Totul despre motorase folosite in modelism!!!
#31
Postat 29 June 2004 - 10:03 PM
#32
Postat 30 June 2004 - 08:13 AM
Citeaza
Da' de unde stii ca nu vrea sa fie si autohoolic?? Ca am vazut ca-i place la masinute...
Ce zici ZOD? Te bag pe masina lui Mizzone?:lol:
Citeaza
Daca e sa luam cazul pornirii, e un pic pe dos: cele reci au nevoie de tensiune mai mare de alimentare, iar cele calde de tensiune mai mica....
Dar asta este un aspect minor. Caracteristica de "calda" sau "rece" trebuie aleasa in functie de regimul de functionare al motorului. Cele calde pastreaza filamentul inrosit la temperaturi mai joase, pe cand cele reci au nevoie de temperaturi mai ridicate pentru a "functiona" optim.
Ex.: pentru combustibil cu nitro intre 0-5% folosesc bujie medie, de la 10% nitro in sus folosesc rece.
Cu stima
#35
Postat 30 June 2004 - 08:37 AM
Si va asigur eu ca n-are "probleme cu motoarele" :lol:
Aranjez eu cu masina lu' Mizzone... :lol:
#38
Postat 01 July 2004 - 06:04 PM
Am in fata oferta de la un aparat de tuns iarba cu motor cu benzina de 18 cc. Costa 70 $. Are tot ce-i trebuie: demaror cu fir...nu are nevoie de baterie ca de exemplu motorul de la MVVS. Si nu mai vorbim de pret. Alta cu motor de 31cc costa 140 $. Are pistonul cromat si 2 ani garantie. Si rezista la niste conditii de lucru de-ti vine sa plangi. Ce spalat dupa utilizare....rodaj...Isi bat joc pur si simplu de scule. Si rezista doi ani de tuns. Nu cred ca este extrem de greu.
Cred ca preturile pentru hobisti sunt exagerate. Chiar daca este un pic mai greu dar demareaza usor, sigur, nu are nevoie de reglaje si merge muuuuuuult.
Ce parere aveti ?
#39
Postat 01 July 2004 - 06:22 PM
Asta imi aminteste de un avion ultraushor cu motor de masina de tuns iarba (NU AEROMODEL) pe care l-am vazut la "Crazy Planes" pe Discovery
Ma bate gandu-l sa-mi fac si eu unul! :huh:
#40
Postat 01 July 2004 - 06:52 PM
Apoi m-am mai uitat urat la masinile de tuns iarba. Toate bune, dar scumpe si alea. Motoare separat nu se gasesc.
Apoi am incercat sa repar un motor de Mobra. Era muci, ruginit tot. Am renuntat.
Acum o sa incerc sa cumpar o motoreta second-hand. Sunt in tratative, desi se cam lungeste treaba. Vine vara si am alte treburi si apoi stau si-mi pun intrebarea: pentru ce? Sa faca fum? E bine si asa!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 July 2004 - 06:59 PM
Telefon: 0721 385365
#41
Postat 01 July 2004 - 11:01 PM
La suceava in obor mereu vedeam piese de motoare de motorete, motociclete, chiar motoare intregi, asta acum 5 ani.
Apropo de motorul de mobra (de care eu nu am vazut in viatza mea) am vazut o carte scrisa de colectivul de navomodele din Galati unde au fost construite primele masini pe perna de aer din romania
Erau vreo 20 de ambarcatiuni din care 15 aveau motor de mobra. Chiar si cea mai interesanta : O masina pe perna de aer.
Nu mai stiu numele cartii, era veche de prin 1970.
De atunci ma tot gandesc... un ultrashosr nu o merge cu un motor de doar 4hp/7000prm? ceva imi zice ca da!
#42
Postat 02 July 2004 - 01:48 PM
La astea de cositoare axul motorului este accesibil direct....parerea mea.
#43
Postat 01 May 2005 - 01:20 PM
archive.dstc.edu.au/BDU/staff/ron/rsch/
http://staff.dstc.ed.../ron/index.html
Niste baieti din Australia construiesc motorase termice acasa. Super idee. Nu numai ca le construiesc, dar chestia e ca ele mai si functioneaza!!! Geniali baieti! Cred ca si in Romania s-ar putea face asta si cred ca s-a facut deja, doar ca n-am auzit si eu.
Au si o carte cu planuri de motorase http://archive.dstc.edu.au/BDU/staff/ron/m...i/mbi_book.html Pacat ca nu e disponibila si in Romania, sau cel putin in Europa... Mare pacat...
Aceasta postare a fost editata de AquinO: 01 May 2005 - 01:27 PM
#45
Postat 01 May 2005 - 06:00 PM
S-au construit motoare home made, multe dintre ele au functionat si mai functioneaza inca (sa nu mai spun ca sunt si foarte bune), dar nu a continuat nimeni ideea. Si asta in Romania. Acei oameni mai traiesc inca, sunt modelisti si apar mereu printre noi, dar nu continua nimeni, ei sunt in varsta... Poate intr-o zi cu soare intervine Marinaru sau cine doreste si cunoaste, cu ceva detalii despre motoarele romanesti. Istoria lor e mult mai frumoasa. Am vazut matrite facute de domnul Ionescu Claudiu pentru componentele motoarelor de 0,8 cmc., inclusiv motoare functionale. ARTA si TEHNICA, cel putin! E o placere sa le vezi si sa stii ca asemenea oameni exista. Si ca el sunt multi, dar necunoscuti noua, astia tineri care cumparm totul si daca ceva nu e eloxat spunem ca nu-i bun... Oamenii aia poarta ochelari, au maini enorme dar foarte fine, nu au acces la net si rar apar in poze, ca nu are cine le face. Poate ar trebui sa nu lasam sa se piarda tot ce stiu ei despre motoare. O sa regretam mai tarziu. Sper ca vor prinde si zile mai bune. Nu vreau sa supar pe cineva ca nu amintesc de ceilalti modelisti, buni constructori de motoare, dar las loc pentru alte mesaje, ca sunt foarte cunoscuti. De exemplu, cine nu stie de RADU MIRCEA, CRAIOVEANU, TATAIE...?
AquinO, si la Bacau s-au construit motoare foarte bune. Am folosit cateva si au fost OK ca performanta.
Materiale se gasesc, scule exista, oameni pasionati exista, cred ca si interes exista, dar nu se pot intalni usor toate astea impreuna.
Pe undeva trebuiesc ori scule foarte bune si meseriasi de care se poate, ori scule potrivite dar meseriasi deosebiti. Stam rau cu rentabilitatea economica. Totusi, si cu serie mica sau aproape unicate se poate scoate performanta. Ba poate exact astea sunt motoarele de performanta. Parerea mea.
Si mai am o parere, ca in viitorul apropiat nu se poate sa nu apara cineva care sa nu continue traditia.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 May 2005 - 07:39 PM
Telefon: 0721 385365
#46
Postat 01 May 2005 - 07:14 PM
Acum, din pacate, nimeni nu mai construieste nimic "pe genunchi", toti prefera lucrurile "de-a gata", pacat! Poate ca acestia ar trebui sa rasfoiasca reviste si carti vechi Ar avea surprize! Mai stie azi cineva de "Sport si Tehnica'"?
#47
Postat 01 May 2005 - 07:38 PM
PS. Ca sa nu supar multa lume precizez ca data asta m-am referit mai mult la cei care proiecteaza si construiesc motoare si modele, ca tot modelisti buni pot fi si cei care n-au pus in viata lor mana pe o surubelnita. Parerea mea...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 May 2005 - 08:43 AM
Telefon: 0721 385365
#48
Postat 01 May 2005 - 07:51 PM
regimul a vazut ca devine sursa de inspiratie pentru cei cu idei "zburatoare" s-a grabit sa-l scoata din circulatie pentru apararea "cuceririlor revolutionare ale intregului
popor" :D :D :D
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#49
Postat 02 May 2005 - 10:21 AM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 02 May 2005 - 10:24 AM
#50
Postat 02 May 2005 - 02:36 PM
Publicitatea in jurul subiectului este minora! Ex: stie cineva ca la Muzeul Militar s-a deschis o expozitie de machete statice???. Din pacate numarul expozantilor este de ....cinci!. Numai atiti machetisti sa fie in Bucuresti???
Tinerii trebuie sa vada ca mai exista si altceva in afara de scara blocului, manele si jocuri pe internet. Daca vor vedea acele minunatii capabile sa zboare, pluteasca, alerga pe sosea sau ...pur si stimplu stind in vitrina, poate pe undeva se va aprinde o scinteie si vor dori si ei sa faca asa ceva!
Este pacat ca atitea conostinte sa se piarda din lipsa de invatacei! Trebuie sa regretam cluburile tematice de la Casele Pionierilor? S-au desfintat, iar in loc s-au pus manele, droguri, violenta.....
Scuze daca am iesit nitel din subiect!
p.s. Ai dreptate ipsihi: una e sa faci un Bf109 de la Hasegava si alta de la Amodel. Dar sincer, macheta de la Amodel iti da mai multe satisfactii! Faptul ca nu te-ai limitat la a lipi niste bucati de plastic si apoi se le vopsesti (la o macheta de firma cu pretentii!), ci ai mai pus de la tine tot felul de plastice, fire si table si nitica ...transpiratie, iti da o satisfactie deosebita!
#51
Postat 02 May 2005 - 09:03 PM
Poate ca sunt eu anormal, dar m-am format SI in Casele Pionerilor, si la Radio-club!
Personal, daca ar exista macar cateva planuri, s-ar putea incerca executia. In Bucuresti e plin de firme care te roaga sa toarne pistoane la preturi corecte, iar intreprinderi gen "Mecanica Fina" sau ce a ramas din IOR, plus ateliere particulare, ar putea sa execute biele, camasi, si cam tot ce trebuie. Daca ar iesi comparativ la pret cu unul cumparat, satisfactia ar fi mare. Daca ar iesi mai ieftin, satisfactia s-ar dubla!
Asa ca, draga Bitex, daca se poate, roaga-i pe cei experimentati sa puna ceva si pe hartie, poate nu se pierde tot! Macar aici sa nu mai inventam apa calda!
Referirile la firmele de mai sus nu le implica cu nimic, dar poate mai au ateliere de scularie, microproductie sau cum se mai numesc acum!
Cu stima,
Costel
P.S. - subscriu ideii de a promova cat de cat literatura tehnica, incepatori, mediu si avansati.
Acum, cand exista lumea multimedia, se pot face niste cursuri bestiale, la care nu visam acum niste ani!
#52
Postat 03 May 2005 - 12:00 PM
Daca s-au putut contrui in trecut se poate si in continuare. Eu unul sunt dispus sa invat anumite chestii legate de motoarele termice in 2 timpi de modelism, de strunjit si de ce mai presupune toata treaba asta. Ceea ce imi pare destul de greu este accesul la un strung. Asta ca sa le pot face acasa fara sa depind de nimeni.
Am primit un email de la Roger Schroeder, unul dintre cei cativa care formeaza grupul The Motor Boys, in care a pus si niste atasamente cu ceva schite de motorase, dar nimic concret. Are planuri complete, mai bine zis proiecte de constructie, dar acestea costa. Spre exemplu, are 2 modele de motorase construite de el, iar planurile se invart in jurul pretului de 10- 12 $. Ca sa mai si ajunga in Romania se mai pune la socoteala inca vreo 3 $.
Si inca o chestie: daca cunoasteti persoane pricepute la motoare de modelism nu le lasati sa se piarda, faceti-le cunoscute aici, eventual cu o adresa ca sa putem discuta, iar daca nu sunt pe forum, invitatii.
Aceasta postare a fost editata de AquinO: 03 May 2005 - 12:03 PM
#53
Postat 03 May 2005 - 12:15 PM
Vezi de un strung, de o freza, invata tehnologie, invata sa lucrezi cu masinile alea. Cand o sa poti face doar pe un strung 2 zaruri pentru jucat table COMPLETE si IDENTICE, adica inclusiv punctele de pe ele inseamna ca stii cam 1% din ce ai nevoie pentru motoare. Multa documentare si practica. Apoi precum rusul, copiezi ce-i important dintr-un motor performant (sa zicem un Rossi) si vezi ce obtii. Apoi dupa alte incercari ajungi sa faci propriul motor, simplu si ieftin, cu componente usor de gasit. Parerea mea.
Sau poate te lipesti de unul cu un CNC adevarat si-ti face matrite dupa modelul dat de tine pe disketa. Ai nevoie de matrite bune ca formele sunt complicate.
Sa zicem ca n-o sa le torni in soba.
Vezi si tu cat costa un motor nou, bun. Trebuie sa-l faci mai bun sau mai ieftin. Fa-ti o lista cu ce contine un motor si vezi ce si cu ce pret poti obtine fiecare reper. Fa-ti niste calcule si vezi unde poti interveni. N-o sa fabrici rulmentii. Dar altele poti sa le faci singur. Ca sa n-o mai lungesc mult, trebuie sa te implici serios daca vrei sa faci ceva mileniul asta. Timpul trece repede. SI mai e ideea ca ori faci motoare de uz general si ieftine ori mergi pe speciale, mai scumpe. Vezi tu ce si cum... Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365
#54
Postat 03 May 2005 - 12:22 PM
O mare perioada de timp am corespondat, iar cu ceva ani in urma s-a stins din viata din cauza unui cancer osos, chiar pe 4 iulie, ziua Statelor Unite!! Cine cunoaste aeromodelul Nobler sau motoarele GMA stiu la cine ma refer. In subsol atasez o fotografie cu el cu doi ani inainte sa treaca in lumea celor drepti.
Personal am fost si sunt foarte pasionat de constructia motoraselor in doi timpi si ca urmare chiar am construit si adunat o garmada de documentatie referitoare la constructia acestora. Nu am sa stau sa le multiplic acum deoarece infiormatia este foarte stufoasa, dar daca cineva doreste amanunte si trece prin Bucuresti sau locuieste in Bucuresti, poate obtine detaliile necesare.
Marea problema de care m-am lovit si pe care nu am rezolvat-o niciodata a fost cromarea dura pe interiorul cilindrilor...nu spun ca ma interesa cromarea aluminiului, dar nici macar bronzul nu am putut sa-l cromez! Am apelat la Turbomecanica-Bucuresti, la Irav (Aerostar) Bacau si Electroaparatj...toate depunerile lor s-au sters de pe cilindru!
Am auzit ca cineva pe nume Filip din ardeal a facut cu ani buni in urma impreuna cu Rimoti motorase de 2.5cc cromate si ca urmare l-am rugat sa imi de-a detalii: m-a trimis la o documentatie pe care nu am gasit-o niciodata (omul a avut buna-intentie, dar nu m-am descurcat eu)!
Deasemenea, am mai primit de la firma PAW "The diesel Diary" si tot documentatie despre motorase am si in limba rusa si tradusa cu greu si redactate cu masina de scris...pastrez in arhiva sfaturi date de Aldrich si de cei de la firma FOX care mereu raspund celor ce intreaba, cu conditia sa spuneti ca aveti un motor FOX cumparat de la ei.
Aici mai gasim o discutie cu ceva detalii folositoare...intre timp am mai aflat de motoarele Crag, facute de Craioveanu George in trecut, dar nu le pot localiza in timp...o sa ma interesez in detaliu.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 03 May 2005 - 12:33 PM
Cu rabdare si ciocan.
#55
Postat 04 May 2005 - 12:50 PM
Marinare, n-ai o adresa a ing. Radu Mircea? Eventual un email. Sunt de prin zona si cred ca as putea sa discut cu dumnealui mai in detaliu despre subiectul asta.
Marinare, daca ai informatia in calculator ai putea sa o pui pe un CD, daca nu, asta e...
Aceasta postare a fost editata de AquinO: 04 May 2005 - 12:57 PM
#58
Postat 05 January 2007 - 09:38 PM
Pe mine ma intereseaza doar motoarele, fara o finalitate definita intr-unul din domeniile consacrate de modelism : aero, auto, navo, etc. Doar motoarele in sine. Imi place sa modific motoare, sa le aduc spre perfectiune. Pana acum, nu m-am jucat decat cu motoare de motocicleta si scutere.Nu ma intereseaza motoarele cu autoaprindere(Diesel, mergeau cu eter sau cu spirt ).Doar cele pe metanol si pe benzina. Acestea fiind zise, o sa incep cu intrebarile.
1.Care este cel mai mic motor pe benzina ? Eu am gasit niste planuri antice ale unui englez, ptr un motor 2T, de 1 (un) centimetru cub !!!!
2.Tot un englez converteste MK17 rusesti diesel 2T, in glow engines , 4T. Aparent, nu pare o mare filosofie numai ca, necesita munca de foarte mare precizie(transmisia la arborele cu came se face cu un angrenaj minuscul), iar supapele sunt din titan.
A facut vreunul dintre voi o conversie de la 2T la 4T ?
3.Se gasesc in romania motoare 4T ? Si daca da unde ?
4.As vrea sa ma apuc de niste modificari, tuning, tweaking, intr-un cuvant sa ma "joc" un pic, si ptr asta am nevoie de materiale.
Puteti sa imi recomandati niste motare rusesti care sunt cat de cat reusite, peste 6 cmc, de preferat cu rulmenti si segment(i) ? Pt inceput as vrea sa nu imi para rau daca le stric in cursul modificarii.
5.Cat este durata de viata medie a unui motor in ore de functionare ?
6.Imi puteti spune care sunt materialele ptr
- cilindru (fonta, fonta grafitata, otel ?),
- piston (aluminiu, otel, fonta ?),
- segmenti ( fonta cenusie ?)
- biela (otel carbon ?)
7.Toate motoarele ptr automodele sunt racite pasiv ? adica au numai radiator(aripioare) ?
Daca are cineva motoare de aruncat, anunatati-ma si le iau eu cu bucurie.