SJM-400 II Pareri
#1
Postat 18 December 2006 - 10:30 PM
Tocmai mi-am comandat acest heli si vreau sa stiu impresiile voastre despre acest elicopter. Eu am mai citit despre acest heli lucruri bune. Raportul calitate pret este bun asa spun altii pe alte forumuri. Statie cred ca o sa folosesc un Hitec Eclipse 7. Vreau sa imi spuneti care statie e mai buna intre Futaba FF7 si Hitec Eclipse 7. Eu mai am un hitec laser 6 si sunt multumuit de ea. Eu as vrea sa imi iau hitec deoarece am interfata pt simulator aerofly si la futaba nu cred ca o sa gasesc si fara simulator nu prea pot sa zbor cu heli. Vreau sa va precizez ca nu am mai zburat cu elicopter.
Toate bune!
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
#2
Postat 20 December 2006 - 09:12 AM
Gindestete NUMAI la piesele de schimb! Daca l-ai scapat (si SIGUR se va intimpla... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif) o sa stai si o sa astepti MUULT si BINE PIESE sau transportul te va costa mai mult decit piesele.
In alta ordine de idei cele din seria 400 sunt ZVIRLUGI pe care greu le tii in aer!....
Sper ca nu te-am descurajat prea tare... da mai intreaba si tu INAINTE de a face cumparaturi :lol:
Stima
#3
Postat 20 December 2006 - 10:42 AM
Despre statiile alea, ti-as zice ca dintre Hitec Eclipse 7 si Futaba FF7 s-o alegi pe robbe Futaba Fx18 versiunea 2. Are un soft foarte bun (vorbesc de versiunea 2 in special) dar si posibilitatea remarcabila de a configura switchurile si trimurile de mixare, butoanele sau potentiometrii pentru canalele 5-8 in functie de dorintele tale(apropo, are 8 canale nu 7). Emitatorul acesta combinat cu un receptor de calitate (dubla schimbare de frecventa, sensibilitate ridicata, AGC, squeltch, decodare digitala cu FailSafe programabil si eventual sinteza de frecventa cum e Scan DS8-Webra), poate sa-ti ofere satisfactia unui sistem rc f. bun dar achizitionat la un pret mic (max 220 euro cu un cuart de emisie, la Lindinger).
Dar deoarece zici ca ai deja un Hitec Laser 6, mergi in continuare pe Hitec (deci alege Eclipse) ca sa nu le amesteci (Hitec cu Futaba nu se inteleg prea bine cind combini emitatore cu receptoare si cuarturi apartinind acestor marci)
#4
Postat 20 December 2006 - 03:00 PM
SJM 400 este un elicopter mult mai stabil decat orice alt heli seria 400. Este intr-adevar foarte fasnet, rapid dar in momentul in care il stabilizezi sta in hover la punct fix (conteaza si cum il trimezi – atentie sa incepi cu cursa mica). Spre deosebire de alte heli (la clasa asta si la banii astia) nu are jocuri absolut deloc, deci nu va face ca walkera: se duce spre dreapta… compensezi stanga… se duce stanga … compensezi dreapta si tot asa. Acum nu te gandi ca sta singur in aer dar cum am mai spus sta la punct fix – ceea ce nu am prea reusit cu niciunul din clasa lui. Mai mult SJM 400 II are un aluminiu mult mai tare la rotor decat SJM 400 I. Nu in ultimul rand este cel mai rezistent heli electric din ceea ce am si am avut (incluzand aici T-Rex 450SE, Walkera 36 cu toate upgrade-urile posibile, E-flite Blade CP, Hornet x35). Crede-ma ca in afara de palele de lemn si pinioanele de la un servo – maxim doua - nu se duce nimic la o lovitura strasnica. Palele de carbon in schimb au sanse mari sa-ti “taie†coada. La SJM 400 I se mai indoia si elementul de aluminiu care face pitch-ul dar se indreapta relativ usor. Oricum, e bine sa-ti comanzi si un ax de rezerva pentru orice eventualitate… eu nu am avut inca probleme.
A.. inca ceva…. E foarte urat! Dar cu o “canopie†de MI 24 HIND sau MI 35 cu retracts arata super (si ala e urat de pute).
Dupa parerea mea ai ales foarte bine – chiar daca ceilalti colegi de forum ma contrazic.
Pentru piese SJM ma cauti pe MI.
In ceea ce priveste statia.. stii cum este… dupa buget. Hitec Eclipse 7 sau Futaba FF7 sunt cam aceeasi clasa. Cu Hitec Laser 6 nu poti zbura acest heli. Desi am detinut mult timp Futaba FF7 si am fost foarte multumit ti-as recomanda Hitec-ul.
Zbor placut si Sarbatori Fericite!
Later Edit: am vazut in semnatura ta ca ai o mica flotila de avioane. Daca le zbori pe alea fara crash-uri multe vei zbura si SJM-ul (poate nu din prima) dar cu siguranta nu vei cheltui mult pe piese.
Aceasta postare a fost editata de down: 20 December 2006 - 03:06 PM
#5
Postat 20 December 2006 - 08:02 PM
Multumesc pt sfaturi. Piese de schimb am de unde sa fac rost. Statie am hotarat sa imi iau Hitec Eclipse 7 ca am incredere in ea. Mai vreau sa stiu ce e autorotatia (noob question) si daca SJM-400 e capabil de autorotatie.
Toate bune!
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
#6
Postat 20 December 2006 - 09:39 PM
Aceasta postare a fost editata de navigator: 20 December 2006 - 09:39 PM
#7
Postat 21 December 2006 - 12:44 AM
ps.sint inspaimintatoare preturile in europa in comparatie cu cele din usa.
#9
Postat 21 December 2006 - 12:19 PM
@ navigator:
Citeaza
@andrebandre:
Citeaza
In ceea ce priveste afirmatia cu numarul mare de piese si finetea lor, da ai dreptate este o bijuterie si pot spune ca totul se imbina perfect (cu 2 exceptii: am descoperit in 2 kit-uri diferite un filet prost facut - culmea la aceeasi piesa).
Sper ca n-am ofesat pe nimeni cu acest mesaj… nu am avut aceasta intentie.
Spor la zbor si Sarbatori fericite!
#10
Postat 21 December 2006 - 12:30 PM
@Dragut:
Citeaza
Asa si este - ai mare dreptate. Comparativ cu orice termic de la 30 in sus (sau electric de aceeasi clasa) astea mici sunt mai greu de pilotat.
#11
Postat 21 December 2006 - 12:31 PM
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 December 2006 - 12:31 PM
#13
Postat 21 December 2006 - 08:09 PM
Sa nu uit.. este SJM400 I. SJM 400 II e mai stabil!
link-ul:
SJM400
Cu stima
#14
Postat 07 January 2007 - 11:07 PM
1. Cum montez palele de la cele 2 rotoare? Strang suruburile la maximum sau las unpic de libertate pt pale?
2. Cum reglez jocul dintre pinioane? Exista alta metoda in afara de cea vizuala?
3. Exista vreun manual cu explicatii pt montajul sjm-ului in afara de cele 27 de pagini cu desene?
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
#15
Postat 08 January 2007 - 12:37 AM
pgl_aero, la 7 Jan 2007, 23:07, a spus:
La o inclinare a modelului la 90 gr, palele rotorului principal ar trebui sa stea in pozitie (sa nu alunece). Stringi suruburile pina vezi ca rezista alunecarii chiar si la usoare scuturari a modelului. Modelul il ti cu o mina de tren si cu cealalta de capul rotorului.
La rotorul anticuplu, palele ar trebui sa fie strinse pina in momentul in care nu mai au joc. Oarecum la fel ca si la cele mari.
Nu cunosc modelul dar asta e valabil la orice heli.
#19
Postat 11 February 2007 - 03:47 PM
Ai grija ca unele giro necesita un interval de timp de citeva secunde (cca 10-14sec) de la punerea sub tensiune si pina sint gata ptr utilizare. In acel timp isi fac ele niste calibrari si tu nu trebuie sa le misti deloc si nici sa misti stickul de Rudder. La sfirsitul acestui interval de timp, se aprinde ferm un led. Daca ceva nu a decurs cum trebuie, ledul pilpiie si trebuie sa reiei.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 February 2007 - 03:52 PM
#20
Postat 01 March 2007 - 08:37 AM
pgl_aero, la 11 Feb 2007, 15:50, a spus:
Toate bune!
Salve...la mine este pus cu ledul intr-o parte si mufa de servo tail in fata..si asta cred ca este pozitia lui din ce am mai vazut...
Bafta