putin. Sunt si vreo 2 filme, unul cu motor mai ciudat ("flacara" neagra si scantei- asa e facut, sa scoata scantei si tot de aia nu prea se foloseste vara ca e pericol de incendiu de vegetatie) alt film cu un motor hibrid clasa L (2560-5120 Ns). Racheta cu comb. hibrid se vede in mai multe poze, e in intregime din fibre de carbon (in una din foto se vad cateva tuburi din carbon, care urmeaza a fi folosite "la anu". Parca am mai pus unele poze din astea undeva, nu mai stiu exact. Foto 14-21 sunt de spatamana trecuta.
Racheta am pierdut-o pe jumatate, adica am recuperat jumatatea mai mare, cea cu electronica. A fost vant foarte puternic, peste 35mph, in ciuda masurilor luate (= insuficiente) racheta a zburat foarte departe, peste 4 kilometri.
Am renuntat la a doua parasuta, care in mod normal trebuie sa se deschida la cca 150 m inaltime si am lasat doar prima parasuta, ceva mai mica si mai colorata, chiar daca asigura o cadere violenta, cca 8 m/s, periculos de mult pentru integritatea unei rachete de marimea aceea, dar oricum mai bine decat cazut in bot...
Vantul turbat a creat probleme, rasucind foarte tare racheta desfasurata, lovind elementele intre ele, etc., asa ca dupa cca 3 minute, cand se afla la cateva sute de metri inaltime, partea superioara a rachetei s-a desprins de rest, prin desurubarea unui ochi de prindere, care nu ar fi trebuit sa se desfaca, avand 3 piulite stranse intre ele, saibe si totul invelit in silicon pentru etansare. Uite ca s-a desfacut, desi se putea roti foarte bine doar coarda si carabiniera, sau se puteau roti in vant in sensul strangerii nu desfacerii. De fapt asta a fost norocul, pentru ca am recuperat partea cazuta, undeva la vreo 2,5 km distanta, i s-a deschis o mica parasuta dar caderea a fost suficient de tare ca sa nu mai pot folosi cea mai mae parte din corp, dar restul, inclusiv varful, toata electronica, corzile din kevlar si parasuta sunt in stare f. buna. Zborul e inregistrat, spune inaltimea (4678, nmai mic cu 250 ca anul trecut) precum si momentul intreuperii legaturii cu restul rachetei. Nu am mai avut timpul necesar sa mai caut restul, cativa km in directia vantului, intram pe alte proprietati si nu e bine... :D
Nevasta-mea a vut dreptate cand a zis de la inceput, cand racheta abia ajunsese sus" Kiss it Good-by!, cu toate astea tot am gasit-o. :drinks:
Racheta nu a avut instalat GPS nici alt emitator. Cei care au avut GPS au putut localiza rachetele cazute, sau parti ale lor intrucat vantul si-a facut "datoria" si un cazul lor, rupand tot ce apuca. Daca jos erau 30 mph, la cateva sute sau mii de metri distractia era si mai mare...
Alta data vom avea grije, fie sa facem legaturile mai solide, fie sa stam frumos acasa daca e vreme rea.
0

#39 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 21 November 2011 - 05:26 AM

Gasit si partea 2-a a rachetei (boosterul) de fapt mi l-au gasit altii care se invarteau prin zona cautand rachetele lor... Eu am fost plecat (tocmai in Romanica...) si mi-au dat e-mail ca au gasit-o. 8)
Trebuie mai intai sa dau o bere, altfel se confisca... :lol:
0

#40 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2012 - 11:19 PM

Felicitari! Desi cu intarziere... :)

Frumoase rachetele si zborurile!


Vezi postarealiviu123, la 21 November 2011 - 05:26 AM, a spus:

Gasit si partea 2-a a rachetei (boosterul) de fapt mi l-au gasit altii care se invarteau prin zona cautand rachetele lor... Eu am fost plecat (tocmai in Romanica...) si mi-au dat e-mail ca au gasit-o. :good:
Trebuie mai intai sa dau o bere, altfel se confisca... B)

0

#41 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 02 April 2017 - 05:22 AM

N-am mai scris demult aici.
Daca tot am descris acea racheta, mai adaug ceva mai nou.
Intre timp am reparat ce era de reparat (inlocuit complet modulul cu electronica si incarcaturile de catapultare) si o portiune mica din corp a trebuit intarita cu strat suplimentar din fibra. Setarea parasutei principale (verde, in poza ultima) am facut-o la 150 m altitudine asa ca racheta nu s-a adus prea departe, cca 1 km, oricum nu era vant puternic. Pentru "drogue" am folosit aceeasi parasuta veche, care insa s-a cam stricat, fiind prea veche si "muncita". Abia a venit jos mai repede...
Motorul este de aceeasi clasa ca inainte (J,cca 700 Ns) dar usor modificat (alt aditiv in combustibil si alt ajutaj).
Veti vedea flacara mult mai mare, viteza mica. Filmul are sonor, e galagie mare desi a fost luat de la cca 250 m distanta de rampa, cu un telefon. Se aude sunetul si dupa ce a intrat in nori.
Filmul nu e editat, racheta pleaca la sec 12.

Filmul
https://get.google.c...-Q2P-f2cpxmi1nz

Pagina
https://get.google.c...WDRAQ6utTqiXqQ8

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: L5.jpg

0

#42 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 05 April 2017 - 05:38 AM

Schimbat adresa pentru film si foto

Album Viking 2017
https://goo.gl/photo...HTUrQs1zw1PkAf8

Sper sa mearga la voi.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro