Modelism - RHC Forum: Totul despre motorase folosite in modelism!!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Totul despre motorase folosite in modelism!!!

#121 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:25 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716356.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#122 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:26 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716418.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#123 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:27 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716464.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#124 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:30 PM

25 cc, un cilindru. In poza se vede clar "IPL": Intreprinderea de Prelucrare a Lemnului. Fabrica avea o sectie puternica ce producea accesorii si kituri de modelism. Pretul unui motor era de la 3500 lei (echivalentul unui salariu la acea vreme) in sus.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716627.jpg

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:43 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#125 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:32 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716768.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#126 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:33 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716837.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#127 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:34 PM

25 cc, doi cilindri.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716883.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#128 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:36 PM

Se poate vedea inscriptia MTM: Motor Tg. Mures

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168717003.jpg

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 09:41 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#129 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:07 PM

In anul 1955, in timpul pionieratului de zbor captiv in Romania, in timp ce Georges Craioveanu se chinuia sa porneasca un motor Atom sau Super Atom de productie Cehoslovaka la acea vreme (pornirea dura dureros de mult, motoarele erau super-uzate), cineva care privea de pe margine s-a apropiat si i-a intrebat: "nu vreti sa faceti niste motoare mai bune?"...acel cineva era directorul IOR, acelasi domn Schmit din geneza CRA-G-ului...aici de fapt au facut cunostinta aeromodelistii romani cu el...cronologia am descris-o un pic invers, incepand cu CRA-G-ul si abia pe urma cu IOR-ul. Atunci au discutat de principiu ca la IOR s-ar putea produce motorase de aeromodele, dar in spiritul romanului, nimeni nu a dat o importanta deosebita discutiei si ca urmare nimeni nu l-a cautat pe Schmit ca sa puna la punct ceva concret.
In poza, motivul aparitiei IOR-ului: celebrul motor de 1.5 cc, ATOM.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168718872.jpg

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:08 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#130 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:10 PM

motoarele nu arata identic...e posibil ca unul din ele sa nu fie Atom sau sa fie doua Atomuri din serii diferite...altfel, piesele se potrivesc perfect dintr-unul intr-altul. Mentiunea este ca Atomul avea surubul contrapiston in forma de "L", nu in "T".

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168719025.jpg

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:11 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#131 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:12 PM

Motorasele ATOM de 1.5 cc si Super Atom de 2.5 cc atingeau ametitoarea turatie de sacrificiu de...8000-9000 rpm!!! :)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168719160.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#132 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:22 PM

Perseverenta germana si-a spus cuvantul...cu o alta ocazie cand aeromodelistii romani se chinuiau sa porneasca vechile lor motoare din import, Schmit s-a prezentat de data asta cu ton imperativ si le-a reprosat acestora ca nu s-au tinut de cuvant de 2 saptamani!!!! Nu mai aveau pe unde scoate camasa, asa ca au acceptat sa puna umarul la treaba. S-a pus problema ca motorul sa fie copia celui mai bun motor de pe piatza din acea perioada. Acesta era WEBRA MACH-1. Nu se stie de unde au procurat unul, dar cert este ca odata intrati in posesia unui astfel de motor (foarte repede de altfel), Craioveanu Georges s-a prezentat la directorul fabricii IOR si...un anume inginer Combureanu a scos toate desenele de executie ale motorului, copiind piesa cu piesa.
Aici voi pune un link catre o adresa cu motorul Webra in original...posed setul motor al unui astfel de motor, chiar al celui dupa care au fost facute copiile:
http://www.go-cl.se/trh/webra_m1.html
In poza atasata, doua IOR-uri, din serii diferite.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168719734.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#133 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:26 PM

S-au produs 600 de motorase IOR...prima serie, cea cu cap albastru si cea mai reusita dealtfel, a fost de 200 de motoare, acestea fiind impartite la cluburile din cele 18 raioane de pe atunci.
Fonta aleasa pentru productia pistoanelor a fost luata din arborele uzat cu came ale motoarelor de autoturism Ford V8. Motorasele functionau exemplar.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168719964.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#134 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 10:34 PM

Dupa distribuirea celor 200 de motoare pe raioane, s-a pus problema fabricarii inca unei serii care sa completeze penuria de motoare din cluburile din acea vreme. Ca urmare s-au fabricat inca 400 de bucati de data aceasta semnul distinctiv fiind eloxarea rosie a chiulasei.
Cum romanul e poet, s-a dorit ca motorasele de data aceasta sa fie imbunatatite si motorasului i s-a adaugat un decompresor pe valva de distributie pentru oprirea motorului la categoria motomodele (motoplanoare zbor liber, o furie la acea vreme cand RC-ul nu era cunoscut). Deasemenea radiatorul chiulasei a beneficiat de o marire a suprafetei. Problema a aparut insa odata cu schimbarea sectiei de productie; meseriasii de aceasta data nu mai erau aceiasi "meseriasi" pasionati ca la inceput ci erau pur si simplu executanti care trebuiau sa indeplineasca sarcinile, 8 ore pe zi si atat. Pistoanele au fost facute din fonta din depozit iar cilindrii au fost construiti defectuos, fara conicitate (acel bell-mouth necesar la motoarele fara segment). Aceasta serie a fost compromisa, motoarele avand un randament foarte scazut, motorul pornind foarte greu, iar atunci cand se incalzea pierdea din turatie si se oprea chiar accidental.
In poza palierul unui IOR cu logoul fabricii!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168720452.jpg

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#135 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 14 January 2007 - 01:04 PM

Marinare, minunat cu o mica precizare. Dl. Schmitt de la IOR nu avea cum sa fie intai luptator german in WWII si apoi sa lupte alaturi de republicani in Spania pt ca WWII=1939-1945 iar razboiul civil din Spania=1936-1939. Deci, cand a inceput WWII cel din Spania se terminase, iar Franco si-a pastrat neutralitatea in WWII.
Marius-Dan Morcov
0

#136 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 14 January 2007 - 01:17 PM

Asa este! A luptat impotriva lui Franco, in 1936.... Romanii au avut si ei partea lor de razboi acolo, cand au trimis o baterie de artilerie numita "Tudor Vladimirescu". Probabil acolo s-a facut jonctiunea...deci treceti asta la erata!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#137 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 09:21 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168888866.jpg

0

#138 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 09:24 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168889099.jpg

0

#139 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 09:35 PM

Un ML midge de 0.8 cmc

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168889705.jpg

0

#140 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 09:43 PM

O bijuterie de 0.1 cc !! Rigla e gradata in inch

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168890206.jpg

0

#141 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 10:21 PM

De precizat ca majoritatea motoarelor sunt replici dupa motoare cunoscute. Si acum ceva mai pe inima mea : un 4 T - replica Leeja "Feeney", primul motor 4 T care a fost comercialiat in USA-unele piese sunt turnate in nisip, nu arata prea fantastic, dar ofera ceva special, un farmec aparte, cu miros de sfarsit de secol 19, cand motoarele se faceau in curtea din spate.
"Turnatura" sau kitul cu piesele turnate e realizat de Art DeKalb. Sper ca si pe voi va incanta cum ma incanta si pe mine. Enjoy !
Si pt cei cu strunguri, pasiune, imaginatie si muuult timp ptr hobby, da-ti-i bataie si faceti ceva asemanator. (Eu am de toate din cele enumerate, mai putin strung- sper sa am in ceva timp si eu). Se poate, asta este sensul pozelor ! Se poate face un motor pe masa din bucatarie.

PS : Marinare, ai avut dreptate cu segmentii, cam cum ai zis tu se fac : se taie dintr-un cilindru "inele", se taie fanta, se pune un distantier, se incing la rosu - cireasa si se lasa la racit liber. Motoarasul asta are cilindrul de otel + segmenti de fonta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168892510.jpg

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 15 January 2007 - 10:37 PM

0

#142 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 11:01 PM

Ceea ce veti vedea in poza urmatoare, este adevarat, functioneaza...si da, este un 4 T, nu va inselati !
Alezaj x cursa = 7.14mm x 7.94mm, aprox 0.32cc. O fi ceasornicar de meserie tipu' care l-a facut ?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168894908.jpg

0

#143 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 11:03 PM

O alta poza a mini 4 T -ului ....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168895003.jpg

0

#144 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 11:05 PM

Si ultima poza cu mini 4 T-ul

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168895111.jpg

0

#145 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 15 January 2007 - 11:09 PM

Si tocmai cand ma aberam, visand la motoare din ce in ce mai elaborate si mai complicate facute de mine, sperand ca o sa fiu PRIMUL care face un motoras racit cu apa ...am dat de poza asta. Poftim cultura :) !
Cum scrie si in specificatii :4 t supape laterale, 10 cc, racire cu apa - nu, nu termosifon :) - cu pompa,ca sa fie tacamul complet ! Mai lipseste ungerea cu pompa si carter uscat !

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168895388.jpg

0

#146 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 January 2007 - 03:43 PM

O poza faina cu doi grei ai modelismului mondial: Shigeo Ogawa (OS-Max) si Hans Graupner... si ei au mai dat in mintea copiiilor!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 January 2007 - 05:52 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#147 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2007 - 05:30 PM

Ala ultimul, de la felinarul trenului, nu e Craciunoiu?
Parca aduce...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#148 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 January 2007 - 05:41 PM

Valteras, la 31 Jan 2007, 18:30, a spus:

Ala ultimul, de la felinarul trenului, nu e Craciunoiu?
Parca aduce...

ba da...in visele lui frumoase! :rolleyes:

"Mr. Ogawa takes his guests for a ride behind one of his locomotives. Mr. Hans Graupner and Mr. R. Robitschko of West Germany are passengers in this photo."
http://www.craftsman...m.com/Ogawa.htm

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 January 2007 - 05:54 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#149 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 October 2007 - 10:07 AM

pentru cei ce indragesc motorasele:
http://www.controlline.org.uk/phpBB2/viewf...eec36e60e3d7ade
Si
http://www.controlline.org.uk/phpBB2/viewf...wforum.php?f=25

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 October 2007 - 10:31 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#150 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 30 October 2007 - 09:35 AM

Si din nou pentru cei pasionati de motoare:
http://modell.portali.de/neu.htm
(exemplu fain reglarea tachetilor os-urilor 4T aici: http://modell.portali.de/vent5.htm
apasati "weiter" pentru vizualizarea paginii urmatoare)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 October 2007 - 10:00 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro