alternativa la VSM venom speed meter
#1
Postat 28 June 2007 - 05:26 PM
inca o rugaminte :
mi-a facut cu ochiul urmatorul produs : http://www.park-fighters.com/products/elec...s/vsm/index.htm
si problema ca de obicei se reduce la $$$ ...
as vrea sa ma ajutati sa gasesc o alternativa la acest aparat
jumate din problema e rezolvata pana acum , pt ca am gasit un kilometraj de bicicleta,
caruia ii pot introduce circumferinta rotii in mm ,
dar BUBA e ca releul REED, pe care il are odometrul nu poate sa citeasca o turatie asa mare la spur, sau roata !
la venom am vazut ca traductorul este format din componente electronice ( cititorul este un fel de tranzistor)
si probabil de-aia poate ala sa citeasca turatii asa mari ...
ideea e urmatoarea :
ce circuit sa folosesc care sa imi transforme mie turatia mare in impulsuri ON/OFF
cum se poate realiza ce gandesc eu ?
multumesc !
#2
Postat 28 June 2007 - 09:04 PM
Incerc eu sa-ti dau cateva idei, dar am nevoie de cateva date intai:
1)Unde vrei sa pui senzorul? Direct pe roata masinutei sau la un pinion mai spre motor?
2)Ce diametru are roata? Ce viteza maxima estimata are masina?
Nu cred ca problema e la releul reed. Am cautat niste specuri si ala comuta intr-o ms sau mai putin. Asta inseamna cam 30000rpm limita maxima a reedului. Cred ca limitarea e la odometrul bicicletei nu la senzorul reed. Daca roata biclei s-ar invarti numai cu 1000rpm, ar insemna ca mergi cu 130 la ora, ceea ce ar fi cam mult si probabil ca odometrului nu-i place.
Dar... ai incercat si nu merge sau banuiesti ca nu merge? Si daca ai incercat, cum se manifesta?
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#3
Postat 28 June 2007 - 10:14 PM
senzorul as vrea sa-l pun oriunde am loc si se poate , adica ori pe spurr gear, ori pe diferential, (stiu ca e diferenta de rotatie de vreo 3 ori mai mare la spur fata de roata)
VSM se poate monta oriunde, si deci il poti monta oriunde se roteste ceva.....
eu am montat releul reed pe diferential , deci practic unde se ''citeste'' cel mai mic RPM, dar
indica bine pana la vreo 10-15 km/h aprox 4 rot/sec si dupaia incepe sa sara...
stiu ca releul nu functioneaza deoarece nu se mai aude ticaitul ala de comutare!
mentionez ca releul reed folosit este de tip capsula de sticla , si magnetul este o bucatica de magnet de la HDD(cel mai puternic posibil care l-am gasit), apropiat la 2mm si tot nu are timp sa anclanseze si sa declanseze... DECI ?
UNDE E BUBA ?
ps: roata are diametrul de 5 cm aprox (on road 1:10)
viteza maxima <50k
nu vreau sa iau inca in considerare varianta ca nu e bun kilometrajul, ca daca ar fi fost pus pe un bmx, cred ca ar avea o rata de impulsuri mai mare la intrare...
#4
Postat 29 June 2007 - 08:33 AM
Eu am facut treaba aceasta in urma cu cativa ani la masina si a mers fara probleme indiferent de viteza ... pe vremea aceea aveam ul Oltcit asa ca viteza max era 120 km/h ...
#6
Postat 29 June 2007 - 04:35 PM
cristianionut, la 28 Jun 2007, 22:14, a spus:
cristianionut, la 28 Jun 2007, 22:14, a spus:
cristianionut, la 28 Jun 2007, 22:14, a spus:
Hai sa lamurim intai daca e de la releu sau de la calculatoras si mai vedem dupa aia.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 29 June 2007 - 04:36 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#7
Postat 29 June 2007 - 06:22 PM
paralel cu electronica nu stiu daca e termenul potrivit deocamdata eu sunt student incepator la inginerie electronica si telecomunicatii... dar nu prea le am, ca toata lumea stie ce se preda prin facultati...
#8
Postat 30 June 2007 - 09:19 AM
poate nici calculatorul nu citeste impulsurile cum trebuie...., in caest caz se poate demultiplica electronic impulsul ?
multumesc
#9
Postat 30 June 2007 - 11:40 AM
succes.
p.s. posteaza si rezultate, te rugam, ca ideea e f interesanta dar nu toti avem timpul necesar pt experimente practice
Aceasta postare a fost editata de cristsc: 30 June 2007 - 11:43 AM
#10
Postat 30 June 2007 - 03:56 PM
cristianionut, la 30 Jun 2007, 09:19, a spus:
"LED aprins" permanent este perceptia ochiului. Peste o anumita frecventa ochiul nu mai percepe clipirea. Este principiul televizorului, cinematografului... etc. Deci releul pare sa comute, asa cum era de asteptat. Ti-am spus ca durata de comutare specificata in catalog este mai mica de 1ms, ceea ce este suficient.
Ca sa pui senzor Hall, trebuie sa tii cont de polaritate si sa-l alimentezi, deci un element in plus la care poti gresi. Ai nevoie de 3 fire in loc de doua. Si nu inteleg de ce trebuie sa schimbi cand se pare ca nu de acolo este buba. Daca esti in afara gamei de masura a calculatorului, nici un senzor din lume n-o sa rezolve problema. Divizor poti sa pui, dar scade rezolutia. Incearca CD4017 sau CD40192 (div cu 10). Poti incerca si CD4013, CD4024, CD4040 (div cu 4), dar tre' sa matzocaresti diametrul declarat al rotii pe care i-l spui odometrului.
Stii ceva? Daca esti student la sirmotronica, nu te-ar pasiona sa faci unul cu un microcontroler? Daca da, te pot ajuta.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 30 June 2007 - 04:06 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#11
Postat 30 June 2007 - 09:49 PM
@cristsc :
te rog da-mi un link sau o serie de senzor hall, ca nu am idee, un fir in plus ce poate sa fie ? in-gnd-out, daca poti sa ma ajuti si cu o schema pt divizor ar fii nemaipomenit!
@cirip!
pt senzorul hall cred ca o sa ma descurc, detin un aparat de masura :D
pe mine cel mai mult m-ar ajuta scheme,sau linkuri sa-mi fac o idee despre ce tre sa iasa...
chestia cu microcontroleru, ce avantaje are? mentionez ca sunt paralel cu microcontr.....
nu folosesc masina sa masor distante, doar pt top-speed, deci cred ca ar merge
demultiplicat si pana la 15x, aparatul m-ar ajuta sa vad ce efecte au setarile, motoarele si alte schimbari asupra vitezei, timpului de rulare , etc :D
#12
Postat 30 June 2007 - 11:56 PM
cristianionut, la 30 Jun 2007, 21:49, a spus:
cristianionut, la 30 Jun 2007, 21:49, a spus:
cristianionut, la 30 Jun 2007, 21:49, a spus:
Uite un link la un senzor Hall: http://www.melexis.com/Asset.aspx?nID=4817...7&sCmd=download E doar un exemplu. Baga pe gogu "hall sensor switch" si o sa iasa cu mai multe.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 01 July 2007 - 05:39 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#13
Postat 01 July 2007 - 11:52 AM
Senzorul Hall e o idee buna. Ar trebui legat la un tahometru cu afisaj. Ti-am anexat unul cu uController si afisaj LCD. Trebuie regandita partea de intrare cu celula foto pentru a adapta senzorul Hall.
Imagini atasate
#14
Postat 01 July 2007 - 11:54 AM
Fisiere atasate
-
tacho.rar (1.16K)
Number of downloads: 38
Aceasta postare a fost editata de robin: 01 July 2007 - 11:55 AM
#15
Postat 01 July 2007 - 11:57 AM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de robin: 01 July 2007 - 12:03 PM
#16
Postat 01 July 2007 - 12:02 PM
Fisiere atasate
-
tach_2.rar (1.9K)
Number of downloads: 48
#17
Postat 01 July 2007 - 08:09 PM
http://www.adelaida.ro/product_info.php?pr...products_id=255
schema de divizor nu mai stiu pe unde am dar in principiu orice numarator(un simplu ci) cu 10 iesiri este un divizor 1-10, si daca vrei divizari mai mari inseriezi doua, etc., dar alege unu care sa suporte frecvente mari.
daca gasesc denumirea ci-ului postez.
avantajul microcontrolerului este ca il poti pune sa retina top speedu, eventual alti parametri, dar e mai greu de realizat.
succes.
#19
Postat 01 August 2007 - 07:41 PM
#20
Postat 01 August 2007 - 10:36 PM
cristianionut, la 14 Jul 2007, 12:01, a spus:
Releul reed il legi ca in poza. Clk la pinul 14. Pinii 13 si 15 la masa. Pinul 12 se duce unde venea reedul la odometru.
Legarea este de principiu ca sa obtii o divizare cu 10. Trebuie verificate tensiunile. NU ESTE NICI O GARANTIE ca va merge. Daca 4017 merge la alta tensiune decat odometrul, trebuie facuta translatie de nivel. Trebuiesc facute masuratori. Fara masuratori de tensiuni si fara a vedea exact circuitul, nu iti poate spune nimeni exact ce sa faci. De ex... ce tensiune iese din odometru cand contactul reed nu este conectat? Este prima indicatie asupra tensiunii de functionare a procesorului intern.
Cirip
Imagini atasate
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#22
Postat 02 August 2007 - 08:41 PM
cristianionut, la 2 Aug 2007, 18:26, a spus:
Deci nu va merge direct. De la iesirea lui 4017 pui o dioda (preferabil cu germaniu) cu bara la 4017 si triunghiul la odometru. In felul asta creezi un circuit echivalent cu releul reed (un simplu contact), care va trage doar la masa pinul odometrului ptr 0 logic si-l va lasa sa-si genereze singur 1 logic.
De asemenea, 1.22V din odometru suna cam ciudat. Fata de ce ai masurat?
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 02 August 2007 - 08:43 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#25
Postat 05 August 2007 - 04:02 PM
De asemenea, ar trebui tensiune mai mare pentru 4017. 4017 nu merge la 1.5V, deci nu e de mirare ca montajul nu merge. Poti sa alimentezi 4017 la 3V macar? E tensiunea minima ceruta de foaia de catalog. Daca da, o sa facem adaptarea de nivel cu tranzistor, dar spune-mi intai daca ai cum sa alimentezi divizorul 4017 de la o tens mai mare (o baterie suplimentara de ex.). Deja treaba se complica si nu stiu daca merita, dar tu hotarasti. Daca stiam de la inceput ca odometrul se alimenteaza la 1.5V nu-ti mai ziceam sa iei 4017. Ca sa vezi ce importante sunt detaliile... dar hai sa vedem ce putem face. Eu raman la opinia ca treaba se rezolva elegant cu un procesor.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 05 August 2007 - 04:04 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#27
Postat 05 August 2007 - 08:20 PM
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 05 August 2007 - 08:22 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#29
Postat 06 August 2007 - 06:26 PM
cristianionut, la 6 Aug 2007, 17:11, a spus:
cristianionut, la 6 Aug 2007, 17:11, a spus:
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#30
Postat 06 August 2007 - 07:49 PM
eu sincer va sunt foarte recunoscator pt ajutorul pe care mi-l dati, si nu , nu vreau sa iau de-a gata, dar stiti cum e , la electronica daca pui un fir aiurea face poc :)