Modelism - RHC Forum: SJM-400 II Pareri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

SJM-400 II Pareri

#1 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 18 December 2006 - 10:30 PM

Salut!

Tocmai mi-am comandat acest heli si vreau sa stiu impresiile voastre despre acest elicopter. Eu am mai citit despre acest heli lucruri bune. Raportul calitate pret este bun asa spun altii pe alte forumuri. Statie cred ca o sa folosesc un Hitec Eclipse 7. Vreau sa imi spuneti care statie e mai buna intre Futaba FF7 si Hitec Eclipse 7. Eu mai am un hitec laser 6 si sunt multumuit de ea. Eu as vrea sa imi iau hitec deoarece am interfata pt simulator aerofly si la futaba nu cred ca o sa gasesc si fara simulator nu prea pot sa zbor cu heli. Vreau sa va precizez ca nu am mai zburat cu elicopter.


Toate bune!
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#2 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 20 December 2006 - 09:12 AM

Mosu, Daniil a avut din seria 400, eu din seria 400, ABdesign tot din seria 400 toate luate de la Bot.....
Gindestete NUMAI la piesele de schimb! Daca l-ai scapat (si SIGUR se va intimpla... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif) o sa stai si o sa astepti MUULT si BINE PIESE sau transportul te va costa mai mult decit piesele.
In alta ordine de idei cele din seria 400 sunt ZVIRLUGI pe care greu le tii in aer!....
Sper ca nu te-am descurajat prea tare... da mai intreaba si tu INAINTE de a face cumparaturi :lol:
Stima
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2006 - 10:42 AM

Despre elicopter ti-a raspuns Dragut si din pacate (pentru tine) are dreptate. Mai stabil si usor manevrabil era Ark X400 (sau MX400) sau varianta 450 la care se potrivesc partile de la T Rex 400 sau 450 (cu pierderea intr-o mica masura a stabilitatii si a usurintei pilotarii). http://shop.lindinger.at/index.php?cPath=1...a&filter_id=117

Despre statiile alea, ti-as zice ca dintre Hitec Eclipse 7 si Futaba FF7 s-o alegi pe robbe Futaba Fx18 versiunea 2. Are un soft foarte bun (vorbesc de versiunea 2 in special) dar si posibilitatea remarcabila de a configura switchurile si trimurile de mixare, butoanele sau potentiometrii pentru canalele 5-8 in functie de dorintele tale(apropo, are 8 canale nu 7). Emitatorul acesta combinat cu un receptor de calitate (dubla schimbare de frecventa, sensibilitate ridicata, AGC, squeltch, decodare digitala cu FailSafe programabil si eventual sinteza de frecventa cum e Scan DS8-Webra), poate sa-ti ofere satisfactia unui sistem rc f. bun dar achizitionat la un pret mic (max 220 euro cu un cuart de emisie, la Lindinger).
Dar deoarece zici ca ai deja un Hitec Laser 6, mergi in continuare pe Hitec (deci alege Eclipse) ca sa nu le amesteci (Hitec cu Futaba nu se inteleg prea bine cind combini emitatore cu receptoare si cuarturi apartinind acestor marci)


0

#4 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 20 December 2006 - 03:00 PM

Salut,

SJM 400 este un elicopter mult mai stabil decat orice alt heli seria 400. Este intr-adevar foarte fasnet, rapid dar in momentul in care il stabilizezi sta in hover la punct fix (conteaza si cum il trimezi – atentie sa incepi cu cursa mica). Spre deosebire de alte heli (la clasa asta si la banii astia) nu are jocuri absolut deloc, deci nu va face ca walkera: se duce spre dreapta… compensezi stanga… se duce stanga … compensezi dreapta si tot asa. Acum nu te gandi ca sta singur in aer dar cum am mai spus sta la punct fix – ceea ce nu am prea reusit cu niciunul din clasa lui. Mai mult SJM 400 II are un aluminiu mult mai tare la rotor decat SJM 400 I. Nu in ultimul rand este cel mai rezistent heli electric din ceea ce am si am avut (incluzand aici T-Rex 450SE, Walkera 36 cu toate upgrade-urile posibile, E-flite Blade CP, Hornet x35). Crede-ma ca in afara de palele de lemn si pinioanele de la un servo – maxim doua - nu se duce nimic la o lovitura strasnica. Palele de carbon in schimb au sanse mari sa-ti “taie” coada. La SJM 400 I se mai indoia si elementul de aluminiu care face pitch-ul dar se indreapta relativ usor. Oricum, e bine sa-ti comanzi si un ax de rezerva pentru orice eventualitate… eu nu am avut inca probleme.
A.. inca ceva…. E foarte urat! Dar cu o “canopie” de MI 24 HIND sau MI 35 cu retracts arata super (si ala e urat de pute).
Dupa parerea mea ai ales foarte bine – chiar daca ceilalti colegi de forum ma contrazic.

Pentru piese SJM ma cauti pe MI.

In ceea ce priveste statia.. stii cum este… dupa buget. Hitec Eclipse 7 sau Futaba FF7 sunt cam aceeasi clasa. Cu Hitec Laser 6 nu poti zbura acest heli. Desi am detinut mult timp Futaba FF7 si am fost foarte multumit ti-as recomanda Hitec-ul.


Zbor placut si Sarbatori Fericite!

Later Edit: am vazut in semnatura ta ca ai o mica flotila de avioane. Daca le zbori pe alea fara crash-uri multe vei zbura si SJM-ul (poate nu din prima) dar cu siguranta nu vei cheltui mult pe piese.

Aceasta postare a fost editata de down: 20 December 2006 - 03:06 PM

0

#5 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 20 December 2006 - 08:02 PM

Salut!

Multumesc pt sfaturi. Piese de schimb am de unde sa fac rost. Statie am hotarat sa imi iau Hitec Eclipse 7 ca am incredere in ea. Mai vreau sa stiu ce e autorotatia (noob question) si daca SJM-400 e capabil de autorotatie.




Toate bune!
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#6 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2006 - 09:39 PM

Ca sfat general pentru toti cei ce vor sa-si cumpere elicoptere sau orice alt model, aflati citeva nume sau marci care vi se par ca v-ar multumi, bagati-le in Google si cititi fratilor cam tot ce se scrie despre ele in special pe forumuri dar si in articole reproduse pe net din reviste de modelism (in descrierile magazinelor ce le vind nu o sa intilniti decit de bine, asa ca nu merita sa va pierdeti timpul cu astea). Faceti o sinteza a informatiilor culese, tinind cont ca sta in firea omului sa-si laude obiectul ce-l detine, si mai ales cind are de vinzare asa ceva, sigur o sa-l laude mai cu sirg (este cazul si lui down, fara suparare, nimic personal). Merita sa va petreceti astfel mai multe ore inainte de a face o cumparatura, mai ales ca puteti afla de un model de care nici nu ati auzit pina atunci, dar care se poate dovedi alegerea fericita. Cunostintele de limba engleza sint esentiale, dar si alte limbi va pot fi de folos.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 20 December 2006 - 09:39 PM



0

#7 Useril este offline   andrebandre 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 19-November 06

Postat 21 December 2006 - 12:44 AM

n-am sa incerc sa argumentez cu down in privinta robustetii dar am sa spun ca in opinia mea versiunea 1 are piese din aluminu ordinar.deoorece prelucrarea nu este prin aschiere propriu zisa(cnc mashinning) ci o eroziune printr-un proces electric mult mai putin costisitor(de aceea si pretul mai scazut) este necesar un material mai moale.tot odata sjm are un mare numar de piese de aceea necesita multa atentie la asamblare.daca executata corect poti obtine un minimum de joc intre componente si un helicopter foarte stabil.n-am avut decit versiunea 1 care comparat cu trex se nu era nici pe departe la fel de robust la crashuri dar in opinia mea(din nou contradictorie cu cea a lui DOWN)este un helicopter frumos(o replica miniaturizata henseleit 3dmp),aproape ca o bijuterie care poate fi folosit si ca bibelou.chestie de gust imi inchipui.iti doresc sa te bucuri de el cit mai indelungat.

ps.sint inspaimintatoare preturile in europa in comparatie cu cele din usa.
0

#8 Useril este offline   andrebandre 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 19-November 06

Postat 21 December 2006 - 12:49 AM

corectie:ordinar insemnind nu duraluminium(aircraft grade aluminum)care si ele la rindul lor sint de mai multe tipuri cu propritati diferite.
0

#9 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 December 2006 - 12:19 PM

In primul rand doresc sa specific ca mesajul anterior, ca si acesta, este o parere proprie si nu trebuie interpretat ca o contrazicere – este descrierea pe scurt a experientelor avute cu mai multe heli.

@ navigator:

Citeaza

si mai ales cind are de vinzare asa ceva
– e de bun simt ce spui tu – si eu as gandi la fel in aceasta circumstanta, totusi heli era deja vandut la data postarii mesajului, mai mult, inca mai detin un SJM pentru… sufletul meu si nu-l vand (inca). Si daca tot zici ca ar trebui citite review–uri pe forumuri internationale – care pare sa fie trend-ul parerilor despre SJM (tinand cont de pret-calitate-intretinere)? Bineinteles nu-l poti compara cu un heli de 1000 EUR ci cu unul de 3-400 EUR. Oricum n-am de ce sa ma supar, observatia este corecta.

@andrebandre:

Citeaza

care comparat cu trex se nu era nici pe departe la fel de robust la crashuri
Cele 2 heli se adreseaza unor bugete mult diferite. Totusi intretinerea (incluzand aici si crash) unui T-Rex este clar mult mai costisitoare decat a unui SJM. De departe T-Rex SE este un heli de clasa superioara dar nu zboara mai bine decat SJM ci comparativ la fel – poate am gresit eu ceva? In ceea ce priveste robustetea… e mai usor sa indrepti o piesa de aluminiu ceva mai moale (la SJM 400 I) decat sa repari o fisura (nu-i recomand nimanui). Dar intr-adevar se poate cumpara o piesa noua…
In ceea ce priveste afirmatia cu numarul mare de piese si finetea lor, da ai dreptate este o bijuterie si pot spune ca totul se imbina perfect (cu 2 exceptii: am descoperit in 2 kit-uri diferite un filet prost facut - culmea la aceeasi piesa).

Sper ca n-am ofesat pe nimeni cu acest mesaj… nu am avut aceasta intentie.

Spor la zbor si Sarbatori fericite!
0

#10 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 December 2006 - 12:30 PM

Sa nu uit!

@Dragut:

Citeaza

In alta ordine de idei cele din seria 400 sunt ZVIRLUGI pe care greu le tii in aer!....


Asa si este - ai mare dreptate. Comparativ cu orice termic de la 30 in sus (sau electric de aceeasi clasa) astea mici sunt mai greu de pilotat.
0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 21 December 2006 - 12:31 PM

Cunoastem pe propria piele... adica buget :)

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 December 2006 - 12:31 PM

0

#12 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 21 December 2006 - 02:06 PM

Eu am ales acest heli pt ca s-a incadrat la bugetul meu. Si din cate am citit si am aflat cred ca o sa zboare bine.





Toate bune!
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#13 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 December 2006 - 08:09 PM

Pentru ca multi nu stiu ce inseamna hover cu sjm am uploadat pe rapidshare un filmulet. Am incercat sa-l zbor la 10 cm de camera pentru a fi mai relevant controlul perfect asupra heli-ului. Am facut acum la repezeala filmuletul... cu ceva mai multa trimare si eventual afara - nu in camera unde zborul este influentat de efectul de sol, pat, dulapuri etc - se poate tine nemiscat.

Sa nu uit.. este SJM400 I. SJM 400 II e mai stabil!

link-ul:

SJM400

Cu stima
0

#14 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 07 January 2007 - 11:07 PM

Am si eu 3 intrebari:
1. Cum montez palele de la cele 2 rotoare? Strang suruburile la maximum sau las unpic de libertate pt pale?
2. Cum reglez jocul dintre pinioane? Exista alta metoda in afara de cea vizuala?
3. Exista vreun manual cu explicatii pt montajul sjm-ului in afara de cele 27 de pagini cu desene?

Multumesc anticipat pt raspunsuri.
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#15 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 08 January 2007 - 12:37 AM

pgl_aero, la 7 Jan 2007, 23:07, a spus:

Cum montez palele de la cele 2 rotoare? Strang suruburile la maximum sau las unpic de libertate pt pale?

La o inclinare a modelului la 90 gr, palele rotorului principal ar trebui sa stea in pozitie (sa nu alunece). Stringi suruburile pina vezi ca rezista alunecarii chiar si la usoare scuturari a modelului. Modelul il ti cu o mina de tren si cu cealalta de capul rotorului.
La rotorul anticuplu, palele ar trebui sa fie strinse pina in momentul in care nu mai au joc. Oarecum la fel ca si la cele mari.

Nu cunosc modelul dar asta e valabil la orice heli.
www.redsky.ro
0

#16 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 08 January 2007 - 01:05 PM

Multumesc...heli-ul e gata in proportie de 80%. Mai trebuie facute unele ajustari la montaje.
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#17 Useril este offline   andrebandre 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 19-November 06

Postat 11 February 2007 - 11:48 AM

o metoda destul de utilizata este sa introduci o fisie de hirtie intre pinioane in timp ce le invirti.daca are loc sa treaca fara sa se deterioreze(composteze)esti ok.

andrei
0

#18 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 11 February 2007 - 02:50 PM

La heli am gyro E-sky EK2-0704A. Cum sa il pozitionez? Cu ledul si eticheta in sus sau lateral?



Toate bune!
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#19 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2007 - 03:47 PM

Sint sigur ca prin incercari, afli mai repede decit pina gasesti cu gogu vreun manual pdf pe net, sau pina iti raspunde cineva care l-a utilizat.

Ai grija ca unele giro necesita un interval de timp de citeva secunde (cca 10-14sec) de la punerea sub tensiune si pina sint gata ptr utilizare. In acel timp isi fac ele niste calibrari si tu nu trebuie sa le misti deloc si nici sa misti stickul de Rudder. La sfirsitul acestui interval de timp, se aprinde ferm un led. Daca ceva nu a decurs cum trebuie, ledul pilpiie si trebuie sa reiei.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 February 2007 - 03:52 PM



0

#20 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

  Postat 01 March 2007 - 08:37 AM

pgl_aero, la 11 Feb 2007, 15:50, a spus:

La heli am gyro E-sky EK2-0704A. Cum sa il pozitionez? Cu ledul si eticheta in sus sau lateral?



Toate bune!

Salve...la mine este pus cu ledul intr-o parte si mufa de servo tail in fata..si asta cred ca este pozitia lui din ce am mai vazut...
Bafta
Cosmin tel. 0742033887
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro