Aceasta postare a fost editata de aiurica: 26 October 2016 - 07:53 PM
ajutor alegere elica
#1
Postat 26 October 2016 - 04:17 PM
#2
Postat 26 October 2016 - 05:33 PM
Fisiere atasate
-
20161026_172019.jpg (143.2K)
Number of downloads: 108
#3
Postat 26 October 2016 - 07:34 PM
Tel. 0744915775
#4
Postat 27 October 2016 - 06:33 AM
#5
Postat 27 October 2016 - 10:34 AM
Înainte de toate spune ce acumulator vrei sa îi pui,eu la barcuta mea am un 755/40 si merge super cu o elice de 50 alimentat la un acumulator cu Pb si i-a un curent de 4,5A in sarcina !
#7
Postat 27 October 2016 - 11:16 AM
#8
Postat 27 October 2016 - 12:08 PM
De ce acumulator de 12 Ah,care este foarte greu ,unul de 7,2Ah ce are?!
Tel. 0744915775
#10
Postat 27 October 2016 - 09:13 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#11
Postat 28 October 2016 - 09:50 PM
#12
Postat 29 October 2016 - 10:00 AM
Tel. 0744915775
#13
Postat 30 October 2016 - 07:12 PM
Poți folosi acumulatorii însă v-a trebui sa renunti la acel motor .
Poți cumpăra un 755 sau un motor de aeroterma de Dacie,Cielo de la dezmembrări dacă nu ai bani de cheltuit și nici pretenții prea mari și lolosesti o elice de 60 în trei pale sau 50/55 in doua pale cu pas(pich) mare
Acumulatorii NI-MHZ pe care ii ai poți face un Pack din ei din cuplaje cate 2 în paralel astfel încât sa obții 3.7 V și 6AH apoi ii legi în serie 4 și opții un Pack de 14.8v și 6 AH deci ai nevoie de 8 bucati-ai zis ca ai 10.
Deci ii poți folosi pe amândoi condiția e sa achiziționezi un regulator de turatie care poate susține minim 16.5 v .
Cu pack-ul de NI-MH barca va merge mai repede fiind mai ușoară și având un voltaj mărit fata de acumulatorul Blumb Acid de 12V.
Ideal ar fi sa o faci sa ii poți folosi pe amândoi dar va fi destul de dificil sa o echilibrezi fiinca diferența de greutate dintre ei e destul de mare
#14
Postat 30 October 2016 - 08:03 PM
Fisiere atasate
-
SL380018.JPG (476.67K)
Number of downloads: 87
#15
Postat 30 October 2016 - 09:48 PM
Nu am vazut motoare facute de fabrica cu rulmenti de presiune,cu rulmenti axiali da.
Apropo acea serpentina de racire e cam o frectie la un picior de lemn, nu raceste periile.
Tel. 0744915775
#16
Postat 01 November 2016 - 08:47 PM
am pus un link cu o aplicatie la ansamblul motor+reductor planetar de bormasina cu acumulatori. eu cred ca o sa faca fata si unui navomodel de 6-7kg...
#17
Postat 02 November 2016 - 08:05 AM
Tel. 0744915775
#18
Postat 03 November 2016 - 11:08 PM
Rulmentul "de presiune" este in terminologia mai veche rulmentul axial (pentru sarcina in lungul axului). La unele motorase 755 exista rulment radial (deep grove) unde santurile adanci in care ruleaza bilele preiau si incarcarea axiala cu mult succes la cele 2 - 2.5 kg tractiune (sarcina axiala) a unei barcute normale de plantat. Varianta cu saiba de pasla si vaselina poate functiona bine dar este mai consumatoare de energie decat saibele din Teflon sau textolit cu lubrefiant uscat - ws2, grafit, etc. (vaselina retine si praf = abraziv)
Serpentina nu raceste periile dar poate raci magnetii stiut fiind ca la temperatura mare slabeste magnetizarea lor ireversibil. Poate pare o "frectie" dar cele cateva spire din alama sunt cositorite pe inelul de flux al motorului (pus pe motor cu pasta siliconica) si preiau excelent temperatura prin carcasa, mult mai rapid decat serpentinele cu multe spire din aluminiu ce intra in contact cu carcasa pe o suprafata foarte mica. Ideal este sa nu fie nevoie de racire pe motor.
Cat despre caiacul cu ventilator din videoclip este tocmai ce-ti spusesem in privat Bogdan - conteaza f. mult adaptarea turatiei in ax si in sarcina cu pasul elicei si viteza ce o poate obtine in final barca. Experimental, turatia in sarcina x pasul elicei trebuie sa fie macar pe undeva pe la 2x viteza barcii pe apa altfel consumul va fi mai mare decat "rezonabil" si nu te astepta ca raportul sa fie supraunitar. Exemplu pt. reductor de bormasina de 800 rpm x 5 cm (pas elice) = 40m/min. x 60min. = 2,4km/h raportat la un randament de 75% = 1.8km /h in cel mai bun caz cu o coca hidrodinamica (caiac). Concluzia: pt. o viteza decenta - 6km/h = pas de 17cm v-a trebui sa pui o elice de genul celei din videoclip altfel barcuta ta se va misca precum caiacul din videoclip raportand si viteza la aceeasi scara cu dimensiunile. Poate am exagerat un pic dar cred ca cine este interesat a inteles ce era important.
#19
Postat 04 November 2016 - 10:48 AM
WS-2 uscat , de unde si la ce bani ,oricum barca de plantat nu este nava spatiala.
O poza cu barca ta ar fi de interes,
Tel. 0744915775
#20
Postat 08 November 2016 - 11:16 AM
#21
Postat 13 November 2016 - 04:39 PM
#22
Postat 15 November 2016 - 04:07 PM
#23
Postat 15 November 2016 - 05:38 PM
Zgura Bogdan, la 15 November 2016 - 04:07 PM, a spus:
Astea sunt caracteristicile?
Betriebsspannung: 3,0-9,0 V Nennspannung: 7,2 V Leerlaufstrom: 2,4 A Leerlaufdrehzahl: 22.000 Bester Wirkungsgrad: 71 % Strom bei max. Wirkungsgrad: 12 A Blockierstrom: 89 A Abmessungen mm: 37 x 57 Motorwelle: 3,17 mm Gewicht: 200 g
Quelle: https://www.cmc-vers...-30-130595.html
Daca da ce regulator folosesti?
Pana acum toti folosesc motoare pe minim 12V numai tu cobori la 6V.
Cred ca orice elice ai pune nu prea e ok.
Consum in gol mare 2,4 A o sa-ti uzeze bateria repede daca nu treci pe LiPO.
Poate ma insel dar cred ca sub 5V nu-ti mai merge nici receptorul barcii sau nu mai are acelasi range.
Te-ai gandit?
#24
Postat 15 November 2016 - 06:46 PM
nid1975, la 30 October 2016 - 07:12 PM, a spus:
Poți folosi acumulatorii însă v-a trebui sa renunti la acel motor .
Poți cumpăra un 755 sau un motor de aeroterma de Dacie,Cielo de la dezmembrări dacă nu ai bani de cheltuit și nici pretenții prea mari și lolosesti o elice de 60 în trei pale sau 50/55 in doua pale cu pas(pich) mare
Acumulatorii NI-MHZ pe care ii ai poți face un Pack din ei din cuplaje cate 2 în paralel astfel încât sa obții 3.7 V și 6AH apoi ii legi în serie 4 și opții un Pack de 14.8v și 6 AH deci ai nevoie de 8 bucati-ai zis ca ai 10.
Deci ii poți folosi pe amândoi condiția e sa achiziționezi un regulator de turatie care poate susține minim 16.5 v și 15-20Ampb
Cu pack-ul de NI-MH barca va merge mai repede fiind mai ușoară și având un voltaj mărit fata de acumulatorul Blumb Acid de 12V.
Ideal ar fi sa o faci sa ii poți folosi pe amândoi dar va fi destul de dificil sa o echilibrezi fiinca diferența de greutate dintre ei e destul de mare
renunță la motorul venti este în motor energofag cu randament scăzut ...o sa prăjești regulatoarele ca pe seminte
ai răspunsul la problema ta mai sus dacă nu vrei sa ții cont de sugestiile celor cu ceva experienta e problema ta ești liber sa faci încercări și probe doar sunt pe timpul și buzunarul tău...succes !!
#26
Postat 15 November 2016 - 08:53 PM
Fisiere atasate
-
DSCF0011.JPG (103.58K)
Number of downloads: 47
#27
Postat 16 November 2016 - 09:31 AM
Tel. 0744915775
#28
Postat 17 November 2016 - 11:10 PM
Fisiere atasate
-
boro_ws2.jpg (24.56K)
Number of downloads: 26
#29
Postat 18 November 2016 - 11:17 AM
Tel. 0744915775
#30
Postat 19 November 2016 - 04:11 PM